Πατέντες για πτυσσόμενο σταντ απ’ τη Honda!

Μια διαφορετική προσέγγιση
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/1/2020

Παρότι το πλαϊνό σταντ είναι μεγαλύτερο σε ηλικία απ’ τις μοτοσυκλέτες -εμφανίστηκε πρώτα στα ποδήλατα- έχει χάσει το τρένο τις εξέλιξης αρκετές φορές. Οι πρώτες πατέντες που καταχωρήθηκαν για τη δημιουργία του πρώτου πλάγιου σταντ σε ποδήλατο ήταν το 1896 απ’ τον Aflred Berruyer και μάλιστα εφάρμοζε στο πιρούνι και όχι πίσω απ’ το αριστερό πεντάλ όπως έχουμε συνηθίσει. Στις μοτοσυκλέτες παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1926 απ’ τον Eldon C Henderson και για το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας του παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο. Αργότερα φυσικά δημιουργήθηκε το διπλό σταντ, που έρχεται για να λύσει όλα τα προβλήματα όταν θέλουμε να παρκάρουμε σε ανηφόρες ή κατηφόρες ή σε ανισόπεδο έδαφος. Η τελευταία φορά που είδαμε κάποια εταιρεία να ασχολείται με το σταντ ήταν η BMW, που στις πατέντες της το χρησιμοποιούσε για την ασύρματη φόρτιση του ηλεκτρικού σκούτερ που θα εξόπλιζε.

Το γεγονός πως όλα αυτά τα χρόνια κανείς δεν έχει ασχοληθεί με τη βελτίωση του πλάγιου σταντ, δεν αποτελεί μυστήριο καθώς εξυπηρετεί άρτια το σκοπό του με τη μορφή που έχει και το μόνο που μας απασχολεί συνήθως είναι να ανοιγοκλείνει εύκολα και να έχει το κατάλληλο μήκος. Τώρα, η Big-H κατέθεσε σχέδια για τη δημιουργία ενός πτυσσόμενου σταντ που αποτελείται από τρία μέρη, ούτως ώστε όταν το κλείνουμε να μην πιάνει τόσο χώρο. Όπως μπορείτε να δείτε και στα σχέδια η Honda έχει μεριμνήσει ώστε όταν ανοίγει να ασφαλίζουν τα μέρη μεταξύ τους και να μην υπάρχει η περίπτωση να διπλώσουν προς τα μέσα. Για να το πετύχει χρησιμοποιεί ελατήρια στο εσωτερικό τους (βλ. 55 και 83) αλλά και ασφάλειες (βλ. 71 και 81) ώστε να κρατούν το σταντ στο μέγιστο μήκος. Κατά την κίνηση τα τρία μέρη του σταντ περιστρέφονται προς τα πίσω και ασφαλίζουν, ενώ για το μάζεμά τους χρειάζεται να το πιέσει το σταντ πρώτα προς τα κάτω ο αναβάτης, απελευθερώνοντας τις ασφάλειες.

Με την κατάθεση των πατεντών η Honda εξασφαλίζει να προφυλάξει την ιδέα της και να αποτρέψει άλλους κατασκευαστές απ’ το να την χρησιμοποιήσουν. Το αν θα τη χρησιμοποιήσει η ίδια είναι καθαρά δική της απόφαση. Το πτυσσόμενο σταντ θα ήταν χρήσιμο σε σκούτερ όπως αυτό που παρουσιάζεται στα σχέδια αλλά και σε μεγάλες και βαριές μοτοσυκλέτες τουρισμού, όπου θα μπορούσε να ανοίγει/κλείνει ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού. Ωστόσο, το γεγονός πως αποτελείται από τρία μέρη και δύο ελατήρια σημαίνει πως πιθανότατα θα είναι πιο βαρύ απ’ ότι το κλασσικό σταντ που όλοι γνωρίζουμε, με την προϋπόθεση βέβαια πως και τα δύο είναι κατασκευασμένα απ’ το ίδιο υλικό. Οπότε η χρήση του πτυσσόμενου σταντ θα ωφελήσει περισσότερο τις μοτοσυκλέτες και σκούτερ, που το χαμηλό βάρος δεν έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία τους.

Ετικέτες

Ήρθαν τα 500άρια Honda με E-Clutch! - Μείωση τιμών NX500, CB500 Hornet, CBR500R άνευ E-Clutch

Συμπιέζει και άλλο την τιμολογιακή της πολιτική η Honda
Honda 500άρια E-Clutch οι τιμές τους στην Ελλάδα 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

27/5/2026

Τα δικύλινδρα 500άρια Honda με το σύστημα αυτοματοπoίησης του συμπλέκτη E-Clutch είναι πλέον διαθέσιμα στην ελληνική αγορά με την αντιπροσωπεία να προχωρά σε μείωση των τιμών των στάνταρ εκδόσεων με την έλευσή τους.

Στην δεύτερη κατά σειρά μείωση τιμών προχωρά η Honda για τα μοντέλα της που τοποθετούνται στη δημοφιλή μεσαία κατηγορία των 500 κ.εκ. με το παράδοξο για την εποχή μας, τα νέα μοντέλα να φέρνουν μαζί τους μείωση τιμής.

Ο αυξημένος ανταγωνισμός συμπιέζει τα περιθώρια και έτσι το Honda NX500 κοστίζει τώρα €6.990 από €7.190. Αντίστοιχα το μοντέλο E-Clutch, το οποίο με βάση τα ερωτήματα και τις προπαραγγελίες αναμένεται να αποτελέσει βασικό ποσοστό των πωλήσεων, κοστίζει €7.490.

Αντίστοιχα κυμαίνονται και οι τιμές των βασικών και E-Clutch εκδόσεων για τις street μοτοσυκλέτες της οικογένειας με το CB500 Hornet να κοστίζει €6.650 και €7.150 είναι η τιμή της έκδοσης με E-Clutch.

Τέλος, το CBR500R κοστίζει πλέον €7.400 στην βασική του έκδοση και €7.900 στην έκδοση με το σύστημα E-Clutch.