Harley-Davidson European Bike Week 2023 - 100.000 συμμετέχοντες γιόρτασαν τα 120 χρόνια H-D

Περισσότερες από 70.000 μοτοσυκλέτες, σε μία διοργάνωση με ελεύθερη είσοδο
Harley-Davidson European Bike Week 2023
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/9/2023

Η Harley-Davidson βρέθηκε στο παραλίμνιο αυστριακό χωριό, Faak am See του ομοσπονδιακού κρατιδίου Carinthia, για την 25η European Bike Week, όπου διεξήχθη εκεί στις 5-10 Σεπτεμβρίου 2023 με ελεύθερη είσοδο, συγκεντρώνοντας σχεδόν 100.000 λάτρεις του αμερικάνικου σίδερου.

To 2023 ήταν μία ξεχωριστή χρονιά για τη European Bike Week, καθώς σηματοδοτούσε τρία σημαντικά ορόσημα για τη Harley-Davidson, γιορτάζοντας τα 120 χρόνια ύπαρξης του Αμερικανού κατασκευαστή, τα 40 χρόνια του Harley Owners Group και τα 25 από το πρώτο Harley-Davidson European Bike Week, που διεξήχθη στο Faak am See το 1999. Λόγω αυτών, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν στους δρόμους της Carinthia, απολαμβάνοντας το αλπικό τοπίο, αλλά και της γειτονικής Σλοβενίας, με την οργάνωση να γίνεται από τον σύλλογο H.O.G Kärnten.

Ταυτόχρονα, η H-D ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει τη συνεργασία της με το ομοσπονδιακό κρατίδιο της Carinthia, διεξάγοντας εκεί μία από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις της εταιρείας, κάθε Σεπτέμβριο, τουλάχιστον μέχρι το 2030. Σε ένδειξη των ισχυρών δεσμών της πόλης με την Harley-Davidson, στα πλαίσια της διοργάνωσης, εγκαινιάστηκε η Λεωφόρος Harley, τιμώντας την πολυετή σχέση των δύο πλευρών. Αυτό, έρχεται να προστεθεί στην πινακίδα “Harleywood” δίπλα στη λίμνη και το άγαλμα ενός μοτοσυκλετιστή, που βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο από το Villach.

Harley-Davidson European Bike Week 2023

Όσοι βρέθηκαν στο European Bike Week, επισκέφθηκαν το Harley Village, μία τεράστια έκταση 40.000 τ.μ., η οποία ήταν γεμάτη με επίσημους αντιπροσώπους H-D από ολόκληρη την Ευρώπη και διάφορους εμπόρους της μάρκας, οι οποίοι διέθεταν ανταλλακτικά, διάφορα εξαρτήματα με το λογότυπο της H-D και είδη ρουχισμού. Εντός του “χωριού”, υπήρχαν επίσης οι νέες προσθήκες Saloon Bar και Harley Bar, όπως επίσης και δύο σκηνές που υποδέχτηκαν συνολικά 25 καλλιτέχνες διεθνούς φήμης.

Harley-Davidson European Bike Week 2023

Η έκθεση της Harley-Davidson περιελάμβανε τα ολοκαίνουργια CVO Street Glide και CVO Road Glide, τα οποία ανανεώθηκαν εκ βάθρων το 2024, αποτελώντας τα πιο τεχνολογικά προηγμένα τουριστικά μοντέλα της H-D, προσελκύοντας τα βλέμματα του κόσμου. Μάλιστα 1.700 αναβάτες είχαν την δυνατότητα να δοκιμάσουν τα νέα μοντέλα της εταιρείας, χάρη στο H-D Demo Zone.

Harley-Davidson European Bike Week 2023

Από την έκθεση δεν θα μπορούσε να λείπει και η Pan America, με δική της ξεχωριστή θέση, την “ Pan America Adventure Zone”, μία τεχνική χωμάτινη διαδρομή στην καρδιά της έκθεσης. Εκεί, οι θρύλοι του Dakar, ο Ισπανός Joan Pedrero και ο Βρετανός Mick Extance, μαζί με τον Γερμανό εκπαιδευτή off-road οδήγησης Ralf Wiesenfeller, προσέφεραν όχι μόνο θέαμα με τις επιδείξεις τους, αλλά και προηγμένα μαθήματα off-road οδήγησης.

Harley-Davidson European Bike Week 2023

Την Παρασκευή 8/9 έλαβε χώρα το Custom Bike Show, με χορηγό την Metzeler, όπου περίπου 78 custom δημιουργίες διαγωνίστηκαν σε έξι διαφορετικές κατηγορίες. Τα έπαθλα ήταν για το Καλύτερο Custom στην Κατηγορία, Καλύτερο Custom στη Διοργάνωση και την Επιλογή του Κοινού. Το βραβείο της διοργάνωσης δόθηκε στον Mirko Perugini από την Ιταλία, ενώ το Σάββατο το βράδυ ο τυχερός Κροάτης Boris Zanki κέρδισε ένα Sportster S.

Harley-Davidson European Bike Week 2023

Η παρέλαση του Σαββάτου πέρασε από την Λίμνη Faak, το Villach και το Finkenstein, όπου συμμετείχαν 10.000 αναβάτες, μια από τις μεγαλύτερες παρελάσεις στην Ευρώπη!

Επόμενο ραντεβού της Harley-Davidson είναι του χρόνου, για την 30η επέτειο του Ετήσιου Ευρωπαϊκού Rally H.O.G., το οποίο θα διεξαχθεί στην Senigallia της Ιταλίας από τις 6-9 Ιουνίου 2024, με ελεύθερη είσοδο.

Το European Bike Week θα επιστρέψει στο Faak am See στις 3-8 Σεπτεμβρίου 2024.

Ετικέτες

MotoGP: Loris Capirossi - Στην αρχή τα 850 θα είναι 1,5-2,5 δευτερόλεπτα πιο αργά από τώρα!

Ο στόχος της αύξησης του συναγωνισμού και των προσπεράσεων είναι το πρώτο μέλημα
capirossi
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/11/2025

Ως σύμβουλος ασφαλείας της DORNA, ο Loris Capirossi έδωσε μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο πλαίσιο του podcast Mig Babol, και είπε πολλά για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του κορυφαίου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος μοτοσυκλέτας MotoGP.

O Capirossi έχει κατακτήσει τρία πρωταθλήματα στο MotoGP, δύο στην κατηγορία των δίχρονων 125 cc (1990, 1991) και ένα στην κατηγορία των δίχρονων 250 cc, το 1998. Δύο χρόνια αργότερα ανέβηκε στην κορυφαία κατηγορία των δίχρονων 500 κυβικών εκατοστών και έπειτα ήταν από τους αναβάτες που έκαναν την μετάβαση στις τετράχρονες μοτοσυκλέτες το 2003, πάνω στην σέλα της Desmosedici GP03 των 989 cc. Στην κορυφαία κατηγορία ήταν επίσης ανταγωνιστικός και πέτυχε 9 νίκες, 13 pole positions και 42 βάθρα. Έχοντας κλείσει την αγωνιστική του καριέρα το 1999, ο Ιταλός εργάζεται πλέον ως σύμβουλος ασφαλείας της Dorna, και έχει τον τελευταίο λόγο για την ασφάλεια των αναβατών, όσον αφορά στις πίστες αλλά και στις μοτοσυκλέτες.

Ο Loris Capirossi φιλοξενήθηκε στο podcast Mig Babol και θυμήθηκε τα χρόνια του στη Ducati, που έμεινε από το 2003 έως το 2007, στην συνέχεια μετακόμισε στην Suzuki για τρεις σεζόν, πριν ξανά πάει στην Ducati για να κλείσει την καριέρα του το 2011.

Μαζί με τις αναμνήσεις από το παρελθόν, μεγάλο ενδιαφέρον είχαν τα λεγόμενα του Capirossi για τη νέα εποχή MotoGP που ξημερώνει το 2027.

Ας δούμε τις σημαντικότερες αλλαγές που έρχονται το 2027 (περισσότερα εδώ):

  • Ο κυβισμός των κινητήρων θα μειωθεί από 1000 cc σε 850 cc
  • Μέγιστος αριθμός κινητήρων που επιτρέπεται για κάθε αναβάτη σε μια σεζόν θα μειωθεί από επτά σε έξι
  • Το καύσιμο των μοτοσυκλετών θα είναι 100% βιώσιμα καύσιμα
  • Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ θα μειωθεί από τα 22 στα 20 λίτρα
  • Τα φαίρινγκ θα είναι 50mm πιο στενά και η “μούρη” της μοτοσυκλέτας θα είναι 50mm πιο μικρή
  • Όλα τα συστήματα ρύθμισης του ύψους της μοτοσυκλέτας και τα συστήματα holeshot θα απαγορευτούν
  • Τα δεδομένα GPS όλων των αναβατών θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες

Όλα τα παραπάνω γίνονται για να έχουμε ασφαλέστερους, πιο περιβαλλοντικά βιώσιμους και ανταγωνιστικότερους αγώνες. Η ασφάλεια θα επιτευχθεί με την μείωση του μεγέθους του κινητήρα και ως εκ τούτου τις μικρότερες ταχύτητες. Η χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων θα κάνει τον θεσμό πιο “πράσινο”, ενώ η ανταλλαγή των δεδομένων GPS, η απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης του ύψους του αναβάτη και ο περιορισμός της αεροδυναμικής θα “φουντώσουν” τον ανταγωνισμό, εστιάζοντας στις ικανότητες των αναβατών και παράλληλα θα μειώσουν το σημερινό χάσμα που χωρίζει τις μοτοσυκλέτες παραγωγής και εκείνες του MotoGP.

Στην πρόσφατη συνέντευξή του ο Capirossi λοιπόν δήλωσε πως μπορεί η τεχνολογία να έχει κάνει τεράστια βήματα, όμως εκείνος είναι πεπεισμένος πως η μεγάλη διαφορά προέρχεται από τα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Δήλωσε ξεκάθαρα πως λατρεύει τα φτερά και είναι σίγουρος πως χωρίς τα αεροδυναμικά βοηθήματα η διαφορά μεταξύ της Ducati GP11, του 2011 και της σημερινής Ducati GP25 θα ήταν πολύ μικρή.

Desmosedici GP 03
Η Desmosedici GP 03

Στην συνέχεια ανέφερε πως η Ducati του 2003 ήταν ένα πραγματικό θηρίο και πως στο πρώτο τεστ στην Βαλένθια δοκίμασε πέντε διαφορετικά πλαίσια, γιατί η μοτοσυκλέτα δεν μπορούσε να πάει ευθεία! Ωστόσο, η τετράχρονη μοτοσυκλέτα τον κέρδισε και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Ιταλός: “Ήταν βίαιη αλλά... προβλέψιμη, μπορούσα να ολισθήσω αν ήθελα, ενώ με τις δύστροπες δίχρονες μηχανές 500 cc μπορούσες να τραυματιστείς σοβαρά”

Οι εκτιμήσεις του Capirossi για το μέλλον του MotoGP από το 2027 και μετά είναι ενδιαφέρουσες. “Θα είναι μια ανατροπή: οι κινητήρες θα περάσουν από 1.000 σε 850 cc, τα συστήματα μορφοποίησης του ύψους θα καταργηθούν και τα μπροστινά φτερά θα είναι μικρότερα. Σύμφωνα με προσομοιώσεις, οι χρόνοι των γύρων θα είναι πιο αργοί από 1,5 έως 2,5 δευτερόλεπτα ανάλογα με την πίστα. Όμως η κατάσταση θα αλλάξει γρήγορα, οι μηχανικοί θα βρουν νέες λύσεις και σύντομα οι 850 cc θα είναι τόσο γρήγορες όσο οι σημερινές 1000 cc”.

Τέλος, ο Loris είναι βέβαιος πως η μικρότερη ισχύς δεν θα σημαίνει και λιγότερο θέαμα και οι αναβάτες θα πρέπει να δουλέψουν πιο σκληρά, ενώ με την Pirelli ως νέο προμηθευτή ελαστικών, πολλά θα αλλάξουν, μια νέα εποχή ξεκινά, που αξίζει να παρακολουθήσουμε.