Corfu Sand: Η τάξη του 85 - Tο Reunion!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/5/2015

του Τάσου Βενετσανόπουλου

 

Το ξενοδοχείο περιποιημένο, καθαρό, αλλά με την αισθητική της δεκαετίας του '80. Στο σαλόνι είχαν ήδη μαζευτεί οι πρώτοι. Όσο κανονίζαμε τα δωμάτια στη ρεσεψιόν ακούγαμε τις συζητήσεις. Αν ο καιρός θα παρέμενε καλός, αν η διαδρομή θα ήταν δύσκολη, αφού μερικοί δεν είχαν ξαναοδηγήσει σε αμμόλοφους. Καθώς κάνουμε να πάμε προς τον ανελκυστήρα μας πλησιάζει με ένα πλατύ χαμόγελο ένας ηλικιωμένος ντυμένος στα γαλάζια. Εγκώ είμαι παπαστρούμφ”, μας συστήνεται σε σπαστά Ελληνικά. Ήταν ο Reiner Verherstraten, 72 ετών, ο μεγαλύτερος της παρέας.

 

Ο Χρήστος Τασούλης μαζί με τον παπαστρούμφ (κατά δήλωσή του) Reiner Verherstraten, ο οποίος ήταν ο γηρεότερος των συμμετεχόντων, 72 ετών

 

 

Πλησίαζε επικίνδυνα το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, η ιδανική εποχή για μοτοσυκλέτα άρα έπρεπε να κανονίσω κάποια εκδρομή. Μόλις άκουσα από τον Χρήστο Τασούλη ότι οργανώνανε μια εντουροσυνάντηση στην Κέρκυρα, είπα εκεί πρέπει να πάω.

Τον Φεβρουάριο του '85 η ΕΛΠΟΠ είχε οργανώσει στην Κέρκυρα το International Enduro Corfu Sand '85. Η ιδέα για αυτόν τον αγώνα ήταν του Βασίλη Σέρβου προέδρου της ΕΛΜΟΠ, ο οποίος βρήκε τον Reiner Verherstraten, ο οποίος ερχόταν τα καλοκαίρια στην Ελλάδα από το 1977. Ο γιός του, ο Fredy τότε έτρεχε σε αγώνες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλά και στην Ελλάδα. Ο αγώνας αυτός είχε γίνει στην παραλία του Ίσσου και στους γύρω αμμόλοφους με χορηγό την Metzeler. Είχαν συμμετάσχει στις κατηγορίες πάνω από 250, 201-250 και 125-200 συνολικά 109 αναβάτες από την Ελλάδα και το Βέλγιο, ενώ την γενική κέρδισε ο Βέλγος Marc Dammen με Honda CR 490.

Ο Marc που συνέχισε να έρχεται στην Ελλάδα είχε την ιδέα να οργανώσουν ένα reunion. Μαζί με τους Χρήστο Τασούλη και Γιώργο Κουτά αποτέλεσαν την οργανωτική επιτροπή. Ειδοποίησαν όσους μπόρεσαν να βρουν, οργάνωσαν τη διαμονή στο νησί, έφεραν και εννέα μηχανάκια και αναβίωσαν το '85.

Φτάσαμε την Παρασκευή 1η Μάη και μείναμε στο ίδιο ξενοδοχείο όπου είχαν μείνει το '85. Το βράδυ η οργανωτική επιτροπή είχε καλέσει όλους όσους είχαν έρθει στο Ταβερνάκι της Μαρίνας στο παλιό λιμάνι για να φάμε και να πιούμε και να ξαναθυμηθούμε (όσοι είχαν τρέξει) τα παλιά. Φαί του σκασμού, καθώς ταιριάζει σε εντουράδες, κρασί γέλια και φωνές ήταν αναμενόμενα. Όμως η επιτροπή είχε και εκπλήξεις: καπέλα και κονκάρδες για το μπουφάν με το σήμα του αγώνα για όλους.

Αλλά η επιτροπή ήταν αυστηρή. Δεν επέτρεψε να ξενυχτήσουμε κουτσοπίνοντας γιατί την επομένη ήταν ο “αγώνας” στους αμμόλοφους του Ίσσου, περίπου 30 χλμ. από το ξενοδοχείο.

Την επομένη το πρωί περίμενε έξω από το ξενοδοχείο πούλμαν για όσους είχαν έρθει από το Βέλγιο. Οι υπόλοιποι πήραμε τα μηχανάκια μας ή τα αυτοκίνητα, καθώς αρκετοί είχαν έρθει με τις οικογένειές τους. Η διαδρομή μέχρι τον Ίσσο θα μπορούσε να ήταν εξαιρετική αν δεν περνούσε μέσα από άναρχα οικοδομημένες τουριστικές περιοχές.

Η παραλία λόγω εποχής ήταν άδεια και η συγκέντρωση ήταν σε ένα πλάτωμα πίσω από τους αμμόλοφους. Οι οδηγοί προσπαθούσαν με κάποια δυσκολία, λόγω κοιλιάς, να ξαναφορέσουν τις φόρμες τους και τα μηχανάκια ετοιμάζονταν. Ο Χρήστος είχε αναλάβει τον ρόλο του “οδηγού”. Πηγαίνοντας να καβαλήσει τον ακούω να λέει: “θα τους πάω μια βόλτα ανάμεσα στους αμμόλοφους που είναι πιο εύκολα γιατί είναι γερόντια και φοβάμαι να μην μου πέσει κανείς”..... Αφού ρίξανε τις γκαζιές και ξεχαρμανιάσανε άρχισε να μυρίζει κοψίδι. Η οργανωτική επιτροπή είχε φροντίσει να υπάρχει BBQ στην παραλία. Εν τω μεταξύ είχε έρθει και ο Θανάσης Σμήρης με δύο παραπέντε με κινητήρες και έκοβε βόλτες λίγα μέτρα πάνω από τα κεφάλια μας.

Το απόγευμα υπήρχε ελεύθερο πρόγραμμα για βόλτες, αλλά το βράδυ έπρεπε να συγκεντρωθούμε στο Cafe Ακταίον όπου είχαν στήσει οθόνη και έκαναν προβολή slides από τον αγώνα του '85 και η επιτροπή είχε πάλι δώρα για όλους: μπλουζάκια και πετσέτες με τυπωμένη την αφίσα του αγώνα.

Το πρόγραμμα της Κυριακής προέβλεπε το πρωί επίδειξη trial ποδηλάτου στην κεντρική πλατεία και στην συνέχεια παρακολούθηση του MotoGP στο μαγαζί του Γιώργου Κουτά.

Εγώ αυτά τα “έχασα” γιατί υπήρχε σοβαρός λόγος: Είχα έρθει με άλλες τρεις μηχανές από την Λάρισα και είχαμε προγραμματίσει για το μεσημέρι κοψίδια στο Μέτσοβο. Ο ένας από τους τρείς ήταν ο Παναγιώτης Καράμπελας, ο οποίος καθώς ήταν ο πρώτος πρόεδρος της ΛΕΜΟΤ δεν επιτρέπει να του αλλάξεις το πρόγραμμα!

Τη Δευτέρα μερικοί Βέλγοι πήγαν με μηχανάκια στο Μετέωρα για λίγο εντούρο, αλλά από τη χαρά τους δεν πρόσεχαν αν έβλεπαν αυτοί που ακολουθούσαν που στρίβανε και χάθηκαν. Λένε στην περιοχή πως τα βραδιά αν προσέξεις ακούς κινητήρες μέσα στο δάσος.

 

O χώρος συγκέντρωσης ήταν σε αυτό το πλάτωμα πίσω από τους αμμόλοφους. Αριστερά διακρίνεται το βανάκι του Marc, ο οποίος ήρθε οδικώς από το Βέλγιο μεταφέροντας δύο μοτοσυκλέτες

 

O Γιώργος Κουτάς (αριστερά) με τον Χρήστο Τασούλη, τα δύο από τα τρία μέλη της οργανωτικής επιτροπής, υποδέχονται τους “καλεσμένους” στην είσοδο της ταβέρνας “Το ταβερνάκι της Μαρίνας” στο παλιό λιμάνι όπου μας είχαν δωρεάν δείπνο.

 

Γιώργος Κουτάς, Marc Dammen και Χρήστος Τασούλης (από αρ. προς δεξιά), Η οργανωτική επιτροπή σε πλήρη σύνθεση φορώντας τα καπέλα με το λογότυπο του αγώνα τα οποία προσέφεραν δωρεάν σε όλους τους παρευρισκόμενους

 

Μια αναμνηστική φωτό πριν από την μεγάλη εξόρμηση. Από αριστερα: Κώστας Δρυς, Marc Dammen, Στέλιος Παπάς, Γιώργος Κουτάς, Βασίλης Μικές, Χρήστος Τασούλης και Βαγγέλης Κουκουτσάκης. Λίγο πριν ξεκινήσουν ακούστηκε να λέει χαμηλόφωνα ο Χρήστος: “θα τους πάω μια βόλτα ανάμεσα στους αμμόλοφους που είναι πιο εύκολα γιατί είναι και κάποιας ηλικίας και δεν θέλω να μας πέσει κανείς” !!!

 

O Θάνος Μιχαλόπουλος, καθιστός στο τρέιλερ, συγκεντρώνεται πριν από την εκκίνηση…

 

Το βράδυ μετά τον “αγώνα” μαζευτήκαμε στο Cafe Ακταίον, όπου είχε στηθεί οθώνη και έγινε προβολή slides από τον αγώνα του ’85. Στη φωτό είναι ο νικητής Marc Dammen πάνω σε Honda CR 490. Οι θεατές είχαν κυριολεκτικά κατακλύσει τη διαδρομή.

 

Από αριστερά: Πάνος Καράμπελας πρώτος πρόεδρος της ΛΕΜΟΤ, Χρήστος Τασούλης και ο Στέλιος Χριστοδούλου που μελετάει τις συμμετοχές.

Ετικέτες

Η CFMOTO έγινε η πρώτη κινέζικη εταιρεία στο Top10 της Γερμανίας 20πλασιάζοντας τις ταξινομήσεις της!

Και ανατροπή με άλμα Kawasaki στη δεύτερη θέση αφήνοντας πίσω τη Honda
cfrmoto 450mt
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/5/2026

Τα στατιστικά στοιχεία ταξινομήσεων της γερμανικής αγοράς για το πρώτο τρίμηνο του 2026 περιποιούν ιδιαίτερη τιμή στη CFMOTO, η οποία καλπάζει φέτος σημειώνοντας αύξηση στις ταξινομήσεις της κατά +1,957.6%! Και, όχι, δεν είναι η πρώτη της χρονιά στη Γερμανία, κάτι που θα εξηγούσε πανεύκολα ένα τόσο μεγάλο ποσοστό αύξησης στις πωλήσεις της.

Η CFMOTO έκανε το γερμανικό της ντεμπούτο στα τέλη του 2022, όταν η διανομή της για αρκετές ευρωπαϊκές χώρες ανελήφθη από τον Όμιλο Pierer. Παρόλα αυτά δεν κατάφερε να διεισδύσει γερά στην αγορά της χώρας μέχρι φέτος, όπου σημείωσε μια πολύ εντυπωσιακή επίδοση. Από τις 59 μοτοσυκλέτες που είχε ταξινομήσει κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 στη Γερμανία, φέτος εκτοξεύτηκε στις 1.214, δηλαδή σχεδόν τις εικοσαπλάσιες! Εξ αυτών, οι 392 οφείλονται στο 450ΜΤ, ενώ από κοντά έχει βοηθήσει αρκετά και το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της στη Γερμανία, 675 SR-R.

Στην κορυφή της γερμανικής αγοράς κρατά γερά η BMW Motorrad με 7.118 ταξινομήσεις, με 2.103 εξ αυτών χάρη στο R 1300 GS.

Η μεγάλη έκπληξη σημειώνεται στη δεύτερη θέση, όπου η Kawasaki προσπέρασε τη Honda καταφέρνοντας 4.757 ταξινομήσεις στο τρίμηνο, έναντι 4.159 της τρίτης πλέον Honda. Η ποσοστιαία διαφορά εξηγεί τι συνέβη: η Honda έχασε 4,4% από το περσινό τρίμηνο, την ώρα που η Kawasaki κέρδισε 59,2% με μπροστάρη το Ζ900 που είναι μακράν το δημοφιλέστερο μοντέλο της με 1.145 ταξινομήσεις.

Εντυπωσιακά αυξημένες επιδόσεις στους πρώτους τρεις μήνες του 2026 σημειώνουν στη Γερμανία και οι KTM, Suzuki και Harley-Davidson, με την πρώτη να επιστρέφει σε καλά νούμερα μετά από την πολύ δύσκολη περσινή χρονιά και να σημειώνει 208,6% περισσότερες ταξινομήσεις για την πέμπτη θέση στη σχετική λίστα.

Στη δεκάδα έχει μπει και η Suzuki με υγιέστατη αύξηση κατά σχεδόν 54% φέτος, ενώ στην τελευταία θέση του top10 έχει βρεθεί η Harley-Davidson με άνοδο σχεδόν 130% από το περσινό πρώτο τρίμηνο.

Η γερμανική αγορά είχε βρεθεί πέρυσι να κλείνει τη χρονιά με μια σημαντική βουτιά στις ταξινομήσεις της, προερχόμενη από μια χρονιά-ρεκόρ το 2024. Η μετάβαση στις Euro 5+ φαίνεται πως έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτών των αποτελεσμάτων, καθώς αρκετοί αναλυτές της αγοράς πιστεύουν πως η προθεσμία μετάβασης στις νέες προδιαγραφές συνέβαλλε στο ρεκόρ του 2024.

Η δραστική άνοδος της CFMOTO στη Γερμανία και η είσοδός της στην πρώτη δεκάδα των ταξινομήσεων ως εταιρεία δείχνει να έχει και συνέχεια, καθώς οι Γερμανοί τώρα ανακαλύπτουν τη γκάμα της. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το 450ΜΤ οριακά δεν μπήκε και στην πρώτη δεκάδα των δημοφιλέστερων μοντέλων (1ο τρίμηνο 2026) μένοντας στην ενδέκατη θέση. Ωστόσο αν συνεχίσει με αυτή τη δυναμική τότε μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε περισσότερες μοτοσυκλέτες της CFMOTO να διακρίνονται, αλλά και τη Voge να διεκδικεί επίσης μια θέση στο top10 καθώς τα πηγαίνει πολύ καλά με τα DS900X και DS800X.

Ταξινομήσεις Ιαν-Μαρ 2026 Γερμανία – Εταιρείες

#

Κατασκευαστής

Ταξινομήσεις
1ο τρίμηνο 2026

Ταξινομήσεις
1ο τρίμηνο 2025

Διαφορά

Μερίδιο

1

BMW

7.118

6.338

+12,3%

23,4%

2

Kawasaki

4.757

2.989

+59,2%

15,6%

3

Honda

4.159

4.349

-4,4%

13,7%

4

Yamaha

1.947

1.322

+47,3%

6,4%

5

KTM

1.756

569

+208,6%

5,8%

6

Triumph

1.708

1.662

+2,8%

5,6%

7

Ducati

1.232

1.229

+0,2%

4,1%

8

CFMOTO

1.214

59

+1.957,6%

4,0%

9

Suzuki

1.193

775

+53,9%

3,9%

10

Harley-Davidson

1.006

438

+129,7%

3,3%

 

Ταξινομήσεις Ιαν-Μαρ 2026 Γερμανία – Μοντέλα

#

Κατασκευαστής

Μοντέλο

Ταξινομήσεις
1ο τρίμηνο 2026

1

BMW

R 1300 GS

2.103

2

Kawasaki

Z 900

1.145

3

Honda

CBR 650 R

581

4

BMW

F 900 R

569

5

Kawasaki

Z 650

542

6

BMW

F 900 GS

525

7

Yamaha

MT-07

453

8

Yamaha

Ténéré 700

453

9

BMW

F 800 GS

433

10

Kawasaki

Z 1100

405