H TVS προσπέρασε τη Yamaha και είναι πλέον 3η στον κόσμο σε πωλήσεις
Κι αυτά πριν καν πατήσει Ευρώπη, καθώς βάζει στο μάτι τη Hero και τη δεύτερη θέση
Από τον
Σπύρο Τσαντήλα
5/3/2026
Η TVS Motor από την Ινδία κατάφερε να κλείσει το 2025 με εντυπωσιακή ανάπτυξη στις παγκόσμιες πωλήσεις της με 5,46 εκατομμύρια δίκυκλα και αύξηση κατά 20,7% συγκριτικά με τα νούμερα το 2024.
Αυτή η επίδοση τη φέρνει τρίτη στη σχετική κατάταξη, καθώς προσπέρασε τη Yamaha που, έκλεισε μεν σε θετικό πρόσημο την περασμένη χρονιά για αύξηση 0,8%, αλλά τα 4,96 εκατομμύρια δίκυκλα που πούλησε τη φέρνουν στην τέταρτη θέση της λίστας.
Δεύτερη είναι μια άλλη ινδική εταιρεία, η Hero MotoCorp με 6,25 εκατομμύρια πωλήσεις ανά τον κόσμο, που αναλογούν σε 5,2% αύξηση από το 2024.
Αυτή είναι και ο προφανής στόχος της συμπατριώτισσας TVS για τη φετινή χρονιά, καθώς έχει ήδη ανακοινώσει την έλευσή της στην Ευρώπη – και φυσικά την Ελλάδα, όπου πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία της με τη Muvus. Παράλληλα, ένας σημαντικός πόλος για την ταχύρρυθμη ανάπτυξη της TVS είναι η ισχυρή παρουσία της σε αναπτυσσόμενες αγορές σε Αφρική, Νότια Αμερική και Νοτιοανατολική Ασία.
Όσον αφορά στην κορυφή, εκεί βρίσκεται σε μόνιμη βάση η Honda, ο οποία πούλησε 16,44 εκατομμύρια δίκυκλα σε όλον τον κόσμο, σημειώνοντας αύξηση 6% από το 2024 και φυσικά παραμένει εκτός βεληνεκούς για κάθε άλλον κατασκευαστή.
Davide Tardozzi: "Η απουσία του Valentino Rossi είναι πρόβλημα για τo MotoGP στην Ιταλία"
Σημαντική θεωρεί την αποχώρηση του Rossi και τη μετάβαση στη συνδρομητική τηλεόραση ο διευθυντής της Ducati
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
28/5/2026
Ο Davide Tardozzi μίλησε για τη μείωμένη απήχηση των MotoGP στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η αποχώρηση του Valentino Rossi από την ενεργό δράση άφησε ένα τεράστιο κενό στο πρωτάθλημα, την ώρα που η μετάβαση στις συνδρομητικές πλατφόρμες δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσέγγιση νέου κοινού.
Παρά την περίοδο ανάπτυξης που διανύουν τα MotoGP υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media, με αυξανόμενη προσέλευση θεατών και διευρυμένο ημερολόγιο αγώνων, ο Davide Tardozzi θεωρεί ότι η Ιταλία έχει χάσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια.
"Χάσαμε μερίδιο αγοράς στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια," δήλωσε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Ducati. "Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλες χώρες. Το γεγονός ότι δεν έχουμε πλέον τον Valentino Rossi είναι πρόβλημα."
Ο Tardozzi εξήγησε πως ο Rossi ξεπερνούσε τα όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας εξελιχθεί σε πραγματικό λαϊκό ήρωα: "Ο Valentino Rossi ήταν σταρ, ακόμη και ήρωας για τις γιαγιάδες. Εκείνος έκανε τον κόσμο να παρακολουθεί MotoGP."
Παρότι αναγνώρισε ότι ο Francesco Bagnaia έχει αποκτήσει πλέον ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην Ιταλία, ενώ Ducati και Aprilia συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του αθλήματος χάρη στις επιτυχίες τους, ο Ιταλός παράγοντας στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα της τηλεοπτικής κάλυψης.
"Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η συνδρομητική τηλεόραση δεν βοηθά," σχολίασε. "Από την άλλη όμως, αυτός ο κόσμος πρέπει να επιβιώσει και τα συνδρομητικά κανάλια πληρώνουν πολλά χρήματα, οπότε οι διοργανωτές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση."
Ο ίδιος παραδέχθηκε πως δύσκολα μπορεί πλέον να αντιστραφεί η κατάσταση: "Δεν ξέρω πώς θα κινηθούν οι νέοι ιδιοκτήτες και ποιο θα είναι το πλάνο προώθησης του πρωταθλήματος. Πιστεύω όμως ότι η εποχή της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω."
Παρά τις δυσκολίες, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενδιαφέρον του κοινού στην Ιταλία έχει αρχίσει ξανά να αυξάνεται. Το Mugello είχε συγκεντρώσει μόλις 74.000 θεατές συνολικά το αγωνιστικό τριήμερο του 2022, όμως το 2025 ο αριθμός αυτός εκτοξεύθηκε στους 166.074, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη προσέλευση των τελευταίων είκοσι ετών. Αντίστοιχη άνοδο παρουσίασε και το Misano, όπου πέρυσι βρέθηκαν περίπου 174.000 θεατές.
Ο Tardozzi συνέκρινε επίσης την κατάσταση με τη Formula 1 υπό τη Liberty Media, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τη διαφορά εμπορικής δυναμικής ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα.
"Εντυπωσιάζομαι όταν βλέπω τις τιμές των εισιτηρίων στη Formula 1 και παρ’ όλα αυτά οι εξέδρες να είναι γεμάτες ήδη από το πρωί της Παρασκευής," ανέφερε. "Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως κάνουμε κάπου λάθος."
Παράλληλα όμως, υπογράμμισε ότι τα MotoGP δεν μπορούν να ακολουθήσουν ακριβώς το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης: "Τo MotoGP δεν μπορεί απλώς να πηγαίνει σε μέρη όπως το Las Vegas, το Dubai ή το Monte Carlo. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια. Αυτό αλλάζει τα πάντα."