KTM: Επιστρέφει στην EICMA μετά το διετές digital-φιάσκο!

Ανούσιες οι παρουσιάσεις στο διαδίκτυο έκαναν μάγκες τους Κινέζους
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/5/2023

Σε μια πολύ σημαντική ανακοίνωση για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας (και ειδικά για το μέλλον της αυστριακής εταιρείας) προχώρησε η KTM Ιταλίας, επιβεβαιώνοντας την επιστροφή της με ένα μεγάλου μεγέθους περίπτερο στης έκθεση της EICMA το 2023. Όπως δήλωσε ο Tommaso Telaro (Managing Director KTM Sportmotorcycle Italia): Είναι μεγάλη χαρά για εμάς η επιστροφή στην EICMA σε αυτή την πολύ σημαντική χρονιά για εμάς. Θεωρούμε πως είναι απαραίτητο να είμαστε παρόν σε μία από τις κορυφαίες σε παγκόσμιο επίπεδο εκδηλώσεις της βιομηχανίας. Τα προηγούμενα χρόνια οι στρατηγικές ήταν διαφορετικές (…..), όμως για το 2023 ήταν απαραίτητο να κάνουμε κάθε προσπάθεια για να δώσουμε το παρόν. Με την παρουσία μας θέλουμε να δώσουμε ένα ξεκάθαρο στίγμα στην αγορά, στους επαγγελματίες και στο φανατικό κοινό”.

Πράγματι, η απόφαση ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών της Ευρώπης να επιστρέψει στην έκθεση της EICMA αποτελεί άκρως σημαντική είδηση, διότι δείχνει πως επιτέλους κατάλαβαν το τραγικό λάθος που έκαναν να αφήσουν τις κινέζικες εταιρείες να παίξουν μπάλα ελεύθερα μέσα στην καρδιά του μοτοσυκλετισμού.

Θυμίζουμε πως με αφορμή τα υγειονομικά μέτρα προστασίας για την COVID-19, οι διεθνείς εκθέσεις μοτοσυκλέτας ακυρώθηκαν για δύο χρόνια. Την ίδια στιγμή, τα lock-down έκλεισαν τον κόσμο σπίτι του με αποτέλεσμα να τον κάνουν να εκτιμήσει περισσότερο το αγαθό της ελευθερίας και ταυτόχρονα να αποταμιεύσει χρήματα καθώς δεν μπορούσε να ξοδέψει τα χρήματά του πέραν από το supermarket. Έτσι όταν τα περιοριστικά μέτρα μειώθηκαν, οι πωλήσεις των ποδηλάτων, των μοτοσυκλετών και κάθε είδους ελεύθερης μετακίνησης εκτοξεύτηκαν στα ύψη, σε σημείο που υπερκάλυπταν τις δυνατότητες παραγωγής των εργοστασίων.

Καθώς η παρουσία μιας εταιρείας σε οποιαδήποτε έκθεση είναι ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΗ υπόθεση, τα golden-boys της συμφοράς στην KTM και την BMW πίστεψαν πως μπορούν να βασιστούν πλέον στις διαδικτυακές παρουσιάσεις, αποφεύγοντας τα έξοδα συμμετοχής σε μια διεθνή έκθεση. Μέσα στην απέραντη ασχετοσύνη τους για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, ήταν αδύνατον να καταλάβουν πως στο διαδίκτυο όλες οι μοτοσυκλέτες φαίνονται ίδιες και πως οι εκθέσεις μοτοσυκλέτας δεν είναι λαϊκή αγορά που πας για να πουλήσεις ντομάτες. Οι εκθέσεις μοτοσυκλέτας είναι ΕΚΔΗΛΩΣΗ, όπου οι άνθρωποι με πάθος για τις μοτοσυκλέτες συγκεντρώνονται στο ίδιο σημείο και μιλούν μεταξύ τους. Αυτή η στενή και ανθρώπινη επαφή δίνει επιπλέον ΠΟΙΟΤΗΤΑ και ΔΙΑΡΚΕΙΑ σε όλους τους τομείς. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η ποιότητα και η ποσότητα των δημοσιογραφικών κειμένων που γράφονται μετά από μια διαδικτυακή παρουσίαση και μετά από μια ζωντανή παρουσίαση στην EICMA. Στην πρώτη περίπτωση έχεις πληροφορίες και υλικό από το τμήμα μάρκετινγκ των εταιρειών και στη δεύτερη περίπτωση έχεις συνεντεύξεις με τους ανθρώπους που σχεδίασαν και κατασκεύασαν τη μοτοσυκλέτα. Έχεις πιάσει τη μοτοσυκλέτα στα χέρια σου και γράφεις λεπτομερώς για αυτή και φυσικά αφιερώνεις πάνω από τρία-τέσσερα διαφορετικά άρθρα.

Το αποτέλεσμα όλης αυτής της λάθος στρατηγικής και της άγνοιας για τον τρόπο που δουλεύουν τα μέσα επικοινωνίας, ήταν στις τελευταίες εκθέσεις οι εταιρείες από την Κίνα να κυριαρχήσουν με την παρουσία τους ΠΑΝΤΟΥ και να πάρουν όλα τα “πρωτοσέλιδα”.

Όμως πέρα από τον όγκο και την ποιότητα της δημοσιογραφικής προβολής, η μακροχρόνια απουσία μιας εταιρείας από τον πυρήνα του μοτοσυκλετιστικού κοινού δημιουργεί και “χάσμα γενεών”. Χιλιάδες άτομα στην Ιταλία ηλικίας 16-20 ετών και 20-24 ετών δεν έχουν δει ποτέ από κοντά ένα KTM ή ένα BMW, αλλά έχουν δει, έχουν εξοικειωθεί και έχουν μιλήσει για όλες τις μοτοσυκλέτες από την Κίνα.

Αργά ή γρήγορα και οι υπόλοιπες εταιρείες μοτοσυκλέτας που έκαναν το λάθος να επενδύσουν στην “ψηφιακή εποχή” θα καταβάλουν πως στον κόσμο της μοτοσυκλέτας μετράνε μόνο οι ανθρώπινες σχέσεις. Όλοι πουλάνε κάτι, σε λογικές τιμές. Την διαφορά πάντα την κάνει η ανθρώπινη επαφή.

Εργοτάξιο το Sachsenring: Αναβαθμίσεις ενόψει του Γερμανικού Grand Prix

Στα πλαίσια ανανέωσης της συμφωνίας με τα MotoGP έως το 2031
Sachsenring
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

7/4/2026

Παρά την γενική εικόνα της ως μια ασφαλής πίστα, το Sachsenring δέχτηκε επικρίσεις μετά το Grand Prix του 2025. Τώρα, οι εργασίες ανακατασκευής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη για να παραδοθεί η πίστα σε άψογη κατάσταση για τον αγώνα του Ιουλίου.

Από τα τέλη Φεβρουαρίου, η πίστα του Hohenstein-Ernstthal έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Σε ένα πρόγραμμα ανακαίνισης επτά εβδομάδων, οι διαχειριστές της πίστας έχουν μπει στη διαδικασία αναβάθμισης των υποδομών της, συμμορφώνoντάς τη με τις τελευταίες απαιτήσεις της FIM (Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού), προκειμένου να θωρακιστεί περαιτέρω η ασφάλεια αναβατών και θεατών.

Sachsenring

Όπως επιβεβαίωσε ο Dr. Lutz Oeser, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής πίστας, “ευτυχώς, μόνο λίγα σημεία χρειάζονται βελτίωση. Για παράδειγμα, το γρασίδι στις άκρες της πίστας πρέπει να αντικατασταθεί με άσφαλτο σε ορισμένα σημεία. Όταν οι αναβάτες βγαίνουν εκτός γραμμής, γλιστρούν στο γρασίδι. Δημιουργούμε μια ασφαλέστερη διαδρομή ώστε να μπορούν να επιστρέφουν στην πίστα με πιο ελεγχόμενο τρόπο”.

Sachsenring

Τα επίμαχα σημεία: Omega και Sachsenkurve

Η κύρια αφορμή για αυτές τις αλλαγές ήταν το ατύχημα στην κατηγορία Moto2 το 2025, όταν οι Diogo Moreira και David Alonso συγκρούστηκαν στην έξοδο της στροφής Omega. Το περιστατικό έστειλε και τους δύο αναβάτες στο ιατρικό κέντρο και προκάλεσε κριτική για τη στενότητα του συγκεκριμένου τμήματος πέρα από το γρασίδι.

Άλλωστε, θυμίζουμε πως στον απόηχο του περσινού γερμανικού Grand Prix τόσο οι αδερφοί Marquez είχαν σχολιάσει τα περιθώρια βελτίωσης των προτύπων ασφαλείας της πίστας, αναφερόμενοι στους τοίχους και τους αεροφράχτες, αλλά και ο Francesco Bagnaia είχε αναφέρει πως κάποιες πιο παραδοσιακές πίστες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την απομάκρυνση των μπαριερών από το οδόστρωμα, όπως συμβαίνει στη Jerez.

Sachsenring

Εκτός από την Omega, οι εργασίες εστιάζουν και στη Sachsenkurve, τη γρήγορη αριστερή στροφή που ακολουθεί μετά το περίφημο "Waterfall" (τη θεαματική κατηφορική δεξιά στροφή).

Sachsenring

Αποστράγγιση και κόστος

Ένα άλλο κρίσιμο κομμάτι των έργων αφορά το σύστημα αποστράγγισης. Η ανάγκη για βελτίωση έγινε παραπάνω από εμφανής κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Grand Prix της Βραζιλίας, όπου τα προβλήματα με τα λιμνάζοντα νερά επηρέασαν τη ροή του αγώνα. Παράλληλα, διευρύνονται αρκετά σημεία πρόσβασης για τους κριτές, ώστε να είναι ταχύτερη η επέμβασή τους σε περίπτωση πτώσης.

Goiania
H πίστα της Goiania, παραμονές του Grand Prix της Βραζιλίας, τον Μάρτιο του 2026

Το συνολικό κόστος των εργασιών αναμένεται να ανέλθει στα €300.000 με χρηματοδότηση περίπου του 50% του ποσού από επιχορήγηση της πολιτειακής κυβέρνησης της Σαξονίας και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών, αναμένεται η ολοκλήρωση μετά το Πάσχα.

Sachsenring

Ραντεβού τον Ιούλιο

Τα νέα είναι εξαιρετικά για τους Γερμανούς φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά των δύο τροχών, καθώς ήδη από πέρυσι έχει ανακοινωθεί η επέκταση του συμβολαίου συνεργασίας με την MotoGP Sport Entertainment SL, (πρώην Dorna) μέχρι το τέλος του 2031, με το φετινό ραντεβού στο Sachsenring να είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 10-12 Ιουλίου, όπου αναμένεται να γεμίσει και πάλι τις κερκίδες το κοινό της Γερμανίας.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-plimmyrise-i-pista-sti-goiania-se-kindyno-o-agonas-logo-synehon-brohoptoseon