Η τελευταία εγχείρηση για τον Pedrosa

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

3/4/2015

Μετά τα σοβαρά προβλήματα στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Qatar, το μέλλον του Dani Pedrosa στους αγώνες βρέθηκε κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς σύμφωνα και με δηλώσεις του ιδίου, δεν μπορούσε και δεν ήθελε να συνεχίσει να αγωνίζεται σε αυτή την κατάσταση, φέρνοντας τέτοια αποτελέσματα όπως η έκτη θέση στον συγκεκριμένο αγώνα. Ο λόγος, είναι οι αφόρητοι πόνοι που νιώθει στο χέρι του εξαιτίας του λεγόμενου φαινομένου "arm pump", ένα πρόβλημα που το αντιμετωπίζουν πολλοί αναβάτες και ιδιαίτερα αυτοί του motocross. Το θέμα είναι πως ο Pedrosa είχε κάνει ήδη δύο εγχειρήσεις στο παρελθόν για να λύσει το πρόβλημα και προς τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς φάνηκε πως όδευε σε καλό δρόμο. Αυτό επιβεβαιώθηκε και στις πρώτες δοκιμές πριν την έναρξη τις φετινής σεζόν, αλλά στον πρώτο αγώνα του Qatar, ο φόρτος ενός ολόκληρου αγώνα ανέδειξε το μέγεθος του προβλήματος.

Οι συμβουλές των γιατρών του μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν πως μια τρίτη εγχείρηση ενδεχομένως να επιδείνωνε δραματικά την κατάστασή του, γι' αυτό και ο ίδιος ο Pedrosa –όπως κατέδειξαν και οι δηλώσεις του- βρέθηκε σε ένα δυσάρεστο αδιέξοδο. Έχοντας όμως φτάσει στο απροχώρητο, συμβουλεύτηκε δύο εξειδικευμένους γιατρούς πάνω στο θέμα σε αντίστοιχα κέντρα στην Μαδρίτη και την Βαρκελώνη, με τους οποίους τελικά κατέληξε στην απόφαση να προχωρήσει σε μια τρίτη και τελική επέμβαση.

Αυτή η επέμβαση έγινε τελικά σήμερα το πρωί (Παρασκευή 3 Απριλίου) στην Μαδρίτη, από τον χειρούργο ορθοπεδικό και διευθυντή του iQtra Medicina Avanzada, Δρ. Angel Villamor. Η όλη διαδικασία διήρκεσε πάνω από δύο ώρες, με τον Dr. Villamor να δηλώνει ότι η έκβαση της εγχείρησης ήταν απόλυτα επιτυχημένη. Ο θεράπων γιατρός είπε πως αφαίρεσε ουσιαστικά εντελώς το περίβλημα του μυ –το οποίο είναι υπεύθυνο για τη φόρμα και σχήμα του- το οποίο προκαλούσε προβλήματα στον Dani. "Η εγχείρηση ήταν πολύπλοκη και επιθετική, με τη χρήση μικροχειρουργικών τεχνικών και μικροσκοπικών φακών", δήλωσε ο Dr. Villamor. "Διήρκεσε πάνω από δύο ώρες κι έγινε με τοπική αναισθησία. Το περίβλημα του μυ ήταν υπερτροφικό και έπρεπε να ανοιχθεί και να εκτονωθεί. Τελικά το αφαιρέσαμε εντελώς από τον πήχη του Dani. Ο επιπλέον όγκος πίεζε τον μυ μέσα στο ανελαστικό περίβλημα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η πίεση και να προκαλείται μια επώδυνη κατάσταση έλλειψης οξυγόνου. Για τις επόμενες εβδομάδες θα παρακολουθούμε τον Dani για να αξιολογήσουμε την επιτυχία της επέμβασης".

Τις επόμενες ώρες αναμένεται να πάρει ο Pedrosa το εξιτήριό του από το νοσοκομείο. Στο διάστημα που θα ακολουθήσει θα κάνει τακτικές επισκέψεις στο νοσοκομείο για εξετάσεις, ενώ θα μπει και σε πρόγραμμα φυσιοθεραπείας. Η πλήρης ανάρρωσή του αναμένεται να διαρκέσει 4 με 6 εβδομάδες, αν και η επιστροφή του στους αγώνες δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί αν δεν δώσει πρώτα το "πράσινο φως" ο Δρ. Villamor. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Repsol Honda, ο αναβάτης που θα αντικαταστήσει τον Pedrosa στον αγώνα του Austin και της Αργεντινής, είναι ο αναβάτης εξέλιξης του HRC Hiroshi Aoyama.

Δελτίο στα καύσιμα στην Ε.Ε. εξετάζει η Κομισιόν προειδοποιώντας για μακρά ενεργειακή κρίση

“Θα είναι μια μακρά κρίση … οι τιμές της ενέργειας θα παραμείνουν ψηλά για πολύ καιρό”
διϋλιστήριο
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/4/2026

Με αυτή τη δήλωση ο Επίτροπος Ενέργειας, Dan Jorgensen, προειδοποιεί πως τα χειρότερα δεν έχουν περάσει για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή και ειδικότερα ο περιορισμός της κυκλοφορίας στα Στενά του Ορμούζ – ή, ακριβέστερα, το κλείσιμό τους για τους συμμάχους των ΗΠΑ και Ισραήλ – και οι επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια και ενεργειακές υποδομές στην περιοχή έχουν προκαλέσει εδώ και έναν μήνα ράλι ανόδου στις τιμές του πετρελαίου, ενώ δεν διαφαίνεται λύση στον κοντινό ορίζοντα.

Όπως δήλωσε ο Jorgensen, “η ρητορική και οι εκφράσεις που χρησιμοποιούμε είναι τώρα πιο σοβαρές απ’ ό,τι νωρίτερα στην κρίση. Η αναλύσεις μας έδειξαν πως αυτή θα είναι μια μακρόχρονη κατάσταση και οι χώρες πρέπει να βεβαιωθούν πως έχουν όσα χρειάζονται”.

Αν και στις Βρυξέλλες δεν κάνουν ακόμη λόγο για εφοδιαστική κρίση, είναι δεδομένο πλέον πως ο σχεδιασμός γίνεται ενόψει μιας κατάστασης με μακρόχρονες και επίμονες συνέπειες, γεγονός που για την Κομισιόν σημαίνει πως πρέπει να προετοιμαστεί για το χειρότερο σενάριο.

Αυτό μεταφράζεται σε μερικά ακραία μέτρα, ένα από τα οποία έχει ήδη ενεργοποιηθεί. Η Ε.Ε. έβαλε χέρι στα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου της τον περασμένο μήνα προκειμένου να συγκρατήσει τις τιμές των καυσίμων – ειδικότερα σε κρίσιμους τομείς, όπως οι αερομεταφορές και η βιομηχανία – και δεν αποκλείεται να χρειαστεί να το ξανακάνει σύντομα, αλλά αυτή προφανώς είναι περισσότερο μια σπάνια λύση ανάγκης παρά μια βιώσιμη επιλογή που μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές.

Ομοίως, ένα ακόμη “χειρότερο σενάριο” που ο Jorgensen δεν αποκλείει είναι η καταφυγή σε ποσοτικούς περιορισμούς στη διάθεση καυσίμων. Το λεγόμενο δελτίο στα καύσιμα είναι ένα μέτρο που θα ληφθεί αν η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο.

Και, όταν μιλάμε για απροχώρητο, αυτό δεν αφορά φυσικά μόνο για τα καύσιμα των ΙΧ οχημάτων, αλλά τις εμπορευματικές μεταφορές και την βιομηχανική ενέργεια που προφανώς έχουν προτεραιότητα στον σχεδιασμό των Βρυξελλών.

“Εξετάζουμε όλα τα ενδεχόμενα και είναι ξεκάθαρο πως, όσο η κατάσταση σοβαρεύει, τόσο περισσότερο θα χρειαστεί να εξετάσουμε και νομοθετικά εργαλεία. Πρέπει να κρατήσουμε τις επιλογές μας ανοικτές και, αν αυτή είναι μια κρίση μακράς διάρκειας, ως προβλέπω, τότε θα χρειαστούμε αυτά τα μέτρα αργότερα,” εξήγησε ο Δανός Επίτροπος.

Ωστόσο η ανατροπή στην ενεργειακή στρατηγική της Ε.Ε. μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία δεν επηρεάζεται από καμιά κρίση και ο Jorgensen το ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει περίπτωση να στραφεί τώρα η Ευρώπη σε ρωσικά καύσιμα, καθώς θα συνεχίσει να τα προμηθεύεται από τις ΗΠΑ και “άλλους συμμάχους”.