Λεωφόρος Κηφισού - Ξεκινούν σήμερα εργασίες ασφαλτόστρωσης

Το επόμενο διάστημα ασφαλτοστρώσεις σε Συγγρού, Β. Σοφίας και Πειραιώς
Ασφαλτόστρωση Κηφισού
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/7/2023

Από σήμερα το βράδυ, Τετάρτη 5 Ιουλίου, ξεκινούν εκτεταμένες εργασίες συντήρησης του οδοστρώματος στη Λεωφόρο Κηφισού από την Περιφέρεια Αττικής.

Τα έργα θα πραγματοποιηθούν από την Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών στα πλαίσια του έργου «Συντήρηση ‐ Βελτίωση οδοστρώματος, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης των οδικών αξόνων της Ν.Ε.Ο.Α.Κ. & της Λ. Κηφισού και των προσβάσεων του, στα όρια αρμοδιότητας Περιφέρειας Αττικής».

Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός ενός μηνός και θα πραγματοποιούνται κατά τις νυχτερινές ώρες στην κάθοδο της Λεωφόρου Κηφισού από το ύψος της οδού Αχαρνών προς Πειραιά, χωρίς να διακοπεί η κυκλοφορία. Σημειώνεται ότι η επιφάνεια που θα καλύψουν τα έργα αγγίζει τα 60.000 τ.μ.

Η ασφαλτόστρωση του Κηφισού, αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού για την βελτίωση του οδικού δικτύου της Περιφέρειας Αττικής. Μέχρισ τιγμής έχει ασφαλτοστρωθεί ένα μεγάλο τμήμα και έχει φωταγωγηθεί με Led φωτισμό όλος ο αυτοκινητόδρομος καθώς και οι ανισόπεδοι κόμβοι απο Δυρραχίου μέχρι Πέτρου Ράλλη.

Η ασφαλτόστρωση του οδικού δικτύου γίνεται βάσει του βαθμού φθοράς των οδοστρωμάτων και το επόμενο χρονικό διάστημα ακολουθεί η βελτίωση του ασφαλτοτάπητα στη λεωφόρο Συγγρού, στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας και στην οδό Πειραιώς.

Η Περιφέρεια Αττικής ζητά την κατανόηση των οδηγών και συστήνει την ιδιαίτερη προσοχή τους στο να ακολουθούν τις υποδείξεις των αρμοδίων οργάνων, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός τους με βάση τις επικρατούσες συνθήκες.

Νέος ΚΟΚ: Εκκίνηση μοτοσυκλέτας μόνο με κράνος στους υπότροπους - Ποινή γιατρών σε ανανεώσεις διπλωμάτων ηλικιωμένων

Σωστό το μέτρο να εξετάζουν την υπογραφή των γιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων
elas1
Από το

motomag

20/11/2025

Διασταύρωση ιατρικών γνωματεύσεων μέσω ΗΔΙΚΑ και αυστηρότερος έλεγχος των γιατρών για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων των ηλικιωμένων, ειδική εφαρμογή που δεν θα αφήνει την μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης που στο παρελθόν είχε ήδη συλληφθεί να μην φορά κράνος, επιχειρεί να το ξανά κάνει - Καθώς και σύστημα που θα διενεργεί αλκοτέστ στον οδηγό και δεν θα εκκινεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση υπερβαίνει το όριο, σε μοντέλο Σουηδίας, εξετάζει η κυβέρνηση.

Τα στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία το 2025 είναι ενθαρρυντικά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο σημειώνεται αύξηση (12%) στα τροχαία ατυχήματα αλλά μείωση (35%) στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με την περσινή χρονιά. Μετά τον νέο ΚΟΚ και την αυστηροποίηση των ποινών σε περίπτωση παράβασης, η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει κι άλλες παραμέτρους και συστήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Μια ενέργεια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η χρήση ενός συστήματος που δεν θα επιτρέπει σε μια μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και θα λειτουργεί με ειδικό σένσορα και τη βοήθεια AI. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2000 και μετά. Η σκέψη υλοποίησης προβλέπει πως το σύστημα αυτό θα τοποθετείται στην μοτοσυκλέτα όταν ο αναβάτης πιάνεται χωρίς να φοράει κράνος, έτσι ώστε να μην μπορεί να το κάνει και την επόμενη φορά. Φαίνεται απίστευτα μακρινό για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι τουλάχιστον αμφίβολο κάτι τέτοιο να φτάσει στην φάση της υλοποίησης, περνώντας της σκέψης και της συζήτησης. Προτιμότερο -πιστεύουμε- θα ήταν μία προσπάθεια να μειωθεί το ΦΠΑ στα κράνη από το 13% που είναι τώρα, στο 0% κάτι που η χώρα μας ΔΕΝ μπορεί να υλοποιήσει μόνη της και χρειάζεται την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. και έπειτα να υπάρχουν μέτρα ώστε η διαφορά αυτή να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή.

Ωστόσο κάτι παρόμοιο εξετάζει η κυβέρνηση και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εφόσον κάποιος οδηγός πιαστεί να έχει περάσει το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα σύστημα στο οποίο την επόμενη φορά ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ στον εαυτό του και σε περίπτωση που είναι πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν θα εκκινεί. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει ήδη σε υλοποίηση σε άλλες χώρες.

Ένα μέτρο που εξετάζεται από την κυβέρνηση και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, το βλέπουμε δηλαδή ως μία παράβλεψη αυτή την στιγμή, είναι οι ανανεώσεις διπλωμάτων των ηλικιωμένων που τώρα αρκεί μια απλή γνωμάτευση γιατρού για να γίνει η ανανέωση. Η σκέψη είναι η διαδικασία να ψηφιοποιηθεί ώστε να φαίνεται ποιος γιατρός έδωσε άδεια για ανανέωση διπλώματος. Η πλατφόρμα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ που έχει το πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών. Η πίεση προς όσους γιατρούς που δίνουν “εύκολα” τις γνωματεύσεις θα αυξάνεται, καθώς εάν ένας ηλικιωμένος προκαλέσει ατύχημα θα ελέγχεται ο φάκελος υγείας του και κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγήσει, συγκρίνοντας την πραγματικότητα με βάση την εικόνα που υπέγραψε ο εκάστοτε γιατρός, καθιστώντας τον υπόλογο του ατυχήματος επειδή του ανανέωσε το δίπλωμα!