Ιταλία: Επιδότηση αγοράς δικύκλων ζητά η ANCMA

Ξεκίνησε συζήτηση για τα αυτονόητα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/5/2020

Με μια επίσημη επιστολή του, ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών Δικύκλων και Ποδηλάτων της Ιταλίας (ANCMA) ζήτησε από την ιταλική κυβέρνηση να επιδοτήσει την αγορά δικύκλων μέσω του προγράμματος για την προστασία του περιβάλλοντος. Ουσιαστικά δηλαδή ζήτησε να επιχορηγούνται όλα τα δίκυκλα από το ταμείο των 255 εκατομμυρίων ευρώ που έχει δεσμεύσει η Ιταλία για την επιδότηση οχημάτων φιλικά προς το περιβάλλον. Προς το παρόν μόνο τα ηλεκτρικά δίκυκλα (μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά ποδήλατα) επιχορηγούνται έως και 1.500 ευρώ από το ιταλικό κράτος.

Ο πρόεδρος της ANCMA, κύριος Paolo Magri, αναφέρει στην επιστολή του πως αυτή η επιχορήγηση θα πρέπει να επεκταθεί σε κάθε μορφής δίκυκλο, ακόμα και σε εκείνα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα επιχειρήματά του είναι φυσικά τα αυτονόητα. Δηλαδή πως οποιοδήποτε δίκυκλο, ρυπαίνει πολύ λιγότερο από κάθε αυτοκίνητο για κάθε χιλιόμετρο που κάνει σε πραγματικές συνθήκες και επιπλέον δεν δημιουργεί μποτιλιάρισμα, ούτε επιφορτίζει τα μεγάλα αστικά κέντρα με το πρόβλημα της στάθμευσης. Επιπλέον, λόγω των όσων έγιναν με τον COVID-19, τα δίκυκλα είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μετακίνησης σε συνθήκες πανδημίας. Αυτό το τελευταίο ήταν άλλωστε και το βασικό επιχείρημα της FEMA (που στηρίζει και η ΑΜΟΤΟΕ στην χώρα μας), το οποίο όμως θα πρέπει να συνδεθεί και με την αλλαγή των όσων ισχύουν για την απόκτηση διπλωμάτων στη χώρα μας. Προφανώς τα οικονομικά συμφέροντα του κλάδου του αυτοκινήτου είναι πολύ μεγαλύτερα από εκείνα της βιομηχανίας δικύκλων και φαντάζει δύσκολο να δούμε τους πολιτικούς να ασπάζονται την… πραγματικότητα. Επίσης η Γερμανία, θέλει λυσσαλέα την επιβολή χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη όσο πιο γρήγορα γίνεται. Η Μέρκελ, τη στιγμή που πέθαινε κόσμος στα νοσοκομεία και χιλιάδες εργαζόμενοι έχαναν τις δουλειές τους, έκανε δήλωση-σύσταση πως δεν πρέπει οι κρατικοί προϋπολογισμοί να χαλαρώσουν τους “περιβαντολλογικούς” στόχους τους, δηλαδή να βάλουν χέρι στα λεφτά των επιδοτήσεων για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και να χαλαρώσουν τα πρόστιμα για τις εκπομπές CO2 στις βιομηχανίες. 

Η Γερμανία καίγεται τόσο πολύ για την ηλεκτροκίνηση διότι έχει ήδη πυρηνικά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος για να καλύψει τις νέες ανάγκες κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος που θα δημιουργηθούν, ενώ είναι μία από τις ελάχιστες χώρες που κατασκευάζει στροβίλους για τις τουρμπίνες των πυρηνικών εργοστασίων. Ταυτόχρονα έχει μεγάλες ανάγκες για ενέργεια λόγω της βιομηχανικής δραστηριότητάς της, με αποτέλεσμα να είναι πολύ εξαρτημένη από το φυσικό αέριο της Ρωσίας και το πετρέλαιο του ΟΠΕΚ (τις τιμές του οποίου καθορίζουν ουσιαστικά οι ΗΠΑ…). Με άλλα λόγια, όσο πιο γρήγορα και απότομα περάσουμε από τα συμβατικά οχήματα στην ηλεκτροκίνηση, τόσο πιο ισχυρή θα γίνει η βιομηχανία και η οικονομία της Γερμανίας, καθώς από αυτούς θα αναγκαστούν να αγοράσουν τεχνολογία οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Οπότε ναι μεν τα επιχειρήματα για επιδότηση των συμβατικών δικύκλων από χρήματα για το περιβάλλον είναι απόλυτα λογικά, εν τούτοις προσκρούουν σε πολύ πιο ισχυρά οικονομικά συμφέροντα που ήδη έχουν δρομολογηθεί. 

Royal Enfield: Οι φιναλίστ του Ευρωπαϊκού Busted Knuckles Build-Off αποκαλύπτουν τις δημιουργίες τους

Έξι εντυπωσιακές custom Shotgun 650 στο Bike Shed Moto Show του Λονδίνου
EU Busted Knuckles Build Off 2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/5/2026

Η Royal Enfield παρουσίασε τις τελικές συμμετοχές του Ευρωπαϊκού Busted Knuckles Build Off 2026, λίγο πριν από τον μεγάλο τελικό που θα πραγματοποιηθεί στο Bike Shed Moto Show στο Λονδίνο, με τις φετινές custom δημιουργίες να στηρίζονται σε Shotgun 650.

Η φετινή διοργάνωση συγκεντρώνει έξι διαφορετικές προσεγγίσεις από ευρωπαϊκά συνεργεία και δημιουργούς, με τον νικητή να αναδεικνύεται έπειτα από συνδυασμό ψήφων του κοινού, ειδικής επιτροπής επαγγελματιών του χώρου και της ίδιας της Royal Enfield. Η τελική ανακοίνωση θα γίνει την Κυριακή 24 Μαΐου στο κλείσιμο της έκθεσης.

Οι επισκέπτες της έκθεσης θα μπορούν να ψηφίζουν τη μοτοσυκλέτα που προτιμούν καθ’ όλη τη διάρκεια του τριήμερου event, ρίχνοντας την ψήφο τους στην κάλπη της αγαπημένης τους κατασκευής. Ο μεγάλος νικητής θα κερδίσει επίσης ένα ταξίδι με όλα τα έξοδα πληρωμένα στο Motoverse της Royal Enfield στην Ινδία αργότερα μέσα στο έτος.

Τα συνεργεία για τα οποία σας είχαμε μιλήσει, παρουσίασαν επιτέλους online τις μοτοσυκλέτες τους:

Η βρετανική Krazy Horse παρουσίασε το “Shoot From The Hip”, μετατρέποντας τη Shotgun 650 σε ένα αυθεντικό chopper με μακρύ πιρούνι και έντονα old-school χαρακτηριστικά.

EU Busted Knuckles Build Off 2026

Από τη Γερμανία, η Motorrad Bläsing ακολούθησε πιο κλασική γραμμή με το “Shaan”, το οποίο συνδυάζει vintage αισθητική και καθαρές γραμμές.

Η Motorrad Bläsing μάλιστα γνωρίζει ήδη τη γεύση της νίκης, καθώς είχε κατακτήσει τον ευρωπαϊκό τίτλο του Busted Knuckles Build-Off το 2023.

EU Busted Knuckles Build Off 2026

Από την Ιταλία έρχεται το “19-01”.

Busted Knuckles Build Off 2026

H γαλλική KS Motorcycles συμμετέχει με το “Brat Cafe”.

EU Busted Knuckles Build Off 2026

Η Πορτογαλία εκπροσωπείται από το “Royal Tribute” της Unik Motorcycles.

EU Busted Knuckles Build Off 2026

H Τσεχία κατεβάζει το ιδιαίτερο “Sidegun 650” της Vintage Garage Motors.

Busted Knuckles Build Off 2026

Η τελευταία κατασκευή ξεχωρίζει αμέσως, καθώς είναι η μοναδική συμμετοχή με sidecar, δίνοντας στη Shotgun 650 μια εντελώς διαφορετική προσωπικότητα και αισθητική.

Η αναλυτική παρουσίαση και των έξι custom μοτοσυκλετών θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 22 Μαΐου, με τον τελικό νικητή να ανακοινώνεται στο τέλος του Bike Shed Moto Show το Σαββατοκύριακο 22-24 Μαΐου.