H Ducati στο VW Group!

Από το

Μαύρο Σκύλο

8/5/2012

Οι φήμες των τελευταίων μηνών για το ποιος θα αγόραζε την Ducati από την Investindustrial Group έληξαν στις 18 Μαρτίου, όπου ανακοινώθηκε και από τις δυο εταιρείες η συμφωνία.

Έτσι, η Audi AG που είναι μέλος του Volkswagen Group εξαγόρασε έναντι άγνωστου τιμήματος -που τα δημοσιεύματα των μεγάλων οικονομικών εφημερίδων προσδιορίζουν στα 860 εκατομμύρια ευρώ- πλήρως την Ducati Motor Holding S.p.A. Το VW Group έχει βάλει σαν στόχο να είναι στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το 2018 και η Ducati είναι η ενδέκατη φίρμα που αποκτά, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει ήδη και η επίσης ιταλική Lamborghini.

Το Investindustrial Group -μια εταιρεία επενδύσεων ιταλικής ιδιοκτησίας με ενεργητικό τριών δισεκατομμυρίων ευρώ- είχε εξαγοράσει από την αμερικανικών συμφερόντων Texas-Pacific Group το 2006 την Ducati και από τότε μέχρι σήμερα έχει ανοδική πορεία φθάνοντας να πουλήσει 42.200 μοτοσυκλέτες το 2011, από τις 35.300 που πούλησε το 2006. Τα κέρδη της, προ φόρων, από τα 5 εκατομμύρια ευρώ του 2006 έφθασαν τα 51 εκατομμύρια ευρώ το 2011. Η ανάπτυξή της τελευταία περιλαμβάνει το νέο εργοστάσιο που έφτιαξε στην Ταϊλάνδη το 2011 και την ισχυρή της παρουσία στις ταχύτατα ανερχόμενες αγορές της Βραζιλίας, Κίνας και Ινδίας, με το 80% των μοτοσυκλετών που παράγει να πωλούνται εκτός της ιταλικής αγοράς. Από την άλλη, το VW Group έχει υψηλές κερδοφορίες και ρευστότητα 17 δισεκατομμυρίων ευρώ, κάτι που τις επιτρέπει να κάνει επενδυτικές κινήσεις. Με την εξαγορά της Ducati θα έχει ακόμη ένα πεδίο ανταγωνισμού (εκτός από αυτό των αυτοκινήτων) με την BMW, η οποία έχει ισχυροποιήσει τη θέση της όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες μετά από την εξαγορά της Husqvarna. Ο πρόεδρος της Volkswagen, Ferdinand Piech, είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για την εξαγορά της Ducati τον Απρίλιο του 2008, ενώ είναι γνωστό ότι ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης και αναβάτης Ducati παρά τα 75 του χρόνια.

Καλλιθέα: Μοτοσυκλετιστής παρέσυρε πεζή και σκοτώθηκε καταλήγοντας σε σταθμευμένο όχημα [Video]

Σοκαριστικό δυστύχημα σε διάβαση πεζών με αιτία την ταχύτητα το βράδυ της Πέμπτης 4/6
kallithea accident
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

5/6/2026

Τραγικό τροχαίο σημειώθηκε την Πέμπτη 4 Ιουνίου λίγο πριν τις 22:00 στη λεωφόρο Θησέως στην Καλλιθέα στο ρεύμα καθόδου προς Μοσχάτο, όταν μοτοσυκλετιστής παρέσυρε ηλικιωμένη γυναίκα που διέσχιζε διάβαση πεζών, έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και εκσφενδονίστηκε στο αντίθετο ρεύμα για να καταλήξει σε παρκαρισμένο αυτοκίνητο, όπου σκοτώθηκε ακαριαία.

Ο 28 ετών αναβάτης κατέβαινε τη Θησέως με πολύ μεγάλη ταχύτητα, κάτι που επιβεβαιώνεται από βίντεο κάμερας ασφαλείας στο σημείο του συμβάντος, ενώ η γυναίκα διέσχιζε εκείνη τη στιγμή τη λεωφόρο από διάβαση πεζών χωρίς φανάρι.

Όταν αντελήφθη τη μοτοσυκλέτα να έρχεται προς το μέρος της προσπάθησε να τρέξει τα τελευταία 2-3 μέτρα προς τη νησίδα στη μέση της λεωφόρου, ωστόσο ο αναβάτης είχε ήδη κινηθεί προς το αριστερό άκρο του δρόμου για να την αποφύγει, με αποτέλεσμα να την παρασύρει.

Στη συνέχεια έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και λίγο παρακάτω χτύπησε το κράσπεδο της νησίδας που χωρίζει τα δύο ρεύματα κατεύθυνσης της Θησέως, εκσφενδονίστηκε πάνω από αυτή και σύρθηκε στην άσφαλτο ως το απέναντι πεζοδρόμιο όπου χτύπησε πάνω σε σταθμευμένο αυτοκίνητο. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος, μάλιστα κατά κάποιες αναφορές η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που ο αναβάτης διαμελίστηκε. Η 72χρονη γυναίκα φέρεται να έχει τραυματιστεί ελαφριά.

Υπάρχουν αναφορές για κόντρα μεταξύ μοτοσυκλετών ή για καταδίωξη, ωστόσο τίποτε από αυτά δεν επιβεβαιώνεται προς ώρας. Τα μόνα δεδομένα είναι πως η πεζή περνούσε νόμιμα τον δρόμο από τη διάβαση και πως ο μοτοσυκλετιστής είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα, κάτι που φαίνεται καθαρότατα στο βίντεο, εξηγώντας γιατί αμφότεροι αντιλήφθηκαν ο ένας τον άλλο όταν ήταν πια πολύ αργά.

Με τη φόρα που είχε μαζέψει η μοτοσυκλέτα ήταν πρακτικά αδύνατο να προλάβει να φρενάρει προς της διάβασης, ως προβλέπει ο ΚΟΚ (άρθρο 43, παράγραφος 2): “οι οδηγοί υποχρεούνται να πλησιάζουν στη διάβαση με μικρή ταχύτητα ώστε να μην εκθέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς. Αν πεζοί χρησιμοποιούν ή ετοιμάζονται να χρησιμοποιήσουν τη διάβαση, οι οδηγοί ακινητοποιούν το όχημά τους μέχρι να εξέλθουν της διάβασης οι πεζοί.”

Ας ευχηθούμε αυτό να είναι το τελευταίο δυστύχημα στους δρόμους κι ας καταλάβουμε επιτέλους πως η υπερβολική ταχύτητα μέσα σε κατοικημένες περιοχές κοστίζει ζωές. Το συμβάν της Πέμπτης θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί πολύ χειρότερα αν σκεφτούμε πως αναβάτης και μοτοσυκλέτα διέσχισαν διαγώνια, εκτός ελέγχου και με φόρα όλο το αντίθετο ρεύμα της Θησέως χωρίς να συγκρουστούν με επερχόμενα οχήματα, γεγονός που καθαρά από τύχη δεν προκάλεσε περισσότερα θύματα.

UPDATE:

Οι αρχικές αντικρουόμενες μαρτυρίες για την παρουσία και την εμπλοκή ή όχι της αστυνομίας, ξεκαθάρισαν τις επόμενες ημέρες μετά το φρικτό δυστύχημα.
Περισσότερα εδώ