Fantic: Νέος τιμοκατάλογος με δύο καινούργια μοντέλα

Caballero 700 και Issimo City οι δύο προσθήκες για το 2023
Caballero 700 και Issimo City οι δύο προσθήκες για το 2023
Από το

motomag

7/6/2023

Η αντιπροσωπεία της Fantic στην Ελλάδα ανακοίνωσε τον ανανεωμένο τιμοκατάλογο της, με ορισμένα μοντέλα να έχουν δεχθεί αυξήσεις -αλλά και κάποια άλλα μειώσεις-, ενώ σε αυτόν περιλαμβάνονται και οι τιμές του ολοκαίνουργιου Caballero 700 και του ηλεκτρικού scooter Issimo City.

Ξεκινώντας από το τελευταίο, το Issimo City έχει σχεδιαστεί από την Fantic και την Energica, με τη δεύτερη να είναι ο αποκλειστικός χορηγός μοτοσυκλετών για την κατηγορία MotoE του MotoGP μέχρι και το 2022. Για την ώρα στην Ελλάδα γίνεται διαθέσιμη η έκδοση των 45km/h που υπάγεται στην κατηγορία L1, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και η πιο ισχυρή έκδοση L3 με μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

Το Issimo City εξοπλίζεται με κινητήρα 3 kW (4 ίππων) της DellOrto SpA, ενώ εκείνος έχει τοποθετηθεί κοντά στο σημείο έδρασης του ψαλιδιού, αντί για τον τροχό που είναι η πιο συνήθης επιλογή σε αυτή την κατηγορία. Το αλουμίνιο έχει την τιμητική του, καθώς πλαίσιο και ψαλίδι είναι κατασκευασμένα από αυτό. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 2,2 Kwh, ενώ το Issimo City μπορεί να δεχτεί και δεύτερη μπαταρία, ανεβάζοντας τη συνολική χωρητικότητα στις 4,4 Kwh προσφέροντας έτσι αυτονομία που ξεπερνάει, σύμφωνα με την εταιρεία, τα 140 χιλιόμετρα.

Issimo City

Στον τομέα της πέδησης βρίσκουμε δύο δισκόφρενα, ένα μπροστά και ένα πίσω, οι τροχοί είναι 16 ιντσών, στις αναρτήσεις έχουμε συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι, και δύο αμορτισέρ πίσω. Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα, αντί για ιμάντα, κάτι που δεν βλέπουμε συχνά σε σκούτερ και ειδικά σε ηλεκτρικά.

Issimo City

Στον εξοπλισμό συναντάμε στον πίνακα οργάνων μία ψηφιακή LCD οθόνη 5’’, ενώ η εκκίνηση είναι keyless. Όπως μάλιστα αναφέρει η Fantic, το Issimo City μπορεί να αναγνωρίσει τον πομπό πριν ο αναβάτης ανέβει, ξεκλειδώνοντας την μίζα για περισσότερη ευκολία στην καθημερινή χρήση. Μπροστά από τα πόδια του αναβάτη στην ποδιά βρίσκουμε γάντζο για τσάντες, ενώ στα δεξιά του υπάρχει θύρα φόρτισης.

Caballero 700

Το πρώτο δικύλινδρο μοντέλο της Fantic, το Caballero 700, με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα να προέρχεται από τη Yamaha (βλ. MT-07, Tracer 7, Tenere 700, XSR 700) και τον σχεδιασμό του να αντλεί έμπνευση από τον έκδοση 125 RC του Caballero που κυκλοφόρησε από το 1974 έως το 1976, είχε παρουσιαστεί στην EICMA του 2022, ενώ τώρα ανακοινώθηκε η τιμή του λίγο κάτω από τα 11.000€ και θα είναι διαθέσιμο μέσα στον Ιούνιο.

Fantic νέος τιμοκατάλογος

Ετικέτες

Νέος ΚΟΚ: Εκκίνηση μοτοσυκλέτας μόνο με κράνος στους υπότροπους - Ποινή γιατρών σε ανανεώσεις διπλωμάτων ηλικιωμένων

Σωστό το μέτρο να εξετάζουν την υπογραφή των γιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων
elas1
Από το

motomag

20/11/2025

Διασταύρωση ιατρικών γνωματεύσεων μέσω ΗΔΙΚΑ και αυστηρότερος έλεγχος των γιατρών για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων των ηλικιωμένων, ειδική εφαρμογή που δεν θα αφήνει την μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης που στο παρελθόν είχε ήδη συλληφθεί να μην φορά κράνος, επιχειρεί να το ξανά κάνει - Καθώς και σύστημα που θα διενεργεί αλκοτέστ στον οδηγό και δεν θα εκκινεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση υπερβαίνει το όριο, σε μοντέλο Σουηδίας, εξετάζει η κυβέρνηση.

Τα στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία το 2025 είναι ενθαρρυντικά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο σημειώνεται αύξηση (12%) στα τροχαία ατυχήματα αλλά μείωση (35%) στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με την περσινή χρονιά. Μετά τον νέο ΚΟΚ και την αυστηροποίηση των ποινών σε περίπτωση παράβασης, η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει κι άλλες παραμέτρους και συστήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Μια ενέργεια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η χρήση ενός συστήματος που δεν θα επιτρέπει σε μια μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και θα λειτουργεί με ειδικό σένσορα και τη βοήθεια AI. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2000 και μετά. Η σκέψη υλοποίησης προβλέπει πως το σύστημα αυτό θα τοποθετείται στην μοτοσυκλέτα όταν ο αναβάτης πιάνεται χωρίς να φοράει κράνος, έτσι ώστε να μην μπορεί να το κάνει και την επόμενη φορά. Φαίνεται απίστευτα μακρινό για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι τουλάχιστον αμφίβολο κάτι τέτοιο να φτάσει στην φάση της υλοποίησης, περνώντας της σκέψης και της συζήτησης. Προτιμότερο -πιστεύουμε- θα ήταν μία προσπάθεια να μειωθεί το ΦΠΑ στα κράνη από το 13% που είναι τώρα, στο 0% κάτι που η χώρα μας ΔΕΝ μπορεί να υλοποιήσει μόνη της και χρειάζεται την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. και έπειτα να υπάρχουν μέτρα ώστε η διαφορά αυτή να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή.

Ωστόσο κάτι παρόμοιο εξετάζει η κυβέρνηση και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εφόσον κάποιος οδηγός πιαστεί να έχει περάσει το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα σύστημα στο οποίο την επόμενη φορά ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ στον εαυτό του και σε περίπτωση που είναι πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν θα εκκινεί. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει ήδη σε υλοποίηση σε άλλες χώρες.

Ένα μέτρο που εξετάζεται από την κυβέρνηση και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, το βλέπουμε δηλαδή ως μία παράβλεψη αυτή την στιγμή, είναι οι ανανεώσεις διπλωμάτων των ηλικιωμένων που τώρα αρκεί μια απλή γνωμάτευση γιατρού για να γίνει η ανανέωση. Η σκέψη είναι η διαδικασία να ψηφιοποιηθεί ώστε να φαίνεται ποιος γιατρός έδωσε άδεια για ανανέωση διπλώματος. Η πλατφόρμα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ που έχει το πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών. Η πίεση προς όσους γιατρούς που δίνουν “εύκολα” τις γνωματεύσεις θα αυξάνεται, καθώς εάν ένας ηλικιωμένος προκαλέσει ατύχημα θα ελέγχεται ο φάκελος υγείας του και κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγήσει, συγκρίνοντας την πραγματικότητα με βάση την εικόνα που υπέγραψε ο εκάστοτε γιατρός, καθιστώντας τον υπόλογο του ατυχήματος επειδή του ανανέωσε το δίπλωμα!