H Bajaj αλλάζει την Α2 γκάμα της ΚΤΜ

Στη νέα εποχή της ΚΤΜ υπό την ιδιοκτησία της Bajaj αναμένεται νέα δικύλινδρη πλατφόρμα προδιαγραφών Α2 και μετάλλαξη των 390.
ktm 390 adventure r
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

12/2/2026

Ένας επώδυνος κύκλος έκλεισε για την ΚΤΜ με το λυκαυγές της νέας χρονιάς, καθώς ολοκληρώθηκε η μετάβασή της στην ιδιοκτησία της Bajaj Auto και πλέον περιμένουμε να δούμε πώς αυτή η νέα δομή θα λειτουργήσει για την ΚΤΜ, τι θα αλλάξει στη γκάμα της.

Στην Ινδία η Bajaj φέρεται να εξελίσσει έναν νέο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα με χωρητικότητα κάτω των 500 cc ο οποίος προορίζεται να γεμίσει το κενό μεταξύ των οικογενειών 390 και 690, δηλαδή θέλει να πρωταγωνιστήσει στο Α2 φάσμα της αγοράς.

Σύμφωνα με έγκυρα ινδικά δημοσιεύματα, πρόκειται για έναν κινητήρα που είναι ήδη υπό εξέλιξη από τη Bajaj στην Ινδία και θα κατασκευαστεί από το υπερσύγχρονο εργοστάσιό της στην πόλη Chakan.

ktm 490 adventure

Ταυτόχρονα όμως θυμόμαστε τα πρωτότυπα 490 που δοκίμαζε η ΚΤΜ το περασμένο Καλοκαίρι στην Ευρώπη. Είδαμε Adventure, είδαμε Duke, είδαμε και RC (όχι το κινέζικο RC 450, άλλη ιστορία αυτή που δεν μας αφορά εδώ στην Ευρώπη) με αυτόν τον δικύλινδρο 490 κινητήρα και το ερώτημα πλέον είναι αν πρόκειται για το ίδιο πακέτο που εξελίσσει η Bajaj.

Ξεκάθαρη απάντηση δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή, καθώς αυτό είναι ένα project που έτρεχε προ της απόκτησης ΚΤΜ από τη Bajaj, οπότε όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά: μπορεί να είναι το ίδιο, μα εξίσου εύκολα μπορεί η Bajaj να το έβαλε στην άκρη προκειμένου να εξελίξει το δικό της. Οι πληροφορίες που μας έρχονται από την Ινδία προκρίνουν το δεύτερο ενδεχόμενο.

ktm 490 duke

Θυμίζουμε πως τυχόν συσχετισμοί με τον δικύλινδρο 450 της CFMOTO δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα των 490 και το έχουμε ξεκαθαρίσει πέραν κάθε αμφιβολίας εδώ και καιρό.

Όσον αφορά στο μέλλον των 390 της ΚΤΜ, το επικρατέστερο σενάριο μιλά για υποκυβισμό τους στη γειτονιά των 350 cc προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα φορολογικά δεδομένα που έχουν τεθεί σε ισχύ στην Ινδία εδώ και μερικούς μήνες.

Πρωταρχικός στόχος τους θα είναι η αχανής ινδική αγορά, όπου ο ανταγωνισμός είναι ήδη καυτός και δυσκολεύει διαρκώς, με τη Royal Enfield να κυριαρχεί με τα δικά της 350, με τους υπόλοιπους Ινδούς κατασκευαστές αλλά και το Honda CB350, τα 400άρια της Triumph και το 440 της Harley-Davidson.

Η ΚΤΜ έχει ήδη δυνατή θέση στην αγορά αυτή και μια νέα σειρά 350, ενδεχομένως με πιο χαμηλές τιμές, μπορεί να κάνει τη διαφορά χωρίς να χάσει την επαφή με τις δυτικές αγορές όπου το δυνατό όνομα, τα επώνυμα περιφερειακά και μια απόδοση της τάξης των 40 ίππων θα την κρατούν μέσα στο A2 παιχνίδι.

ktm 390 duke

Η δε νέα δικύλινδρη γκάμα θα μπορεί να παίξει επίσης σε δύο ταμπλό: από τη μια θα είναι η πραγματική διαδοχή των 390 στις δυτικές αγορές, από την άλλη θα εκμεταλλευτεί την ανάπτυξη των ασιατικών αγορών - και κυρίως της Ινδίας - όπου η αναδυόμενη μεσαία αστική τάξη, τροφοδοτούμενη από την καλπάζουσα ανάπτυξη της ινδικής οικονομίας, αρχίζει δειλά-δειλά να ζητά το κάτι παραπάνω.

Έτσι η ΚΤΜ θα έχει ουσιαστικά δύο σειρές μοντέλων στο πλαίσιο των προδιαγραφών Α2, τα μονοκύλινδρα 350 που θα ενισχύσουν τη θέση τους στις ασιατικές αγορές και τα δικύλινδρα (αγνώστου προς το παρόν κυβισμού) που θα αναβαθμίσουν τη γκάμα της εταιρείας αντικαθιστώντας τα σημερινά 390.

Αυτές οι αλλαγές δεν αφορούν το άμεσο μέλλον, δεν είναι δηλαδή κάτι που θα δούμε απαραιτήτως στη γκάμα του 2027, αλλά είναι πιθανό να τα δούμε με ορίζοντα το 2028. Άλλωστε η αναβάθμιση των 390 με τον νέο κινητήρα των 399 cc είναι πολύ πρόσφατη για την “κάψουν” τόσο νωρίς οι Ινδοί και φυσικά ο,τιδήποτε καινούργιο εξελίσσεται αυτή τη στιγμή θέλει τον χρόνο του μέχρι να ωριμάσει σε μοντέλο παραγωγής.

Ετικέτες

Ηλεκτροκίνηση: Honda R&D και QuantumScape εξελίσσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Ανακοινώθηκε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
QuantumScape
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Με ανακοίνωσή της η αμερικανική QuantumScape Corporation αποκαλύπτει πως ήρθε σε συμφωνία με τη Honda R&D Co., Ltd., θυγατρική της Honda Motor Co., Ltd., προκειμένου να εξελίξουν την πλατφόρμα μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state). Στα πλαίσια αυτής της συμφωνίας, οι δύο πλευρές θα εστιάσουν την προσοχή τους αφενός στην εξέλιξη της απόδοσης αυτής της τεχνολογίας, αλλά και της κατασκευαστικής αλυσίδας τους.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τον υγρό ηλεκτρολύτη με στερεό υλικό και προτείνουν ως βασικά τους πλεονεκτήματα τη μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα για ίδιο όγκο, ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά και την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου ανάφλεξης που έχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η QuantumScape εξελίσσει μια δική της τεχνολογία μπαταριών λιθίου-μετάλλου, η οποία είναι και το σημείο αιχμής που την έφερε δίπλα στη Honda. Όπως εξηγεί ο Atsushi Ogawa, διευθυντής του Research Center of Excellence της Honda R&D, “η τεχνολογία της QS έχει επιδείξει μοναδικά και πειστικά πλεονεκτήματα κατά τη διάρκεια της αξιολόγησής μας. Βλέπουμε τη δυναμική αυτής της τεχνολογίας στο να προσθέσει αξία σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβάνοντας τα ηλεκτρικά οχήματα, και είμαστε ενθουσιασμένοι που προχωρούμε στο επόμενο βήμα της συνεργασίας μας.”

Μάλιστα αυτή η τεχνολογία της QuantumScape είναι η ίδια που εξετάζεται από τον Όμιλο Volkswagen με τη βοήθεια της Ducati και της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας V21L που χρησιμοποιήθηκε για την ηλεκτρική κατηγορία MotoE του MotoGP.