Δέκα μήνες φυλακή με αναστολή και κατάσχεση μοτοσυκλέτας για διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνίας στους δρόμους

Με απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών
Κατάσχεση μοτοσυκλέτας
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/4/2024

Αναβάτης που συνελήφθη από την αστυνομία στις 4 Απριλίου για παραβίαση του άρθρου 290 του Ποινικού Κώδικα περί διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνίας στους δρόμους, καταδικάστηκε σε 10 μήνες φυλάκιση με αναστολή και δήμευση της μοτοσυκλέτας του.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο άρθρο του ΠΚ: 1. Οποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόμους: α) με καταστροφή, βλάβη ή μετακίνηση εγκαταστάσεων ή οχημάτων, β) με τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων, γ) με αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων ή δ) με άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, τιμωρείται: αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα, ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο, γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη άλλου ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη. 2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου προκαλεί από αμέλεια τη διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας από την οποία μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.

Σημειώστε πάντως πως το άρθρο 290 δεν αναφέρει πουθενά δήμευση του οχήματος του παραβάτη οδηγού / αναβάτη, και παραμένει άγνωστο αν τελικά η μοτοσυκλέτα όντως περιέλθει στην κατοχή του κράτους, ή αν καταφέρει ο ιδιοκτήτης της να την πάρει πίσω σε δικαστήριο επόμενου βαθμού.

Ετικέτες

Νέα Υόρκη: Η αστυνομία καταστρέφει πάνω από 200 παράνομα δίκυκλα [Video]

Στο πλαίσιο της εκστρατείας καταπολέμησης του εγκλήματος
newyork
Από τον

Παύλο Καρατζά

15/5/2026

Η Αστυνομία της Νέας Υόρκης κατέστρεψε με μπουλντόζα περισσότερα από 200 σκούτερ, μοτοποδήλατα και μοτοσυκλέτες στο Staten Island την περασμένη Τρίτη (12/5), στο πλαίσιο της εκστρατείας της πόλης κατά των παράνομων και μη καταχωρημένων οχημάτων.

Η πράξη αυτή δημοσιοποιήθηκε ως προειδοποίηση προς τους παραβάτες που δεν δηλώνουν τα οχήματά τους και συχνά τα χρησιμοποιούν για τη διάπραξη εγκλημάτων.

Παρακάτω μπορεί να δείτε και το επίμαχο video:

Σύμφωνα με την Αστυνομία της Νέας Υόρκης, τουλάχιστον 5.700 “επικίνδυνα παράνομα οχήματα” έχουν κατασχεθεί μέχρι στιγμής από την αρχή του 2026, μια αύξηση 10% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2025.

Το παραπάνω γεγονός ίσως συνδέεται και με τον θάνατο ενός μωρού από αδέσποτη σφαίρα, με τους υπόπτους να διαφεύγουν με ένα παράνομο δίκυκλο.

Ετικέτες