ElectReon: Δρόμοι... φορτιστές! [video]

Ένα διαφορετικό μέλλον στην ηλεκτροκίνηση
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

2/10/2019

Η ElectReon είναι μια ισραηλινή εταιρεία που προσεγγίζει το θέμα της ηλεκτροκίνησης από μια διαφορετική σκοπιά και προσφέρει τη δική της εναλλακτική. Η δουλειά της αρχικά, είναι να μετατρέπει τους δρόμους σε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως θα αναλύσουμε και παρακάτω και συνάμα να εξοπλίζει τα οχήματα με έναν “αποδέκτη” του ηλεκτρικού φορτίου. Έτσι, απευθύνεται σε όλες τις εταιρείες αυτοκινήτων έμμεσα, προσφέροντας ένα διαφορετικό “ηλεκτρικό” μέλλον. Την φιλοσοφία της σύμπραξης των εταιρειών, αλλά με διαφορετική προσέγγιση, ακολουθεί και η Kymco μέσα από την IONEX –όπως είχατε διαβάσει παλιότερα εδώ- καθώς με τη σειρά της προσκαλεί τις υπόλοιπες εταιρείες δικύκλων να κάνουν το επόμενο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, χρησιμοποιώντας ουσιαστικά την πλατφόρμα της με τις αποσπώμενες μπαταρίες και του σταθμούς επαναφόρτισης.

Για την υλοποίηση του σχεδίου της ElectReon γίνεται μια μικρή επέμβαση στον δρόμο, όπου "φυτεύονται" οι φορτιστές και έτσι δημιουργείται ένα μονοπάτι που παρέχει συνεχή φόρτιση στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα οχήματα λαμβάνουν το ηλεκτρικό φορτίο μέσα από έναν δέκτη που έχει εγκατασταθεί απ’ την ElectReon στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Η τεχνολογία έχει δοκιμαστεί ήδη στο Ισραήλ, στην Beit Yanai και η ElectReon σε δοκιμές της κατάφερε να φορτίσει ένα Renault Zoe με 8,5 kW σε απόσταση 19,8 μέτρων, ενώ ο στόχος της για την ίδια απόσταση είναι να φτάσει τις 15 kW. Η επόμενη δοκιμή βέβαια, θα πραγματοποιηθεί στην άλλη άκρη της Ευρώπης, στη νήσο Gotland της Σουηδίας σε δρόμο μήκους 1.609 μέτρων.

Το αρχικό πλάνο της εταιρείας είναι να εξοπλίσει πρώτα τους κεντρικούς δρόμους των πόλεων με τους φορτιστές της και στη συνέχεια να επεκταθεί σε δευτερεύοντες. Με την υλοποίηση του πλάνου, αναφέρει πως θα μειωθεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας, κάτι που δεν είναι απόλυτα σωστό και ισχύει μόνο στην περίπτωση που ο ηλεκτρισμός παράγεται από ανακυκλώσιμες πηγές ενέργεια. Αυτό που ισχύει -μακροπρόθεσμα- είναι πως μόλις μια πόλη γίνει τελείως “ηλεκτρική”, συνάμα με την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε όλα τα οχήματα, τότε ναι θα δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στις πόλεις από την κατάργηση των βενζινάδικων. Το κατά πόσο θα αξιοποιηθεί ο χώρος σωστά με τη δημιουργία περισσότερων πάρκων για τα παιδιά, όπως περιγράφει το video, είναι άλλο κομμάτι διότι μπορεί πολύ εύκολα να αντικατασταθεί από άλλη μια πολυκατοικία.

Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι η ElectReon δεν ενστερνίζεται τη φιλοσοφία της IONEX με τους σταθμούς επαναφόρτισης των μπαταριών και μάλιστα αναφέρει πως θα μειωθούν και αυτοί με τη σειρά τους όταν δίκτυό της ολοκληρωθεί. Το όραμα της ElectReon δεν περιορίζεται στο να παραμείνει μονάχα μια εταιρεία που μετατρέπει τους δρόμους σε φορτιστές και εγκαθιστά στα οχήματα τον απαραίτητο εξοπλισμό, αλλά προσβλέπει στο να νοικιάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ στοχεύει και στη διαχείριση των ενός στόλου από αυτόνομα οχήματα, όταν η τεχνολογία το επιτρέψει.

Η πρόταση της ElectReon για ένα “ηλεκτρικό” μέλλον είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Δημιουργεί όμως πολλά ερωτήματα σχετικά με το αν η τεχνολογία της μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, διότι ο δέκτης που εφαρμόζεται κάτω απ’ τα αυτοκίνητα έχει μεγάλες διαστάσεις και –στην παρούσα φάση με την υθπάρχουσα τεχνολογία- δεν βολεύει χωριατξικά η τοποθέτησή του σε μοτοσυκλέτες. Επίσης, σε χώρες που έχουν ακραίες θερμοκρασίες, είτε πολύ υψηλές είτε πολύ χαμηλές, δεν γνωρίζουμε κατά πόσο θα επηρεάζεται η μεταφορά του ηλεκτρικού φορτίου απ’ το δρόμο στο όχημα. Όλα αυτά θα τα δούμε στο μέλλον, το οποίο με τον ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας, θα είναι πολύ πιο κοντινό απ' ό,τι νομίζουμε.

KTM: Πήρε τον Stephan Reiff της BMW Motorrad - Στον ρόλο του εμπορικού διευθυντή

Ενίσχυση της διοικητικής ομάδας των Αυστριακών με κορυφαίο στέλεχος
Stephan Reiff
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

14/1/2026

Η KTM προχωρά σε περαιτέρω ενδυνάμωση της διοίκησής της, ανακοινώνοντας τον Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer, σε μια κίνηση που εντάσσεται στη στρατηγική αναδιάρθρωση και σταθεροποίηση του αυστριακού ομίλου.

Η KTM επιβεβαίωσε την ένταξη του Stephan Reiff στο διοικητικό της συμβούλιο, με το πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad να αναλαμβάνει τον ρόλο του Chief Commercial Officer (CCO). Ο Reiff θα έχει υπό την ευθύνη του τους τομείς Πωλήσεων, Marketing, Στρατηγικού σχεδιασμού, Δικτύου Αντιπροσώπων και After Sales, παίζοντας κομβικό ρόλο στη μελλοντική πορεία της εταιρείας.

Ο Stephan Reiff διαθέτει πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στον τεχνικό και αυτοκινητοβιομηχανικό κλάδο. Από το 2022 κατείχε τη θέση του αντιπροέδρου πελατών και πωλήσεων στη BMW Motorrad, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εμπορική της επιτυχία. Κατά τον πρώτο χρόνο της θητείας του, η BMW Motorrad ξεπέρασε τα 3 δισ. ευρώ σε έσοδα, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της στον χώρο των premium μοτοσυκλετών.

Πριν από τον πιο πρόσφατο ρόλο του, ο Reiff είχε διατελέσει σε σειρά καίριων θέσεων εντός του BMW Group στο οποίο και βρισκόταν για 22 συναπτά έτη, μεταξύ των οποίων και αυτή του αντιπροέδρου στο τμήμα στρατηγικής προϊόντων, αποκτώντας βαθιά γνώση της αγοράς και της μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής ανάπτυξης. Ο Reiff ανακοίνωσε την αποχώρηση του από την BMW Motorrad τον περασμένο Δεκέμβριο και η ανακοίνωσή του από την KTM δείχνει ότι οι Αυστριακοί τον "έκλεψαν" από τους ανταγωνιστές τους.

Stephan Reiff

Η τοποθέτησή του στην KTM σημαίνει στενή συνεργασία με τον CEO της εταιρείας, Gottfried Neumeister, ο οποίος ανανέωσε πρόσφατα τη θητεία του. Ο Stephan Reiff θα αναλάβει επίσημα τα καθήκοντά του την 1η Απριλίου.

Σε δήλωσή του, ο Gottfried Neumeister ανέφερε, “Με τον Stephan Reiff αποκτούμε έναν εξαιρετικά έμπειρο και στρατηγικά ισχυρό ηγέτη για τους τομείς των Πωλήσεων και του Marketing. Η διεθνής του εμπειρία, η βαθιά γνώση της αγοράς και το αποδεδειγμένο του έργο στον χώρο των premium μοτοσυκλετών θα ενισχύσουν σημαντικά τη θέση μας. Με την τοποθέτηση του, η KTM συνεχίζει με συνέπεια τη στρατηγική της αναδιάταξη, με ξεκάθαρη εστίαση στη σταθερότητα, τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη”.

Μέχρι τώρα η KTM ήταν η μοναδική εταιρεία της οποίας το τμήμα μάρκετινγκ είχε την απόλυτη ελευθερία στον τρόπο προώθησης των μοντέλων της αλλάζοντας ακόμη και την τελευταία σχεδόν στιγμή καίρια σημεία της εκάστοτε καμπάνιας, με το ανάλογο φυσικά κόστος.

Από την άλλη η BMW Motorrad, με στόχο τον περιορισμό του κόστους, ακολουθεί τους τελευταίους μήνες μια διαμετρικά αντίθετη πορεία με την KTM στην προώθηση μοντέλων της. Έτσι είδαμε από τους Βαυαρούς να παρουσιάζονται, για πρώτη φορά στην ιστορία, μοτοσυκλέτες παραγωγής με video και εικόνες που δημιουργήθηκαν με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, όπως έγινε για παράδειγμα κατά την παγκόσμια παρουσίαση των νέων R 1300 R και R 1300 RT.

Σε αυτό είμαστε φυσικά αντίθετοι γιατί οι μοτοσυκλέτες δεν απευθύνονται σε λογισμικά ΑΙ αλλά σε πραγματικούς αναβάτες που θέλουν από την πρώτη στιγμή να τις βλέπουν όπως θα είναι όταν θα φτάσουν και στις εκθέσεις.

Ίσως αυτός να είναι είναι και ένας από τους λόγους που οδήγησαν τον Reiff να αλλαξοπιστήσει, πραγματοποιώντας μια ασυνήθιστη για τα δεδομένα των Ευρωπαίων κατασκευαστών μεταγραφή, όταν πρόκειται για επιτυχημένο υψηλόβαθμο στέλεχος. Ο Reiff ίσως να ήταν αντίθετος με αυτήν την επικοινωνιακή στρατηγική της BMW Motorrad ή να ήταν ένας από εκείνους που συνέβαλαν στη δημιουργία της, τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι η Bajaj θέλει να μειώσει το κόστος με κάθε τρόπο στην KTM. Ο χρόνος θα δείξει ποιες από τις δύο κατευθύνσεις θα ακολουθήσει η KTM στο μέλλον με τον Reiff να έχει πλέον ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο σε αυτό, ως εμπορικός διευθυντής των Αυστριακών.

KTM

Με την άφιξη του Reiff, το διοικητικό συμβούλιο της KTM AG αριθμεί πλέον τρία μέλη, μετά και τον διορισμό της Petra Preining στη θέση της οικονομικής διευθύντριας τον Σεπτέμβριο του 2025, σηματοδοτώντας μια περίοδο οργανωτικών αλλαγών και ενίσχυσης της εταιρείας.