Panamerican Crossing 2014: Αλάσκα – Βανκούβερ

5/9/2014

 "Το τέλος…"

Με την Αλάσκα να αποτελεί άλλο ένα "τρόπαιο" στη μεγάλη ταξιδιωτική συλλογή μου, επέστρεψα και πάλι στην κωμόπολη Dawson Creek, την αφετηρία του Alaska HWY. Το "Panamerican Crossing 2014" είχε ουσιαστικά ολοκληρωθεί, αφού η μαύρη ΚΤΜ –μετά τον επαναπροσδιορισμό του ταξιδιού στο Μεξικό– είχε καταφέρει να με ταξιδέψει από την μια άκρη της αμερικανικής ηπείρου στην άλλη: από την Αργεντινή της Εβίτα Περόν και του Μαραντόνα, στην Αλάσκα των γηγενών Ινουίτ (Εσκιμώων) και Αλουίτ.
Υπολείπονταν άλλα 4.800 χιλιόμετρα για να φτάσω στην Νέα Υόρκη, εκεί όπου είχα αρχικά προγραμματίσει να πέσουν οι τίτλοι τέλους του "Panamerican Crossing 2014". Όμως, στα εκτεταμένα όρια της αμερικανικής ηπείρου, ο χρόνος ήταν πλέον απελπιστικά λιγοστός για να οδηγήσω με άνεση και ασφάλεια μέχρι την μακρινή μητρόπολη των Η.Π.Α. Η λύση; Επαναπροσδιορισμός διαδρομής Νο 2 και αλλαγή τελικού προορισμού. Τι προέκυψε; Το κοντινό Βανκούβερ στις ακτές του Ειρηνικού επιλέχθηκε για να κυματίσει την καρό σημαία του τερματισμού στο παναμερικανικό οδοιπορικό μου.
Έτσι, μετά από περίπου 3 μήνες και καταγεγραμμένα 24.150 χιλιόμετρα, η δίτροχη περιπλάνησή μου στον Νέο Κόσμο, έφτασε αισίως στο τέλος της. Διατρέχοντας από άκρη σ’ άκρη την αμερικανική ήπειρο, κυνήγησα με πάθος το όνειρο της περιπέτειας και της εξερεύνησης με μια μοτοσυκλέτα, γεύτηκα "αχόρταγα" την κάθε συγκίνηση και εμπειρία που ξεπήδησε μέσα απ’ αυτό το διηπειρωτικό ταξίδι και γνώρισα την πρωτόγνωρη δυναμική που έκρυβε τούτος ο ανεξάντλητος τόπος στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού…

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ
Χωρίς αυτούς, το "Panamerican Crossing 2014" θα ήταν απλώς μια άσκηση επί χάρτου:
1) Στην KTM S.E.E για την παραχώρηση της ΚΤΜ 1190 R Adventure, των αναγκαίων ανταλλακτικών και την τεχνική υποστήριξη.
2) Στο ταξιδιωτικό γραφείο "ΜΑΡΙΝΕ ΤOURS" για τα αεροπορικά εισιτήρια του αναβάτη.
3) Στο κατάστημα φωτογραφικών PHOTOAGORA GR. για την χορηγία του φωτογραφικού εξοπλισμού.
4) Στο ειδησεογραφικό site www.newsbeast.gr.
5) Στο μοτοσυκλετιστικό site www.bikeit.gr.
6) Στο ταξιδιωτικό portal www.xprgr.com (EXPERIENCE GREECE).
7) Στο μηνιαίο περιοδικό μοτοσυκλέτας ΜΟΤΟ.
8) Στο κατάστημα ελαστικών RIDER’S SHOP.
9) Στην "MOTOR IMPORT", την επίσημη αντιπροσωπεία της Arai στην Ελλάδα, για την χορηγία ενός κράνους Arai Tour -X3.
10) Στην "LeKare – Designs", και προσωπικά στον κ. Λευτέρη Καρέτσο, για τις υπέροχες αερογραφίες που ζωγράφισε στο κράνος.

ΑΜΟΤΟΕ: Η επίσημη θέση της για την ακύρωση του 1ου αγώνα ΜΧ και τους ελέγχους ΑΑΔΕ στην εντουροβόλτα της Θάσου

Με δελτίο Τύπου η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος απαντά σε σχόλια και δημοσιεύματα για δύο θέματα της πρόσφατης επικαιρότητας, ενώ αναφέρεται και στη συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στο πανελλήνιο Enduro
αμοτοε
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

16/4/2026

Η ακύρωση του πρώτου αγώνα για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross που θα γινόταν στο Άργος θεωρητικά οφειλόταν στην κακοκαιρία Erminio που πρόσφατα ταλαιπώρησε την Ελλάδα. Αφορμή για το δελτίο Τύπου της ΑΜΟΤΟΕ φαίνεται πως είναι αναφορές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τον κύριο Τάσο Πασπαλιάρη (1ο σχόλιο στην ανάρτηση αυτή στο Facebook).

Το δεύτερο θέμα που θίγεται αφορά μια άλλη ιστορία που διαδραματίστηκε στις αρχές του Απρίλη σε φιλική εντουροβόλτα της Θάσου, όταν κλιμάκιο της ΑΑΔΕ περίμενε τους συμμετέχοντες στην Κεραμωτή για να προβεί σε εξονυχιστικούς ελέγχους σε όσους βγήκαν από το καράβι, κόβοντας στη πορεία κάμποσα πρόστιμα για παρατυπίες στα έγγραφα των μοτοσυκλετών και των οχημάτων με τα οποία μεταφέρονταν.

Τέλος, στο εν λόγω δελτίο Τύπου η ΑΜΟΤΟΕ κάνει και μια αναφορά στη συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στο πανελλήνιο Enduro, δοθέντος πως από φέτος έχουν βρει θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα EnduroGP της FIM.

Στo MOTO παρακολουθούμε προσεκτικά τις εξελίξεις με πρώτο και κύριο γνώμονα να μεταφέρουμε την επικαιρότητα αμερόληπτα και με ακρίβεια, βασισμένοι μόνο σε επιβεβαιωμένες πληροφορίες και γεγονότα – στην κατεύθυνση αυτή άλλωστε έγινε και η επικοινωνία μας με την ΑΑΔΕ που αναφέρεται στο κείμενο της ΑΜΟΤΟΕ.

Ακολουθεί στη συνέχεια αυτούσιο το δελτίο Τύπου της ΑΜΟΤΟΕ ως το λάβαμε το πρωί της Πέμπτης 16/4:

"Η ΑΜΟΤΟΕ θα ήθελε να τοποθετηθεί επί θεμάτων που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες, κυρίως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και να ενημερώσει τα σωματεία-μέλη της, τους αθλητές, καθώς και τους φίλους της.

Σχετικά με τις δηλώσεις του κυρίου Πασπαλιάρη αναφορικά με την ακύρωση του 1ου αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross, η Ομοσπονδία θεωρεί ότι από τα όσα ο ίδιος αναφέρει καθίσταται σαφές πως η διοίκηση κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ο αγώνας να διεξαχθεί κανονικά.

Το πρόβλημα με τον κύριο Πασπαλιάρη προέκυψε όταν μας ενημέρωσε, το μεσημέρι της Τετάρτης (λίγο πριν τον αγώνα), ότι δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διορθώσεις που του είχαν υποδειχθεί και ότι δεν επιθυμούσε τη διεξαγωγή του αγώνα.

Η αναβολή του αγώνα θα γινόταν για λόγους ασφαλείας, όπως είχε υποδειχθεί και από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Η απόφαση για την ακύρωση όλων των αγώνων που είχαν ανατεθεί στη συγκεκριμένη πίστα ελήφθη, καθώς ο ιδιοκτήτης της παρείχε ανακριβή στοιχεία σχετικά με την πρόοδο των εργασιών σε κάθε διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τους προηγούμενους μήνες, μεταξύ του κυρίου Πασπαλιάρη και στελεχών της ΑΜΟΤΟΕ.

Σε ότι αφορά το πρόγραμμα motocross θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες.

Σχετικά με τα όσα απαράδεκτα ακούστηκαν και γράφτηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στη Θάσο, από χρήστες οι οποίοι, στην καλύτερη περίπτωση, έχουν πλήρη άγνοια και, στη χειρότερη, εξυπηρετούν ιδιοτελείς σκοπούς, επισημαίνουμε ότι η παραπληροφόρηση θέτει σε κίνδυνο εκείνους που υποτίθεται ότι επιδιώκουν να προστατεύσουν.

Η Ομοσπονδία καθιστά για ακόμη μία φορά σαφές ότι δεν έχει καμία απολύτως σχέση με όσα παράλογα, ανυπόστατα και προσβλητικά γράφτηκαν σχετικά με τους συγκεκριμένους ελέγχους και την εμπλοκή της με καταγγελίες.

Όπως άλλωστε τόνισε και το περιοδικό Moto, μετά από επικοινωνία με διοικητικό στέλεχος της αρμόδιας υπηρεσίας που διενεργεί τους ελέγχους, πρόκειται για προγραμματισμένες ενέργειες στο πλαίσιο των τακτικών ελέγχων.

Αυτό μπορεί να το επιβεβαιώσει κάθε ενδιαφερόμενος που ελέγχθηκε, ζητώντας τον σχετικό φάκελο ώστε να ενημερωθεί και να ενημερώσει αν υπήρξε καταγγελία.

Σχετικά με τη συζήτηση περί συμμετοχής ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στο πρωτάθλημα enduro, ενημερώνουμε τους ενδιαφερόμενους ότι η ίδια η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας (FIM) επέτρεψε τη συμμετοχή των συγκεκριμένων μοτοσυκλετών μόλις κατά την τρέχουσα αγωνιστική χρονιά, το 2026.

Η ΑΜΟΤΟΕ θα μελετήσει την πορεία της συγκεκριμένης κατηγορίας και, σε συνεργασία με τη FIM, θα εξετάσει το ενδεχόμενο συμμετοχής τους στο μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη τα συμπεράσματα που θα προκύψουν."