Η Shoei δοκιμάζει head up display

Πρωτότυπο κράνος σε συνεργασία με την ιαπωνική NSWest
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/1/2019

Δύο από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές εταιρείες στο είδος τους ενώνουν τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν στην έκθεση CES (Consumer Electronic Show) ένα νέο κράνος με head up display. Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τέτοια προσπάθεια και η ιδέα δεν είναι πρωτότυπη.  Μάλιστα το γεγονός ότι όλα τα προηγούμενα κράνη με head up display που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αποδείχτηκαν χρηματιστηριακές απάτες από start up εταιρείες που πήραν τα λεφτά των επενδυτών και… εξαφανίστηκαν (π.χ. Scully), μας κάνει ιδιαίτερα καχύποπτους στην αντιμετώπιση τέτοιου είδους νεοτερισμών.

Όμως εδώ δεν έχουμε δύο start up εταιρείες που ψάχνουν για επενδυτές. Η NS West είναι μια καταξιωμένη ιαπωνική εταιρεία που προμηθεύει όργανα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας και φυσικά έχει αναπτύξει την αντίστοιχη τεχνολογία HUD για τα αυτοκίνητα. Για την Shoei φυσικά δεν χρειάζεται να κάνουμε συστάσεις, καθώς έχει ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο στα premium κράνη. Όταν λοιπόν δύο τόσο μεγάλες και σοβαρές εταιρείες συνεργάζονται για την δημιουργία ενός κράνους με ενσωματωμένο HUD, μπορούμε να ελπίζουμε για ένα αντίστοιχα σοβαρό και λειτουργικό αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με την NS West, το συγκεκριμένο κράνος θα προβάλει πληροφορίες πλοήγησης (navigation) και τηλεφωνικών κλήσεων από το κινητό μας τηλέφωνο, ενώ θα υπάρχει και ένα ειδικά σχεδιασμένο Cloud όπου ο αναβάτης θα αποθηκεύει εφαρμογές που θέλει να χρησιμοποιεί κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας του. Στο μέλλον θα μπορεί να προβάλει και λειτουργίες της ίδιας της μοτοσυκλέτας, αν φυσικά διαθέτει σύστημα Bluetooth και είναι συμβατή με το λογισμικό περιβάλλον του Cloud. Ο βασικός χειρισμός θα γίνεται με την κίνηση των βλεφάρων των ματιών, μια ιδέα που είχαμε δει και στο αντίστοιχο πρωτότυπο κράνος της BMW, αλλά και με φωνητικές εντολές. Το ερώτημα βέβαια είναι αν όντως θέλουμε όλη αυτή την πληροφόρηση την ώρα που οδηγάμε. Βέβαια τα ίδια λέγαμε για τα κινητά τηλέφωνα πριν δύο δεκαετίες και τώρα δεν τα αφήνουμε από τα χέρια μας ούτε δευτερόλεπτο.     

Το πρωτότυπο κράνος της BMW είναι σαφώς πιο ογκώδες από το Shoei

Μουσείο Agostini: Το μουσείο αφιερωμένο στον αναβάτη-θρύλο ανοίγει τις πόρτες του

Ένας χώρος για τους λάτρεις του πιο επιτυχημένου αναβάτη μοτοσυκλέτας
agostini
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/6/2026

Πρόκειται για ένα νέο μουσείο που είναι αφιερωμένο στον θρύλο της μοτοσυκλέτας Giacomo Agostini, το οποίο ανοίγει τις πόρτες του σήμερα Πέμπτη 25 Ιουνίου στο Bergamo της Ιταλίας.

Ο Ιταλός γεννήθηκε το 1942 στο Bergamo και στα 21 του χρόνια έκανε το ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας με Moto Morini. Τρία χρόνια αργότερα κατέκτησε τον πρώτο του Παγκόσμιο τίτλο με MV Agusta και από εκείνη την χρονιά και μετά στέφεται συνεχώς πρωταθλητής. Από το 1968 έως το 1972 κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε δύο κατηγορίες, ενώ θα στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής 15 φορές συνολικά, πετυχαίνοντας 123 νίκες σε GP.

agostini

Οι επιτυχίες του Ιταλού αναβάτη δεν σταματάνε μέσα στην πίστα, καθώς συμμετείχε και στον πολύ επικίνδυνο και ιστορικό αγώνα του Isle of Man TT, σημειώνοντας 10 νίκες! Το 1974 συμμετείχε για πρώτη φορά στον αγώνα δρόμου Daytona 200 και κερδίζει κι εκεί. Τρία χρόνια αργότερα εγκαταλείπει την ενεργό δράση, όντας ο πιο επιτυχημένος αναβάτης όλων των εποχών, κάτι που ισχύει ακόμη και σήμερα.

Όσον αφορά το μουσείο, αυτό βρίσκεται στην γενέτειρα του Ιταλού αναβάτη, το Bergamo και η γενική είσοδος κοστίζει 20 ευρώ. Οι επισκέπτες μπορούν να δουν από κοντά αυθεντικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του Ιταλού, δερμάτινες φόρμες, φωτογραφίες, έγγραφα και προσωπικές αναμνήσεις. Κάθε αίθουσα αποτελεί ένα κεφάλαιο της πορείας του ανθρώπου που άλλαξε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Μάλιστα υπάρχει και ειδική υπηρεσία, που προσφέρει το μουσείο και μπορείς να γευματίσεις με τον Ιταλό θρύλο!

Ιστοσελίδα Μουσείου Agostini: agomuseum.it