Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο - Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΥΜΕ

Νέα πολιτική για το ποδήλατο
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

4/4/2023

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναρτήθηκε ο Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο, ο οποίος περιλαμβάνει τον σχεδιασμό για την προώθηση του ποδηλάτου στην Ελλάδα, με στόχο την αύξηση του μεριδίου της χρήσης του έως το 2030.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του ΥΜΕ:

"Με αφορμή την κατάρτιση του Οδηγού, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, τόνισε: «Το όραμά μας είναι η προώθηση της χρήσης του Ποδηλάτου, ώστε να αποτελέσει ισότιμο μέσο για κάθε σκοπό μετακίνησης για όλους τους πολίτες, γεγονός που θα συνεισφέρει συνολικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην προστασία του περιβάλλοντος, στη δημόσια υγεία και στη βιωσιμότητα των πόλεων μας. Ο Οδηγός αποτελεί το κείμενο βάσης, το οποίο θεμελιώνει τη βούλησή μας για την προώθηση του Ποδηλάτου ως το πιο πράσινο μέσο μεταφοράς, που συνιστά, άλλωστε, μέρος της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, της Στρατηγικής για τη Βιώσιμη και Έξυπνη Κινητικότητα και της Στρατηγικής για την Αστική Κινητικότητα».

Η υλοποίηση του στόχου για την αύξηση του μεριδίου των μετακινήσεων με το ποδήλατο προϋποθέτει τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, θεσμικών και μη, στη βάση της πολιτικής που υπαγορεύεται από τον Οδηγό και η οποία βασίζεται στους εξής 8+2 πυλώνες:

-       Υποδομές φιλικές για το Ποδήλατο με σκοπό να αυξηθούν τα δίκτυα ποδηλατικών διαδρομών, αλλά και να θεσπιστούν υποχρεωτικές θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων.

-        Ενίσχυση της αίσθησης ασφάλειας των χρηστών Ποδηλάτου μέσω των κανόνων κυκλοφορίας για πιο δίκαιη και ασφαλή συνύπαρξη όλων των χρηστών στην οδό.

-       Το Ποδήλατο, κρίκος στην αλυσίδα της πολυτροπικότητας, για την ανεμπόδιστη μεταφορά του με τα δημόσια μεταφοράς, αλλά και τη διασφάλιση υποδομών φόρτισης του φιλικού μέσου σε σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς.

-       Ποδηλατικός τουρισμός, μοχλός για την οικονομική και βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω της δημιουργίας των κατάλληλων δομών για τον συντονισμό και την προώθηση του ευρωπαϊκού ποδηλατικού δικτύου EuroVelo.

-       Ποδηλατώ στην εργασία, κίνητρα για εργαζόμενους & επιχειρήσεις, ώστε το Ποδήλατο να αντιμετωπιστεί ως ισότιμος τρόπος μεταφοράς για τη μετάβαση στην εργασία, αλλά και για την αξιοποίησή του στην αστική εφοδιαστική.

-       Αλλαγή Νοοτροπίας για το Ποδήλατο. Εκπαίδευση – Επικοινωνία για την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου και την ένταξή του ως ισότιμου μέσου μεταφοράς σε όλες τις φάσεις σχεδιασμού: χωροταξίας και πολεοδομίας, ανάπτυξης συστημάτων μεταφορών.

-       Ποδηλατώ για την καλή υγεία. Ευαισθητοποίηση των επαγγελματιών του κλάδου υγείας για την προώθηση του ποδηλάτου ως σωματικής δραστηριότητας που βελτιώνει και ωφελεί την υγεία όλων των ηλικιακών ομάδων.   

-       Χρηματοδότηση, απαραίτητος «τροχός» για την επιτυχία της πολιτικής, μέσω της δημιουργίας ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος χρηματοδότησης για τη στήριξη των δημοτικών και περιφερειακών αρχών, δίνοντας προτεραιότητα στη χρηματοδότηση δράσεων που εντάσσονται σε ΣΒΑΚ, αλλά και τη θέσπιση χρηματοδοτικών εργαλείων για τον ιδιωτικό τομέα.

Για την υλοποίηση των ανωτέρω πυλώνων δράσης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει τον ρόλο του Εθνικού Συντονιστή για το Ποδήλατο, με σκοπό να συντονίσει το σύνολο των αρμόδιων φορέων σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης διασφαλίζοντας συλλογική συμμετοχή και ευρεία αποδοχή για την προώθηση του Ποδηλάτου.

Σε αυτή την κατεύθυνση, επόμενο βήμα είναι η κατάρτιση και εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο, το οποίο θα αναπτυχθεί με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων Υπουργείων, υπηρεσιών και φορέων, και στη συνέχεια θα θεσμοθετηθεί από την Πολιτεία ως υποχρεωτική δέσμη μέτρων - δράσεων που θα κληθούν οι αρμόδιοι φορείς να υλοποιήσουν.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το Υπουργείο Μεταφορών έχει αναλάβει την τελευταία διετία σε ένα σύνολο δράσεων, που θέτουν τις βάσεις για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου στην Ελλάδα. Όπως είπε: «Προχωρήσαμε σε μία σειρά ενεργειών που εστιάζουν στην καθημερινότητα των ποδηλατιστών, όπως η μεταφορά των ποδηλάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με ειδική σήμανση στις γραμμές 1, 2 και 3 του Μετρό, καθώς και στο Τραμ. Θεσμοθετήσαμε τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων και μοτοσυκλετών σε δημόσιους και ιδιωτικούς σταθμούς, καθώς και τον Κανονισμό Δικαιωμάτων επιβατών, ώστε να προβλέπει τη μεταφορά ποδηλάτου και πατινιών στα μέσα μεταφοράς. Ταυτόχρονα, κάθε Δήμος μπορεί να βελτιώσει τις υποδομές για το ποδήλατο ακολουθώντας τον νόμο του Υπουργείου Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, όπου δόθηκε και σχετική παράταση με ειδική διάταξη. Σε διεθνές επίπεδο, συνυπέγραψα με τον Βέλγο Υπουργό Μεταφορών και αναπληρωτή Πρωθυπουργό του Βελγίου την Ευρωπαϊκή Διακήρυξη για το Ποδήλατο και στη συνέχεια, η Κομισιόν προανήγγειλε πρόταση κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής για το ποδήλατο. Επίσης, αναπτύξαμε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατιστών για την αναβάθμιση και επέκταση των ευρωπαϊκών ποδηλατικών διαδρομών στη χώρα μας στο Δίκτυο Eurovelo, με σκοπό την ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού. Με όλες αυτές τις δράσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο διαμορφώνουμε φιλικότερες συνθήκες ώστε όλο και περισσότεροι πολίτες να χρησιμοποιούν το ποδήλατο στις καθημερινές τους μετακινήσεις, πέρα από την επιλογή του ως μέσου αναψυχής»." 

Διαβάστε περισσότερα στον σχετικό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ετικέτες

We Ride As One – Οι Έλληνες Ducatisti στην παγκόσμια γιορτή της Ducati

Το Σάββατο 9 Μαΐου το Ducati Athens διοργάνωσε μια συνάντηση των φίλων της μάρκας με προορισμό το Λαύριο
ducati we ride as one
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

12/5/2026

Η παγκόσμια γιορτή ένωσε χιλιάδες Ducatisti σε περισσότερες από 65 χώρες σε μία κοινή ημέρα αφιερωμένη στην ομαδική βόλτα, στην οποία το ΜΟΤΟ έδωσε το παρών με μια Multistrada V2.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε το Σάββατο 9 Μαΐου, με σημείο συγκέντρωσης το κεντρικό κατάστημα της εταιρείας στην Αθήνα, Ducati Athens στην Καλλιρρόης 9, για να ξεκινήσει μια βόλτα με προορισμό το Λαύριο, όπου οι ιστορίες από τον δρόμο γαρνίρισαν ιδανικά το μεσημεριανό φαγητό.

ducati we ride as one

Στην ελληνική δράση συμμετείχαν 73 φίλοι της Ducati με 57 μοτοσυκλέτες, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική και τη συνοχή της Ducati κοινότητας στην Ελλάδα, για να απολαύσουν μια όμορφη παραθαλάσσια διαδρομή που ευνοήθηκε και από τον καλοκαιρινό καιρό της ημέρας.

ducati we ride as one

Το We Ride As One αποτελεί έναν παγκόσμιο θεσμό για την κοινότητα των φίλων της Ducati. Σε κάθε χώρα και σε κάθε πόλη, οι επίσημοι συνεργάτες Ducati και τα Ducati Official Clubs οργανώνουν το δικό τους σημείο συνάντησης, τη δική τους διαδρομή και το δικό τους πρόγραμμα, δημιουργώντας όμως όλοι μαζί μία ενιαία παγκόσμια εμπειρία, όπως ακριβώς εκφράζει και το πνεύμα του We Ride As One: διαφορετικές διαδρομές, διαφορετικές πόλεις, διαφορετικές κοινότητες, με κοινό πάθος που κινείται ως ένα.

ducati we ride as one

Η φετινή διοργάνωση είχε επιπλέον ξεχωριστή σημασία, καθώς πραγματοποιήθηκε στο έτος της εκατονταετηρίδας της Ducati και ουσιαστικά αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο παγκόσμιο ραντεβού της Ducati κοινότητας στη χρονιά του εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ducati, ανοίγοντας τον δρόμο για το World Ducati Week 2026, που θα πραγματοποιηθεί στο Misano από τις 3 έως τις 5 Ιουλίου.