Εορτασμοί για 75 χρόνια του MotoGP στο φετινό Goodwood Festival of Speed

Ανακοινώθηκαν οι αναβάτες που θα συμμετέχουν στον θεσμό και τα εορταστικά event
Goodwood Festival of Speed - 75 χρόνια MotoGP εορτασμοί 2024
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

5/7/2024

Η αντίστροφη μέτρηση για το φετινό Goodwood Festival of Speed έχει ξεκινήσει, με την αρχή για την βρετανική γιορτή των τεσσάρων και δύο τροχών να γίνεται την Πέμπτη 11 Ιουλίου.

Φέτος το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας γιορτάζει 75 χρόνια από τον πρώτο αγώνα, ο οποίος είχε γίνει στο Isle of Man, και στο Goodwood Festival of Speed θα τιμήσουν αυτή την ιστορική στιγμή δεόντως.

Ανάμεσα στους θρύλους των αγώνων που έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στον θεσμό φέτος είναι ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής GP500, Kenny Roberts. Ο Αμερικάνος θα οδηγήσει την Yamaha YZR500 με την οποία κατέκτησε το πρωτάθλημα το 1980, το τρίτο του σερί πρωτάθλημα και τελευταίο στην κορυφαία κατηγορία. 

Ούτε ο Mick Doohan θα λείψει από το φετινό FoS, με τον πεντάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή να συμμετέχει με τη Honda NSR500V του 1998 με την οποία κατέκτησε το τελευταίο από τα πέντε πρωταθλήματά του στα GP500.

Goodwood Festival of Speed - 75 χρόνια MotoGP εορτασμοί 2024

Δίπλα τους θα οδηγήσει ο άλλος μεγάλος πρωταθλητής από την Αυστραλία, Casey Stoner, ο οποίος δηλώνει φαν του βρετανικού θεσμού και συμμετέχει όποτε του επιτρέπουν οι υποχρεώσεις του σε αυτόν από το 2006. Ο Αυστραλός θα βρίσκεται στη σέλα της Ducati Desmosedici GP8 με την οποία συμμετείχε στο Πρωτάθλημα του 2008.

Μαζί με τον πατέρα Roberts θα είναι και ο γιος Kenny Roberts Jr., Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2000, πάνω στη νικηφόρα για τον ίδιο RGV500 XR80 που οδηγούσε τη χρονιά που πήρε το Πρωτάθλημα Αναβατών. 

Παρόντας και ο Stefan Bradl, Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2008 στo Moto2 με τον Γερμανό να οδηγεί την εργοστασιακή Honda RC213V του 2023.

Μαζί με τους θρύλους του MotoGP στο FoS θα βρίσκονται και οι θρύλοι του ΤΤ, Peter Hickman και John McGuinness που μετρούν συνολικά 37 νίκες στο Isle of Man -14 ο Hickman και 23 ο McGuinness.

Τέλος, παρόντας θα είναι και ο απίστευτος Pol Tarres ο οποίος θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στον θεσμό στη σέλα ενός Tenere 700. Ο Ισπανός δηλώνει ενθουσιασμένος με την προοπτική του να γνωρίσει από κοντά μερικούς από τους ήρωές του, αλλά και να ευχαριστήσει το κοινό με τις ικανότητές του πάνω στη σέλα της adventure μοτοσυκλέτας της Yamaha, πραγματοποιώντας σχετική επίδειξη.

Ετικέτες

Νέος ΚΟΚ: Εκκίνηση μοτοσυκλέτας μόνο με κράνος στους υπότροπους - Ποινή γιατρών σε ανανεώσεις διπλωμάτων ηλικιωμένων

Σωστό το μέτρο να εξετάζουν την υπογραφή των γιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων
elas1
Από το

motomag

20/11/2025

Διασταύρωση ιατρικών γνωματεύσεων μέσω ΗΔΙΚΑ και αυστηρότερος έλεγχος των γιατρών για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων των ηλικιωμένων, ειδική εφαρμογή που δεν θα αφήνει την μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης που στο παρελθόν είχε ήδη συλληφθεί να μην φορά κράνος, επιχειρεί να το ξανά κάνει - Καθώς και σύστημα που θα διενεργεί αλκοτέστ στον οδηγό και δεν θα εκκινεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση υπερβαίνει το όριο, σε μοντέλο Σουηδίας, εξετάζει η κυβέρνηση.

Τα στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία το 2025 είναι ενθαρρυντικά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο σημειώνεται αύξηση (12%) στα τροχαία ατυχήματα αλλά μείωση (35%) στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με την περσινή χρονιά. Μετά τον νέο ΚΟΚ και την αυστηροποίηση των ποινών σε περίπτωση παράβασης, η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει κι άλλες παραμέτρους και συστήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Μια ενέργεια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η χρήση ενός συστήματος που δεν θα επιτρέπει σε μια μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και θα λειτουργεί με ειδικό σένσορα και τη βοήθεια AI. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2000 και μετά. Η σκέψη υλοποίησης προβλέπει πως το σύστημα αυτό θα τοποθετείται στην μοτοσυκλέτα όταν ο αναβάτης πιάνεται χωρίς να φοράει κράνος, έτσι ώστε να μην μπορεί να το κάνει και την επόμενη φορά. Φαίνεται απίστευτα μακρινό για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι τουλάχιστον αμφίβολο κάτι τέτοιο να φτάσει στην φάση της υλοποίησης, περνώντας της σκέψης και της συζήτησης. Προτιμότερο -πιστεύουμε- θα ήταν μία προσπάθεια να μειωθεί το ΦΠΑ στα κράνη από το 13% που είναι τώρα, στο 0% κάτι που η χώρα μας ΔΕΝ μπορεί να υλοποιήσει μόνη της και χρειάζεται την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. και έπειτα να υπάρχουν μέτρα ώστε η διαφορά αυτή να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή.

Ωστόσο κάτι παρόμοιο εξετάζει η κυβέρνηση και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εφόσον κάποιος οδηγός πιαστεί να έχει περάσει το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα σύστημα στο οποίο την επόμενη φορά ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ στον εαυτό του και σε περίπτωση που είναι πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν θα εκκινεί. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει ήδη σε υλοποίηση σε άλλες χώρες.

Ένα μέτρο που εξετάζεται από την κυβέρνηση και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, το βλέπουμε δηλαδή ως μία παράβλεψη αυτή την στιγμή, είναι οι ανανεώσεις διπλωμάτων των ηλικιωμένων που τώρα αρκεί μια απλή γνωμάτευση γιατρού για να γίνει η ανανέωση. Η σκέψη είναι η διαδικασία να ψηφιοποιηθεί ώστε να φαίνεται ποιος γιατρός έδωσε άδεια για ανανέωση διπλώματος. Η πλατφόρμα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ που έχει το πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών. Η πίεση προς όσους γιατρούς που δίνουν “εύκολα” τις γνωματεύσεις θα αυξάνεται, καθώς εάν ένας ηλικιωμένος προκαλέσει ατύχημα θα ελέγχεται ο φάκελος υγείας του και κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγήσει, συγκρίνοντας την πραγματικότητα με βάση την εικόνα που υπέγραψε ο εκάστοτε γιατρός, καθιστώντας τον υπόλογο του ατυχήματος επειδή του ανανέωσε το δίπλωμα!