Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας – Αύξηση ταξινομήσεων!

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

31/10/2016

Πολλές φορές εκφράζοντας άποψη για μια μοτοσυκλέτα, μπαίνουμε στη διαδικασία να κριτικάρουμε τις κινήσεις του εργοστασίου μέσα από ένα πρίσμα με παρωπίδες, λαμβάνοντας υπ' όψιν μόνο το μικρόκοσμο της δικής μας αγοράς. Το έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι τα εργοστάσια ακολουθούν μια πολιτική που καθορίζεται από τα παγκόσμια δεδομένα και φυσικά από τις τάσεις και την πληροφόρηση που έρχεται από τις μεγαλύτερες αγορές. Πάρτε για παράδειγμα τα χρώματα των παλαιότερων CBR600 F4 που για τα δικά μας δεδομένα θα έπρεπε να απολυθεί ο υπεύθυνος χρωματικών επιλογών και γραφικών της Honda, αλλά στη Γερμανία η πλειοψηφία των υποψήφιων πελατών λάτρευε το συγκεκριμένο συνδυασμό. Λογικό λοιπόν η Honda αλλά και το κάθε εργοστάσιο να δίνει περισσότερο βάρος στην άποψη αγορών όπως η γερμανική, παρά σε αγορές όπως η ελληνική που το μέγεθός της είναι απείρως υποπολλαπλάσιο.
Για να έχουμε λοιπόν μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη, αλλά και για να πάρουμε μια ιδέα για το πού βρίσκεται αυτή την στιγμή η ευρωπαϊκή αγορά από άποψη μεγεθών, καλό είναι να ρίξουμε μια ματιά στα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα o ACEM, ο σύνδεσμος ευρωπαίων κατασκευαστών μοτοσυκλέτας, σχετικά με τις πωλήσεις μοτοσυκλετών μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2016.
Αυτό το διάστημα λοιπόν, ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη πάνω από ένα εκατομμύριο μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 4,4%, με τη Γαλλία να παραμένει η μεγαλύτερη αγορά στο σύνολο για δίτροχα και τρίτροχα οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις έφτασαν στα 1.051.257 οχήματα σε αντίθεση με τις 1.006.684 μονάδες το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Όλες οι μεγάλες αγορές της Ευρώπης σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων με την Ιταλία να κατέχει το ψηλότερο ποσοστό (+10,3%, με 186.464 μονάδες), την Ισπανία να ακολουθεί με +9,6% (127.717 μονάδες), την Αγγλία με +7,3% (101.408 μονάδες), την Γερμανία με +2.5% (168.418 μονάδες) και την Γαλλία με +1.1% (198.513 μονάδες).
Σε ό,τι αφορά τις μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc) οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν και 7,2% με 802.767 οχήματα να βγάζουν πινακίδα σε χώρες τις Ευρώπης μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2016, ενώ την ίδια περίοδο πέρσι το αντίστοιχο νούμερο ήταν 749.128 μοτοσυκλέτες. Όπως συμβαίνει και στο σύνολο των πωλήσεων, έτσι και στην κατηγορία των μοτοσυκλετών σημειώθηκε αύξηση του ποσοστού τους στις μεγάλες αγορές, με μεγαλύτερη αύξηση στην Ιταλία (+12%) και μικρότερη στην Γαλλία (+2,1%).
Σε ό,τι αφορά τα μοτοποδήλατα (ως 50cc), οι ταξινομήσεις τους έφτασαν τις 248.490 μονάδες, σημειώνοντας πτώση σε σύγκριση με τις περσινές 257.556 μονάδες, που σημαίνει μια μείωση της τάξης του 3,5%. Οι αγορές που κινήθηκαν κόντρα σ' αυτή την τάση σημειώνοντας αύξηση στις πωλήσεις της κατηγορίας, ήταν η ισπανική (+5%) και η ολλανδική (+2,8%), ενώ στην Αυστρία και την Γαλλία η πτώση ήταν οριακή κρατώντας σταθερά τα νούμερα σε σχέση με το 2015 (-0,2% και -0,8% αντίστοιχα). Αντιθέτως, πτώση είχε η Ιταλία (-2,1%) και η Πολωνία με -14,2%.
Αυτό πάντως που μπορούμε να πούμε με σιγουριά, σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις του Γενικού Γραμματέα του ACEM, Antonio Perlot, είναι ότι τα παραπάνω νούμερα μας δείχνουν πως η αγορά της μοτοσυκλέτας γενικότερα έχει μια διαρκή τάση ανάκαμψης από την οικονομική κρίση που χτύπησε για πρώτη φορά το 2008. Είμαστε ακόμη μακριά από το νούμερο των 2,4 εκατομμυρίων ταξινομήσεων του 2007, αλλά υπάρχει αισιοδοξία ότι οι ευρωπαίοι πολίτες θα στρέφονται όλο και περισσότερο σε συμφέρουσες, πιο διασκεδαστικές και πιο πρακτικές λύσεις, τόσο για την καθημερινή τους μετακίνηση όσο και για τον ελεύθερό τους χρόνο.

Δημιουργήθηκε το ίδρυμα Luca Salvadori, προς τιμήν του Ιταλού αναβάτη που έχασε τη ζωή του

Ιδρύθηκε από τους γονείς του, με σκοπό την υποστήριξη στους μοτοσυκλετιστές που έχουν πέσει θύματα ατυχημάτων
Luca
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/9/2025

Ένα χρόνο μετά το ατύχημα στη Γερμανία που κόστισε τη ζωή του Luca Salvadori, γεννιέται σήμερα το Ίδρυμα που είναι αφιερωμένο σε αυτόν, με την έντονη επιθυμία των γονιών του Maurizio και Monica, με σκοπό να μετατρέψουν έναν ανείπωτο πόνο σε μια συγκεκριμένη και διαρκή δέσμευση. Ένα έργο που ο ίδιος ο Luca, με το πάθος και το πνεύμα του, θα έβλεπε με υπερηφάνεια.

Η Ίδρυση έχει ως στόχο να στηρίξει τους μοτοσυκλετιστές που έχουν πέσει θύματα ατυχημάτων, σε πίστα και στο δρόμο, καθώς και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη στην αποκατάσταση, ψυχολογική και νομική βοήθεια, και να προωθήσει την κουλτούρα της ασφάλειας ως απαραίτητη αξία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και στον κόσμο των δύο τροχών.

Luca

Η ίδρυση του Ιδρύματος κατέστη δυνατή χάρη στην προσωπική δέσμευση του Maurizio Salvadori, ο οποίος χρηματοδότησε το αρχικό κεφάλαιο, δίνοντας υπόσταση στο έργο με άμεση δέσμευση. Σε αυτή την κίνηση έχουν ήδη προστεθεί οι πρώτες εξωτερικές δωρεές, που προήλθαν από επιχειρηματίες που ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και οι οποίοι δώρισαν σημαντικά ποσά, δείχνοντας μεγάλη εμπιστοσύνη στο έργο.

Δίπλα τους, και ο κόσμος των επιχειρήσεων ανταποκρίθηκε με πεποίθηση. Η AGV δώρισε 23 αντίγραφα του κράνους του Luca, τα οποία κατασκευάστηκαν από τον Nicolas Casadei της CSD Design, τον ίδιο καλλιτέχνη που είχε δημιουργήσει τα αυθεντικά κράνη που φορούσε ο Luca. Τα κράνη, τα οποία είναι αριθμημένα και διατίθενται στον επίσημο ιστότοπο του Ιδρύματος, θα διατεθούν προς πώληση, με το 100% των εσόδων να διατίθεται για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Ιδιαίτερη αναγνώριση αξίζει επίσης στην EICMA, η οποία παρείχε την υποστήριξή της και εγγυήθηκε τη στήριξή της από την πρώτη μέρα, επιβεβαιώνοντας την αξία του έργου.

Για να ενισχύσει το όραμα του Ιδρύματος, ο πατέρας του Luca ανακοίνωσε τη δημιουργία της Τεχνικής Επιστημονικής Επιτροπής.

Ο πατέρας του Luca δήλωσε: “Το Ίδρυμα Luca Salvadori – δηλώνει ο πατέρας του Luca – δημιουργήθηκε για να μετατρέψει τον μεγαλύτερο πόνο σε μια συγκεκριμένη δέσμευση προς όσους βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις. Κανείς δεν πρέπει να αντιμετωπίζει μόνος του τις συνέπειες ενός ατυχήματος. Για αυτό ευχαριστώ όσους πίστεψαν από την αρχή σε αυτό το έργο, τους ανθρώπους που στάθηκαν δίπλα μου και όλη την κοινότητα του Luca. Είναι μόνο η αρχή ενός ταξιδιού που θέλει να αφήσει ένα θετικό και διαρκές σημάδι στον κόσμο των δύο τροχών”.

Ετικέτες