Harley Davidson 338cc για την Κίνα!

Σε συνεργασία με την Qianjiang
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

25/6/2019

Η Harley Davidson εδώ και αρκετά χρόνια σχεδιάζει την επέκταση της γκάμας της και σε άλλες κατηγορίες, με σκοπό να έχει μεγαλύτερη απήχηση σε ευρύτερο κοινό.  Μάλιστα, πέρσι τέτοια εποχή, την ώρα που ετοίμαζε το διαζύγιό της με την Alta Motors –μια συνεργασία που είχε ξεκινήσει με σκοπό τη δημιουργία της LiveWire, η οποία εν τέλει οδήγησε στη δημιουργία του νέου R&D της H-D στην Καλιφόρνια-, έψαχνε και έναν άξιο συνεργάτη απ’ την ανατολή ώστε να δημιουργήσει μια σειρά από νέες μοτοσυκλέτες για την μικρή κατηγορία. Στόχος της ήταν η ασιατική αγορά, που για να μπει δυναμικά σε αυτή χρειάζεται μικρού κυβισμού μοντέλα. Τα νέα σχέδια απ’ το πρώτο μοντέλο της που θα κυκλοφορήσει με κυβισμό κάτω από 500cc έχουν κυκλοφορήσει ήδη στο διαδίκτυο, μαζί με τις φήμες πως πρόκειται να έχει έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 338cc. Το σχέδιο είναι ξεκάθαρο πως έχει βασιστεί πάνω στο BN302 της Benelli. Οι ομοιότητες που έχουν μεταξύ τους είναι παρά πολλές και εντοπίζονται απ’ το ρεζερβουάρ και κάτω. Συγκεκριμένα, πλαίσιο, ψαλίδι, πιρούνι και η θέση του αμορτισέρ μπορούμε να πούμε πως είναι ακριβώς ίδια. Ο κινητήρας, εξωτερικά έχει αντίστοιχα πολλές ομοιότητες με το σύστημα εξαγωγής να διαφοροποιείται μόνο αισθητά. Εξάλλου το ανέφερε και η ίδια η HD πως θα συνεργαστεί με την Qianjiang/QJ, η οποία έχει εξαγοράσει την Benelli από το 2005. Περισσότερες πληροφορίες για το ποια είναι η QJ μπορείτε να βρείτε απ' την παρουσίαση του Benelli TRK 502X

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Harley Davidson επιχειρεί μια παρόμοια κίνηση, καθώς πίσω τη δεκαετία του ’80 είχε αγοράσει την Aermacchi (AMF) με αντίστοιχες βλέψεις. Αυτό που έκανε τότε ήταν να συνεχίσει την παραγωγή των μοντέλων της AMF κανονικά και να βάζει το λογότυπό της πάνω τους, με σκοπό να διατεθούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Η κίνηση όμως ναυάγησε σαν καράβι πριν καλά-καλά σαλπάρει και αποτέλεσε μια μαύρη σελίδα στην ιστορία της. Η διαφορά τώρα με την συνεργασία της QJ και της H-D είναι πως αφενός μεν η αμερικάνικη εταιρεία δεν έχει βλέψεις να αγοράσει την QJ (και να ήθελε θα ήταν αδύνατο αφού η QJ είναι ο νούμερο δύο κατασκευαστής μοτοσυκλετών παγκοσμίως σε ότι αφορά τα μεγέθη παραγωγής) και αφετέρου πως αυτή τη φορά δεν θα μείνει μόνο στο να βάλει το λογότυπό της πάνω τους.

Όπως είπαμε ο κινητήρας θα είναι 338cc και εδώ είναι η διαφορά που θα έχει με το BN302, αν οι φήμες είναι αληθινές. Αν λοιπόν ισχύει αυτό, τότε η ιπποδύναμη αναμένεται να ξεπερνά τους 38 ίππους που παράγει αυτός του BN302. Το πιθανότερο σενάριο είναι η Harley να έχει ζητήσει απ’ την QJ να υπερκυβίσει τον κινητήρα του ΒΝ, με σκοπό η μεγαλύτερη σε κυβισμό έκδοση να είναι διαθέσιμη μόνο για το μοντέλο της.  Ακόμη, η μοτοσυκλέτα θα παράγεται στο εργοστάσιο της QJ με την H-D να επιβλέπει τις διαδικασίες ώστε να πληρούνται οι προδιαγραφές της στην ποιότητα κατασκευής. Το πλάνο της Harley για την επέκτασή της στην ασιατική αγορά, εκεί που οι πωλήσεις των μικρών μοτοσυκλετών ανθίζουν, φαίνεται να προχωρά σταθερά, όμως δεν αποκλείεται να δούμε το μοντέλο και στην Ευρώπη ως μια μοτοσυκλέτα που θα εισάγει από νωρίς τους νέους αναβάτες στην οικογένεια και την φιλοσοφία της Harley Davidson.

Ινδία: Τέλος τα βενζινοκίνητα δίκυκλα στην πρωτεύουσα από το 2028

Η τοπική κυβέρνηση του Δελχί ανακοίνωσε την πρώτη δέσμη μέτρων προς ενίσχυση της Ηλεκτροκίνησης
india
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/4/2026

H ευρύτερη περιοχή της ινδικής πρωτεύουσας, που περιλαμβάνει το Νέο Δελχί αλλά και το ιστορικό κέντρο που είναι γνωστό ως Παλιό Δελχί, είναι μια πυκνοκατοικημένη μητρόπολη περίπου 30 εκατομμυρίων κατοίκων που υποφέρει από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η τοπική κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα ένα πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης των μεταφορών που στην πρώτη του φάση, από το 2026 ως και το 2030, προβλέπει ριζικές απαγορεύσεις απέναντι σε οχήματα που καταναλώνουν βενζίνη και πετρέλαιο για την κίνησή τους.

Η ανακοίνωση του προγράμματος αυτού έχει τώρα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, όντας πολύ επιθετικό απέναντι στα οχήματα “παλαιάς τεχνολογίας”.

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές προτάσεις, από 1/1/2027 θα απαγορευτούν οι ταξινομήσεις νέων τρίκυκλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ από την 1/4/2028, η απαγόρευση αυτή θα επεκταθεί και στα δίκυκλα.

Για τα επαγγελματικά δίκυκλα και τρίκυκλα ωστόσο η απαγόρευση είναι άμεση, καθώς η ημερομηνία απαγόρευσης ταξινόμησης για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα ισχύει ήδη από 1/1/2026. Καθώς αυτή η ημερομηνία έχει ήδη παρέλθει πριν καν ανακοινωθούν τα μέτρα, όλα τα επαγγελματικά δίκυκλα και τρίκυκλα που πληρούν τις προδιαγραφές BS-VI θα μπορούν να χρησιμοποιούνται μέχρι και την τελευταία μέρα του 2026 (31/12).

Τα μέτρα συνοδεύονται από οικονομικά κίνητρα για τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, με επιδότηση στην τιμή των ηλεκτρικών δικύκλων των οποίων η αρχική τιμή αγοράς δεν ξεπερνά τις 225.000 ρουπίες (περίπου €2.000, με την ισοτιμία της 15/4/2026), μέτρο που αποσκοπεί στην ανανέωση του στόλου του οικονομικά αδύναμου πληθυσμού και όχι την απόκτηση ακριβών ηλεκτρικών μοντέλων.

Επίσης επιδοτούνται αποσύρσεις δικύκλων παλαιότερων προδιαγραφών (έως BS-IV) και οι αγορές νέων ηλεκτρικών πριμοδοτούνται ακόμη με εκπτώσεις ή απαλοιφές φόρων, όπως τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας.

Παράλληλα, η κυβέρνηση του Δελχί επιδοτεί τη δημιουργία δικτύων φόρτισης και ανταλλαγής μπαταριών, έχοντας μάλιστα ενσωματώσει νομικές διατάξεις που απλοποιούν πολύ την όλη διαδικασία παρακάμπτοντας τη γραφειοκρατία.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι αρχές στην Ινδία προβαίνουν σε τόσο δραστικές και αιφνίδιες στρατηγικές, καθώς τα προτεινόμενα μέτρα είναι όντως πολύ ξαφνικά και αυστηρά, ειδικά στους επαγγελματικούς στόλους δίκυκλων και τρίκυκλων που ξαφνικά ανακαλύπτουν πως ήδη τρώνε από την παράταση της προθεσμίας.

Αναλόγως είχε πράξει η ινδική κυβέρνηση και πριν μερικά χρόνια, όταν αποφάσισε ένα ξαφνικό άλμα από τις προδιαγραφές BS-IV στις BS-VI, πηδώντας ουσιαστικά τις BS-V, προκειμένου να επιταχύνει την προσαρμογή στα δεδομένα των ευρωπαϊκών Euro 5. Η κίνηση είχε γίνει για να εκσυγχρονιστεί η ινδική βιομηχανία Μοτοσυκλέτας και να μην απαιτούνται πολλές μετατροπές για τις εξαγωγές δικύκλων, ωστόσο η άμεση μετάβαση στις μεθεπόμενες προδιαγραφές οπωσδήποτε ζόρισε τους εγχώριους κατασκευαστές. Αυτή τη φορά το λάθος άκρο του μαστιγίου αντικρύζουν οι Ινδοί καταναλωτές στην περιοχή της πρωτεύουσας, οι οποίοι πιθανότατα δεν θα έχουν άλλη επιλογή παρά να προσαρμοστούν.

Έτσι κι αλλιώς βέβαια, το μέτρο αφορά τις ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων, οπότε στα επόμενα χρόνια θα υπάρχει μια ελαστικότητα μέσω της αγοράς μεταχειρισμένων, ωστόσο είναι σαφές πως σε βάθος χρόνου ο νομοθέτης του Δελχί έχει μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα στο μυαλό: μια μέρα η πρωτεύουσα να έχει απαλλαχθεί από ρύπους οχημάτων στην ατμόσφαιρά της.