Ηλεκτρο-σοκ από την Ducati για e-bike

Το ηλεκτρικό μέλλον της Ducati
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/1/2019

Τη δεδομένη εποχή είναι πολλοί οι κατασκευαστές και τα εργοστάσια που συμμετέχουν στο ανεξερεύνητο –προς το παρόν- σύμπαν των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, είτε κατασκευάζοντας τέτοια μοντέλα, είτε παρουσιάζοντας πρωτότυπα concepts, ή ακόμη και αποκαλύπτοντας τα πλάνα τους για μεταπήδηση στην τεχνολογία των ηλεκτρικών μέσα στην επόμενη δεκαετία. Υπάρχουν όμως και ορισμένες εταιρείες που δηλώνουν πίστη στους κινητήρες επιδόσεων εσωτερικής καύσης. Η Ducati είναι μία από αυτές, ή τουλάχιστον όπως θα δούμε παρακάτω, ήταν μία από αυτές. Το μεγάλο αφεντικό της Ducati, άφησε να εννοηθεί ότι το ηλεκτρικό μέλλον της Ducati να είναι πολύ πιο κοντά από ότι νομίζουμε.


"Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και δεν απέχουμε πολύ από το να ξεκινήσουμε την παραγωγή τέτοιων μοτοσυκλετών", δήλωσε ο CEO Claudio Domenicali κατά την διάρκεια των βραβεύσεων του αγώνα Motostudent το περασμένο σαββατοκύριακο στην πίστα της Aragon. Η ομάδα από το πανεπιστήμιο της Bologna UniBo Rookie Team, η οποία έχει την υποστήριξη του ιδρύματος Ducati, κατέλαβε την τρίτη θέση στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.
Προφανώς αυτό το "δεν απέχουμε πολύ" είναι το μοναδικό στοιχείο το οποίο έχουμε για να πορευτούμε σχετικά με την έλευση ενός ηλεκτροκίνητου Ducati, αν και το συγκεκριμένο concept δεν είναι κάτι εντελώς ξένο για το εργοστάσιο της Bologna. Εδώ και αρκετό καιρό οι έννοιες "ηλεκτρικό" και "Ducati" φλερτάρουν σε διάφορες ειδήσεις, είτε όταν ο Domenicali οδήγησε ένα ηλεκτρικό Hypermotard με κινητήρα Zero FX στην Ταϊλάνδη, είτε όταν σχεδιάστηκε το Ducati Zero  από έναν φοιτητή της Πολυτεχνικής Σχολής Σχεδιασμού του Μιλάνου  σε συνεργασία με την εταιρεία. Υπήρξαν δηλαδή ενδείξεις ότι η Ducati έχει επιδείξει ένα διακριτικό ενδιαφέρον προς τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.


Το πώς θα μοιάζει πάντως ένα e-Ducati, απομένει ένα μεγάλο ερωτηματικό. Θα πορευτεί η εταιρεία προς ένα superbike επιδόσεων ή θα ακολουθήσει το μονοπάτι της Zero μπαίνοντας στα χωράφια των ηλεκτρικών on-off; Ή μήπως –κι αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα κάνει αρκετούς να γελάσουν- θα προτιμήσει την επιλογή ενός ηλεκτρικού σκούτερ; Μέχρι να αποφασίσει το εργοστάσιο του Borgo Panigale να μας αποκαλύψει πλήρως τα πλάνα του για το ηλεκτρικό τους μέλλον, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να παίξουμε το εξαιρετικά ενδιαφέρον παιχνίδι της μαντεψιάς. Πώς θα θέλατε εσείς να είναι το πρώτο ηλεκτρικό Ducati…;

Honda: Ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο εργοστάσιο παραγωγής μοτοσυκλετών στην Τουρκία

Η αρχική ετήσια παραγωγική δυνατότητα θα είναι 100.000 μοτοσυκλέτες
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

5/5/2026

Η Honda Turkiye A.S. (HTR) εγκαινίασε τη νέα παραγωγική μονάδα της στην Aliaga της Σμύρνης, για να γίνει το 38ο εργοστάσιο του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών παγκοσμίως.

Η Τουρκία έχει εξελιχθεί σε μία από τις βασικές αναπτυσσόμενες αγορές της Honda και η εταιρεία την περσινή χρονιά κατέλαβε την πρώτη θέση στην τούρκικη αγορά για 11η συνεχόμενη χρονιά.

Η παραγωγή στην Aliaga ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2026, με αρχική ετήσια παραγωγική ικανότητα 100.000 μοτοσυκλετών και δυνατότητα επέκτασης σε 200.000 μονάδες στο μέλλον. Η μονάδα αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 300 άμεσες θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Honda

Οι νέες εγκαταστάσεις εκτείνονται σε συνολική έκταση 100.000 τετραγωνικών μέτρων, εκ των οποίων τα 45.000 τετραγωνικά μέτρα είναι εσωτερικοί χώροι, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν για σκοπούς logistics.

Στην τελετή εγκαινίων παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της Honda Motor Europe, της διοίκησης της Honda Türkiye, δημόσιων φορέων, τοπικών αρχών και επιχειρηματικών εταίρων, υπογραμμίζοντας τη στενή συνεργασία μεταξύ της Honda και της περιοχής.

Ο Hans de Jaeger, Πρόεδρος και Διευθυντής της Honda Motor Europe, δήλωσε: “Η έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο μοτοσυκλετών της Honda Türkiye αποτελεί μια ισχυρή έκφραση της εμπιστοσύνης μας στην αγορά, της σημασίας της για τις παγκόσμιες δραστηριότητές μας, καθώς και της δέσμευσής μας για μακροπρόθεσμη συνεργασία και ευημερία. Πιστεύουμε ειλικρινά ότι αυτή η εγκατάσταση θα συμβάλει σημαντικά τόσο στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της Honda όσο και στους στόχους της Τουρκίας για βιομηχανική ανάπτυξη, απασχόληση και βιώσιμη ανάπτυξη.”