"Έφυγε" ο Σπύρος Αλεξόπουλος

Μια μεγάλη προσωπικότητα του εμπορικού κόσμου
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/7/2020

Χθες έφυγε από τη ζωή ο Σπύρος Αλεξόπουλος, μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στον εμπορικό κόσμο της μοτοσυκλέτας, τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε επιχειρηματικό, με τεράστια εμπειρία κυρίως στο χώρο των ανταλλακτικών και των after market αξεσουάρ.

Θήτευσε ως Διευθυντής πωλήσεων στην αντιπροσωπεία της Honda και στη συνέχεια έγινε ένας από τους πρωτοπόρους ανεξάρτητους εισαγωγείς ανταλλακτικών και εξαρτημάτων. Το 1977 ίδρυσε την εταιρεία Σπ. Η. Αλεξόπουλος στην Αθήνα με σκοπό την πώληση ανταλλακτικών και αξεσουάρ μοτοσυκλέτας, χτίζοντας συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα της βιομηχανίας, όπως η D.I.D., η Remus, η Renthal, η Malossi, h Αbus κ.α. Πολύ γρήγορα καθιερώθηκε ως ένας από τους κορυφαίους επιχειρηματίες του χώρου, με κύριο χαρακτηριστικό το ήθος και την ολοκληρωτική κάλυψη των πελατών της εταιρείας του.

Η δυναμική της εταιρείας είχε αναγνωρισθεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και πρόσφατα είχε εξαγορασθεί από την Bike Alert, με την οποία υπήρχε ήδη μια μακροχρόνια συνεργασία.

Η κηδεία του κ. Σπύρου Αλεξόπουλου θα τελεστεί την Τετάρτη 8 Ιουλίου στο κοιμητήριο του Παλαιού Φαλήρου στις 16:00. Εμείς από τη μεριά μας εκφράζουμε τα βαθύτατα συλλυπητήριά μας και οι σκέψεις είναι με τους οικείους του.

 

MV Agusta 5κύλινδρος κινητήρας: Ο quadrato έρχεται στην παραγωγή με 240+ ίππους!

Square 5 με δύο στροφάλους - Θα παραχθεί σε κυβισμούς 850-1.150 κ.εκ., για διαφορετικά μοντέλα και κατηγορίες
MV Agusta quadrato κινητήρας 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/11/2025

Η MV Agusta έδειξε τον 5κύλινδρο κινητήρα της στην EICMA και όπως σας είχαμε πει και τότε θα είναι square 5 και θα έχει ενιαία κεφαλή και δύο στροφάλους.

Ο 5κύλινδρος κινητήρας της MV Agusta στην EICMA δεν ήταν κάτι που περιμέναμε να δούμε πόσο μάλλον αυτό που ανακοινώνει τώρα η ιταλική εταιρεία. Ο κινητήρας δεν είναι σχεδιαστική άσκηση με στόχο τον εντυπωσιασμό αλλά βρίσκεται κανονικά σε εξέλιξη στη Schiranna. 

Σύμφωνα με τους Ιταλούς ο κινητήρας εξελίσσεται για να μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικούς κυβισμούς και να χρησιμοποιηθεί σε πολλά και διαφορετικά μοντέλα: από Supersport έως Naked και Touring όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, σε ένα εύρος κυβισμού από 850 έως 1.150 κ.εκ.

Η απόδοση του "quadrato" κινητήρα μπορεί να ξεπεράσει τους 240 ίππους ενώ το όριο περιστροφής βρίσκεται πάνω από τις 16.000 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 13,76 kg.m στις 8.500 σ.α.λ. Η MV Agusta αναφέρει επίσης ότι το βάρος είναι κάτω από 60 κιλά και όλα αυτά αφορούν την έκδοση των 1.150 κ.εκ.

H MV Agusta αναφέρει ότι η σειρά ανάφλεξης των 5 κυλίνδρων προσφέρει μοναδικά πλεονεκτήματα στον κινητήρα της που επιτυγχάνει εξαιρετική καμπύλη ροπής χωρίς να χρειάζεται να υπάρχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Παράλληλα, σε σχέση με έναν V4 ίδιου κυβισμού είναι παράλληλα πιο κοντός ενώ είναι πιο στενός έναντι ενός εν σειρά 4κύλινδρου. 

Βέβαια αυτό που παραλείπει να πει η MV Agusta είναι πως είναι δύσκολο να τον τοποθετήσεις σε ένα πλαίσιο σπορ μοτοσυκλέτας και να βρεις το σωστό ζύγισμα, κάτι που κάνει απλόχερα ένας V4, ενώ τόσο σε σχέση με αυτόν όσο και με έναν εν σειρά 4κύλινδρο έχει περισσότερα κινούμενα μέρη και για αυτόν τον λόγο μεγαλύτερη κατανάλωση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει μοναδικό ήχο και ότι οι Ιταλοί θέλουν να ξεχωρίσουν από όλους τους άλλους κατασκευαστές φέρνοντας στην παραγωγή έναν κινητήρα που θα είχε κοπεί από το λογιστήριο οποιαδήποτε άλλης εταιρείας αυτήν την στιγμή.

Οι Ιταλοί λένε ότι το ντεμπούτο του 5κύλινδρου κινητήρα που θα αργήσει να γίνει -σε μερικά χρόνια- και έχει προγραμματιστεί για μια μοτοσυκλέτα που δεν υπάρχει πλέον στη γκάμα της και με αυτή τη δήλωση θα μας αφήσουν να βράσουμε στο ζουμί μας, τουλάχιστον προς το παρόν.