Μετά την καραντίνα: Μοτοσυκλέτες ζόμπι στους δρόμους

Προσοχή στα service! Μην πιέζετε τους μηχανικούς
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/5/2020

«Τα κουρέλια τραγουδούν ακόμη» λέγαμε παλιά στο ΜΟΤΟ για το αρχείο των πολύ παλιών άρθρων, ενώ κατά καιρούς η φράση χρησιμοποιούταν και για μοτοσυκλέτες που ζούσαν μία δεύτερη ζωή! Φαίνεται πως έχει έρθει η ώρα η φράση αυτή να επιστρέψει στην επικαιρότητα, καθώς μετά την καραντίνα γεμίζουν οι δρόμοι σιγά – σιγά με κάθε λογής παλιά μοτοσυκλέτα!

Αυτή την στιγμή, σε πολλά συνεργεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης από τα οποία έχουμε εικόνα, μια αγορά δηλαδή που ποσοστιαία αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία, υπάρχουν αρκετές μοτοσυκλέτες που μπαίνουν στην σειρά για επισκευές και συντήρηση, φτάνοντας από αποθήκες, εξοχικά κτλ, από ακινησία δηλαδή μεγαλύτερη από την καραντίνα κατά πολλούς μήνες, και σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και χρόνια έως και δεκαετίες κάποιες από αυτές.

Αυτό είναι θετικό σαν κίνηση, διότι επιτέλους θα βλέπουμε περισσότερες μοτοσυκλέτες στους δρόμους, το πρόβλημα είναι πως απαιτούν όλοι την ίδια αμεσότητα στην εργασία. Και μία μοτοσυκλέτα μετά από μακροχρόνια ακινησία, δεν θέλει απλά ένα καθάρισμα στα καρμπιρατέρ για να ξανά βγει στον δρόμο. Για μετά τις 15-20, το πολύ 30 μέρες, τα έχουμε πει. Όταν όμως μία μοτοσυκλέτα είναι παρατημένη πολύ καιρό και μπροστά να πάρει με ευκολία χρειάζεται μία προσεκτική συντήρηση για να μην είναι επικίνδυνη στο δρόμο, ξεκινώντας από τον κινητήρα και πηγαίνοντας στα φρένα και τις αναρτήσεις αμέσως μετά.  Βλέπουμε αυτές τις ημέρες περιπτώσεις ανθρώπων που ξαφνικά ανακαλύπτουν τι συμβαίνει σε ένα ψυγείο όταν το παρατήσεις για χρόνια και όσα «σιγά τι θέλει» κι αν πεις στον μηχανικό που ασχολείται, το αποτέλεσμα δεν θα αλλάξει εύκολα.

Για μετά από μία σύντομη αποθήκευση: Μοτοσυκλέτα σε ακινησία: Τί κάνω πριν και μετά - Τα προβλήματα και οι λύσεις για να βγει ξανά στους δρόμους

Φυσικά τα υπόλοιπα που πρέπει να προσέχουμε αμέσως μετά τα είπαμε εδώ – και τα λέμε πριν από την άρση της καραντίνας:

Προσοχή στην αύξηση των τροχαίων. Προσοχή και στους πεζούς που έχουν ξεσυνηθίσει, προσοχή και στα ανασφάλιστα οχήματα διότι όλα αυτά τα μεταχειρισμένα ή όσα βγαίνουν ξανά στους δρόμους μετά από καιρό, δεν θέλουν απλά συντήρηση αλλά και τα χαρτιά τους να είναι σωστά, ώστε όλοι μας να είμαστε ασφαλείς και προφυλαγμένοι απέναντι στην άσχημη περίπτωση.

Κατά την διάρκεια της καραντίνας η κατάσταση στα συνεργεία ήταν ακριβώς αντίστροφη από αυτή που παρατηρείται τώρα. Δηλαδή η κίνηση στην επαρχία ήταν μεγαλύτερη και μάλιστα οι ανάγκες σε ανταλλακτικά αυξημένες. Κι αυτό γιατί οι εισαγωγείς λειτουργούσαν με προσωπικό ασφαλείας αλλά στην επαρχία η κίνηση συνεχιζόταν. Όχι τόσο γιατί παράβλεπαν τις οδηγίες, υπήρχαν και τέτοιες περιπτώσεις αλλά γεγονός είναι πως πολλές εργασίες συνέχιζαν να εκτελούνται και η μετακίνηση ήταν απαραίτητη. Αυτό σημαίνει πως παρουσιάστηκαν ορισμένα ζητήματα στην διαθεσιμότητα των ανταλλακτικών αυτό το διάστημα, ωστόσο η εικόνα διαφέρει από νομό σε νομό, σύμφωνα με όλα τα μηνύματα που λαμβάναμε και δεν υπάρχει γενικός κανόνας.

Από την άρση των μέτρων καραντίνας και μετά, η δουλειά σε συνεργεία έχει αυξηθεί, το ίδιο και για τα ελαστικά κι αυτό που ακούμε συνέχεια, είναι για την πίεση που υπάρχει στους μηχανικούς να βγουν στον δρόμο μοτοσυκλέτες που χρειάζονται πολύ περισσότερη δουλειά, από μία αλλαγή λαδιών.

Σε αυτό θέλουμε να επισείσουμε την προσοχή. Έτσι κι αλλιώς η συντήρηση των μοτοσυκλετών εδώ και μία δεκαετία στην κρίση, δεν ήταν αυτή που θα έπρεπε κι αυτό πρέπει να αρχίσει να βελτιώνεται σταδιακά από όλους μας.

Ταυτόχρονα με την κίνηση στα συνεργεία, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν αύξηση και στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων, σημείο που πρέπει επίσης να προσέχει κανείς.

Για να κλείσουμε το άρθρο με την τωρινή κατάσταση αυτή την στιγμή με μία πρακτική συμβουλή που μπορεί να βοηθήσει πολλούς, θυμηθείτε πως υπάρχει ένας τρόπος να ξέρεις αν η μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα που σκέφτεσαι να αγοράσεις είχε πέσει ποτέ, ένας έλεγχος που ανιχνεύει τα πάντα και στην Ελλάδα πραγματοποιεί η MotoCert. Τις υπηρεσίες της τις έχουμε παρουσιάσει από την πρώτη στιγμή, τις έχουμε δοκιμάσει ώστε να μπορούμε να τις προτείνουμε και με μία επίσκεψη στην σελίδα τους θα βρείτε περισσότερα.

Προσοχή λοιπόν στις μοτοσυκλέτες που βγάζετε μετά από πολύ καιρό από αποθήκες, εξοχικά κτλ, μοτοσυκλέτες που περίμεναν παροπλισμένες μία προσεκτική φροντίδα που πάντα την παραμελούσε κανείς και τώρα βεβιασμένα βγαίνουν στο δρόμο.

Δεν θα σταματήσουμε επίσης να λέμε προσοχή και στα τροχαία που οι πρώτες ημέρες της καραντίνας φαίνεται πως τα έχουν αυξήσει απότομα…

Η Bajaj στις μικρομεσαίες on-off - Ετοιμάζει τη δική της έως 250 κ.εκ.

Μπαίνει και ο ινδικός κολοσσός στην κατηγορία - Έρχεται μαζί και νέα μάρκα
Bajaj on-off για την Ινδία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/6/2026

Η Bajaj είναι η επόμενη από τους τεράστιες εταιρείες μοτοσυκλέτας της Ινδίας που θέλει να έχει εκπρόσωπο στις μικρομεσαίου κυβισμού on-off/adventure με την πρότασή της να απαθανατίζεται από τον κατασκοπικό φακό σε δοκιμές σε δημόσιο δρόμο.

Οι πωλήσεις πηγαίνουν πολύ καλά για την Bajaj τους τελευταίους μήνες παρόλο που μέχρι σήμερα δεν έχει στην γκάμα της adventure μοτοσυκλέτα, ούτως ή άλλως στις μικρές κατηγορίες κυβισμού οι on-off δεν είναι και τόσο δημοφιλείς στην αχανή εγχώρια αγορά.

Η Bajaj βλέπει πως έχει έρθει η ώρα να κάνει την είσοδό της σε μια κατηγορία που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και στην Ινδία, προετοιμαζόμενη ίσως και για άλλες πιο ώριμες αγορές για αυτές τις μοτοσυκλέτες. 

Η on-off που βλέπετε να σουλατσάρει καμουφλαρισμένη στους δρόμους της Ινδίας είναι η πρώτη από τις οχτώ συνολικά που ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει η Bajaj φέτος στις κατηγορίες κυβισμού από 125 έως και 250 κ.εκ.

Οι Ινδοί έχουν καλή δουλειά με το καμουφλάζ και αυτό σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα των φωτογραφιών που διέρρευσαν δεν δίνουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε λεπτομέρειες. Από τις προστασίες των καλαμιών η μικρή on-off φαίνεται να χρησιμοποιεί συμβατικό πιρούνι, ενώ ο εμπρός τροχός μοιάζει περισσότερο με 19άρη παρά με 21 ιντσών. 

Στους "on-off" τροχούς φαίνεται να συνηγορούν και οι διαδρομές των αναρτήσεων που δεν δείχνουν τόσο μεγάλες -δείτε πιο προσεκτικά και την απόσταση του πίσω τροχού από την ουρά, ενώ και το σχήμα της σέλας δείχνει ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που δεν ετοιμάστηκε για εντούρο αλλά για να αποτελεί έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ ασφάλτου και χώματος.

Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τις προδιαγραφές του κινητήρα, ο οποίος αποκλείεται να μην έχει επηρεαστεί από τους μικρού κυβισμού μονοκύλινδρους της KTM, ενώ θα μπορούσε να είναι και ακριβώς ίδιος. Το ΚΤΜ 250 Adventure που πωλείται στην ινδική αγορά φέρει πάντως 250άρη κινητήρα που αποδίδει 31 ίππους και αυτό είναι αρκετό για να ανεβάσει μοτοσυκλέτα της Bajaj μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας στον τομέα της απόδοσης.

Μένει επίσης να δούμε αν η μοτοσυκλέτα θα φέρει το όνομα της Bajaj ή αν θα αποτελεί μέρος της γκάμας της νέας εταιρείας που ετοιμάζουν οι Ινδοί, το όνομα της οποίας δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό.

Ετικέτες