Νέος Κ.Ο.Κ. - Επιβολή ποινών κατά κύριο λόγο στον οδηγό και όχι στο όχημα

Αυστηρότερα πρόστιμα στις πιο σοβαρές παραβάσεις
Από το

motomag

14/6/2022
Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, κύριος στόχος της αλλαγής του Κ.Ο.Κ. θα είναι η επιβολή των ποινών στους ίδιους τους παραβάτες και όχι στο όχημα. 
 
Παράλληλα, το Υπουργείο δεν θέλει οι ποινές να έχουν έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά να βοηθούν στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές του νέου Κ.Ο.Κ. θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης
 
Έτσι λοιπόν, οι περισσότερες ποινές που θα προβλέπονται δεν θα είναι εξοντωτικές όπως μέχρι σήμερα, προκειμένου και τα όργανα της τάξης να μην μπαίνουν σε δεύτερες σκέψεις για την εφαρμογή τους. 
 
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Καραμανλής: «Εδώ χρειάζεται να βρούμε αυτό που σε αυτή τη χώρα το ανακαλύψαμε αλλά δεν το εφαρμόζουμε: Το μέτρο»
 
Οι παραβάσεις πλέον θα χωρίζονται ανάλογα με τη σοβαρότητα τους και το δυνητικό κίνδυνο που επιφέρουν. Για παράδειγμα η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η υπερβολική ταχύτητα και η αντικανονική προσπέραση θα επισύρουν μεγαλύτερες ποινές για τον οδηγό. 
 
Το σημαντικό εδώ είναι πως οι ποινές αυτές θα απευθύνονται στον ίδιο τον άνθρωπο που έκανε την παράβαση και όχι στο άψυχο αντικείμενο, που είναι το αυτοκίνητο ή η μοτοσυκλέτα. Συνεπώς άδεια κυκλοφορίας και πινακίδα / πινακίδες θα παραμένουν στο όχημα, κάτι ιδιαιτέρως σημαντικό αν το όχημα το χειρίζονται περισσότεροι από ένα άτομο ή αν είναι ενοικιαζόμενο ή σε πρόγραμμα leasing.
 
Μία ακόμα σημαντική αλλαγή θα είναι η ίδρυση ενός κοινού ταμείου με την ονομασία «Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας» με σκοπό τη συγκέντρωση των χρημάτων από τα πρόστιμα. 
 
Στη συνέχεια τα χρήματα αυτά θα δίνονται στους δήμους για την επένδυση τους αποκλειστικά και μόνο σε βελτιώσεις του οδικού δικτύου της εκάστοτε περιοχής. 
 
Το βασικό εδώ είναι πως τα χρήματα θα τα λαμβάνουν μόνο οι δήμοι που θα δηλώνουν ικανοί να αναλάβουν ένα τέτοιο έργο και όχι όλοι οι δήμοι ισομερώς. 
 
Αυτό αν εφαρμοστεί στην πράξη θα αποτελέσει μία πάρα πολύ καλή είδηση, μιας και δεν είναι μυστικό πως οι δρόμοι μας είναι σε πολύ κακή κατάσταση και πολλές φορές οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα, δίχως να σημειωθεί εμπλοκή άλλου οδηγού. 
 
Επομένως, το ταμείο αυτό, θα μπορέσει να αποτελέσει ένα έξτρα κίνητρο και μία σημαντική βοήθεια για τους δήμους που θέλουν να προχωρήσουν σε αλλαγές του οδικού τους δικτύου.
 
Το μόνο που μένει είναι να δούμε κατά πόσο οι εξαγγελίες αυτές θα εφαρμοστούν στην πράξη. 

Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσυκλέτας: 18o Hand Shift Rally - Με τον λεβιέ στο χέρι

Από 19 ως 21 Ιουνίου σε Εύβοια και Σκύρο
hand shift rally
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/6/2026

Η Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσυκλέτας διοργανώνει στις 19 - 21 Ιουνίου το 18o Hand Shift Rally. Πρόκειται για μια ξεχωριστή εκδήλωση, με την ιδιαίτερη αυτή κατηγορία μοτοσυκλετών με τον ρυθμικό ήχο και τον λεβιέ στο χέρι!

Μια μοναδική διήμερη περιήγηση, για εκείνους που έχουν τη γνώση και την εμπειρία στον χειρισμό ταχυτήτων στο χέρι και αγαπούν τις κλασικές, αμερικάνικες κατά κανόνα μοτοσυκλέτες, με πιο δημοφιλείς τις Harley-Davidson.

Hand Shift Rally

Η εκδήλωση καλύπτει 140 χιλιόμετρα, με διαμονή στην Κύμη και μονοήμερη επίσκεψη το Σάββατο στο νησί της Σκύρου, με τυπωμένο road book και ιδανικούς χρόνους στις "ειδικές" διαδρομές. Τη διαδρομή μπορεί να ακολουθήσει ως συνοδός όποιο μέλος ή φίλος της Λέσχης το επιθυμεί. 

Η διαδρομή ξεκινά την Παρασκευή 19 Ιουνίου από τον παράδρομο της Εθνικής στον Άγιο Στέφανο προς Κύμη, για διανυκτέρευση. Η εκδήλωση ξεκινά από εκεί το Σάββατο το πρωί, περνά στη Σκύρο για περιήγηση στο νησί με επιστροφή στην Κύμη το βράδυ. Την Κυριακή η εκδήλωση θα κινηθεί στα χωριά κοντά στην Κύμη, με ανασυγκρότηση στις Κονίστρες, όπου θα τιμήσουμε την εκτέλεση αθώων κατοίκων από τους Ναζί. Εν συνεχεία παίρνει πορεία προς Νέα Στύρα, όπου είναι και το τέλος της εκδήλωσης.

Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στον Τζίμη τον Αμερικάνο.