Η Kawasaki μας τρέλανε! CORLEO 150cc: ΜΟΤΟ-άλογο για offroad κατσικίσιες διαδρομές! [VIDEO]

Μία νέα -λέει- κατηγορία οχημάτων που θα πλαισιώνει τις μοτοσυκλέτες Kawasaki
Η Kawasaki μας τρέλανε! CORLEO 150cc: Μηχανικό άλογο για offroad κατσικίσιες διαδρομές! [VIDEO]
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/4/2025

Χρειάστηκε να το ελέγξουμε 4-5 φορές για να δούμε πως σίγουρα δεν βλέπουμε μία ετεροχρονισμένη πρωταπριλιάτικη φάρσα από την Kawasaki, αλλά όχι, το CORLEO είναι μία κανονική πρότασή της, με κινητήρα καύσης υδρογόνου 150 κυβικών και τέσσερις κινητήρες σε κάθε ένα από τα πόδια.

Πιστεύουμε, όπως έχουμε πει από το 2008, 17 χρόνια πριν, πως μπορεί να μην γλιτώσουμε το βήμα του εξηλεκτρισμού αλλά δεν είναι απαραίτητο να είναι αυτό το μέλλον της μετακίνησης και πως η χρήση του υδρογόνου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι μία εξαιρετική λύση για ένα μέλλον χωρίς βενζίνη αλλά και δίχως πολλές αλλαγές στον τύπο μοτοσυκλέτας που έχουμε γνωρίσει και αγαπήσει.

Η Kawasaki και η Yamaha είναι πρωτοπόροι σε αυτό τον τομέα καθώς όχι μόνο κάνουν πραγματικές δοκιμές στους δρόμους -και της Ευρώπης- με μοτοσυκλέτες που καίνε υδρογόνο (δείτε εδώ το Kawasaki Hyse) αλλά παράλληλα εξελίσσουν και όλο το σύστημα υποστήριξης, από την μεταφορά και την αποθήκευσή του μέχρι την παραγωγή του. Η Kawasaki που είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως έχει αναπτύξει ακόμη και tanker μεταφοράς υδρογόνου.

Σε αυτό το πλαίσιο εξερεύνησης της τεχνολογίας έχουν συμφωνήσει να φέρουν προτάσεις για νέες χρήσεις των κινητήρων τους, πάντα με δεδομένο πως η μοτοσυκλέτα είναι στο επίκεντρο καθώς αυτές οι δύο εταιρείες δεν κατασκευάζουν αυτοκίνητα και η έρευνα που κάνουν είναι για τις μοτοσυκλέτες η Yamaha και για το τμήμα-ξεχωριστή πλέον εταιρεία- μοτοσυκλετών η Kawasaki.

Η Kawasaki μας τρέλανε! CORLEO 150cc: Μηχανικό άλογο για offroad κατσικίσιες διαδρομές! [VIDEO]

Έχουν λοιπόν σχεδιάσει έναν κινητήρα 150 κυβικών για μικρά δίκυκλα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε νέου τύπου γεννήτρια που θα καταναλώνει υδρογόνο για να παράγει ρεύμα και μάλιστα να ενωθεί σε συστοιχία για να καλύψει μεγαλύτερες εγκαταστάσεις.

Αυτός ο κινητήρας είναι που μπαίνει στο εμπρός τμήμα του νέου αλογο-κάτσικου, ενός νέου τύπου οχήματος που συνδυάζει -σύμφωνα πάντα με την ίδια την Kawasaki- το κράτημα και την ευκολία χειρισμού των μοτοσυκλετών Kawasaki, καθώς και την χαρά της οδήγησης – στο CORLEO! Ένα νέο τύπο οχήματος που ο αναβάτης καθοδηγεί με μετατόπιση βάρους στα μαρσπιέ-αρτάνη, όπως ακριβώς θα έκανε με ένα άλογο και ελέγχει με το σώμα του σε μία νέα συνεργασία ανθρώπου-μηχανής για εξερεύνηση σε βουνά και οπουδήποτε δυσκολεύεται να προσεγγίσει με άλλο όχημα!

Τα πόδια κινούνται ανεξάρτητα και αντικρυστά, όπως δηλαδή στα άλογα και όχι σαν καμήλα και τα πίσω εδράζονται σε ένα ψαλίδι που λειτουργεί ως μία κανονική ανάρτηση κρατώντας τον οδηγό παράλληλα με το έδαφος, προσφέροντας ταυτόχρονα και απόσβεση κατά το περπάτημα, το τρέξιμο, ακόμη και τα άλματα που το CORLEO μπορεί να πραγματοποιήσει από βράχο σε βράχο.

Για σούζες δεν γίνεται κάπου λόγος και ελπίζουμε αν ποτέ κατασκευάσουν κάποιο πρωτότυπο, να μην τις παραλείψουν ως επιλογή.

Ανάμεσα στα δύο πίσω πόδια κρύβεται το ρεζερβουάρ υδρογόνου με τον κινητήρα -μονάδα παραγωγής ενέργειας- να είναι όπως είπαμε τοποθετημένος εμπρός, εξισορροπώντας την κατασκευή.

Η Kawasaki μας τρέλανε! CORLEO 150cc: Μηχανικό άλογο για offroad κατσικίσιες διαδρομές! [VIDEO]

Η παραγόμενη ενέργεια μεταφέρεται στους κινητήρες που έχει το κάθε πόδι ξεχωριστά, ενώ η Kawasaki αναφέρει πως το CORLEO θα έχει πέλματα από λάστιχο με πολύ καλή πρόσφυση -λένε- σε πέτρες, γρασίδι, βράχους κτλ οπότε δεν γλιτώνουμε από την αλλαγή ελαστικών.

Η Kawasaki μας τρέλανε! CORLEO 150cc: Μηχανικό άλογο για offroad κατσικίσιες διαδρομές! [VIDEO]

Τα πόδια του αναβάτη πατούν σε αναβολείς, όπως ακριβώς θα έκανε σε ένα άλογο, που ρυθμίζονται σε μήκος και με βάση την κίνηση που μεταφέρει και την μετατόπιση βάρους σε συνδυασμό με το τιμόνι – γκέμια από το οποίο κρατιέται, καθοδηγεί το Corleo!

Δεν σταματάμε εκεί όμως, καθώς η Kawasaki ονειρεύεται και πλοήγηση με προτζέκτορες όπου εκτός από φωτισμού του εδάφους εμπρός, θα προσφέρουν και πλοήγηση ώστε να κοιτάς εμπρός αντί για την τεράστια οθόνη.

Η Kawasaki μας τρέλανε! CORLEO 150cc: Μηχανικό άλογο για offroad κατσικίσιες διαδρομές! [VIDEO]

Στην καλύτερη περίπτωση έχουν δώσει έμπνευση για μία νέου τύπου καταδίωξη σε κάποια επόμενη ταινία, διότι απέχουμε πολύ από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ωστόσο είναι ένα καλό νέο πως δεν αφήνουν την έρευνα για τους κινητήρες υδρογόνου να σβήσει ή να παραμεριστεί και το αντιμετωπίζουν ακριβώς όπως θα θέλαμε, δηλαδή εξαντλώντας κάθε τρελή ιδέα, όπως ακριβώς φτάσαμε και στο σήμερα.

Πάντως υπάρχει και μοντέλο σε φυσικό μέγεθος, έστω και αν -μάλλον- δεν είναι λειτουργικό από το οποίο αυτή είναι η μοναδική φωτογραφία που υπάρχει:
Kawasaki_moto_alogo_motomag

Σύμφωνα με την Kawasaki θα δείξει το MOTO-Άλογο για πρώτη φορά στο κοινό, σε Έκθεση για την ζωή στο μέλλον με ορίζοντα το 2050, σε δέκα ημέρες (13 Απριλίου) στο Τόκυο.

KTM: Κλέβει και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από τη BMW

Νέος Τεχνολογικός Διευθυντής ο Christof Lischka
Christof-Lischka
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Η KTM συνεχίζει την αναδιοργάνωσή της μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διοικητική της ομάδα με ακόμη ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad.

Μετά την πρόσφατη μεταγραφή του Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer (CCO), η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει από την 1η Οκτωβρίου 2026 τα καθήκοντα του Chief Technology and Product Officer (CTPO).

Η KTM στρέφεται σε στελέχη με μακρά εμπειρία στη BMW Motorrad, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τεχνολογική της ανάπτυξη και τη στρατηγική των μελλοντικών μοντέλων της μετά τις οικονομικές αναταραχές των τελευταίων ετών.

Από τα τέλη του 2024 και καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, η KTM βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες δημιούργησαν αμφιβολίες ακόμη και για τη βιωσιμότητά της. Τελικά, η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή υπό την ισχυρότερη στήριξη της Bajaj, η οποία ανέλαβε κεντρικό ρόλο στη διάσωση και την επανεκκίνηση του αυστριακού κατασκευαστή.

Έκτοτε, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται. Τα αποθέματα αδιάθετων μοντέλων μειώνονται, η παραγωγή επανέρχεται στους κανονικούς ρυθμούς, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στην αγορά και η εταιρική δομή αποκτά ξανά σταθερότητα. Παράλληλα, η KTM συνεχίζει να αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, όπως η υπόθεση που εξελίσσεται στην Ευρώπη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ορισμένων enduro μοντέλων της.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, η KTM ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την τεχνολογική στρατηγική των KTM, Husqvarna και GasGas.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, "Ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την ανάπτυξη των οχημάτων, με στόχο να οδηγήσει την τεχνολογική υπεροχή των KTM, Husqvarna και GasGas στις επόμενες γενιές μοντέλων, ενώ παράλληλα θα καθοδηγήσει την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και θα διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας."

Christof-Lischka

Η επιλογή του Lischka μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Το στέλεχος της BMW Motorrad διαθέτει σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον Βαυαρό κατασκευαστή, έχοντας περάσει από κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η στρατηγική προϊόντων, η δυναμική συμπεριφορά, τα πλαίσια, τα συστήματα πέδησης και οι τεχνολογίες αιχμής.

Τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της γκάμας της BMW Motorrad, συμβάλλοντας στην εμπορική επιτυχία της εταιρείας και στα ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η γερμανική εταιρεία. Η εμπειρία του στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και των καταναλωτών θεωρείται σημαντική για την KTM, η οποία αναζητά νέα κατεύθυνση μετά τις πρόσφατες αναταράξεις.

Ανακοινώνοντας τη νέα του θέση, ο Lischka δήλωσε, "Η KTM είναι μια εταιρεία όπου η τεχνολογία, η καινοτομία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και το συναίσθημα συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτόν τον ρόλο τόσο συναρπαστικό για μένα. Στόχος μου είναι να συνεργαστώ με τις ομάδες στο Mattighofen για την ανάπτυξη προϊόντων που θα είναι τεχνολογικά προηγμένα, θα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου και θα εμπνέουν τους πελάτες μας καθημερινά."

Η διπλή μεταγραφή στελεχών από τη BMW δείχνει πως η KTM επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία ανθρώπων που συνέβαλαν στην εμπορική και τεχνολογική επιτυχία του γερμανικού κατασκευαστή. Το κατά πόσο αυτή η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς θα φανεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυστριακή εταιρεία επιχειρεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες