Ο Guy Martin σπάει το αγγλικό ρεκόρ με Hayabusa Turbo: 435,97km/h!

Ήταν πρόβα με στόχο τα 460km/h!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/9/2019

Η «UK Timing Association» δημοσιεύει την προσπάθεια του Guy Martin να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας για τις «straightliners» μοτοσυκλέτες πάνω σε μία Hayabusa Turbo που έχει προετοιμάσει κατάλληλα η Holeshot Racing. Το ρεκόρ αυτό είναι συγκεκριμένο, αφορά μοτοσυκλέτες που ο αναβάτης τους δεν περικλείεται από το φαίρινγκ κι απλά καλύπτεται από αυτό, δεν έχουν αεροδυναμικά βοηθήματα που τις καθηλώνουν κάτω, ενώ η απόσταση είναι δεδομένη, σε αντίθεση με την έρημο Bonneville για παράδειγμα.

Η συνεργασία του Guy Martin με την Holeshot Racing είναι καινούρια σε ότι αφορά την προσπάθεια για την κατάκτηση του ρεκόρ και εξελίχθηκε πέρα από τις προσδοκίες και των δύο στην αρχική αυτή προσπάθεια, φτάνοντας τα 270,9mp/h. Στόχος τους ήταν να έχουν δεδομένα για το ερχόμενο Σαββατοκύριακο και συγκεκριμένα για τις 21 Σεπτεμβρίου, όπου θα προσπαθήσουν να σπάσουν το ρεκόρ, αν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Που σημαίνει πως όχι μόνο δεν πρέπει να βρέχει, αλλά ο αέρας, η θερμοκρασία και η υγρασία ακόμη, να είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Ωστόσο στο αεροδρόμιο Elvington που έγινε η προσπάθεια, στα πλαίσια του «Straightliner Event», ο Martin τα πήγε τόσο καλά που έθεσαν νέο ρεκόρ Αγγλίας. Οι συνθήκες δεν ήταν και οι καλύτερες. Ο συν παρουσιαστής του Top Gear είχε μία σφοδρή πτώση από την οποία δεν τραυματίστηκε, ενώ γενικά το Top Gear έχει κακό παρελθόν με τον δημοφιλή αυτό διάδρομο που γίνονται πολλές προσπάθειες για ρεκόρ ταχύτητας, μιας και εδώ ήταν που το 2006 παραλίγο να χάσει την ζωή του ο Hammond.

Η Holeshot δεν είναι τυχαία και η προετοιμασία της τουρμπάτης Hayabusa έγινε με εξαιρετική προσοχή. Ο κατάλληλα φορτισμένος εμπρός τροχός και η προσθόβαρη κατανομή, μελετήθηκαν στο έπακρο με βάση τα κιλά και το στιλ οδήγησης του Martin, ώστε ούτε ο πίσω τροχός να «αδειάζει», ούτε μπροστά να υπάρχει περίπτωση να ελαφρύνει!

Το αγγλικό ρεκόρ του Martin, παρόλο που είναι πιστοποιημένο, αναμένεται να επαναληφθεί το ερχόμενο Σάββατο παρουσία εκπροσώπων της FIM. Εκεί ο Martin και η Holeshot θα προσπαθήσουν να φτάσουν τα 280mph ή ακόμη καλύτερα τα 290mph, αν όλα κυλήσουν ομαλά. Τόσο η ομάδα όσο και ο Martin, είναι πολύ ευχαριστημένοι με όσα είδαν στο προπονητικό σκέλος της εκδήλωσης και περιμένουν πως θα τα καταφέρουν ενώπιον της FIM!

Ανάκληση Harley-Davidson Sportster S - Κίνδυνος αστοχίας της τιμονόπλακας

Ευρωπαϊκή ανάκληση για μοτοσυκλέτες παραγωγής 2020-2025
Recall HD Sportster
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Η Harley-Davidson προχωρά σε ανάκληση του Sportster S λόγω πιθανής κατασκευαστικής αστοχίας στην πάνω πλάκα του πιρουνιού, η οποία ενδέχεται να σπάσει και να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου και ατύχημα.

Σε ανάκληση του μοντέλου Sportster S προχωρά η Harley-Davidson, σύμφωνα με επίσημη ειδοποίηση ασφαλείας που δημοσιεύθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2025 (SR/04510/25).

 Η ανάκληση, που είχαμε ήδη αναφέρει όταν ανακοινώθηκε στις ΗΠΑ, αφορά πλέον και στην Ευρώπη, μοτοσυκλέτες που παρήχθησαν από τις 8 Δεκεμβρίου 2020 έως και τις 21 Αυγούστου 2025.

Σύμφωνα με την περιγραφή της ενημέρωσης, η άνω τιμονόπλακα του πιρουνιού ενδέχεται να παρουσιάσει αστοχία. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος απώλειας ελέγχου της μοτοσυκλέτας, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα ατυχήματος και τραυματισμού του αναβάτη.

Η εταιρεία προχωράει σε ανάκληση των μοτοσυκλετών από τους αναβάτες. Οι ιδιοκτήτες Sportster S καλούνται να ελέγξουν άμεσα εάν η μοτοσυκλέτα τους περιλαμβάνεται στην ανάκληση και να επικοινωνήσουν με εξουσιοδοτημένο συνεργάτη Harley-Davidson για τις απαραίτητες ενέργειες, υπογραμμίζοντας τη σημασία της άμεσης ανταπόκρισης σε θέματα ασφάλειας, ειδικά όταν αυτά σχετίζονται με κρίσιμα δομικά εξαρτήματα που επηρεάζουν άμεσα τον έλεγχο και τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας.

Περισσότερες πληροφορίες, καθώς και ο έλεγχος μέσω αριθμού πλαισίου (VIN), είναι διαθέσιμα στην επίσημη ιστοσελίδα εξυπηρέτησης της Harley-Davidson.