Kawasaki H2 HySE: Η μοτοσυκλέτα με κινητήρα υδρογόνου στο Le Mans

Άνοιξε την αυλαία του 24ωρου αγώνα με γύρο επίδειξης
Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025
Από το

motomag

24/4/2025

Το Kawasaki H2 HySE άνοιξε την αυλαία στις 24 Ώρες του Le Mans το περασμένο Σαββατοκύριακο, με τον Matthias Hoppner να οδηγεί την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα υδρογόνου.

Ο πρώτος γύρος στην πίστα Bugatti από μοτοσυκλέτα που κινείται με υδρογόνο πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο, με τις 24 Ώρες του Le Mans να φιλοξενούν την Kawasaki H2 HySE λίγο πριν την έναρξη του αγώνα.

Τη μοτοσυκλέτα οδήγησε ο Matthias Hoppner, οδηγός δοκιμών και εξέλιξης για την Kawasaki Ευρώπης και βρέθηκε στη γραμμή εκκίνησης μισή ώρα πριν ξεκινήσει ο ιστορικός αγώνας. Στο όποιο άγχος της οδήγησης  ενός μοναδικού πρωτότυπου μοντέλου μπροστά σε πλήθος θεατών σε πρώτη επαφή με την συγκεκριμένη διαδρομή, προστέθηκε και η ελαφριά βροχή που έκανε την πίστα ολισθηρή. Ο ίδιος ο Hoppner δήλωσε ότι επικεντρώθηκε στο να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα στις γραμμές της πίστας και δεν είδε καν τους θεατές στην εξέδρα!

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

Το H2 HySE είναι η πρόταση της Kawasaki για μια εναλλακτική λύση αντί της βενζίνης ή της ηλεκτρικής ενέργειας. Αντί να χρησιμοποιεί το υδρογόνο για την τροφοδοσία ενός ηλεκτροκινητήρα (όπως γίνεται με τις κυψέλες καυσίμου), το HySE, φέρει τον θερμικό κινητήρα του Η2 και χρησιμοποιεί το αέριο αντί της βενζίνης. Τα πλεονεκτήματα αυτής της εφαρμογής είναι μηδενικές εκπομπές ρύπων  από την εξάτμιση, με μοναδικό προϊόν της καύσης να είναι το νερό.

Η χρήση υδρογόνου φέρνει, ωστόσο, και προκλήσεις, με κυριότερη την αποθήκευση του καυσίμου. Το αέριο φυλάσσεται σε δύο μεγάλες δεξαμενές στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας και αυτό είναι που δίνει την ιδιαίτερη εμφάνιση στο πίσω μέρος της με τις ογκώδεις “βαλίτσες”. Οι δεξαμενές που βρίσκονται μέσα είναι υπό πίεση περίπου 400 bar (5.800 psi!), γεγονός που τις καθιστά ογκώδεις ενώ ενέχει κινδύνους σε περίπτωση πτώσης.

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας στο Le Mans είναι η δεύτερη δημόσια παρουσία της υδρογονοκίνητης Kawasaki σε αγώνα αντοχής, με την πρώτη να έχει γίνει στο 8ωρο της Suzuka το 2024. Η μοτοσυκλέτα είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ πολλών Ιαπώνων κατασκευαστών (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha και Toyota) που συνεργάζονται πάνω στους κινητήρες υδρογόνου για τη σωτηρία του κινητήρα εσωτερικής καύσης ως εναλλακτικής λύσης απέναντι στα συστήματα ηλεκτροκίνησης.

Κάθε εταιρεία χρησιμοποιεί την “πλατφόρμα” HySE για να ερευνήσει και να πειραματιστεί με τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο και όπως γνωρίζετε ήδη το H2 HySE δεν είναι μοτοσυκλέτα που θα δούμε σύντομα στις βιτρίνες καταστημάτων.

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

 

Ηλεκτροκίνηση: Honda R&D και QuantumScape εξελίσσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Ανακοινώθηκε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
QuantumScape
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Με ανακοίνωσή της η αμερικανική QuantumScape Corporation αποκαλύπτει πως ήρθε σε συμφωνία με τη Honda R&D Co., Ltd., θυγατρική της Honda Motor Co., Ltd., προκειμένου να εξελίξουν την πλατφόρμα μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state). Στα πλαίσια αυτής της συμφωνίας, οι δύο πλευρές θα εστιάσουν την προσοχή τους αφενός στην εξέλιξη της απόδοσης αυτής της τεχνολογίας, αλλά και της κατασκευαστικής αλυσίδας τους.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τον υγρό ηλεκτρολύτη με στερεό υλικό και προτείνουν ως βασικά τους πλεονεκτήματα τη μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα για ίδιο όγκο, ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά και την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου ανάφλεξης που έχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η QuantumScape εξελίσσει μια δική της τεχνολογία μπαταριών λιθίου-μετάλλου, η οποία είναι και το σημείο αιχμής που την έφερε δίπλα στη Honda. Όπως εξηγεί ο Atsushi Ogawa, διευθυντής του Research Center of Excellence της Honda R&D, “η τεχνολογία της QS έχει επιδείξει μοναδικά και πειστικά πλεονεκτήματα κατά τη διάρκεια της αξιολόγησής μας. Βλέπουμε τη δυναμική αυτής της τεχνολογίας στο να προσθέσει αξία σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβάνοντας τα ηλεκτρικά οχήματα, και είμαστε ενθουσιασμένοι που προχωρούμε στο επόμενο βήμα της συνεργασίας μας.”

Μάλιστα αυτή η τεχνολογία της QuantumScape είναι η ίδια που εξετάζεται από τον Όμιλο Volkswagen με τη βοήθεια της Ducati και της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας V21L που χρησιμοποιήθηκε για την ηλεκτρική κατηγορία MotoE του MotoGP.