Kawasaki: Ετοιμάζει τρίκυκλο αυτοκινητάκι που πλαγιάζει

Κατέθεσε πατέντες και στην Ευρώπη
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

29/5/2020

Οι συγκεκριμένες πατέντες της Kawasaki που απεικονίζουν ένα τρίκυκλο αυτοκινητάκι, το οποίο έχει τη δυνατότητα να πλαγιάζει προς το εσωτερικό της στροφής όταν στρίβει, είχε κατατεθεί το 2018 στις αρμόδιες υπηρεσίες πνευματικών δικαιωμάτων της Ιαπωνίας. Δύο χρόνια μετά οι πατέντες αυτές κατατέθηκαν και στις αντίστοιχες ευρωπαϊκές υπηρεσίες, ενισχύοντας την πεποίθηση πως το συγκεκριμένο “παιχνίδι για πλούσιους” βρίσκεται κοντά στην παραγωγή.

Τα τρίκυκλα εξιτάρουν την φαντασία των σχεδιαστών και έχουμε δει πολλές παραλλαγές και ιδέες να μπαίνουν στην παραγωγή όλα αυτά τα χρόνια. Η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία στη Μ. Βρετανία, λόγω της νομοθεσίας που τα θεωρούσε μοτοσυκλέτες και οι ιδιοκτήτες τους γλίτωναν πολλά χρήματα σε φόρους και κόστος ασφάλισης. Τα τελευταία χρόνια όμως η κατηγορία των τρίκυκλων έχει αλλάξει χαρακτήρα και έχει χωριστεί σε δύο τομείς. Ο ένας είναι τα τρίκυκλα scooter που δίνουν έμφαση στην ασφάλεια που προσφέρουν οι δύο εμπρός τροχοί και ο άλλος είναι τα power toys, όπου με διαστημική εμφάνιση και μηδέν πρακτικότητα προσφέρουν απλώς στιγμές χαράς στους ιδιοκτήτες τους όταν τα χρησιμοποιούν περιστασιακά.

Η δεύτερη αυτή κατηγορία ανθεί στις ΗΠΑ, όπου η Can-Am και η Polaris έχουν ηγετική θέση. Όπως φαίνεται, σε λίγο καιρό θα έχουν και την Kawasaki μέσα στα πόδια τους. Πάντως η ιδέα για ένα σύστημα αναρτήσεων σε τρίκυκλο (με τιμόνι αυτοκινήτου) που γέρνει δεν είναι καινούρια και την είχε “δουλέψει” μέχρι και η Mercedes-Benz το 1997 με το concept F300, ενώ τα τρίκυκλα που πλαγιάζουν με τιμόνι μοτοσυκλέτας και τα καθίσματα το ένα πίσω από το άλλο είναι… άπειρα! 

MotoGP: Συνεργασία με SHARK για νέα σειρά κρανών με το λογότυπό τους το 2026

Η γνωστή εταιρεία SHARK συμμαχεί με τα MotoGP για την δημιουργία επίσημης σειράς κρανών του παγκοσμίου πρωταθλήματος
MotoGP SHARK Helmets
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/11/2025

Η SHARK και τα MotoGP ανακοίνωσαν την συνεργασία τους, παρουσιάζοντας την πρώτη επίσημη συλλογή κρανών MotoGP που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2026, μια κίνηση που ενισχύει τη θέση της SHARK στον κορυφαίο θεσμό των δύο τροχών, φέρνοντας στους αναβάτες κράνη κατασκευασμένα με τεχνολογία που εξελίχθηκε σε ακραίες αγωνιστικές συνθήκες.

Η SHARK, με ρίζες στα γαλλικά paddock από το 1989 και 79 παγκόσμιους πρωταθλητές στο ενεργητικό της, ενισχύει την παρουσία της στα MotoGP όπου ήδη εκπροσωπείται από τους Johann Zarco και Raul Fernandez. Η νέα σειρά κρανών, σχεδιασμένη στη Μασσαλία, αξιοποιεί την τεχνολογία που η εταιρεία εξελίσσει μέσα στις πίστες: σύνθετα υλικά, αεροδυναμική βελτιστοποίηση και αφοσίωση στην προστασία.

Τα MotoGP, ως κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών παγκοσμίως, αποτελεί ιδανικό συνεργάτη με 22 πίστες σε 5 ηπείρους και συνεχής τεχνολογική εξέλιξη σε αεροδυναμική, ηλεκτρονικά και ασφάλεια.

Η συλλογή SHARK x MotoGP θα περιλαμβάνει δύο Aeron GP FIM #2 πιστοποιημένα με το νέο πρότυπο FIM 2026, ένα Aeron χωρίς το A2S spoiler, καθώς και τα ολοκαίνουργια Skwal Cup και Skwal Jet Cup. Πρόκειται για κράνη που κουβαλούν αγωνιστικό DNA, αλλά προορίζονται για καθημερινή αστική χρήση από όλους τους αναβάτες.

Ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συλλογή "σύμβολο ανάπτυξης και πάθους", ενώ ο CEO της 2Ride (μητρική εταιρεία γνωστών brands όπως SHARK, NOLAN, SEGURA, BERING, και CAIRN) Christophe Merkel, τόνισε ότι η σειρά αντανακλά τις αξίες και των δύο μερών, φέρνοντας τεχνολογία από τα MotoGP στο δρόμο.

Η συνεργασία θα διαρκέσει από το 2026 έως το τέλος του 2028, σηματοδοτώντας μια τριετία τεχνολογικής και εμπορικής σύμπραξης, κυρίως το δεύτερο για να είμαστε ειλικρινείς. Το διαδικτυακό κατάστημα των MotoGP πηγαίνει πολύ καλά και για να συνεχίσει θα πρέπει να εμπλουτίζεται με προϊόντα. Ένα δικό τους κράνος, είναι κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς κάποια άλλη επιρροή στο καθαυτό κομμάτι των αγώνων.