MV Agusta 5κύλινδρος κινητήρας: Ο quadrato έρχεται στην παραγωγή με 240+ ίππους!

Square 5 με δύο στροφάλους - Θα παραχθεί σε κυβισμούς 850-1.150 κ.εκ., για διαφορετικά μοντέλα και κατηγορίες
MV Agusta quadrato κινητήρας 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/11/2025

Η MV Agusta έδειξε τον 5κύλινδρο κινητήρα της στην EICMA και όπως σας είχαμε πει και τότε θα είναι square 5 και θα έχει ενιαία κεφαλή και δύο στροφάλους.

Ο 5κύλινδρος κινητήρας της MV Agusta στην EICMA δεν ήταν κάτι που περιμέναμε να δούμε πόσο μάλλον αυτό που ανακοινώνει τώρα η ιταλική εταιρεία. Ο κινητήρας δεν είναι σχεδιαστική άσκηση με στόχο τον εντυπωσιασμό αλλά βρίσκεται κανονικά σε εξέλιξη στη Schiranna. 

Σύμφωνα με τους Ιταλούς ο κινητήρας εξελίσσεται για να μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικούς κυβισμούς και να χρησιμοποιηθεί σε πολλά και διαφορετικά μοντέλα: από Supersport έως Naked και Touring όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, σε ένα εύρος κυβισμού από 850 έως 1.150 κ.εκ.

Η απόδοση του "quadrato" κινητήρα μπορεί να ξεπεράσει τους 240 ίππους ενώ το όριο περιστροφής βρίσκεται πάνω από τις 16.000 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 13,76 kg.m στις 8.500 σ.α.λ. Η MV Agusta αναφέρει επίσης ότι το βάρος είναι κάτω από 60 κιλά και όλα αυτά αφορούν την έκδοση των 1.150 κ.εκ.

H MV Agusta αναφέρει ότι η σειρά ανάφλεξης των 5 κυλίνδρων προσφέρει μοναδικά πλεονεκτήματα στον κινητήρα της που επιτυγχάνει εξαιρετική καμπύλη ροπής χωρίς να χρειάζεται να υπάρχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Παράλληλα, σε σχέση με έναν V4 ίδιου κυβισμού είναι παράλληλα πιο κοντός ενώ είναι πιο στενός έναντι ενός εν σειρά 4κύλινδρου. 

Βέβαια αυτό που παραλείπει να πει η MV Agusta είναι πως είναι δύσκολο να τον τοποθετήσεις σε ένα πλαίσιο σπορ μοτοσυκλέτας και να βρεις το σωστό ζύγισμα, κάτι που κάνει απλόχερα ένας V4, ενώ τόσο σε σχέση με αυτόν όσο και με έναν εν σειρά 4κύλινδρο έχει περισσότερα κινούμενα μέρη και για αυτόν τον λόγο μεγαλύτερη κατανάλωση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει μοναδικό ήχο και ότι οι Ιταλοί θέλουν να ξεχωρίσουν από όλους τους άλλους κατασκευαστές φέρνοντας στην παραγωγή έναν κινητήρα που θα είχε κοπεί από το λογιστήριο οποιαδήποτε άλλης εταιρείας αυτήν την στιγμή.

Οι Ιταλοί λένε ότι το ντεμπούτο του 5κύλινδρου κινητήρα που θα αργήσει να γίνει -σε μερικά χρόνια- και έχει προγραμματιστεί για μια μοτοσυκλέτα που δεν υπάρχει πλέον στη γκάμα της και με αυτή τη δήλωση θα μας αφήσουν να βράσουμε στο ζουμί μας, τουλάχιστον προς το παρόν.

Παγκόσμια ανάκληση KTM Duke και Husqvarna Svarpilen / Vitpilen 2024 - Για πιθανή διαρροή στο ρεζερβουάρ

Επέκταση της πρόσφατης ανάκλησης στις Η.Π.Α.
KTM-Husqvarna ανάκληση τάπας ρεζερβουάρ
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/11/2025

Όπως σας είχαμε γράψει πρόσφατα, στις Η.Π.Α. KTM και Husqvarna εκτελούν ανάκληση για τα KTM 125, 250, 390, 990 Duke και Husqvarna Svartpilen / Vitpilen 125, 250 και 401 για πρόβλημα στη στεγανοποίηση της τάπας του ρεζερβουάρ τους. Δεν πέρασαν πολλές ημέρες, και η ανάκληση επεκτάθηκε σε παγκόσμια κλίμακα, επηρεάζοντας και την ελληνική αγορά.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών ποιότητας, αναφέρουν KTM και Husqvarna, διαπιστώθηκε ότι ορισμένες στεγανοποιήσεις στις τάπες ρεζερβουάρ καυσίμου ενδέχεται να μην πληρούν πλήρως τα πρότυπα ποιότητας των δυο εταιρειών. Λόγω αποκλίσεων στα υλικά, ενδέχεται να εμφανιστούν μικρές ρωγμές στη στεγανοποίηση, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε διαρροή καυσίμου. Για να διατηρηθεί η δέσμευση των KTM και Husqvarna για την ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων, η στεγανοποίηση της τάπας του ρεζερβουάρ καυσίμου σε όλες τις μοτοσυκλέτες που επηρεάζονται θα αντικατασταθεί. Οι πελάτες που επηρεάζονται θα ενημερωθούν προσωπικά με επιστολή και καλούνται να επικοινωνήσουν αμέσως με έναν εξουσιοδοτημένο έμπορο KTM / Husqvarna για να κλείσουν ραντεβού για την αντικατάσταση. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να ελέγξουν εύκολα εάν η μοτοσικλέτα τους επηρεάζεται, επισκεπτόμενοι την ενότητα «Service» στα site των δυο εταιρειών. Η διαδικασία αντικατάστασης θα πραγματοποιηθεί δωρεάν και αποκλειστικά από εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους KTM / Husqvarna.