Harley-Davidson: Πρόστιμο 1,2 εκατ. ευρώ στην Ιαπωνία - Για παραβίαση του αντιμονοπωλιακού νόμου

Δήλωνε "πλαστές" πωλήσεις καθώς πιεζόταν από τη μητρική εταιρεία
Harley-Davidson πρόστιμο στην Ιαπωνία 2025
Από τον

Παύλο Καρατζά

2/7/2025

Τον Ιούλιο του 2024, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου της Ιαπωνίας εισέβαλε για πρώτη φορά στα γραφεία της Harley-Davidson Ιαπωνίας και έθεσε την εταιρεία υπό επίσημη έρευνα. Ο λόγος για την έρευνα αυτή ήταν τα συνεχώς αυξανόμενα ποσοστά πωλήσεων που έπρεπε να ακολουθούν οι αντιπρόσωποι, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα έχαναν και δεν θα ανανέωναν τα συμβόλαιά τους με την αμερικανική εταιρεία.

Το πρόβλημα όμως δεν τελειώνει εκεί, καθώς για να μην χάσουν τα συμβόλαιά τους οι αντιπρόσωποι, έφτασαν στο σημείο να αγοράζουν οι ίδιοι τις μοτοσυκλέτες τους. Όμως, στην Ιαπωνία οι μοτοσυκλέτες αυτές χαρακτηρίζονται ως “αχρησιμοποίητες-ταξινομημένες”, πράγμα που συνεπάγεται με απώλεια στην αξίας τους. Έτσι ακόμα κι αν οι αντιπρόσωποι κατάφερναν να πουλήσουν τις μοτοσυκλέτες αυτές, έχαναν αρκετά χρήματα ανά μονάδα.

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, φτάνουμε στον Ιούνιο του 2025 με την Επιτροπή Δίκαιου Εμπορίου της Ιαπωνίας να επιβάλει πρόστιμο 1,2 εκατ. ευρώ στη Harley-Davidson Ιαπωνίας για αυτή την πρακτική της. Εκτός αυτού, η επιτροπή ζήτησε από την Harley-Davidson να σταματήσει την εν λόγω συμπεριφορά, καθώς παραβιάζει τον αντιμονοπωλιακό νόμο της χώρας.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι παρόμοιο πρόστιμο είχε επιβληθεί στην BMW Ιαπωνίας το 2021 και αργότερα μάλιστα στελέχη της βαυαρικής εταιρείας πήραν “μεταγραφή” στην Harley-Davidson Ιαπωνίας και μάλλον πήραν μαζί τους και τις “κακές” τους συνήθειες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο από τα κορυφαία στελέχη που συμμετείχαν τόσο στην BMW όσο και στην H-D κατά τη διάρκεια αυτών των παρόμοιων πρακτικών, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν με ποινές, φέρονται να παραιτήθηκαν μετά την προαναφερθείσα έρευνα της Harley Ιαπωνίας τον Ιούλιο του 2024. Ελπίζουμε μόνο να έβαλαν μυαλό και να μην “τριτώσει” το κακό.

Πάτρα: Πατέρας και γιος νεκροί σε δυστύχημα με μοτοσυκλέτα – Προβληματική η σήμανση του δρόμου

Κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν το σημείο με την στένωση του δρόμου
Πάτρα: Πατέρας και γιος νεκροί σε δυστύχημα με μοτοσυκλέτα – Προβληματική η σήμανση του δρόμου
Από το

motomag

2/6/2026

Τραγικός ο απολογισμός του τροχαίου στην Πάτρα στην έξοδο για την Ε.Ο. κάτω από την γέφυρα προς Ρίο όταν μοτοσυκλέτα που οδηγούσε o 52χρονος Διονύσης Γκέκας έχοντας συνεπιβάτη τον 17χρονο γιο του Κωνσταντίνο, προσέκρουσε στο στηθαίο.

Ο θάνατος του νεαρού ήταν ακαριαίος ενώ λίγη ώρα αργότερα εξέπνευσε και ο πατέρας. Και οι δύο αναβάτες φορούσαν κράνος ωστόσο στο συγκεκριμένο σημείο ο δρόμος στενεύει απότομα και δεν υπάρχει περιθώριο απόσβεσης.

Μαρτυρία από το σημείο αναφέρει πως η Τροχαία έχει στα χέρια της την κάμερα που φορούσε ο πατέρας στο κράνος του και η οποία φαίνεται πως εκείνη την στιγμή δεν ήταν ανοικτή και δεν έχει καταγράφει τις συνθήκες του δυστυχήματος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της τροχαίας.

Επέστρεφαν από βόλτα λίγο πριν το μοιραίο τροχαίο.

Συλλυπητήρια στους συγγενείς που χάνουν δύο αγαπημένα τους πρόσωπα.

Πάτρα: Πατέρας και γιος νεκροί σε δυστύχημα με μοτοσυκλέτα – Προβληματική η σήμανση του δρόμου