Βενζίνη χωρίς αιθανόλη ζητούν στις ΗΠΑ

Αίτημα λόγω οικονομικής κρίσης των πετρελαιάδων!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

27/4/2020

Για να εξασφαλίσει τα κέρδη των αμερικάνων παραγωγών μεταλλαγμένου καλαμποκιού και σόγιας, ο Τζορτζ Μπους ο νεότερος επέβαλε μέσω των φόρων την πρόσμειξη αιθανόλης στην βενζίνη με ποσοστό από 10% έως και 85%. Σε συνδυασμό με το “παιχνίδι” των φόρων, οι ΗΠΑ ήταν η μοναδική χώρα στον πλανήτη όπου το πετρέλαιο κίνησης ήταν ακριβότερο από την βενζίνη! Τώρα όμως τα πράγματα φαίνεται πως έχουν πάρει άλλη τροπή, καθώς το λόμπι των εταιρειών παραγωγής και πώλησης βενζίνης ζητά από την κυβέρνηση των ΗΠΑ να παράγουνττην κανονική βενζίνη χωρίς την πρόσμειξη αιθανόλης χωρίς τους επιπλέον φόρους, για… να μην καταστραφούν οικονομικά! Η ιστορία φυσικά ξεκίνησε λόγω του παγκόσμιου lockdown όπου σχεδόν μηδένισε την κατανάλωση καυσίμου. Την ίδια ώρα, για να κρατηθούν οι τιμές του πετρελαίου χαμηλά και να μην ισχυροποιηθεί οικονομικά η Ρωσία (έχει υψηλότερο κόστος παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες της μέσης ανατολής και πολύ μικρότερα περιθώρια κέρδους – έως και χασούρα αν οι τιμές είναι κάτω από τα 50 δολάρια το βαρέλι), οι ΗΠΑ πίεσαν τις χώρες της  Μ. Ανατολής να κρατούν σταθερά υψηλή την παραγωγή. Το αποτέλεσμα είναι να έχουν ήδη γεμίσει με πετρέλαιο όλες οι δεξαμενές αποθήκευσης του πλανήτη. Το πρόβλημα της αποθήκευσης του πετρελαίου ήταν ήδη υπαρκτό πριν ξεκινήσει το παγκόσμιο lockdown.

Τώρα όμως δεν υπάρχει ούτε νταμιτζάνα κενή για να αποθηκευτεί το πετρέλαιο που παράγεται, με αποτέλεσμα το κόστος αποθήκευσής του να έχει εκτοξευτεί στα ύψη! Όλα τα πετρελαιοφόρα πλοία έχουν μετατραπεί σε αποθήκες καυσίμων, με το αζημίωτο φυσικά. Αυτό με τη σειρά του οδήγησε σε ολοκληρωτική κατάρρευση στις τιμές του πετρελαίου, φτάνοντας στο σημείο να δούμε αρνητικές τιμές(!!!!!) στα χρηματιστήρια για τις παραδώσεις του Μαΐου, καθώς όποιος το αγοράσει θα πρέπει να πληρώσει υπέρογκα ποσά για να βρει χώρο να το αποθηκεύσει και αν δεν βρει να πληρώσει πρόστιμο για την μη παραλαβή του.

Έτσι οι αμερικάνικες εταιρείες καυσίμων, ζήτησαν επίσημα από την κυβέρνηση, να σταματήσουν ουσιαστικά την πρόσμειξη με αιθανόλη και να πουλάμε χωρ΄ς τον επιπλέον φόρο την κανονική βενζίνη, ώστε να μπορέσουν να ξεφορτωθούν όσα περισσότερα καύσιμα μπορούν το ταχύτερο δυνατόν. Από την άλλη μεριά βέβαια, το λόμπι της αιθανόλης παλεύει προς την αντίθετη κατεύθυνση, διότι γνωρίζει πως αν αλλάξει η νομοθεσία επιβολής πρόσμειξης αιθανόλης στα καύσιμα, δεν θα είναι τόσο προσωρινή όσο λένε οι εταιρείες πετρελαίου. Οι προβλέψεις για το υπόλοιπο οικονομικό έτος μιλούν για ύφεση άνω του 10% σε όλες τις χώρες του κόσμου, ενώ στις ΗΠΑ η ανεργία έχει φτάσει ήδη στο 19%. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστούν πολλοί μήνες μέχρι να βρει η παγκόσμια οικονομία ξανά τον ρυθμό της.           

Ηonda: Ιαπωνική αντεπίθεση στην Κίνα, με το NX500 E-Clutch

Θα ξεκινήσει να το κατασκευάσει τοπικά για την εγχώρια αγορά - Στη μισή σχεδόν τιμή από πριν!
Honda NX500 made in China
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

30/1/2026

Η Honda θέλει να πληρώσει τους Κινέζους με το ίδιο τους το νόμισμα αναφορικά με την επιθετική τιμολογιακή πολιτική τους, ανακοινώνοντας ότι το NX500 για τις ανάγκες της κινέζικης αγοράς θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στην Κίνα έχοντας παράλληλα στον εξοπλισμό του και το σύστημα E-Clutch, ενώ θα διατίθεται σε τιμή... "χώμα"!

Το Honda NX500 είναι ένα από τα μοντέλα που θα εξοπλιστούν το 2026 με το σύστημα E-Clutch, όπως σας ενημερώσαμε και κατά τη διάρκεια της περασμένης EICMA, μαζί με τα XL750 Transalp, CB750 Hornet, CBR500R και CB500 Hornet, ενώ θα διατεθεί και με νέα γραφικά.

Τα πλάνα της Honda για το NX500 δεν σταματούν εκεί αφού αυτό θα είναι ένα από τα μοντέλα που θα χρησιμοποιήσει για να ασκήσει πίεση στον κινέζικο ανταγωνισμό μεταφέροντας μάλιστα το παιχνίδι εντός έδρας, ΜΕΣΑ στην Κίνα.

Honda NX500 made in China

Μέχρι σήμερα το CB500X, η μοτοσυκλέτα που διαδέχθηκε το NX500, εισαγόταν στην κινέζικη αγορά από την Ταϊλάνδη όπου κατασκευάζεται. Έτσι η τιμή του έφτανε σχεδόν τα 8.500 ευρώ λόγω των δασμών που ακολουθούν τα εισαγόμενα μοντέλα.

Τώρα η Honda θέλει να προκαλέσει τη δική της αναταραχή στην εγχώρια αγορά της Κίνας, σε μια πολύ σημαντική κατηγορία που κυριαρχείται από κινέζικα μοντέλα στις πωλήσεις ξεκινώντας να το κατασκευάζει τοπικά. Έτσι η τιμή του, χωρίς πλέον τους δασμούς, υπολογίζεται ότι θα πέσει... κάτω από τα 4.500 ευρώ (!) και αυτό θα το φέρει σε ευθεία αντιπαράθεση με τις μοτοσυκλέτες των Κινέζων.

Παράλληλα, η Honda θα φροντίσει να το προσφέρει και με ένα μοναδικό χαρακτηριστικό για την κατηγορία που δεν είναι άλλο από το σύστημα E-Clutch, το οποίο αυτοματοποιεί τη λειτουργία του συμπλέκτη, όμως δεν καταργεί τη μανέτα και έτσι δίνει πλήρη ελευθερία στον αναβάτη να τη χρησιμοποιεί -παρακάμπτοντας το σύστημα- όποτε αυτός επιθυμεί. Έτσι θα έχει και μία τεχνολογία που οι Κινέζοι δεν μπορούν να προσφέρουν ακόμη στην κατηγορία!

Οι Κινέζοι έχουν μια ιδιαίτερη αγάπη για τα αυτόματα κιβώτια, αφού έχουμε δει πολλές μοτοσυκλέτες ειδικά cruisers να φέρουν τέτοια, οπότε η κίνηση της Honda μοιάζει προμελετημένη αλλά και εύστοχη σε μια προσπάθεια να "αρπάξει" πολύ γρήγορα ένα κομμάτι της εγχώριας αγοράς.

Αυτό που φαίνεται να απασχολεί τα κινέζικα μέσα ενημέρωσης είναι η ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει όλες τις μοτοσυκλέτες "μεγάλου" κυβισμού της Honda. Η ανησυχία τους περιστρέφεται γύρω από το αν η ποιότητα του NX500 που εισάγεται από την Ταϊλάνδη θα "παραμείνει" και στη μοτοσυκλέτα που θα κατασκευάζεται εγχώρια, σε πολύ χαμηλότερη τιμή. 

Τα πρώτα στοιχεία που έχουν δει πάντως το φως της δημοσιότητας, δείχνουν ότι δεν έχει γίνει καμία αλλαγή στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας, ούτε στα περιφερειακά της -αναρτήσεις, φρένα, ηλεκτρονικά. Αυτό το τονίζουμε καθώς αποτελεί συνήθη πρακτική όταν η παραγωγή μιας μοτοσυκλέτας μεταφέρεται στην Κίνα για την εγχώρια αγορά, με στόχο να συμπιεστεί και άλλο το κόστος, και αυτό έχει αποτέλεσμα τη δυσαρέσκεια του κοινού και τις χαμηλές πωλήσεις. Με το "Made in China" ΝΧ500 το αποτέλεσμα θα είναι λογικά το προσδοκώμενο για την ιαπωνική εταιρεία με τις προπαραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει.

 

 

Ετικέτες