Kawasaki H2 HySE: Η μοτοσυκλέτα με κινητήρα υδρογόνου στο Le Mans

Άνοιξε την αυλαία του 24ωρου αγώνα με γύρο επίδειξης
Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025
Από το

motomag

24/4/2025

Το Kawasaki H2 HySE άνοιξε την αυλαία στις 24 Ώρες του Le Mans το περασμένο Σαββατοκύριακο, με τον Matthias Hoppner να οδηγεί την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα υδρογόνου.

Ο πρώτος γύρος στην πίστα Bugatti από μοτοσυκλέτα που κινείται με υδρογόνο πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο, με τις 24 Ώρες του Le Mans να φιλοξενούν την Kawasaki H2 HySE λίγο πριν την έναρξη του αγώνα.

Τη μοτοσυκλέτα οδήγησε ο Matthias Hoppner, οδηγός δοκιμών και εξέλιξης για την Kawasaki Ευρώπης και βρέθηκε στη γραμμή εκκίνησης μισή ώρα πριν ξεκινήσει ο ιστορικός αγώνας. Στο όποιο άγχος της οδήγησης  ενός μοναδικού πρωτότυπου μοντέλου μπροστά σε πλήθος θεατών σε πρώτη επαφή με την συγκεκριμένη διαδρομή, προστέθηκε και η ελαφριά βροχή που έκανε την πίστα ολισθηρή. Ο ίδιος ο Hoppner δήλωσε ότι επικεντρώθηκε στο να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα στις γραμμές της πίστας και δεν είδε καν τους θεατές στην εξέδρα!

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

Το H2 HySE είναι η πρόταση της Kawasaki για μια εναλλακτική λύση αντί της βενζίνης ή της ηλεκτρικής ενέργειας. Αντί να χρησιμοποιεί το υδρογόνο για την τροφοδοσία ενός ηλεκτροκινητήρα (όπως γίνεται με τις κυψέλες καυσίμου), το HySE, φέρει τον θερμικό κινητήρα του Η2 και χρησιμοποιεί το αέριο αντί της βενζίνης. Τα πλεονεκτήματα αυτής της εφαρμογής είναι μηδενικές εκπομπές ρύπων  από την εξάτμιση, με μοναδικό προϊόν της καύσης να είναι το νερό.

Η χρήση υδρογόνου φέρνει, ωστόσο, και προκλήσεις, με κυριότερη την αποθήκευση του καυσίμου. Το αέριο φυλάσσεται σε δύο μεγάλες δεξαμενές στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας και αυτό είναι που δίνει την ιδιαίτερη εμφάνιση στο πίσω μέρος της με τις ογκώδεις “βαλίτσες”. Οι δεξαμενές που βρίσκονται μέσα είναι υπό πίεση περίπου 400 bar (5.800 psi!), γεγονός που τις καθιστά ογκώδεις ενώ ενέχει κινδύνους σε περίπτωση πτώσης.

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας στο Le Mans είναι η δεύτερη δημόσια παρουσία της υδρογονοκίνητης Kawasaki σε αγώνα αντοχής, με την πρώτη να έχει γίνει στο 8ωρο της Suzuka το 2024. Η μοτοσυκλέτα είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ πολλών Ιαπώνων κατασκευαστών (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha και Toyota) που συνεργάζονται πάνω στους κινητήρες υδρογόνου για τη σωτηρία του κινητήρα εσωτερικής καύσης ως εναλλακτικής λύσης απέναντι στα συστήματα ηλεκτροκίνησης.

Κάθε εταιρεία χρησιμοποιεί την “πλατφόρμα” HySE για να ερευνήσει και να πειραματιστεί με τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο και όπως γνωρίζετε ήδη το H2 HySE δεν είναι μοτοσυκλέτα που θα δούμε σύντομα στις βιτρίνες καταστημάτων.

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

 

Royal Enfield Continental GT Cup - Αγωνιστικός προάγγελος της νέας Continental GT 750

Πρώτη αγωνιστική εμφάνιση του νέου δικύλινδρου κινητήρα 750 κυβικών
Royal Enfield GT-R 750
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/5/2026

Η ινδική εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα την έκτη διοργάνωση του Continental GT Cup, δημοσιεύοντας παράλληλα και το πλήρες αγωνιστικό ημερολόγιο για το 2026, με τις online εγγραφές για τους συμμετέχοντες να έχουν ήδη ανοίξει.

Το μεγάλο νέο όμως είναι η πρώτη αγωνιστική εμφάνιση της Continental GT-R 750, ενός νέου αγωνιστικού πρωτοτύπου που θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά από τους αναβάτες της κατηγορίας Professional.

Προκριματικά σε τέσσερις πόλεις και τρείς γύροι στη πίστα Kari

Η διαδικασία επιλογής των αναβατών θα ξεκινήσει στις 16 Μαΐου και θα ολοκληρωθεί την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, με προκριματικούς γύρους σε τέσσερις πόλεις της Ινδίας, ενώ η τελική επιλογή των αναβατών θα πραγματοποιηθεί στην πίστα Kari Motor Speedway από τις 18 έως τις 21 Ιουνίου 2026.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τρεις ακόμη αγώνες στην ίδια πίστα, από τον Αύγουστο έως και τον Νοέμβριο, με τη Royal Enfield να καλύπτει τη φιλοξενία των συμμετεχόντων, ενώ θα υπάρχουν και χρηματικά έπαθλα.

Royal Enfield GT-R 750

Κατηγορίες για GT-R 650 και τη νέα GT-R 750

Οι αναβάτες της κατηγορίας Amateur θα συνεχίσουν να αγωνίζονται με την γνωστή GT-R 650, όμως στην Professional κατηγορία όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στη νέα GT-R 750.

Το πρωτότυπο είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην EICMA στο Μιλάνο πέρυσι, όμως τώρα ετοιμάζεται για την πρώτη πραγματική αγωνιστική του εμφάνιση.

Η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται φυσικά στον κινητήρα, με τη μοτοσυκλέτα να χρησιμοποιεί νέο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 750 κ.εκ., ο οποίος αναμένεται να αποδίδει περίπου 55 ίππους και 6,6 κιλά ροπής.

Royal Enfield GT-R 750

Έρχεται σύντομα και η έκδοση παραγωγής

Η πολιτική έκδοση της Royal Enfield Continental GT 750 έχει ήδη εμφανιστεί αρκετές φορές σε δοκιμές εξέλιξης και το γεγονός ότι το αγωνιστικό πρωτότυπο κάνει πλέον επίσημο ντεμπούτο στο Continental GT Cup ενισχύει σημαντικά τα σενάρια ότι η έκδοση παραγωγής θα παρουσιαστεί λίγο μετά την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, πιθανότατα προς το τέλος του 2026.

Αν επιβεβαιωθεί, η Continental GT 750 θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη και ισχυρότερη café racer που έχει δείξει έως τώρα η Royal Enfield, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για την εταιρεία στην κατηγορία του μεσαίου κυβισμού.