Ελληνική Αστυνομία – Ξεκινά σήμερα 1η Ιουλίου η εκστρατεία "Μηδενικής Ανοχής" της ΕΛ.ΑΣ.

Στο επίκεντρο οι αναβάτες που δεν φορούν κράνος - Έλεγχοι και σε επαγγελματίες και αναβάτες ενοικιαζόμενων
elas
Από το

motomag

1/7/2025

Στο επίκεντρο των ελέγχων της Ελληνικής Αστυνομίας μπαίνει από σήμερα 1η Ιουλίου η χρήση κράνους, με ειδική εκστρατεία που ονομάστηκε “Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους”.

Από σήμερα λοιπόν, οι υπηρεσίες τροχαίας της ελληνικής αστυνομίας όλης της χώρας θα εστιάσουν στην καθολική συμμόρφωση των χρηστών δικύκλων και Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα) με την χρήση κράνους.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση οι έλεγχοι θα εντατικοποιηθούν σε όλη την επικράτεια με στόχο τους αναβάτες μοτοσυκλετών, ενοικιαζόμενων οχημάτων και επαγγελματιών διανομέων. Ειδικότερα, οι έλεγχοι θα είναι καθολικοί και συστηματικοί σε επιχειρήσεις ενοικίασης δικύκλων και σε εργοδότες στον τομέα των διανομών, για την τήρηση των υποχρεώσεών τους, σύμφωνα με την κείμενη εργατική και διοικητική νομοθεσία.

Η τροχαία θα επιβάλει τις προβλεπόμενες αυστηρές κυρώσεις, καθώς ο αριθμός νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα όπου εμπλέκεται δίκυκλο παραμένει αδικαιολόγητα υψηλός, με την μη χρήση κράνους να αποτελεί την κύρια αιτία. Επίσης με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η πολιτεία δίνει σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους με αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες και πρόστιμο 350 ευρώ. Μάλιστα σε υποτροπή το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και το δίπλωμα οδήγησης αφαιρείται για έξι μήνες.

Το δελτίο τύπου της ΕΛ.ΑΣ. κλείνει με την φράση “Το προστατευτικό κράνος δεν είναι απλώς μια υποχρέωση· είναι πράξη προσωπικής ευθύνης και συλλογικής ωριμότητας. Είναι η απλούστερη, πιο προσιτή και – συχνά – καθοριστική πράξη που σώζει ζωές”.

Σε κάθε περίπτωση το τι κάνει η Τροχαία με τους ελέγχους και πόσο είναι το πρόστιμο κανονικά δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί στο ελάχιστο αφού το μόνο που πρέπει να κάνουμε όλοι μας είναι βάλουμε το κράνος καλά στο κεφάλι μας, όπως έλεγε και μια παλιότερη καμπάνια οδικής ασφάλειας. Έτσι εξαφανίζονται όλα τα σχετικά "προβλήματα" με τον νόμο, που δεν θα έπρεπε επίσης να μας απασχολεί. Το μόνο που θα έπρεπε να μας απασχολεί είναι η προσωπική μας ακεραιότητα και το πώς θα προστατέψουμε καλύτερα τους εαυτούς μας και τον συνεπιβάτη μας και το κράνος είναι η βασικότερη προστασία όχι όμως και η μοναδική.

Η Honda γιορτάζει τα 25 χρόνια πορείας του SH125i με δύο ιδιαίτερες δημιουργίες [Video+Photos]

Ένας εκ των δύο δημιουργών, είναι ο διάσημος γλύπτης Filippo Tincolini
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

27/5/2026

Η Honda γιορτάζει την 25η επέτειο του σκούτερ SH125i με ένα φιλόδοξο, έργο που συνδυάζει τη γλυπτική και την τεχνολογική καινοτομία, για να τιμήσει ένα από τα πιο διαχρονικά σκούτερ της Ευρώπης.

Από το 2001 το SH125i αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του εργοστασίου της Atessa στην Ιταλία. Η 25η επέτειος γιορτάστηκε με τη δημιουργία του πρωτότυπου SH125i Marmo και του "Hanami", ενός συνοδευτικού γλυπτού από μάρμαρο σε κλίμακα 1:1.

Στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας βρίσκονται δύο ξεχωριστές ερμηνείες του SH125i: το “Hanami” (σημαίνει παρατήρηση της άνθισης των λουλουδιών), ένα μαρμάρινο γλυπτό σε κλίμακα 1:1 που δημιουργήθηκε από τον διάσημο Ιταλό γλύπτη Filippo Tincolini και το πρωτότυπο SH125i Marmo που αναπτύχθηκε από τους μηχανικούς της Honda στο εργοστάσιο της Atessa.

Το Hanami του Tincolini, είναι ένα γλυπτό SH125i σε κλίμακα 1:1, λαξευμένο από ένα ενιαίο συμπαγές κομμάτι μαρμάρου. Δίπλα στο γλυπτό βρίσκεται το πρωτότυπο SH125i Marmo, που αναπτύχθηκε από τους μηχανικούς της Honda στο ιταλικό της εργοστάσιο, xρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμη ακρυλική ρητίνη, με το πρωτότυπο να είναι πολύ κοντά στο πραγματικό SH125i.

Τα έργα αυτά συνοδεύονται και από μια σειρά τριών ταινιών που καταγράφει την εξέλιξη τους , ενώ παράλληλα ανοίγει έναν ευρύτερο διάλογο γύρω από τη χειροτεχνία, το βιομηχανικό σχεδιασμό, τη βιωσιμότητα και τη μακροβιότητα.

Ετικέτες