Η Shoei δοκιμάζει head up display

Πρωτότυπο κράνος σε συνεργασία με την ιαπωνική NSWest
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/1/2019

Δύο από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές εταιρείες στο είδος τους ενώνουν τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν στην έκθεση CES (Consumer Electronic Show) ένα νέο κράνος με head up display. Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τέτοια προσπάθεια και η ιδέα δεν είναι πρωτότυπη.  Μάλιστα το γεγονός ότι όλα τα προηγούμενα κράνη με head up display που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αποδείχτηκαν χρηματιστηριακές απάτες από start up εταιρείες που πήραν τα λεφτά των επενδυτών και… εξαφανίστηκαν (π.χ. Scully), μας κάνει ιδιαίτερα καχύποπτους στην αντιμετώπιση τέτοιου είδους νεοτερισμών.

Όμως εδώ δεν έχουμε δύο start up εταιρείες που ψάχνουν για επενδυτές. Η NS West είναι μια καταξιωμένη ιαπωνική εταιρεία που προμηθεύει όργανα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας και φυσικά έχει αναπτύξει την αντίστοιχη τεχνολογία HUD για τα αυτοκίνητα. Για την Shoei φυσικά δεν χρειάζεται να κάνουμε συστάσεις, καθώς έχει ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο στα premium κράνη. Όταν λοιπόν δύο τόσο μεγάλες και σοβαρές εταιρείες συνεργάζονται για την δημιουργία ενός κράνους με ενσωματωμένο HUD, μπορούμε να ελπίζουμε για ένα αντίστοιχα σοβαρό και λειτουργικό αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με την NS West, το συγκεκριμένο κράνος θα προβάλει πληροφορίες πλοήγησης (navigation) και τηλεφωνικών κλήσεων από το κινητό μας τηλέφωνο, ενώ θα υπάρχει και ένα ειδικά σχεδιασμένο Cloud όπου ο αναβάτης θα αποθηκεύει εφαρμογές που θέλει να χρησιμοποιεί κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας του. Στο μέλλον θα μπορεί να προβάλει και λειτουργίες της ίδιας της μοτοσυκλέτας, αν φυσικά διαθέτει σύστημα Bluetooth και είναι συμβατή με το λογισμικό περιβάλλον του Cloud. Ο βασικός χειρισμός θα γίνεται με την κίνηση των βλεφάρων των ματιών, μια ιδέα που είχαμε δει και στο αντίστοιχο πρωτότυπο κράνος της BMW, αλλά και με φωνητικές εντολές. Το ερώτημα βέβαια είναι αν όντως θέλουμε όλη αυτή την πληροφόρηση την ώρα που οδηγάμε. Βέβαια τα ίδια λέγαμε για τα κινητά τηλέφωνα πριν δύο δεκαετίες και τώρα δεν τα αφήνουμε από τα χέρια μας ούτε δευτερόλεπτο.     

Το πρωτότυπο κράνος της BMW είναι σαφώς πιο ογκώδες από το Shoei

Davide Tardozzi: "Η απουσία του Valentino Rossi είναι πρόβλημα για τo MotoGP στην Ιταλία"

Σημαντική θεωρεί την αποχώρηση του Rossi και τη μετάβαση στη συνδρομητική τηλεόραση ο διευθυντής της Ducati
Tardozzi
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2026

Ο Davide Tardozzi μίλησε για τη μείωμένη απήχηση των MotoGP στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η αποχώρηση του Valentino Rossi από την ενεργό δράση άφησε ένα τεράστιο κενό στο πρωτάθλημα, την ώρα που η μετάβαση στις συνδρομητικές πλατφόρμες δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσέγγιση νέου κοινού.

Παρά την περίοδο ανάπτυξης που διανύουν τα MotoGP υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media, με αυξανόμενη προσέλευση θεατών και διευρυμένο ημερολόγιο αγώνων, ο Davide Tardozzi θεωρεί ότι η Ιταλία έχει χάσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια.

"Χάσαμε μερίδιο αγοράς στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια," δήλωσε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Ducati. "Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλες χώρες. Το γεγονός ότι δεν έχουμε πλέον τον Valentino Rossi είναι πρόβλημα."

Rossi

Ο Tardozzi εξήγησε πως ο Rossi ξεπερνούσε τα όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας εξελιχθεί σε πραγματικό λαϊκό ήρωα: "Ο Valentino Rossi ήταν σταρ, ακόμη και ήρωας για τις γιαγιάδες. Εκείνος έκανε τον κόσμο να παρακολουθεί MotoGP."

Παρότι αναγνώρισε ότι ο Francesco Bagnaia έχει αποκτήσει πλέον ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην Ιταλία, ενώ Ducati και Aprilia συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του αθλήματος χάρη στις επιτυχίες τους, ο Ιταλός παράγοντας στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα της τηλεοπτικής κάλυψης.

Tardozzi

"Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η συνδρομητική τηλεόραση δεν βοηθά," σχολίασε. "Από την άλλη όμως, αυτός ο κόσμος πρέπει να επιβιώσει και τα συνδρομητικά κανάλια πληρώνουν πολλά χρήματα, οπότε οι διοργανωτές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση."

Ο ίδιος παραδέχθηκε πως δύσκολα μπορεί πλέον να αντιστραφεί η κατάσταση: "Δεν ξέρω πώς θα κινηθούν οι νέοι ιδιοκτήτες και ποιο θα είναι το πλάνο προώθησης του πρωταθλήματος. Πιστεύω όμως ότι η εποχή της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω."

Media

Παρά τις δυσκολίες, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενδιαφέρον του κοινού στην Ιταλία έχει αρχίσει ξανά να αυξάνεται. Το Mugello είχε συγκεντρώσει μόλις 74.000 θεατές συνολικά το αγωνιστικό τριήμερο του 2022, όμως το 2025 ο αριθμός αυτός εκτοξεύθηκε στους 166.074, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη προσέλευση των τελευταίων είκοσι ετών. Αντίστοιχη άνοδο παρουσίασε και το Misano, όπου πέρυσι βρέθηκαν περίπου 174.000 θεατές.

Ο Tardozzi συνέκρινε επίσης την κατάσταση με τη Formula 1 υπό τη Liberty Media, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τη διαφορά εμπορικής δυναμικής ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα.

Media

"Εντυπωσιάζομαι όταν βλέπω τις τιμές των εισιτηρίων στη Formula 1 και παρ’ όλα αυτά οι εξέδρες να είναι γεμάτες ήδη από το πρωί της Παρασκευής," ανέφερε. "Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως κάνουμε κάπου λάθος."

Παράλληλα όμως, υπογράμμισε ότι τα MotoGP δεν μπορούν να ακολουθήσουν ακριβώς το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης: "Τo MotoGP δεν μπορεί απλώς να πηγαίνει σε μέρη όπως το Las Vegas, το Dubai ή το Monte Carlo. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια. Αυτό αλλάζει τα πάντα."