INTERMOT 2027 - Άλλαξε ξανά ημερομηνίες διεξαγωγής

Αφού έχασε τη μάχη με το Μιλάνο, χάνει και απέναντι στη Λιόν - Αντίπαλος πλέον το σαλόνι του Ντόρτμουντ
Intermot 2027
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/3/2026

Όπως σας είχαμε γράψει στις 11/2, η Intermot του 2026 ακυρώθηκε, με το γερμανικό σαλόνι μοτοσυκλέτας να μεταφέρεται έναν χρόνο αργότερα, για τις 12-14 Φεβρουαρίου 2027. Λίγο αργότερα, οι ημερομηνίες άλλαξαν και πάλι, για τις 19-21 Φεβρουαρίου του 27, με την έκθεση να πλησιάζει έτσι χρονικά ακόμα πιο κοντά σε μια ακόμα γερμανική έκθεση, με τη μάχη μεταξύ τους να εντείνεται.

Όπως αναφέρει το γερμανικό Motorrad, η αλλαγή των ημερομηνιών διεξαγωγής της Intermot δεν είναι τυχαία, καθώς ηθελημένα οι διοργανωτές του σαλονιού μοτοσυκλέτας της Κολωνίας ήθελαν να έρθουν όσο πιο κοντά γίνεται στις ημερομηνίες του σαλονιού του Ντόρτμουντ, γνωστό ως Motorrader Dortmund, ώστε να κόψουν εισιτήρια από τον αντίπαλο.

Παράλληλα η Intermot μειώνει και τις ημέρες διεξαγωγής της από τέσσερις σε τρεις (παλαιότερα διαρκούσε έως και έξι ημέρες με τις μέρες δημοσιογράφων και dealer), όμως μεγαλώνει την έκτασή της από δύο εκθεσιακές αίθουσες σε τέσσερις.

Intermot

Εδώ και χρόνια η Κολωνία έχει χάσει κατά κράτος από την EICMA που πραγματοποιείται στο Μιλάνο κάθε Νοέμβριο, με τη γερμανική διοργάνωση να παλεύει πλέον για την επιβίωσή της σε τοπική βάση, χωρίς να έχει σχεδόν καμία αποκλειστικότητα νέου μοντέλου (στην τελευταία έκδοση του 2024 μόνο η Ducati έδειξε ένα MY25 μοντέλο για πρώτη φορά εκεί), αφού οι κατασκευαστές ψηφίζουν “ιταλικά” πλέον στο σύνολό τους.

Intermot

Η μετακίνηση της Intermot στον Φεβρουάριο αλλάζει ουσιαστικά και τον χαρακτήρα της. Από μια διεθνή έκθεση με έμφαση στις πρεμιέρες νέων μοντέλων, μετατρέπεται πλέον σε μια διοργάνωση που ανοίγει τη σεζόν της μοτοσυκλέτας, λίγο πριν την έναρξη της άνοιξης, ένα σαλόνι στο οποίο οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να δουν μαζεμένα τα μοντέλα που ίσως αγοράσουν, μοντέλα που έχουν όλα παρουσιαστεί μήνες πριν για πρώτη φορά, στο Μιλάνο.

Intermot

Αυτή όμως η επιλογή δημιουργεί έντονο ανταγωνισμό στο εσωτερικό της Γερμανίας, καθώς οι νέες ημερομηνίες τοπθετούν την Intermot μόλις δύο εβδομάδες πριν από την έκθεση του Ντόρτμουντ και σε απόσταση μικρότερη των 100 χιλιομέτρων, μέσα στο ίδιο ομόσπονδο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας.

Έτσι, οι δύο διοργανώσεις αναμένεται να απευθύνονται πλέον σχεδόν στο ίδιο κοινό, κάτι που αρκετοί στον χώρο θεωρούν ευθεία πρόκληση της Κολωνίας προς την παραδοσιακή ανοιξιάτικη έκθεση του Ντόρτμουντ.

Lyon

Το ΜΟΤΟ παραδοσιακά έδινε το παρών τόσο στο Μιλάνο όσο και στην INTERMOT, όμως από φέτος η έκθεση της Λυών δείχνει να παίρνει εκείνη τα σκήπτρα από τους Γερμανούς -κι εμείς βρεθήκαμε και εκεί για να δούμε το γαλλικό σαλόνι από κοντά-, με μια πολύ αξιόλογη και ολοκληρωμένη διοργάνωση, με επιδείξεις δεξιοτεχνίας, dragster, βαρέλι θανάτου, πολλές λέσχες, ιστορικά, vintage και custom μοντέλα, αξεσουάρ, κάποιες μοτοσυκλέτες προπαραγωγής και όλα τα μοντέλα της εκάστοτε χρονιάς, πριν αυτά ξεκινήσουν την καριέρα τους στα καταστήματα.

Lyon

Μιλώντας με ανθρώπους της Ducati, της BMW, της Triumph, της Yamaha, εκείνοι είχαν όλοι την ίδια άποψη, πως επιθυμούν δηλαδή μεγαλύτερο χρονικό εύρος στην παρουσίαση των μοντέλων τους, κάτι που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί η έκθεση της Λυών, για να έχει και εκείνη εκτός του Μιλάνου κάποιες πρώτες παρουσιάσεις μοντέλων.

Περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις στη γαλλό-γερμανική μάχη, με το επόμενο γαλλικό σαλόνι να πραγματοποιείται στις 11-14 Φεβρουαρίου του 2027, λίγες ημέρες πριν το σαλόνι της Intermot.

Ετικέτες

Astemo-Honda: Τέλος οι σπάνιες γαίες για τους ηλεκτρικούς κινητήρες - Σε βάθος 5ετίας θέλει να αλλάξει τα δεδομένα

Έκλεισε δραστικά την ψαλίδα σε μέγεθος και κατανάλωση έναντι των κινητήρων με σπάνιες γαίες
honda astemo ηλεκτρικός κινητήρας
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

12/12/2025

Μέσω της Astemo ο ιαπωνικός κολοσσός μπαίνει στον χορό των ηλεκτρικών κινητήρων που δεν απαιτούν σπάνιες γαίες για να λειτουργήσουν μειώνοντας τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο για την κατασκευή τους αλλά και την εξάρτηση των κατασκευαστών από χώρες που έχουν πλούσια κοιτάσματα σπάνιων γαιών όπως είναι η Κίνα.

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης απομακρύνεται από την εξάρτηση στις σπάνιες γαίες για την κατασκευή ηλεκτρικών κινητήρων και μπαταριών για περιβαλλοντικούς, οικονομικούς και πολιτικούς λόγους. 

Η Κίνα έχει τα μεγαλύτερα αποθέματα σπάνιων γαιών και έτσι μπορεί να ελέγχει τιμές και διαθεσιμότητα πιο εύκολα από οποιονδήποτε άλλο, κάτι που δεν αρέσει φυσικά στον υπόλοιπο κόσμο ειδικά από τη στιγμή οι εγχώριοι κατασκευαστές της πρωτοστατούν στην εξέλιξη και διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Astemo

Παράλληλα, η εξόρυξή των σπάνιων γαιών είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για το περιβάλλον -μόλυνση του εδάφους με τοξικές ουσίες εκεί όπου γίνεται η εξόρυξη μεταξύ άλλων-, ενώ και οι ηλεκτρικοί κινητήρες και οι μπαταρίες που ενσωματώνουν σπάνιες γαίες είναι ακριβότεροι στην κατασκευή τους. Ευτυχώς λοιπόν που ο φόβος των κυβερνήσεων και των κατασκευαστών εκτός Κίνας ωθεί τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση μακριά από τις σπάνιες γαίες (και) προς ένα πιο φιλικό περιβαλλοντικά μέλλον.

Με στόχο να αντικαταστήσει εντελώς τους ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (Permanent Magnet AC/DC Motor- PMAC-PMDC) η ιαπωνική Advanced Sustainable Technologies for Mobility (Astemo) ανακοίνωσε ότι εξελίσσει και αυτή έναν επαγωγικό ηλεκτρικό κινητήρα μαγνητικής αντίστασης (Reluctance Motor) με ρότορα-δρομέα που δεν ενσωματώνει στη σχεδίασή του σπάνιες γαίες. 

Η Astemo, που έχει ως μεγαλομέτοχους τις Honda και Hitachi, έχει κλείσει σημαντικά την ψαλίδα στην απόδοση μεταξύ του φιλικότερου προς το περιβάλλον κινητήρα της που χρησιμοποιεί σιδερένιο δρομέα με φερρίτη (οξείδιο του σιδήρου) και των PMAC-PMDC, ενώ έχει περιορίσει και το απαιτούμενο μέγεθος και βάρος του, τα τρία σημεία που υστερεί αυτός ο τύπος ηλεκτρικού κινητήρα έναντι εκείνων με σπάνιες γαίες. 

Ο κινητήρας των Ιαπώνων είναι παράλληλα σημαντικά μικρότερος από τους υπάρχοντες ηλεκτρικούς κινητήρες με φερρίτη που για να έχουν την ίδια απόδοση με τους PMAC-PMDC θα πρέπει να είναι τριπλάσιοι σε μέγεθος σε σχέση με αυτούς αφού η μαγνητική δύναμη του φερρίτη είναι περίπου στο 33% σε σχέση π.χ. με τον μαγνήτη νεοδυμίου, τον ισχυρότερο τύπο μόνιμου μαγνήτη που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή στους ηλεκτρικούς κινητήρες. Έτσι καταναλώνουν και πολύ περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια.

Astemo

Για τον κυρίως ηλεκτρικό κινητήρα που εξελίσσουν οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν δρομέα με φερρίτη (οξείδιο του σιδήρου), ενώ έχουν δημιουργήσει και έναν βοηθητικό σε αυτόν ηλεκτρικό κινητήρα με δρομέα που δεν έχει ούτε φερρίτη! Και στις δύο περιπτώσεις ο δρομέας είναι 30% μεγαλύτερος έναντι εκείνων που έχουν οι PMAC-PMDC, όμως η Astemo ισχυρίζεται ότι έτσι η απόδοση βρίσκεται στα ίδια επίπεδα στην περίπτωση του κυρίως κινητήρα της.

Χωρίς να αναφέρεται στο μέγεθος και το βάρος, η Astemo κάνει λόγο για μέγιστη απόδοση που φτάνει τους 241 ίππους για τον κυρίως κινητήρα και τους 181 ίππους για εκείνον που δεν έχει ούτε φερρίτη. Και στις δύο περιπτώσεις η εσωτερική σχεδίαση του ρότορα που έχει γίνει σε στρώματα -αλλάζει δηλαδή από την επιφάνεια προς τα μέσα αλλά και από το κέντρο προς τα άκρα- διευκολύνει τη ροή του στάτη (του σταθερού μέρους του κινητήρα) να περάσει μέσα από κάποιες περιοχές και έτσι αναπτύσσεται η μαγνητική ροπή στον δρομέα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που ισχυρίζεται ότι έλυσε η Astemo και επέτρεψε τη μείωση του μεγέθους με ταυτόχρονη αύξηση της ισχύος είναι η διαχείριση της θερμότητας εντός του κινητήρα λόγω της υψηλής τάσης που απαιτείται (400/800V) με την ιαπωνική εταιρεία να ψύχει το τύλιγμα του στάτη με κάποιο είδος λαδιού.

Το πλάνο της Astemo, στην οποία ανήκουν οι Showa, Nissin και Keihin, είναι να έχει έτοιμους για εμπορική χρήση και μαζική παραγωγή τους κινητήρες της μέχρι το 2030 και αυτό, αν το πετύχει, θα αποτελεί παγκόσμια πρωτιά.

Ετικέτες