Αυξήσεις στα διόδια - Από την 1η Ιανουαρίου 2024 οι τιμές ανεβαίνουν κατά 7,6-7,7%

Εξαιρείται μόνο η Αττική Οδός
Αυξήσεις στα διόδια από 1η Ιανουαρίου 2024
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

1/12/2023

Μετά από την κόντρα που είχε ξεσπάσει μεταξύ Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους σχετικά με τις επερχόμενες αυξήσεις των διοδίων, ήρθαν επαναδιαπραγματεύσεις, για να συμφωνηθεί τελικά η προσαύξηση του 2023 (12%) -που δεν εισπράχθηκε ποτέ-, να μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026, με τους παραχωρησιούχους να απορροφούν ένα μέρος αυτής, και με τις αυξήσεις των διοδίων από 1η Ιανουαρίου 2024 να κυμαίνονται μεταξύ 7,6% και 7,7%.

Οι δύο πλευρές την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου πραγματοποίησαν εκ νέου συνάντηση η οποία απέφερε καρπούς όσον αφορά την αρχική τους κόντρα αν και στο τέλος ζημιωμένοι θα βγουν όλοι οι πολίτες οι οποίοι θα δουν τις τιμές των διοδίων να αυξάνονται από την 1η Ιανουαρίου 2024. Οι αυξήσεις του 2023, που αρχικώς δεν έγιναν λόγω της προεκλογικής περιόδου, βγήκαν τελείως από το κάδρο, όπως και η πρόθεση διεκδίκησης μίας αθροιστικής αύξησης για το 2024, που θα σήμαινε αύξηση πάνω από +14%. Οι παραχωρησιούχοι, ταυτόχρονα έχουν υποβάλει αιτήματα αποζημιώσεων για τα διαφυγόντα κέρδη του 2023 και όλα δείχνουν ότι δύσκολα το υπουργείο θα αποφύγει να τα καταβάλλει. Σε ότι αφορά τις επερχόμενες αυξήσεις, αυτές υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυτός αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022. Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 -που ήταν 12%-, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63%, απομένει να δούμε εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί.

Από την 1η Ιανουαρίου θα εφαρμοστούν αυξήσεις στις τιμές των διοδίων από 7,6% έως 7,7%

Αν τελικώς επιβληθεί αύξηση 7,63%, αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή μίας μοτοσυκλέτας από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 23,35 ευρώ (έναντι 21,70 ευρώ). Οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές, καθώς το ύψος του διοδίου σε κάθε σταθμό στρογγυλοποιείται (συνήθως προς τα κάτω). Σε κάθε περίπτωση, οι νέες τιμές ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινωθούν στα μέσα Δεκεμβρίου από τους παραχωρησιούχους (Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό, Κεντρική Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα, Γέφυρα Α.Ε.). Όσο για το υπόλοιπο 6%, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή). Σημειώνουμε και πάλι πως οι αυξήσεις ΔΕΝ αφορούν στην Αττική ΟΔΟ.

Royal Enfield Hunter 350 2025: Αναβάθμιση σε αναρτήσεις και συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση

Αναβάθμιση και στον εξοπλισμό – Σε 3 νέους χρωματικούς συνδυασμούς, με LED προβολέα
Royal Enfield HNTR 350 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Η Royal Enfield προχώρησε στο φρεσκάρισμα του Hunter 350 για το 2025 με αλλαγές ουσίας που βελτιώνουν τη συμπεριφορά, τη χρηστικότητά του αλλά και την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα η ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα της ινδικής εταιρείας διατηρεί τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα J-series 349 κ.εκ. των 20,4 ίππων με τις υποτετράγωνες διαστάσεις του κυλίνδρου και το χαρακτηριστικά ευχάριστο, αργόστροφο δούλεμά που ταιριάζει γάντι στην αισθητική και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. 

Ωστόσο, το μικρό commuter έχει υποστεί μια σειρά από αλλαγές που στοχεύουν στη συνολική βελτίωσή του με τους Ινδούς να “απαντούν” στις κινήσεις του ανταγωνισμού  (βλ. Honda GB350) ώστε να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν το μερίδιο που έχουν -αρχικά- στην τεράστια ινδική αγορά.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Συγκεκριμένα η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί με το εργονομικό τρίγωνο του αναβάτη να επηρεάζεται από το νέο τιμόνι αλλά και από τη σέλα που φέρει νέο αφρώδες και επένδυση. Στο παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με νέα προοδευτικά ελατήρια και set up για τις αποσβέσεις των αμορτισέρ, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος.

 

Royal Enfield HNTR 350 2025

Παράλληλα, ο συμβατικός συμπλέκτης άλλαξε και έδωσε τη θέση του σε έναν περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση στη μανέτα, για πρώτη φορά σε 350άρι της Royal Enfield. Το τελευταίο το HNTR δεν το χρειαζόταν αφού η μανέτα του συμπλέκτη είναι ήδη ελαφριά στο τράβηγμα, αλλά όχι δεν λέμε σε τέτοιες αλλαγές με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται ακόμη πιο φιλική στην καθημερινότητα, ειδικά για τις γυναίκες.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Νέος είναι επίσης ο LED προβολέας, ο οποίος λογικά θα αναβαθμίσει αρκετά την ορατότητα τη νύχτα, ενώ στον εξοπλισμό έρχονται να προστεθούν το κομψό όργανο πλοήγησης tripper pod -όχι στη στάνταρ έκδοση "Factory Black"- που συνδέεται με smartphone και η “απαραίτητη” πλέον θύρα φόρτισης USB Type-C.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Η πρώτη παρουσίαση έγινε σε φεστιβάλ της Royal Enfield στην Ινδία και συνολικά τα χρώματα που θα προσφέρονται είναι τα: Factory Black, Rio White και Dapper Grey, Tokyo Black, London Red και Rebel Blue ενώ είμαστε σε αναμονή για ανακοινώσεις από την ελληνική αντιπροσωπεία σχετικά με την εισαγωγή και την τιμή του στην Ελλάδα. Στην Ινδία πάντως η στάνταρ έκδοση παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα.

 

Ετικέτες