Ducati: Ξανά στο τραπέζι η πώλησή της

Πληρώνει τα υπαρξιακά προβλήματα της VW
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

1/10/2020

Η συνέντευξη του νυν CEO του ομίλου VW στο πρακτορείο Reuters της Γερμανίας άνοιξε ξανά την κουβέντα για πώληση της Ducati. Όχι πως η κουβέντα είχε σταματήσει ποτέ μετά την αποχώρηση του οραματιστή και ιδιοφυούς Ferdinan Piech από την καρέκλα του CEO της VW.

Η Ducati είχε χαρακτηριστεί από τα αντίπαλα μέλη της οικογένεια Porsche που κατέχει δεσπόζουσα μετοχική θέση στον όμιλο VW (μέλος της οικογένειας Porsche ήταν και ο Piech) ως το προσωπικό παιχνίδι του και χρησιμοποίησαν αρκετές φορές αυτό το επιχείρημα στη διαμάχη μεταξύ τους για την αποκαθήλωση του Ferdinand Piech από την κορυφή της ηγεσίας. Καθόλου τυχαία, μετά το σκάνδαλο του Diesel Gate, το οποίο ακόμα δεν έχει τελειώσει οριστικά και δημιούργησε τεράστια οικονομική τρύπα στον όμιλο, διαρκώς επαναλαμβάνονται τα σενάρια πώλησης της Ducati, της Lamborgini και της Bugatti, δηλαδή των εταιρειών που αγόρασε ο Ferdinand Piech σε κάθε δυνατή ευκαιρία.

Η νέα ηγεσία της VW απαντά γενικόλογα πως πάντα είναι ανοιχτή σε προτάσεις και συνεργασίες, χωρίς φυσικά να σβήνει τη φωτιά, ούτε όμως και να την πυροδοτεί παραπάνω. Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκαν και οι τελευταίες δηλώσεις του γενικού διευθυντή Herbert Diess, όταν παρουσίασε το νέο μοντέλο ανάπτυξης του ομίλου που θα βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση και τις νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες γύρω από την αυτόνομη οδήγηση. Ουσιαστικά είπε πως πάντα επανεξετάζουν τη θέση κάθε εταιρείας που έχουν κάτω από την ομπρέλα του ομίλου και το ίδιο θα κάνουν για τη Ducati.

Ο διευθυντής του ομίλου για τα τμήματα R&D κύριος Markus Duesmann ήταν πιο συγκεκριμένος και είπε πως δεν θα αργήσουμε να δούμε την πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Ducati. Αυτό σημαίνει πως μέσα στο γενικό πλάνο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης έχουν κρατήσει κεφάλαια και για την Ducati, χωρίς φυσικά να αποκλείει την πώλησή της πριν ολοκληρωθεί η έρευνα και εξέλιξη της ηλεκτρικής γκάμας. Ευθεία ερώτηση για την πώληση των Hi-performance εταιρειών του ομίλου (Bugatti, Lamborgini, Ducati) δέχτηκε ο οικονομικός διευθυντής Frank Witter αλλά είπε πως δεν απαντά σε φήμες…

Το θέμα όμως είναι τί λένε οι μέτοχοι που κοιτάνε πρώτα την τσέπη τους πριν από κάθε απόφαση. Αν μιλάγαμε για ιαπωνική εταιρεία που κάνει πλάνα τουλάχιστον δεκαετίας, να είστε σίγουροι πως δεν θα υπήρχε στο τραπέζι θέμα πώλησης της Ducati. Όταν όμως μιλάς για αμερικάνικες και γερμανικές εταιρείες που διοικούνται με χρονοδιάγραμμα ημέρας (βλ. Harley Davidson) τότε τίποτα δεν είναι έκπληξη.

Η χρηματιστηριακή αξία της VW έχει πέσει στα 80δις, όταν η αντίστοιχη της Toyota είναι στα 187δις και στους μετόχους δεν αρέσει αυτό. Βέβαια η χρηματιστηριακή αξία της Tesla με μόλις δύο εργοστάσια παραγωγής είναι μεγαλύτερη της Toyota αυτή τη στιγμή, δείχνοντας πόσο φούσκα και τζόγος έχει γίνει η βιομηχανία οχημάτων, με αποτέλεσμα να μην διοικούνται πλέον από οραματιστές αλλά από χρηματιστές, που συχνά πυκνά περνάνε από τα δικαστήρια (βλ. υπόθεση Nissan-Renault).

Η πραγματικότητα είναι μία. Όταν παλεύουν τα βουβάλια στη όχθη της λίμνης, τη νύφη την πληρώνουν τα βατράχια. Η Ducati κάθε χρόνο πάει όλο και καλύτερα σε πωλήσεις και μερίδια αγοράς και αυτή τη στιγμή έχει μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα ενός V4 κινητήρα που τις ανοίγει διάπλατα το δρόμο για το μέλλον. Η διεθνής αγορά των δικύκλων πάει εξίσου εντυπωσιακά καλά χάρη στις αγορές της Ινδίας, της Ασίας και της Κίνας που διψούν όλο και περισσότερο για μεγαλύτερες και εντυπωσιακότερες μοτοσυκλέτες με ισχυρό brand name. Την ίδια ώρα όμως η αγορά αυτοκινήτου έχει τα χάλια της παντού, λόγω της έντονης αστικοποίησης που έχει κάνει την χρήση τους μαρτύριο. Έχοντας για αφεντικό μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται άμεσα από το διεθνές περιβάλλον, η Ducati θα είναι αναγκασμένη να έχει πάνω από το κεφάλι της την ταμπέλα “ΠΩΛΕΙΤΑΙ”.

Ίσως ήρθε η ώρα της ανεξαρτητοποίησης, διότι η φημολογία της πώλησης κάνει ζημιά που δεν αξίζει αυτή τη στιγμή στην ιταλική εταιρεία.    

Ετικέτες

Η Triumph γίνεται η ξανά η μοτοσυκλέτα του James Bond

Μία TF 250-X εμφανίζεται στο νέο video game του James Bond, “007 First Light”
triumph tf 250x
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Η Triumph συμμετέχει ως επίσημος συνεργάτης στο νέο video game 007 First Light, ενισχύοντας την παρουσία της στο σύμπαν του James Bond.

Μετά την παρουσία της Scrambler 1200 XE στην 25η ταινία του διάσημου Βρετανού πράκτορα, No Time To Die (η τελευταία με πρωταγωνιστή τον Daniel Craig), η Triumph κάνει το επόμενο βήμα, αυτή τη φορά στον χώρο του gaming. Το νέο παιχνίδι αναπτύσσεται από την IO Interactive, γνωστή από τη δημιουργία της ιδιαίτερα επιτυχημένης σειράς Hitman με την οποία το 007 First Light, μοιράζεται στοιχεία Stealth.

007 First Light

Σύμφωνα με την IO Interactive, το παιχνίδι θα επιτρέπει στους παίκτες να ζήσουν τα πρώτα βήματα του James Bond, εξερευνώντας τα γεγονότα που διαμόρφωσαν τον νεαρό πράκτορα της MI6 στον πιο διάσημο κατάσκοπο του κόσμου.

Η μοτοσυκλέτα που θα εμφανίζεται στο παιχνίδι είναι η Motocross της Triumph, TF 250-X, σε μια έκδοση που μάλιστα διαθέτει και φλογοβόλο. Εμφανίζεται στο trailer του παιχνιδιού, στο εργαστήριο του εμβληματικού εφευρέτη Q ως μέρος της φαρέτρας των gadget που προσφέρονται στον 007.

first light

Η Triumph είχε ήδη παρουσιάσει την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα ήδη από πέρυσι στο περίπτερο της IO Interactive στην έκθεση Gamescom, όπου αποτέλεσε μέρος της παρουσίασης του παιχνιδιού.

007 First Light

Το 007 First Light αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 27 Μαΐου 2026, ενώ οι προπαραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της IO Interactive.

007 First Light

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι φίλοι της σειράς James Bond συναντούν τον 007 με μοτοσυκλέτα της Triumph, καθώς η Triumph Scrambler 1200 XE που είπαμε, είχε χρησιμοποιηθεί στις εντυπωσιακές σκηνές καταδίωξης, στην αρχή της τελευταίας ταινίας No Time To Die.

Εμπνευσμένη από την ταινία, η Triumph είχε παρουσιάσει το 2021 τη συλλεκτική Scrambler 1200 Bond Edition σε μόλις 250 αριθμημένες μονάδες παγκοσμίως, οι οποίες εξαντλήθηκαν γρήγορα. Μάλιστα, μία από τις μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιήθηκαν στα γυρίσματα από τον Daniel Craig και τους κασκαντέρ του, δημοπρατήθηκε το 2022 σε φιλανθρωπική εκδήλωση του οίκου Christie's, φτάνοντας σχεδόν τα €160.000.

007 First Light

Παράλληλα, η εταιρεία είχε λανσάρει και την Tiger 900 Bond Edition, επίσης σε 250 μονάδες, βασισμένη στην Triumph Tiger 900 Rally Pro που εμφανίστηκε σε σκηνές της ίδιας ταινίας.

007 First Light

Με αυτή τη συνεργασία, η Triumph επιβεβαιώνει τη στρατηγική της να συνδέεται με εμβληματικά brands και σύγχρονες πλατφόρμες ψυχαγωγίας, φέρνοντας τη μοτοσυκλέτα πιο κοντά σε ένα άλλο κοινό, αυτό των gamers.

007 First Light