Το φεγγάρι σκοτώνει μοτοσυκλετιστές

Επιστημονική έρευνα ενοχοποιεί… την πανσέληνο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/12/2017

Όχι δεν πρόκειται για πρωταπριλιάτικο ανέκδοτο. Ερευνητές του πανεπιστημίου του Τορόντο στον Καναδά με επικεφαλή τον Δρ. Ντόναλντ Ρεντελμέγιερ του τμήματος ιατρικής, μελέτησε τα στοιχεία της τροχαίας του Καναδά, των Η.Π.Α. της Μ. Βρετανίας και Αυστραλίας των τελευταίων 50 ετών και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πανσέληνος αυξάνει τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτα.

Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων που έκαναν, την ημέρα που έχει πανσέληνο τα καταγεγραμμένα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτα είναι 5% περισσότερα σε σύγκριση με τα ατυχήματα που έχουν καταγραφεί τις 3 προηγούμενες και της 3 επόμενες ημέρες. Μάλιστα αν έχει Υπερ-πανσέληνο (δηλαδή το φεγγάρι είναι στη μικρότερη απόσταση από την γη), τότε το ποσοστό εκτοξεύεται στο 32% σε σύγκριση με μια κανονική νύχτα. Η μελέτη βασίστηκε σε στοιχεία 500 διαφορετικών περιόδων πανσέληνου, που κατά τη διάρκειά τους συνέβησαν  4.500 θανατηφόρα ατυχήματα.

Από τα στοιχεία αυτά φαίνεται ότι η ηλικία του αναβάτη ή ο κυβισμός της μοτοσυκλέτας δεν έπαιξε κανένα ρόλο. Δηλαδή δεν υπήρχε κάποια διαφορετικού ποσοστού διακύμανση ανάλογα με την ηλικία ή  τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας.

Ποιο είναι το τελικό συμπέρασμα που έβγαλαν; Ε,εεεε, μάλλον αυτό που θα έβγαζε ο καθένας από εμάς. Ίσως η θέα της πανσέληνου να αποσπά την προσοχή μας και να χαζεύουμε περισσότερη ώρα το τοπίο την ώρα που οδηγάμε. Ίσως λόγω της πανσέληνου η κίνηση στους δρόμους με οδηγούς που χαζεύουν να αυξάνεται, οπότε και η πιθανότητα να συμβεί ατύχημα είναι μεγαλύτερη. Αν μπορεί να δώσει κάποιος από εσάς μια άλλη εξήγηση, ο Δρ. Ντόναλντ θα την ακούσει με προσοχή…

Πατίνι απομακρύνεται με γερανό μετά από θετικό αλκοτέστ της οδηγού! Περισσότεροι οι έλεγχοι - Λιγότερες οι παραβάσεις

248 παραβάσεις και 8 συλλήψεις σε 3 μέρες σε ελέγχους για αλκοόλ στην Αττική
Πατίνι απομακρύνεται μετά από αλκοτέστ του οδηγού
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/12/2025

Στο πλαίσιο τροχονομικών ελέγχων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής για την πρόληψη της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, σε 3 ημέρες ελέγχων 250 σχεδόν οδηγοί πιάστηκαν να έχουν πιει, ενώ 8 από αυτους συνελήφθησαν.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως μεταξύ των οδηγών που εντοπίστηαν να έχουν καταναλώσει αλκοόλ βρισκόταν και μια γυναίκα οδηγός ηλεκτρικού πατινιού, στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 350 ευρώ, με το πατίνι να απομακρύνεται με γερανό. Η τελευταία λεπτομέρεια είναι λίγο αστεία, αφού μιλάμε για ενοικιαζόμενο πατίνι και όχι για ιδιόκτητο και δεν υπάρχει τιμωρία στέρησης για τον παραβάτη ενώ ο Δήμος έχει επιτρέψει την λειτουργία της εταιρείας, άρα και την στάθμευση επί τόπου στο σημείο του ελέγχου. 

Κατά τα άλλα, όπως αναφέρει η ΕΛ.ΑΣ. στο δελτίο τύπου της, πραγματοποιήθηκε από πρώτες πρωινές ώρες της 24 Δεκεμβρίου 2025 έως τις πρώτες πρωινές ώρες της 27 Δεκεμβρίου, ειδική εξόρμηση σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο του Νομού Αττικής, στην οποία συμμετείχαν Αστυνομικοί των Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) και Τμημάτων Τροχαίας της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν 24.210 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 248 παραβάσεις, για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ενώ συνελήφθησαν 8 οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ με ένδειξη άνω του 0.60 mg/l.