Εξοργιστική έρευνα ΕΜΠ - Ένας στους τέσσερις πρατηριούχους καυσίμων της Αττικής μας κλέβει στην αντλία!

Κι οι κλέφτες βγαίνουν λάδι - Όσα πρατήρια σφραγίστηκαν, λειτούργησαν ξανά δυο ημέρες αργότερα…
1 στα 4 πρατήρια στην Αττική κλέβει
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

21/10/2024

Στην εφημερίδα Καθημερινή δημοσιεύεται σοκαριστική έρευνα του ΕΜΠ, που αποκαλύπτει πως το 25% των πρατηριούχων στην Αττική (ένας στους τέσσερις) κλέβουν τους πελάτες τους σε ποσοστό που φτάνει ακόμα και το 24%, ενώ από τα 18 πρατήρια που πιάστηκαν στη φάκα της ΑΑΔΕ για νοθεία… και τα 18 συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά και σήμερα, έχοντας κλείσει για μόλις 2 ημέρες έκαστο! Για κλάματα (και καθόλου για γέλια) τα κρατικά μέτρα, και η απάτη πάει σύννεφο.

Σε πρόσφατη έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) μαθαίνουμε πως ένα στα τέσσερα πρατήρια καυσίμων στην Αττική χρεώνουν αέρα κοπανιστό αντί για βενζίνη, σε ποσοστό που φτάνει ακόμα και το 24%! Νομίζεις πως βάζεις 10 λίτρα, και σου έχουν βάλει 7,6. Στα 40 λίτρα η ανωτέρω απάτη μεταφράζεται σε 30,4 πραγματικά λίτρα βενζίνης, σχεδόν 10 λιγότερα απ’ όσα πιστεύει ο πελάτης.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Αττική, όπου πωλείται το 50% των καυσίμων της χώρας, ενώ εδώ βρίσκεται το 27% των πρατηρίων της ελληνικής επικράτειας. Όπως δείχνει η έρευνα ένα τεράστιο ποσοστό πρατηριούχων έχει πειραγμένες αντλίες, δίνοντας τακτικά μικρότερες ποσότητες καυσίμων από ότι δείχνει ο μετρητής.

Σημειώστε πως το συνολικό κόστος της κλοπής ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση!

Μάλιστα η παραβατικότητα έχει τεράστια άνοδο, αφού από το 4% των πρατηρίων το 2011 φτάσαμε στο 15% το 2016, για να πάμε στο 19% το 2019, στο 20% το 2021 και στο 27% το 2023! Μιλάμε για αύξηση 35% στα δυο τελευταία χρόνια, με τις ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων να αυξάνονται κατά 30% στα τρία τελευταία χρόνια!

Η έρευνα του ΕΜΠ διαπιστώνει επίσης άμεση σύνδεση της τιμής πώλησης του καυσίμου με τις ελλειμματικές παραδόσεις, συγκρίνοντας τις ενδεικτικές τιμές βενζίνης και πετρελαίου κίνησης ενός παραβατικού πρατηρίου με απόκλιση ελλειμματικής παράδοσης 10% και ενός νόμιμου πρατηρίου στην ίδια περιοχή. Έτσι διαπιστώνεται ότι ενώ η αναγραφόμενη τιμή του παραβατικού πρατηρίου προς τον καταναλωτή είναι 8 λεπτά/λίτρο χαμηλότερη του νόμιμου, η πραγματική τιμή είναι υψηλότερη κατά 10-12 λεπτά/λίτρο.

Παράλληλα, η αύξηση του κόστους λειτουργίας ωθεί σε περαιτέρω αύξηση της διαφοράς τιμής πώλησης των νόμιμων πρατηρίων σε σχέση με τα παραβατικά πρατήρια, με αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου πωλήσεών όσων εφαρμόζουν τον νόμο. Συνεπώς, τα παραβατικά πρατήρια αυξάνουν την κερδοφορία τους, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν με βασικό κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή, οδηγώντας στην έξοδο τους νόμιμους πρατηριούχους.

Τα εξοργιστικά συνεχίζονται και κορυφώνονται με τη διαπίστωση πως εκ των 18 παραβατικών πρατηρίων που “τσάκωσε” η ΑΑΔΕ από τον Ιούνιο, ΚΑΙ ΤΑ 18 ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΛΕΙΣΕΙ ΓΙΑ… ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ ΕΚΑΣΤΟ! Αυτό συνέβη καθώς μετά από χορήγηση προσωρινής διαταγής από το Διοικητικό Πρωτοδικείο πέτυχαν την αναστολή του μέτρου σφράγισης!

Στο ρεπορτάζ της Καθημερινής, που βασίζεται στην έρευνα του ΕΜΠ, τονίζεται πως η εκδίκαση των αιτήσεων αναστολής είναι κρίσιμης σημασίας, διότι τυχόν αποδοχή τους ουσιαστικά οδηγεί στην ατιμωρησία, αφού η εκδίκαση των προσφυγών ύστερα από ένα ή δύο χρόνια θα είναι πλέον άνευ αντικειμένου

Πρώτη στον κόσμο η Panther Racing του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κέρδισε με τη μοτοσυκλέτα της 32 πανεπιστημιακές ομάδες - Τρεις πρωτιές στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025
Panth Racing AUTh
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/10/2025

Η Panther Racing του ΑΠΘ κατέκτησε την 1η θέση στο MotoStudent 2025, μια τεράστια επιτυχία για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την Ελλάδα που πέτυχε η φοιτητική ομάδα Panther Racing, κατακτώντας το πρώτο βραβείο “Best MotoStudent Team Overall” στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent 2025, που πραγματοποιήθηκε στις 15–19 Οκτωβρίου στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας

Ανάμεσα σε 32 πανεπιστημιακές ομάδες από όλο τον κόσμο, η Panther Racing ξεχώρισε για την τεχνογνωσία, την καινοτομία και το ομαδικό της πνεύμα, κατακτώντας πλήθος διακρίσεων:

  • 1η θέση - Best MotoStudent Team Overall
  • 1st in MS1 Delivery: Innovation
  • 1st in 5th Milestone: Economical Plan
  • 1st in MS1 6th Milestone: Pitch Presentation
  • 2nd in MS2 Test 3: Acceleration
  • 3rd in MS1
  • 4th in MS2 Test 1: Brake
  • 4th in MS2
Panther Racing

Η ομάδα του ΑΠΘ έφερε στην Ελλάδα το μεγαλύτερο βραβείο του διαγωνισμού, αποδεικνύοντας ότι το πάθος, η επιμονή και η ομαδικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε διεθνείς κορυφές.

Ένα ταξίδι που ξεκίνησε με όραμα και αφοσίωση

Panth Racing

Από το φθινόπωρο του 2023, τα μέλη της Panther Racing εργάζονταν ασταμάτητα για να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εξελίξουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μέσα από ατελείωτες ώρες στο εργαστήριο, δοκιμές και βελτιώσεις, η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανικό επίτευγμα που συνδύασε τεχνολογία, καινοτομία και ομαδική ψυχή.

Κάθε μικρή δυσκολία, κάθε αποτυχία και κάθε νύχτα γεμάτη ιδέες, έγινε κομμάτι ενός μεγάλου ταξιδιού που κορυφώθηκε με τη στιγμή της απονομής.

Τι είναι το MotoStudent

Panther Racing

Ο MotoStudent είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που φέρνει φοιτητές μηχανολογίας και συναφών ειδικοτήτων από πανεπιστήμια όλου του κόσμου σε ένα μοναδικό περιβάλλον αγωνιστικής μηχανικής.

Οι ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να οδηγήσουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα, αξιολογούμενες τόσο για το τεχνικό όσο και για το αγωνιστικό τους κομμάτι:

  • MS1 (Design & Engineering Phase): σχεδίαση, καινοτομία, οικονομικό πλάνο και παρουσίαση milestones.
  • MS2 (Racing Phase): επιδόσεις στην πίστα – επιτάχυνση, φρενάρισμα, χρόνος γύρου και συνολική οδηγική συμπεριφορά.

Ο στόχος του διαγωνισμού είναι να φέρει τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες μηχανολογικής ανάπτυξης και motorsport, καλλιεργώντας την τεχνογνωσία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

Περηφάνια για το ΑΠΘ και την Ελλάδα

Panther Racing

Η επιτυχία της Panther Racing αποτελεί μια στιγμή υπερηφάνειας όχι μόνο για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την Ελλάδα συνολικά. Η ομάδα απέδειξε ότι η ελληνική φοιτητική μηχανολογία μπορεί να σταθεί ισάξια – και να ξεχωρίσει – ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του κόσμου.

Με τη διάκριση αυτή, τα μέλη της Panther Racing επιστρέφουν γεμάτα γνώσεις, εμπειρίες και έμπνευση, συνεχίζοντας να ονειρεύονται, να δημιουργούν και να εξελίσσονται.

Ετικέτες