Η Pierer Mobility αναλαμβάνει την διάθεση της CFMOTO σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες

Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Ισπανία και Μ. Βρετανία
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/11/2022

Η Pierer Mobility, δηλαδή η KTM, Husqvarna και GASGAS θα πουλά πλέον στο δίκτυό της και τις μοτοσυκλέτες της CFMOTO σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Ισπανία και έχει προηγηθεί ήδη η αναγγελία για Αγγλία και Ιρλανδία. Για όσους έχουν χάσει κάποιο ή κάποια επεισόδια, η ανακοίνωση αυτή αποτελεί συνέχεια της αναγγελίας ανάληψης σε Μ. Βρετανία και Ιρλανδία και το ΜΟΤΟ είχε γράψει τότε πως θα ακολουθήσουν κι άλλες μεγάλες αγορές, κυρίως εκείνες που την διάθεσή τους είχε αναλάβει η KSR και εκείνες στις οποίες η KTM βρίσκεται απευθείας και όχι μέσω αντιπροσώπου.

Το ΜΟΤΟ έχει την αποκλειστική πληροφορία από τον κ. Christoph Wolf υπεύθυνο πωλήσεων της CFMOTO σε επίπεδο Ευρώπης, πως εδώ ολοκληρώνεται το πλάνο επέκτασης που έχουν προγραμματίσει και δεν υπάρχουν σχέδια επέκτασης σε άλλες χώρες. Αυτό ισχύει και συγκεκριμένα για την Ελλάδα, όπως απάντησε σε επέκταση της ερώτησής μας.

Συνοπτικά το ιστορικό έως τώρα: Η Pierer Mobility επένδυσε για πρώτη φορά στην CFMOTO πριν από δέκα χρόνια, ενώ το 2018 ξεκίνησε η θεμελίωση ενός ολοκαίνουριου εργοστασίου της KTM δίπλα στο εργοστάσιο της CFMOTO. Το ΜΟΤΟ βρισκόταν κατά αποκλειστικότητα εκείνη την ημέρα στην Κίνα, μέσω του Alan Cathcart μόνιμου συνεργάτη του περιοδικού και μέλους της συντακτικής ομάδας τα τελευταία 25 χρόνια, καταγράφοντας το κλίμα της συνεργασίας από κοντά. Γνωρίζαμε λοιπόν από την πρώτη στιγμή, κατά επέκταση και εσείς, πως στόχος της KTM ήταν να ξεκινήσει τις διαδικασίες για είσοδο στην τεράστια αγορά της Κίνας προβλέποντας την χρονική στιγμή που αυτή θα εξελιχθεί ζητώντας μεγαλύτερες κι ακριβότερες μοτοσυκλέτες, όπως και πλέον γίνεται. Στην πενταετία που μεσολάβησε το εργοστάσιο όχι μόνο εδραιώθηκε αλλά αναπτύχθηκε βιομηχανικά ολόκληρη η περιοχή χτίζοντας δίκτυο προμηθευτών, για να έρθουν στο επίπεδο που ήθελε η Pierer Mobility.

Ξεκινώντας η CFMOTO την διάθεση των μοτοσυκλετών της Pierer Mobility στην Κίνα, οι δύο συνεργάτες εμβάθυναν την συνεργασία τους με δικλείδες ασφαλείας ώστε η εξάρτηση κάθε πλευράς να είναι αμοιβαία. Για αυτό και η διάθεση των μοτοσυκλετών της CFMOTO στην Ευρώπη έφυγε από τον μεγαλύτερο συνεργάτη τους έως τώρα, το KSR Group, και πήγε στην Pierer Mobility. Καθώς αυτές οι κινήσεις αφορούν δικλείδες ασφαλείας για την συνεργασία τους στις διαφορετικές ηπείρους, περιορίζονται σε αντικρυστές παραχωρήσεις και έτσι τα ATV δεν συμπεριλαμβάνονται στις αλλαγές αυτές. Το KSR Group συνεχίζει λοιπόν να έχει την διάθεση των ATV της CFMOTO στις χώρες που έως τώρα δραστηριοποιούταν.

Συγκεκριμένα για την Ελλάδα οι αλλαγές αυτές αφήνουν ανεπηρέαστη την ελληνική αντιπροσωπεία που έχει απευθείας συνεργασία και συμβόλαια αποκλειστικής διάθεσης με το εργοστάσιο, τόσο για τις μοτοσυκλέτες όσο και για τα ATV της CFMOTO.

Γνωρίζω προσωπικά τον κ. Christoph Wolf από την επίσκεψη του ΜΟΤΟ στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του KSR Group, στο οποίο ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος έως και λίγους μήνες πριν. Πλέον εργάζεται στην Pierer Mobility, στελεχώνοντας την ομάδα πωλήσεων και marketing της CFMOTO μέσα στο φαντασμαγορικό κτήριο, House of Brands.

Το House of Brands είναι αυτή την στιγμή ένα κέντρο επιχειρήσεων που διαχειρίζεται τεράστιο κομμάτι της Ευρωπαϊκής – και όχι μόνο- αγοράς μοτοσυκλέτας, καθώς συγκεντρώνει στους διαφορετικούς ορόφους με τους γυάλινους τοίχους όλες τις μάρκες της Pierer Mobility και εδώ και λίγο καιρό και της CFMOTO για τις συγκεκριμένες χώρες. Λογική κίνηση να προσκαλέσει η Pierer Mobility και ορισμένα στελέχη του KSR Group να την ακολουθήσουν με την ανάληψη της διάθεσης της CFMOTO στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, καθώς θα έπρεπε να στηθεί νέα ομάδα για να στηρίξει τον φόρτο εργασίας.

Στις παραπάνω χώρες οι πωλήσεις, το marketing, η τεχνική υποστήριξη καθώς και η διάθεση των ανταλλακτικών περνούν από 1η Ιανουαρίου 2023 στο τεράστιο πορτοκαλί χωριό έξω από το Mattighofen, 260 χιλιόμετρα μακριά από τις εγκαταστάσεις και τις ρομποτικές αποθήκες του KSR Group που βρίσκονται έως τώρα.

Ο κος Hubert Trunkenpolz με επίσημο τίτλο «Μέλος του Executive Board της PIERER Mobility», αλλά ουσιαστικά ο άνθρωπος #2 στην σειρά αποφάσεων μετά τον ίδιο τον κ.Pierer, δήλωσε: « Η Pierer Mobility και η CFMOTO συνεργάζονται σχεδόν μία δεκαετία και είναι ο συνεργάτης πωλήσεων και παραγωγής των ΚΤΜ μοτοσυκλετών στην Κίνα, έχοντας μεγαλώσει το δίκτυο προμηθευτών και τις εγκαταστάσεις της τα τελευταία χρόνια για να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες μας. Είναι μία λογική κίνηση βάση της συνεργασία μας, να αναλάβουμε εμείς την ανάπτυξη και τις πωλήσεις της CFMOTO σε επιλεγμένες αγορές, ως πρώτο βήμα».

Όπως αντιλαμβάνεστε ο κος Trunkenpolz είπε απέξω – απέξω, όσα λέμε στην αρχή του άρθρου περί δικλείδων ασφαλείας καθώς κάθε εταιρεία έχει “leverage” στην αγορά δραστηριοποίησης της άλλης. Επιπρόσθετα παραχωρήθηκαν και ποσοστά της Pierer Mobility στην CFMOTO αλλά και το αντίστροφο, επισφραγίζοντας έτσι το ύψος της μεταξύ τους συνεργασίας.

O Trunkenpolz ολοκληρώνει την δήλωση του λέγοντας πως αυτό είναι το «πρώτο βήμα», αφήνοντας να εννοηθεί πως η KTM θα αναλάβει την CFMOTO και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Στην συνομιλία μας με τον κ. Christoph Wolf για την μετεγκατάστασή του στο House of Brands της Pierer Mobility, τόνισε πως είναι ένα απαιτητικό περιβάλλον συγκριτικά με την αγκαλιά του KSR Group και πως δεν υπάρχει κανένα σχέδιο επέκτασης σε αγορές που η KTM δραστηριοποιείται μέσω αντιπροσώπων και όχι απευθείας, όπως δηλαδή και η Ελλάδα. Δεδομένης της θέσης του, αυτή η πληροφορία δεν θα μπορούσε να έρθει από πιο μέσα, κι έτσι έχετε μία πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει με αυτές τις μάρκες ώστε να είστε σε θέση να απαντήσετε σε κάθε φήμη και φυσικά θα επανέλθουμε με κάθε αλλαγή, πριν αυτή ανακοινωθεί επίσημα, κρατώντας σας μέσα στα πράγματα.

 

 

 

Ετικέτες

Honda: Πτώση 42% στα κέρδη τελευταίου εννεαμήνου 2025 λόγω δασμών ΗΠΑ

Αβεβαιότητα στα τετράτροχα, δυνατές επιδόσεις όμως στα δίτροχα - Το 2026 προβλέπεται ακόμη πιο απαιτητικό!
Honda - Οικονομικά αποτελέσματα 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

11/2/2026

Την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2026, η Honda ανακοίνωσε εντυπωσιακή πτώση 42% στα κέρδη για το τελευταίο εννεάμηνο του 2025 -έως τις 31 Δεκεμβρίου-, σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα, με τους δασμούς που επέβαλαν οι ΗΠΑ να επηρεάζουν εξαιρετικά αρνητικά τα αποτελέσματα. Αντίθετα με το αυτοκίνητο, η μοτοσυκλέτα στηρίζει την εταιρεία με τις πολύ καλές επιδόσεις της.

Τα κέρδη της Honda Motor Co., για τα τρία τελευταία τρίμηνα του 2025 ανήλθαν σε 465,4 δισ. γιεν (περίπου 2,9 δισ. ευρώ), από 805,2 δισ. γιεν (περίπου 5 δισ. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Αυτό είναι το δεύτερο συνεχόμενο έτος κατά το οποίο τα κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν στο συγκεκριμένο διάστημα.

Οι πωλήσεις για το εννεάμηνο μειώθηκαν κατά 2,2%, στα 15,98 τρισ. γιεν (περίπου 100 δισ. ευρώ) ή 102,6 δισ. δολάρια (περίπου 96 δισ. ευρώ) από την προηγούμενη χρονιά. Η Honda διατήρησε την πρόβλεψή της για τα ετήσια καθαρά κέρδη στα 300 δισ. γιεν (περίπου 1,9 δισ. ευρώ) ή 1,9 δισ. δολάρια (περίπου 1,8 δισ. ευρώ). Η επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ αποτέλεσε αρνητικό παράγοντα, σύμφωνα με τη Honda, ενώ η σχετικά υγιής επίδοση του τμήματος μοτοσυκλετών λειτούργησε θετικά.

Ηλεκτρικά

Όσον αφορά στις κακές επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, η Honda μείωσε την παγκόσμια πρόβλεψή της για το ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2030 στο 20%, από τον προηγούμενο στόχο του 30%. Επίσης ανακοίνωσε ότι ακύρωσε την εξέλιξη ορισμένων ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς η αγορά EV “βρίσκεται σε φάση μετάβασης”.

Στις ΗΠΑ, η κυβέρνηση Τραμπ, η οποία έχει ευνοήσει τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει υπαναχωρήσει από προηγούμενα προγράμματα που στήριζαν την εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων, καταργώντας πρωτοβουλίες που είχαν εφαρμοστεί επί κυβέρνησης Μπάιντεν.

Nbox

Θυμίζουμε πως πέρυσι, ο Τραμπ μείωσε τους δασμούς στα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά στο 15%, από το αρχικό 25% που είχε ανακοινώσει, όταν η Ιαπωνία δεσμεύτηκε να επενδύσει 550 δισ. δολάρια σε έργα στις ΗΠΑ. Παρόλα αυτά οι δασμοί έκαναν τη ζημιά τους, και τώρα η Honda καλείται να σκεφτεί τα επόμενα βήματα, και ίσως μια απομάκρυνση από την αγορά των ΗΠΑ με κινήσεις που θα αφορούν άλλες αγορές -όπως για παράδειγμα την εξαγωγή made in India μοτοσυκλετών στην Ευρώπη, αν και το πρόβλημα αφορά περισσότερο στα αυτοκίνητα, που ίσως θα πρέπει να διοχετευτούν σε άλλες αγορές.

Οι δασμοί του Τραμπ δεν έχουν κάνει ζημιά μόνο στη Honda, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα, η Toyota Motor Corp., ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της Ιαπωνίας, ανακοίνωσε πτώση στα πρόσφατα κέρδη της, ενώ παράλληλα άλλαξε και ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της εταιρείας.

Honda - Ασιατικές αγορές

Το λειτουργικό κέρδος για το τρίτο τρίμηνο ανήλθε σε 591,5 δισ. γιεν (περίπου 3,7 δισ. ευρώ). Η Honda αποδίδει τη σταθερή αυτή επίδοση κυρίως στον τομέα των μοτοσυκλετών, όπου η ζήτηση σε Ινδία, Ινδονησία και Βραζιλία παραμένει ισχυρή. Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν, ενώ η εταιρεία επωφελήθηκε και από την αποδυνάμωση του γιεν, που ενισχύει τα έσοδα από το εξωτερικό.

Αντίθετα, ο τομέας των αυτοκινήτων εμφάνισε μειωμένα περιθώρια κέρδους. Οι επενδύσεις στην ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων, οι αυξημένες τιμές πρώτων υλών και οι εμπορικές πιέσεις σε βασικές αγορές επιβάρυναν τα αποτελέσματα. Η Honda αναγνωρίζει ότι η μετάβαση στα EV είναι στρατηγικά αναγκαία, αλλά βραχυπρόθεσμα επιβαρύνει τα κόστη.

Η διοίκηση της Honda προειδοποιεί ότι το 2026 θα είναι πιο απαιτητικό, λόγω της επιτάχυνσης των επενδύσεων στα EV, των διακυμάνσεων στο κόστος και των γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων.

Ετικέτες