HIF Global - Πήρε το πράσινο φως για την κατασκευή του μεγαλύτερου εργοστασίου συνθετικών καυσίμων στον κόσμο

Αναμένεται να παράγει 760 εκατομμύρια λίτρα eFuels τον χρόνο
HIF Global
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

4/5/2023

Η HIF (Highly Innovative Fuels) Global, εταιρεία συνθετικών καυσίμων που ιδρύθηκε το 2016, έλαβε την απαραίτητη περιβαλλοντική άδεια που της επιτρέπει να κατασκευάσει και να λειτουργήσει το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων (eFuels) στις Η.Π.Α.

Το 2020, την ίδια χρονιά που ξεκίνησε συνεργασία και με τις Siemens Energy AG και Porsche AG που επένδυσαν σημαντικά ποσά στην εταιρεία eFuels, η HIF δημιούργησε το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων της στη Χιλή (Haru Oni), το οποίο λειτούργησε μέσα στο 2022. Η HIF Global ετοιμάζει κι άλλα εργοστάσιασυνθετικών καυσίμων σε παγκόσμια κλίμακα, όπως της Αυστραλίας που αναμένεται να είναι λειτουργικό το 2026.

Θυμίζουμε πως τα συνθετικά καύσιμα,ένα από τα τελευταία οχυρά του θερμικού κινητήρα, θεωρούνται ανθρακικά ουδέτερα καθώς παράγονται από ανακυκλωμένο CO2, όμως η χρήση τους συνεχίζει να παράγει επικίνδυνες τοξίνες και CO2.

Στις 25 Απριλίου του 2023, η HIF Global πήρε την περιβαλλοντική άδεια από τα αρμόδια όργανα της επιτροπής ελέγχων της πολιτείας του Τέξας, για ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων στην πολιτεία Matagorda.

HIF Global

Όταν ξεκινήσει τη λειτουργία του το εργοστάσιο HIF Matagorda eFuels, θα παράγει ανθρακικά ουδέτερο ναυτιλιακό καύσιμο και βενζίνη που θα εφοδιάζει οχήματα με θερμικούς κινητήρες τρέχουσας τεχνολογίας, χωρίς να χρειάζονται καμία μετατροπή για να κινηθούν με αυτή. Καμία μετατροπή όμως δεν θα χρειαστεί ούτε και στις υποδομές προμήθειας των οχημάτων με συνθετικά καύσιμα.

Haru Oni

H Meg Gentle, Εκτελεστική Διευθύντρια του Διοικητικού Συμβουλίου της HIF Global δήλωσε: "Τον Δεκέμβριο το εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων μας στη νότια Χιλή (σσ. φωτό ανοίγματος και σχέδιο άνω) ξεκίνησε τη λειτουργία ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων οχημάτων (σσ. με ετήσια παραγωγή 130.000 λίτρων). Στο Τέξας ανεβάζουμε τον πήχη, κατασκευάζοντας το μεγαλύτερο εργοστάσιο συνθετικών καυσίμων του κόσμου, με ετήσια παραγωγή 200 εκατομμυρίων γαλονιών (760 εκατομμυρίων λίτρων) ναυτιλιακών καυσίμων και βενζίνης, ισοδύναμη ποσότητα που ισοδυναμεί με απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα πάνω από 400.000 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους."

Τα ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα από το εργοστάσιο της HIF Global θα παραχθούν χρησιμοποιώντας 2 εκατομμύρια τόνους ανακυκλωμένου διοξειδίου του άνθρακα, σε συνδυασμό με τη χρήση 300.000 τόνων "πράσινου" υδρογόνου που έχει διαχωριστεί από το νερό με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Κατά την κατασκευή του εργοστασίου θα δημιουργηθούν 4.500 θέσεις εργασίας, ενώ για τη λειτουργία του προβλέπεται να απασχολούνται 100 μόνιμοι υπάλληλοι.

Η κατασκευή του εργοστασίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2024

Νομοθετικά θα απαγορευτεί ο ανεφοδιασμός σε όποιον δεν φορά κράνος δήλωσε ο Θεοδωρικάκος

Απέφυγε να εξηγήσει τον τρόπο - Δεν επεκτείνεται σε όποιον δεν φορά ζώνη
Νομοθετικά θα απαγορευτεί ο ανεφοδιασμός σε όποιον δεν φορά κράνος δήλωσε ο Θεοδωρικάκος Απέφυγε να εξηγήσει τον τρόπο - Δεν επεκτείνεται σε όποιον δεν φορά ζώνη  Την επικοινωνιακή εκμετάλλευση από τον Άδωνη Γεωργιάδη, μίας πρωτοβουλίας κρητικού πρατηριούχου ως αντίδραση στον άδικο χαμό του 17χρονου Γιάννη Χριστουλάκη, φαίνεται να συνέχισε σήμερα ο Τάκης Θεοδωρικάκος, υπουργός Ανάπτυξης, δηλώνοντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής πως θα καταθέσει σχετική τροπολογία. Το υπουργείο Ανάπτυξης θα δώσει την νομι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/1/2025

Την επικοινωνιακή εκμετάλλευση από τον Άδωνη Γεωργιάδη, μίας πρωτοβουλίας κρητικού πρατηριούχου ως αντίδραση στον άδικο χαμό του 17χρονου Γιάννη Χριστουλάκη, φαίνεται να συνέχισε σήμερα ο Τάκης Θεοδωρικάκος, υπουργός Ανάπτυξης, δηλώνοντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής πως θα καταθέσει σχετική τροπολογία.

Το υπουργείο Ανάπτυξης θα δώσει την νομική κάλυψη στους πρατηριούχους να μην πωλούν βενζίνη σε όποιον αναβάτη μοτοσυκλέτας δεν φορά κράνος. Η ομοσπονδία βενζινοπωλών, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης συμφωνούν με το μέτρο και το υπουργείο Ανάπτυξης συνέταξε την σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί μόλις το υπουργείο Μεταφορών καταθέσει το νέο Κ.Ο.Κ. στη Βουλή.

Ο Τάκης Θεοδωρικάκος απέφυγε να εξηγήσει τον τρόπο που θα γίνεται αυτό το μέτρο στην πράξη, όπως και τις συνέπειες που θα έχει εκείνος που τελικά ανεφοδιάζει μοτοσυκλέτες με αναβάτες που δεν φορούν κράνος.

Τόνισε επίσης πως το μέτρο αυτό δεν γίνεται να επεκταθεί στους οδηγούς αυτοκινήτων που δεν φορούν ζώνη καθώς η μη χρήση της δεν είναι το ίδιο εμφανής με την χρήση του κράνους, ενώ πολλές φορές ο οδηγός του αυτοκινήτου αποβιβάζεται από αυτό κατά τον ανεφοδιασμό αφαιρώντας έτσι την ζώνη του.

Για την περίπτωση εκείνων που έχουν καταναλώσει αλκοόλ και αν το μέτρο αυτό μπορεί να επεκταθεί και σε εκείνους, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε πως οποιοσδήποτε αντιλαμβάνεται κάποιον να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ θα πρέπει να ειδοποιεί την αστυνομία, ως οφείλει με βάση το κοινωνικό αίσθημα.

Επιπρόσθετα:

Μιλώντας σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο κ. Θεοδωρικάκος, τόνισε πως “επιτελείται πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο σε αυτή την επιτροπή. Θέλω μάλιστα να ευχαριστήσω για την σκέψη και την πρωτοβουλία τον Υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη. Γιατί δεν υπάρχει τίποτα σπουδαιότερο από την ανθρώπινη ζωή και την υγεία, από το να προστατεύουμε τους νέους ανθρώπους. Γιατί οι περισσότεροι που οδηγούν, είναι κυρίως νέα παιδιά που βρίσκονται σε ηλικία που αισθάνονται άτρωτοι. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να σώσουμε τις ανθρώπινες ζωές, γι’ αυτό και ανταποκριθήκαμε αμέσως”.

 Ο Υπουργός Ανάπτυξης συνέχισε πως “αυτή η πρωτοβουλία αξίζει να αγκαλιαστεί από όλους. Είναι μια καλή ευκαιρία για μια πανεθνική καμπάνια, να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των πάντων, να συνδράμουν όλοι, για την αυτονόητη συνήθεια ότι φοράμε κράνος όταν είμαστε πάνω στο μηχανάκι. Ώστε να μην ξαναχάσουμε ούτε έναν συνάνθρωπό μας και πρέπει να συνδράμουμε όλοι”.

 Επίσης, ανέφερε πως είναι μια πρωτοβουλία που είχε την θετική ανταπόκριση από τους πρατηριούχους και “είναι μια πράξη που συνδυάζει μια κοινωνικά χρήσιμη ανθρώπινη ιδέα και παράλληλα δίνουμε και τη νομική κάλυψη στους πρατηριούχους για να μπορούν να την εφαρμόσουν”.

Θυμίζουμε πως όλα αυτά ξεκίνησαν από μία πρωτοβουλία του πρατηρίου υγρών καυσίμου Εμμανουήλ Ροδουσάκη στην Κίσσαμο, που θρηνώντας τον θάνατο του Ιωάννη Χριστουλάκη, ανακοίνωσε πως δεν θα ανεφοδιάζει όποιον δεν φορά κράνος.

Μετά τον ντόρο που ξεσήκωσε η ανακοίνωση αυτή πανελλαδικά και τα συγχαρητήρια που έλαβε για την κίνησή του ο πρατηριούχος, ο Άδωνης Γεωργιάδης έβγαλε ένα video-καμπάνια για την χρήση του κράνους ζητώντας από το υπουργείο Ανάπτυξης και τους βενζινοπώλες να αγκαλιάσουν το μέτρο. Σήμερα μαθαίνουμε πως τελικά το μέτρο αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή μαζί με τον νέο Κ.Ο.Κ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΕΚΑΒ, λαμβάνουν έως και 4.000 κλίσεις ημερησίως από τις οποίες οι 1.000 με 1.100 αφορούν την μεταφορά με ασθενοφόρο, από αυτές περίπου το 50% (500-600) αφορούν περιστατικά υψηλής προτεραιότητας και συγκεκριμένα ανάμεσά τους τα 250-300 είναι τροχαία ατυχήματα. Το 5% αυτών των ατυχημάτων είναι βαριοί τραυματισμοί και κυρίως αφορούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Από εκείνους που τελικά θα επιβιώσουν το 70% θα υποφέρει πλέον από αναπηρία μεγαλύτερη του 80%. Αυτομάτως καταρρίπτεται έτσι και το πλέον ηλίθιο επιχείρημα πως η μη χρήση κράνους είναι κάτι που αφορά τον αναβάτη και μόνο καθώς κάνει κακό στον εαυτό του. Κατά επέκταση δεν ισχύει και το διπλά ηλίθιο επιχείρημα με την σύγκριση των ΗΠΑ καθώς οι πολιτείες στις οποίες η χρήση του κράνους δεν είναι υποχρεωτική δεν έχουν μεγάλα αστικά κέντρα, δεν έχουν υψηλό αριθμό θνησιμότητας από αναβάτες χωρίς κράνος ενώ το καλύτερο αντιεπιχειρήμα έρχεται από την Φλώριντα που ο νόμος ορίζει πως το κράνος δεν είναι υποχρεωτικό αλλά όποιος δεν το φορά θα πρέπει να έχει ιδιωτική ασφάλιση που θα τον καλύπτει συγκεκριμένα για την περίπτωση ατυχήματος χωρίς την χρήση του, κάτι που έχει πολύ υψηλό κόστος για κάτι τόσο απλό, όσο το να φορά κανείς το κράνος!

Η διοίκηση του νοσοκομείου ΚΑΤ ανέφερε πως δέχεται ετησίως 87.000 περιστατικά και από αυτά τα 3.200 αφορούν τροχαία με τους 320 να είναι σοβαρά πολυτραυματίες. Περίπου οι 32 από αυτούς θα έχουν κρανιοεγγεφαλικές κακώσεις που επιφέρουν μόνιμη αναπηρία, που σημαίνει πως περίπου ένας κάθε δέκα ημέρες καταλήγει ανάπηρος και μόνο με τα στοιχεία του ΚΑΤ, όχι συνολικά στην Ελλάδα, όπως τόνισε ο Σταμάτης Παπαδάκης γιατρός στο συγκεκριμένο νοσοκομείο, συμπληρώνοντας τα στοιχεία που έδωσε ο διοικητής, κος Γιάννης Ηλιόπουλος.

Ο πρόεδρος της επιτροπής οδικής ασφάλειας, Μακάριος Λαζαρίδης πρότεινε να υπάρχει μέτρο όπου δεν θα μπορεί να γίνει πώληση μοτοσυκλέτας αν ο αναβάτης δεν έχει κράνος, όπως δεν υπάρχει αυτοκίνητο που πωλείται χωρίς ζώνη. Προφανώς εδώ κάπου χάνεται το μέτρο καθώς οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών δεν κατασκευάζουν κράνη αλλά σε κάθε περίπτωση εκείνο που στις υπόλοιπες χώρες έχει λυθεί με την αστυνόμευση καθώς δεν πρόκειται να κάνει οποιοσδήποτε ούτε μέτρο σε Ευρωπαϊκό δρόμο αν δεν φορά κράνος, εδώ βλέπουμε πως επιστρατεύεται ο πολίτης στην αστυνόμευση και συνεχίζουμε να μην ακούμε κάποιο μέτρο για την αλλαγή νοοτροπίας. Είναι πραγματική έκπληξη να μην αντιλαμβάνεται κάποιος τον λόγο που πρέπει να φορά κράνος και ο λόγος που συνεχίζει τον αντίλογο είναι γιατί η Πολιτεία δεν έχει κάνει σωστά την δουλειά της, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης