ElectReon: Δρόμοι... φορτιστές! [video]

Ένα διαφορετικό μέλλον στην ηλεκτροκίνηση
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

2/10/2019

Η ElectReon είναι μια ισραηλινή εταιρεία που προσεγγίζει το θέμα της ηλεκτροκίνησης από μια διαφορετική σκοπιά και προσφέρει τη δική της εναλλακτική. Η δουλειά της αρχικά, είναι να μετατρέπει τους δρόμους σε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως θα αναλύσουμε και παρακάτω και συνάμα να εξοπλίζει τα οχήματα με έναν “αποδέκτη” του ηλεκτρικού φορτίου. Έτσι, απευθύνεται σε όλες τις εταιρείες αυτοκινήτων έμμεσα, προσφέροντας ένα διαφορετικό “ηλεκτρικό” μέλλον. Την φιλοσοφία της σύμπραξης των εταιρειών, αλλά με διαφορετική προσέγγιση, ακολουθεί και η Kymco μέσα από την IONEX –όπως είχατε διαβάσει παλιότερα εδώ- καθώς με τη σειρά της προσκαλεί τις υπόλοιπες εταιρείες δικύκλων να κάνουν το επόμενο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, χρησιμοποιώντας ουσιαστικά την πλατφόρμα της με τις αποσπώμενες μπαταρίες και του σταθμούς επαναφόρτισης.

Για την υλοποίηση του σχεδίου της ElectReon γίνεται μια μικρή επέμβαση στον δρόμο, όπου "φυτεύονται" οι φορτιστές και έτσι δημιουργείται ένα μονοπάτι που παρέχει συνεχή φόρτιση στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα οχήματα λαμβάνουν το ηλεκτρικό φορτίο μέσα από έναν δέκτη που έχει εγκατασταθεί απ’ την ElectReon στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Η τεχνολογία έχει δοκιμαστεί ήδη στο Ισραήλ, στην Beit Yanai και η ElectReon σε δοκιμές της κατάφερε να φορτίσει ένα Renault Zoe με 8,5 kW σε απόσταση 19,8 μέτρων, ενώ ο στόχος της για την ίδια απόσταση είναι να φτάσει τις 15 kW. Η επόμενη δοκιμή βέβαια, θα πραγματοποιηθεί στην άλλη άκρη της Ευρώπης, στη νήσο Gotland της Σουηδίας σε δρόμο μήκους 1.609 μέτρων.

Το αρχικό πλάνο της εταιρείας είναι να εξοπλίσει πρώτα τους κεντρικούς δρόμους των πόλεων με τους φορτιστές της και στη συνέχεια να επεκταθεί σε δευτερεύοντες. Με την υλοποίηση του πλάνου, αναφέρει πως θα μειωθεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας, κάτι που δεν είναι απόλυτα σωστό και ισχύει μόνο στην περίπτωση που ο ηλεκτρισμός παράγεται από ανακυκλώσιμες πηγές ενέργεια. Αυτό που ισχύει -μακροπρόθεσμα- είναι πως μόλις μια πόλη γίνει τελείως “ηλεκτρική”, συνάμα με την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε όλα τα οχήματα, τότε ναι θα δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στις πόλεις από την κατάργηση των βενζινάδικων. Το κατά πόσο θα αξιοποιηθεί ο χώρος σωστά με τη δημιουργία περισσότερων πάρκων για τα παιδιά, όπως περιγράφει το video, είναι άλλο κομμάτι διότι μπορεί πολύ εύκολα να αντικατασταθεί από άλλη μια πολυκατοικία.

Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι η ElectReon δεν ενστερνίζεται τη φιλοσοφία της IONEX με τους σταθμούς επαναφόρτισης των μπαταριών και μάλιστα αναφέρει πως θα μειωθούν και αυτοί με τη σειρά τους όταν δίκτυό της ολοκληρωθεί. Το όραμα της ElectReon δεν περιορίζεται στο να παραμείνει μονάχα μια εταιρεία που μετατρέπει τους δρόμους σε φορτιστές και εγκαθιστά στα οχήματα τον απαραίτητο εξοπλισμό, αλλά προσβλέπει στο να νοικιάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ στοχεύει και στη διαχείριση των ενός στόλου από αυτόνομα οχήματα, όταν η τεχνολογία το επιτρέψει.

Η πρόταση της ElectReon για ένα “ηλεκτρικό” μέλλον είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Δημιουργεί όμως πολλά ερωτήματα σχετικά με το αν η τεχνολογία της μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, διότι ο δέκτης που εφαρμόζεται κάτω απ’ τα αυτοκίνητα έχει μεγάλες διαστάσεις και –στην παρούσα φάση με την υθπάρχουσα τεχνολογία- δεν βολεύει χωριατξικά η τοποθέτησή του σε μοτοσυκλέτες. Επίσης, σε χώρες που έχουν ακραίες θερμοκρασίες, είτε πολύ υψηλές είτε πολύ χαμηλές, δεν γνωρίζουμε κατά πόσο θα επηρεάζεται η μεταφορά του ηλεκτρικού φορτίου απ’ το δρόμο στο όχημα. Όλα αυτά θα τα δούμε στο μέλλον, το οποίο με τον ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας, θα είναι πολύ πιο κοντινό απ' ό,τι νομίζουμε.

Bajaj Mobility - Ιστορική ημέρα καθώς σβήνει η Pierer Mobility! Οι άνθρωποι που υπογράφουν το νέο κεφάλαιο της ΚΤΜ

Gottfried Neumeister CEO, 3 Ινδοί στο Εποπτικό Συμβούλιο! Ανακοίνωση πρώτων οικονομικών στοιχείων
Bajaj Mobility
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

14/1/2026

Η αλλαγή του ονόματος της Pierer Mobility σε Bajaj Mobility είναι πλέον γεγονός, σύμφωνα με το πλάνο που είχε ανακοινωθεί από τον Νοέμβριο, όταν η Bajaj Auto είχε ολοκληρώσει την εξαγορά της ΚΤΜ. Νέο είναι και το site της εταιρείας, που θα το βρείτε πλέον υπό νέα ονομασία.

Η διαδικασία αναδιάρθρωσης της ΚΤΜ προχωρά, με τους Ινδούς ιδιοκτήτες να επιβλέπουν τον εξορθολογισμό του γκρουπ, που περιλαμβάνει τις KTM, Husqvarna και GASGAS στις μοτοσυκλέτες, την WP στις αναρτήσεις, και τις Husqvarna και GASGAS στα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Ως σύμβολο της συνέχειας της πορείας της ΚΤΜ στη νέα εποχή, ο Αυστριακός Gottfried Neumeister είναι ο νέος CEO της εταιρείας, με τρία από τα τέσσερα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της Bajaj Mobility να είναι Ινδοί (Srinivasan Ravikumar επικεφαλής του Συμβουλίου, Dinesh Thapar Αντιπρόεδρος, Pradeep Shrivastava, μέλος). Το τέταρτο μέλος είναι ο Αυστριακός δικηγόρος Dr. Wulf Gordian Hauser LL.M.

Μερικές σημειώσεις σε σχέση με την αλλαγή. Το ότι ο Neumeister βρέθηκε στη θέση του CEO ήταν εξαρχής στο πρόγραμμα και συνεννοημένο, με τον Αυστριακό να βρίσκει τον δρόμο του προς τα πάνω ως άνθρωπος της Bajaj παράλληλα με τον ινδικό σχέδιο για την αναδιάρθρωση του γκρουπ. Αν τώρα η Bajaj απέλυσε τα περισσότερα στελέχη της ΚΤΜ, την ίδια ώρα κράτησε στη θέση τους όλους τους ανθρώπους που αποτελούσαν την “ψυχή” της αυστριακής εταιρείας ως R&D και τεχνικό προσωπικό.

Το μέλλον θα δείξει αν αυτοί θα παραμείνουν στις θέσεις τους, ή αν κάποια στιγμή αντικατασταθούν από άλλους, Ινδούς ή Αυστριακούς. Τέλος, αν οι Hero και ΤVS έχουν ξεκινήσει προσφάτως την “απόβαση” τους στην Ευρώπη, κάνοντας παρέα στην Royal Enfield, έρχεται τώρα η Bajaj να κάνει τη δική της κίνηση “ματ”, βάζοντας το όνομά της ως σφραγίδα ιδιοκτήτη στις KTM, Husqvarna και GASGAS, κερδίζοντας τους υπόλοιπους Ινδούς με μεγάλη διαφορά σε κύρος και στρατηγική, αφήνοντας τις δικές της μοτοσυκλέτες χαμηλού budget να αφορούν κυρίως την Ινδία και ένα πολύ μικρό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς ως... συμπλήρωμα.

Ας μην ξεχνάμε πως η Bajaj έχει επενδύσει και στην Triumph κατασκευάζοντας μαζί τους τα μικρά 400άρια. Με τον τρόπο αυτό η Ευρωπαϊκή πορεία της Bajaj, κάτι πάρα πολύ σημαντικό για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης στην μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλέτας του κόσμου, προχωρά με τρόπο διαφορετικό των υπολοίπων δύο βασικών παικτών.

Η Hero είναι η εταιρεία με την μεγαλύτερη ρευστότητα που έχει υπάρξει στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Βρίσκονται στην δεύτερη θέση παγκοσμίως μετά την Honda, έχοντας ξεπεράσει σε μονάδες συνολικής παραγωγής την Yamaha και έχουν τέτοιο ποσό διαθέσιμο ΑΜΕΣΑ που θα μπορούσαν να εξαγοράσουν αύριο, την δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία της Ιαπωνίας. Για αυτούς η Ευρωπαϊκή πορεία είναι ένα ανοικτό ενδεχόμενο εδώ και χρόνια και φέτος το ξεκινούν με τρόπο που κανείς, ποτέ, δεν έχει ξανά κάνει. Ως marketing στις υπόλοιπες αγορές! Μία τεράστια επένδυση λοιπόν, όπως αυτή της εξάπλωσης στην ήπειρο με τον υψηλότερο ανταγωνισμό στη μοτοσυκλέτα, γίνεται για λόγους προώθησης. Αργότερα θα δουν πώς θα εξελιχθεί, προς το παρόν όμως, είναι για εκείνους ζήτημα κύρους το να έρθουν εδώ στην Ευρώπη. Είναι τέτοια η ζύμωση της αγοράς της Ινδίας που διοχοτεύουν πλέον τον ανταγωνισμό τους σε ένα νέο τελείος πεδίο μάχης. Ως προς απάντηση σε αυτό η Bajaj έχει κάνει μία κίνηση τελείως διαφορετική από την Hero και την TVS και μάλιστα είναι πιο κοντά από εκείνους στο να έχει και κέρδος από αυτή την κίνηση. Προς το παρόν -φυσικά- απλά επενδύει:

Παράλληλα με τη μετονομασία του Pierer Mobility Group, τόσο στα χαρτιά όσο και στο διαδίκτυο, όπου άλλαξε όνομα ο ιστότοπος του γκρουπ, η Bajaj Mobility AG έδωσε στη δημοσιότητα ως πρώτο ανακοινωθέν στη νέα εποχή τα προκαταρκτικά στοιχεία εσόδων και πωλήσεων για το 2025.

Τα σημαντικότερα σημεία έχουν ως εξής:

  • Έσοδα λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ (-46 %)
  • Πωλήσεις μοτοσικλετών: 209.704 μοτοσικλέτες (-28 %) με θετική τάση στο δεύτερο εξάμηνο
  • Επιτυχής μείωση αποθεμάτων κατά περισσότερο από 100.000 μοτοσυκλέτες
  • Πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων και ποδηλάτων: 64.110 (-40 %)
  • Μείωση του αριθμού των εργαζομένων στον όμιλο κατά περίπου 500

Πιο αναλυτικά, η Bajaj Mobility AG αναμένει ενοποιημένα έσοδα λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ για το προηγούμενο οικονομικό έτος 2025, το οποίο αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 46 %.

Εστιάζοντας στα θετικά, ο όμιλος Bajaj Mobility πούλησε 80.464 μοτοσυκλέτες το δεύτερο εξάμηνο του 2025, σημειώνοντας αύξηση 60% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του έτους (H1: 50.334 μονάδες). Επιπλέον, 43.956 μοτοσυκλέτες πωλήθηκαν μέσω του στρατηγικού συνεργάτη Bajaj Auto το δεύτερο εξάμηνο του έτους (H1: 34.950 μονάδες). Οι συνολικές πωλήσεις μοτοσυκλετών του ομίλου για το οικονομικό έτος 2025 ανήλθαν έτσι σε 209.704 μονάδες (-28%).

Η μείωση των αποθεμάτων μοτοσυκλετών κατά 101.153 μονάδες (στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ήταν 248.580, με το αδιάθετο στοκ να μειώνεται στις 147.427 μοτοσυκλέτες στις 31 Δεκεμβρίου 2025) αποτελεί σημαντικό ορόσημο στην αναδιάρθρωση της KTM.

Στο πλαίσιο του κλεισίματος του τμήματος ποδηλάτων, πωλήθηκαν 64.110 ηλεκτρικά ποδήλατα και ποδήλατα (προηγούμενο έτος: 106.311).

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης το 2025, η KTM AG θα ξεκινήσει μια παγκόσμια αναδιάρθρωση. Ο στόχος είναι η βιώσιμη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω της μείωσης των σταθερών εξόδων, της εξορθολογισμού των δομών, της εστίασης στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και έργων και της βελτιστοποίησης του διεθνούς δικτύου εγκαταστάσεων και διαχείρισης. Στο πλαίσιο αυτής της απαραίτητης αναδιάρθρωσης, είναι αναπόφευκτη η μείωση περίπου 500 θέσεων εργασίας, κυρίως σε θέσεις μισθωτών και μεσαίων στελεχών. Ο αριθμός των εργαζομένων στις 31 Δεκεμβρίου 2025 ήταν 3.794 (προηγούμενο έτος: 5.310).

Τα προκαταρκτικά βασικά μεγέθη του Bajaj Mobility Group για το οικονομικό έτος 2025 θα δημοσιευθούν στις 29 Ιανουαρίου 2026.

Ετικέτες