MBE 2020: PDF Motociclette – Οι χειροποίητες!

Μπρούτζινα σμιλεμένα στο χέρι
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

18/1/2020

Οι PDF Motociclette (Punto Di Fuga Motociclette) είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση custom builders. Και μόνο από την όψη τους, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ανθρώπους που ζουν αυτό που κάνουν και είναι απόλυτα απορροφημένοι στον δικό τους κόσμο. Όταν αντικρύσεις δε και τις κατασκευές τους, τότε δένει όλο το παζλ.

Όπως αυτοπροσδιορίζονται οι ίδιοι, ανήκουν σε μια γενιά καλλιτεχνών “που δεν ακολουθούν το ρεύμα, αλλά υποστηρίζουν ένα στιλ”. Η έδρα τους στο Bergamo, ο “καθεδρικός ναός της καλλιτεχνικής κουλτούρας”,  δεν είναι απλώς ένα εργαστήρι, αλλά ένας χώρος ανταλλαγής ιδεών, ένα μοτοσυκλετιστικό στέκι, μια διέξοδος –όπως λένε οι ίδιοι- από την συμβατικότητα, τους περιορισμούς και το… μπανάλ, όπου είναι ευπρόσδεκτοι όσοι αγαπούν τις μοτοσυκλέτες “όχι ως μηχανολογικά αντικείμενα, αλλά για την γοητεία που διαθέτουν και την ιστορία που κρύβει η κάθε μία πίσω της”.

Στην αρχή, όταν πέσαμε πάνω στο Vincent Black Shadow και το Bonneville που μοιάζει να βγήκε από ταινία του Mad Max, μείναμε εντυπωσιασμένοι από την βαφή στο χρώμα του μπρούντζου του ρεζερβουάρ και του φαίρινγκ. Λίγα λεπτά αργότερα, στην κουβέντα που είχαμε μαζί τους, μας είπαν ότι δεν ήταν βαφή, αλλά φύλλα μπρούντζου που έχουν δουλευτεί όλα στο χέρι και έχουν μείνει άβαφα προσδίδοντας μια μοναδική γοητεία στο τελικό αποτέλεσμα. Το κόστος –μόνο για το customizing, χωρίς να περιλαμβάνεται η μοτοσυκλέτα- ξεκινά από τα 7.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι το διπλάσιο ποσό.

Το πιο εντυπωσιακό όμως στο περίπτερό τους ήταν μια έμπνευση από το Brough Superior SS100, την μοτοσυκλέτα –κατά πολλούς- με το ωραιότερο ρεζερβουάρ στην ιστορία του μοτοσυκλετισμού, το οποίο δεν έχει τίποτε πάνω του από… Brough. Το μοτέρ είναι ένα προπολεμικό της Harley υπερκυβισμένο στα 1000cc, ενώ το ρεζερβουάρ είναι αντιγραφή του αντίστοιχου της Brough, φτιαγμένο και μορφοποιημένο όλο στο χέρι μετά από πολλές ώρες δουλειάς. Τα avant garde στοιχεία στην μάσκα στο girder πιρούνι και στον πίσω τροχό είναι ξεχωριστές πινελιές, ενώ και οι σωλήνες των εξατμίσεων είναι πραγματικά έργα τέχνης.

Αν ποτέ, λοιπόν, βρεθείτε στο Bergamo, αξίζει να επισκεφθείτε τον “καθεδρικό” των Punto Di Fuga και να ανταλλάξετε απόψεις με τον Stefano, τον σχεδιαστή της ομάδας, για το πώς το πάθος μπορεί να σε οδηγήσει σε υπέροχα καλλιτεχνικά μονοπάτια.

 

Απάτη με sms: Προειδοποίηση και από Ολυμπία Οδό για ηλεκτρονικούς απατεώνες

Παραπλανητικά SMS ενημερώνουν οδηγούς για δήθεν οφειλές - Στο στόχαστρο οι συνδρομητές
Ολυμπία Οδός παραπλανητικά SMS απάτη
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

11/2/2026

Μετά τα παραπλανητικά μηνύματα που στέλνουν απατεώνες προσποιούμενοι την Ελληνική Αστυνομία για δήθεν βεβαιώσεις παραβάσεων που πρέπει να εξοφληθούν, οι επιτήδειοι έβαλαν στο στόχαστρό τους και τους πελάτες-οδηγούς της Ολυμπία Οδού.

Ειδικότερα, η Ολυμπία Οδός θέλει να ενημερώνει το κοινό και ειδικότερα τους συνδρομητές "ΟΛΥΜΠΙΑ PASS" πως δεν αποστέλλει ποτέ γραπτό μήνυμα (SMS) ή μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που αφορά οφειλές διοδίων, εκκρεμείς πληρωμές ή αιτήματα για καταβολή χρημάτων μέσω ηλεκτρονικών συνδέσμων (links). 

Η εταιρεία προχωρά στη σχετική προειδοποίηση/ανακοίνωση με αφορμή τα παραπλανητικά μηνύματα που έχουν φτάσει σε πελάτες της τις τελευταίες ημέρες (smishing ή SMS phising), τα οποία επιχειρούν να τους εξαπατήσουν πολίτες, χρησιμοποιώντας το όνομα της εταιρίας και ζητώντας προσωπικά στοιχεία ή πληρωμές.
 
Η εταιρεία θέλει να διευκρινίσει επίσης ότι δεν ζητά ποτέ προσωπικά στοιχεία μέσω μηνυμάτων ή συνδέσμων. Βάσει νομοθεσίας που ισχύει από 1η Ιανουαρίου 2026, η ενημέρωση των συνδρομητών σχετικά με την έκδοση του μηνιαίου τιμολογίου γίνεται μέσω email, όμως η πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι αυστηρά προσωπική με μυστικούς κωδικούς, που το προσωπικό της Ολυμπίας Οδού δεν θα ζητήσει ποτέ. 

Στη σχετική ανακοίνωση η εταιρεία παρακαλεί το κοινό να αγνοήσει και να διαγράψει σχετικό SMS που τυχόν λάβει.

Δεν γνωρίζουμε σε αυτό το σημείο αν πρόκειται για την ίδια ομάδα απατεώνων που στέλνει μηνύματα προσποιούμενη την Ελληνική Αστυνομία ή αν είναι το ίδιο...ανορθόγραφα και ξεκαρδιστικά (διαβάστε περισσότερα εδώ), αφού δεν έχει γίνει ακόμη καμία σύλληψη από την ΕΛ.ΑΣ. αναφορικά με τα SMS των απατεώνων που στέλνονται στο όνομά της.