Γαλλία - Ανησυχητική αύξηση θανάτων μοτοσυκλετιστών από τροχαία δυστυχήματα

Ο πρώτος μήνας της χρονιάς έδειξε άνοδο για όλες τις ευάλωτες ομάδες χρηστών του δρόμου
motomagΓαλλία – Αύξηση των θανάτων μοτοσυκλετιστών για τον Ιανουάριο του 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

16/2/2024

Μετά από μία πτώση της τάξεως του 3% στους θανάτους στην άσφαλτο που είδαμε στη Γαλλία το 2023, ο Ιανουάριος του 2024 παρουσίασε αύξηση στα δυστυχήματα που αφορούν τους ευάλωτες χρήστες του δρόμου, στους οποίους μαζί με τους ποδηλάτες και τους πεζούς εντάσσονται και οι μοτοσυκλετιστές.

Συνολικά, 240 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στην Γαλλία κατά την διάρκεια του πρώτου μήνα του έτους, 13 περισσότεροι από το περσινό αντίστοιχο διάστημα. Αυτό, μεταφράζεται σε μία αύξηση της τάξεως του 6%. Από την άλλη, όσον αφορά τους άλλους δύο δείκτες, σε γενικές γραμμές παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2023. Έτσι, οι τραυματίες ανέρχονται σε 3.759, ενώ 1.001 έχουν υποστεί σοβαρά τραύματα.

Οι στατιστικές περιλαμβάνουν διαφόρους χρήστες, με την κάθε ομάδα να επηρεάζεται διαφορετικά, όσον αφορά τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα. Οι οδηγοί αυτοκινήτου είχαν 14 λιγότερους θανάτους τον Ιανουάριο του 2024, με το σύνολο να φτάνει τους 124. Αντίθετα με τα τετράτροχα οχήματα, οι πιο ευάλωτοι χρήστες του δρόμου που δεν προστατεύονται από σίδερα και πλαστικά, είδαν σημαντική αύξηση της θνησιμότητας τον πρώτο μήνα του έτους. Ως αποτέλεσμα, 45 πεζοί (15 περισσότεροι από την περσινή αντίστοιχη περίοδο), 40 μοτοσυκλετιστές (9 παραπάνω από πέρυσι) και 15 ποδηλάτες (+4) έχουν ήδη χάσει την ζωή τους.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο αρμόδιος για την οδική ασφάλεια, Florence Guillaume, το 2023 οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 14% των θανάτων από τροχαία δυστηχήματα, ενώ τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι για τον Ιανουάριο του 2024 ανήλθαν στο 18%. Αντίστοιχα, οι μοτοσυκλετιστές αποτελούν το 16,66% των θανάτων, μία αύξηση του 3% σε σχέση με το 2023.

Κοιτάζοντας το διάγραμμα σε βάθος 12 μηνών, φαίνεται μία μάλλον καθοδική τάση στα τροχαία δυστυχήματα, όμως το τελευταίο τετράμηνο, μέχρι και τα τέλη του Ιανουαρίου του 2024, έχουμε αντίθετα ανησυχητική αύξηση της τάξεως του 2% στους σοβαρά τραυματίες και +9% στους θανάτους. Αν τα νούμερα συνεχίσουν να αυξάνονται, τότε η κυβέρνηση σίγουρα θα κληθεί να λάβει μέτρα που θα περιλαμβάνουν την αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ. Σε αντίστοιχη κίνηση έχει ήδη προχωρήσει η Ισπανία, η οποία παρατήρησε αύξηση των θανάτων κυρίως στους μοτοσυκλετιστές, και πλέον διάγει πόλεμο εναντίον του jet κράνους, πριμοδοτόντας τη μεγαλύτερη ασφάλεια που προσφέρει το full-face.

Triumph Street Triple 765 RX 2026 - Νέα έκδοση με κορυφαία περιφερειακά, έτοιμη για trackday

Ανάρτηση Ohlins και στα δύο άκρα, ψηλά κλιπόν και 188 κιλά πλήρης υγρών
Triumph Street Triple 765 RX 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

19/11/2025

Η Triumph παρουσίασε τη Street Triple 765 RX που έρχεται να πάρει τη θέση της στην κορυφή της γκάμας της τρικύλνδρης γυμνής με αλλαγές που θα εκτιμηθούν ιδιαιτέρως σε trackday. 

Η πρώτη φορά που είδαμε τα αρχικά "RX" σε Street Triple ήταν το 2015 με εκείνη την έκδοση να έχει επίσης αλλαγές που την έκαναν πιο διασκεδαστική και αποδοτική σε περιβάλλον πίστας.

Η Street Triple 765 RX, η οποία παρουσιάστηκε στην έκθεση μοτοσυκλέτας Motorcycle Live στο Birmingham της Αγγλίας, θα είναι διαθέσιμη μόνο για ένα έτος και έρχεται για να αποτελέσει το "απόλυτο όπλο σε πίστα", σύμφωνα με την Τriumph που επιμελήθηκε δεόντως για να πιάσει τόπο ο λόγος της.

Τη μεγάλη διαφορά έναντι των υπόλοιπων εκδόσεων την κάνουν οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Ohlins με ανεστραμμένο πιρούνι NIX30 και piggyback αμορτισέρ STX40. Το πιρούνι έχει διαδρομή 115 χλστ. και το αμορτισέρ δίνει στον πίσω τροχό 131,2 χλστ. διαδρομής.

Την πέδηση αναλαμβάνουν οι ακτινικής τοποθέτησης 4πίστονες Brembo Stylema που συνδυάζονται με ακτινική τρόμπα Brembo MCS, η οποία έχει ρυθμιζόμενη σε απόσταση μανέτα ενώ ρυθμίζεται ως προς την αναλογικότητα στο τράβηγμα της μανέτας.

Για τη βρετανική sport naked επιλέχθηκαν τα Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, ενώ στον εξοπλισμό ανήκουν μεταξύ άλλων η TFT οθόνη των πέντε ιντσών, το quickshifter, το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο βοηθημάτων για τον αναβάτη με Cornering ABS και Traction Control και λειτουργία πίστας για το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος. 

Αλλαγές στον δυνατό εν σειρά τρικύλινδρο των 765 κ.εκ. δεν έχουμε με την ισχύ του να φτάνει τους 128 ίππους και τη ροπή στα 8,16 kg.m ροπής στις 12.000 και 9.500 σ.α.λ. αντίστοιχα.

Άλλες αποκλειστικότητες που χαρακτηρίζουν τη Street Triple 765 RX είναι η πάνω billet αλουμινένια πλάκα το όνομα της έκδοσης που έχει χαραχτεί με lazer στο τελικό, τα ψηλά κλιπόν και η διαφορετική επένδυση της σέλας που φέρει και το σήμα της έκδοσης. 

Αποκλειστικός είναι και ο χρωματικός συνδυασμός Matt Aluminium Silve/Diablo Red με ασημί ματ εμπρός φτερό, ρεζερβουάρ και ουρά και κόκκινο υποπλαίσιο, πλαϊνά πλαστικά και ζάντες. Αυτός ο χρωματικός συνδυασμός αποτίνει φόρο τιμής στο πρώτο Street Triple RX.