Περιφέρεια Αττικής - Πρόστιμα σε πέντε πρατήρια καυσίμων

Ελλιποβαρή καύσιμα, παραβίαση σφραγίδων και έλλειψη πινακίδας τιμών στις παραβάσεις
Πρόστιμα σε πρατήρια καυσίμων
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/12/2024

Καταιγισμός στις ανακοινώσεις για πρόστιμα σε πρατήρια βενζίνης στις 3/12/2024 από την Περιφέρεια Αττικής, με τους παραβάτες να τιμωρούνται με χρηματικά πρόστιμα για ελλιποβαρή παράδοση καυσίμων, παραβίαση σφραγίδων στις αντλίες καυσίμων και για έλλειψη πινακίδας τιμών.

Αρχίζουμε από τα πιο υψηλά πρόστιμα, με πρώτο την επιβολή προστίμου 60.000 ευρώ στο πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “ΔΕΚΑ ΠΕΤΡΟΛ E.E.” που βρίσκεται στη Βούλα Αττικής , επί της οδού Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή 185. Εκεί βρέθηκαν τρεις αντλίες που έδιναν μικρότερη ποσότητα καυσίμου απ’ όση έγραφε ο μετρητής. Οι αποκλίσεις στις αντλίες με αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων έφταναν το 1,1-1,2% με μέγιστο επιτρεπόμενο όριο το 0,5%.

Ακολουθούν πρόστιμα σε δυο πρατήρια, των 10.000 ευρώ έκαστο.

Το πρώτο αφορά στο πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “Ms Fuels Vari E.E.” που βρίσκεται στη Bάρη Αττικής , επί της οδού Λεωφ. Βάρης – Κορωπίου 203. Εκεί βρέθηκε αντλία που έδινε ελλιποβαρή ποσότητα καυσίμου LPG κατά 1,45%, με μέγιστο επιτρεπόμενο όριο το 1%.

Το δεύτερο αφορά στο πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “ΛΑΥΡΙΟΥ FUELS E.E.” που βρίσκεται στα Γλυκά Νερά Αττικής , επί της οδού Λεωφ. Λαυρίου 39. Εκεί βρέθηκε αντλία LPG να δίνει ελλιποβαρή ποσότητα καυσίμου κατά 1,45%, με μέγιστο επιτρεπόμενο όριο το 1%.

Συνεχίζουμε με πρόστιμο των 5.000 ευρώ για παραβίασης σφραγίδας υγρών καυσίμων. Το πρόστιμο αφορά στην εταιρεία με την επωνυμία “ΛΑΣΚΟΣ Ε.Ε.” που βρίσκεται στην Αθήνα Αττικής στην οδό Άργους 151, για παραβίαση σφραγίδας- ταινίας ασφαλείας διανομέα υγρών καυσίμων που αφορά έναν ογκομετρητή. Συγκεκριμένα, κατά τον έλεγχο που στο υποκατάστημα – πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “ΛΑΣΚΟΣ Ε.Ε.” που βρίσκεται στις Αχαρνές Αττικής στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως 81 σε ένα διανομέα του πρατηρίου, μάρκας Rong – Xing με S.N. : 20121103 και προϊόντα πώλησης πετρέλαιο θέρμανσης και αμόλυβδης βενζίνης, βρέθηκε παραβιασμένη η σφραγίδα – ταινία ασφαλείας που ασφαλίζει την μία από τις πάνω πόρτες του διανομέα που εξασφαλίζει την πρόσβαση στα ηλεκτρονικά του μέρη και συγκεκριμένα σε μία από τις CPU του διανομέα με επηρεαζόμενο έναν ογκομετρητή.

Και τελειώνουμε με πρόστιμο 3.000 ευρώ που αφορά σε πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “MEGASAIN FUELS IKE.” στην οδό Καλύμνου 35 στη Βούλα Αττικής. Εκεί διαπιστώθηκε ότι για τα διατιθέμενα καύσιμα, δεν είχε γνωστοποιήσει το πρατήριο στον διαδικτυακό τόπο www.fuelprices.gr του Υπουργείου Ανάπτυξης ως όφειλε, τις τιμές λιανικής πώλησης των ανωτέρω καυσίμων για χρονικό διάστημα άνω των επτά ημερών, παράβαση που επισύρει διοικητικό πρόστιμο.

Ετικέτες

Νέος ΚΟΚ: Εκκίνηση μοτοσυκλέτας μόνο με κράνος στους υπότροπους - Ποινή γιατρών σε ανανεώσεις διπλωμάτων ηλικιωμένων

Σωστό το μέτρο να εξετάζουν την υπογραφή των γιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων
elas1
Από το

motomag

20/11/2025

Διασταύρωση ιατρικών γνωματεύσεων μέσω ΗΔΙΚΑ και αυστηρότερος έλεγχος των γιατρών για τις ανανεώσεις των διπλωμάτων των ηλικιωμένων, ειδική εφαρμογή που δεν θα αφήνει την μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης που στο παρελθόν είχε ήδη συλληφθεί να μην φορά κράνος, επιχειρεί να το ξανά κάνει - Καθώς και σύστημα που θα διενεργεί αλκοτέστ στον οδηγό και δεν θα εκκινεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση υπερβαίνει το όριο, σε μοντέλο Σουηδίας, εξετάζει η κυβέρνηση.

Τα στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία το 2025 είναι ενθαρρυντικά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο σημειώνεται αύξηση (12%) στα τροχαία ατυχήματα αλλά μείωση (35%) στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με την περσινή χρονιά. Μετά τον νέο ΚΟΚ και την αυστηροποίηση των ποινών σε περίπτωση παράβασης, η κυβέρνηση φαίνεται πως εξετάζει κι άλλες παραμέτρους και συστήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Μια ενέργεια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η χρήση ενός συστήματος που δεν θα επιτρέπει σε μια μοτοσυκλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης δεν φοράει κράνος. Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί και θα λειτουργεί με ειδικό σένσορα και τη βοήθεια AI. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2000 και μετά. Η σκέψη υλοποίησης προβλέπει πως το σύστημα αυτό θα τοποθετείται στην μοτοσυκλέτα όταν ο αναβάτης πιάνεται χωρίς να φοράει κράνος, έτσι ώστε να μην μπορεί να το κάνει και την επόμενη φορά. Φαίνεται απίστευτα μακρινό για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι τουλάχιστον αμφίβολο κάτι τέτοιο να φτάσει στην φάση της υλοποίησης, περνώντας της σκέψης και της συζήτησης. Προτιμότερο -πιστεύουμε- θα ήταν μία προσπάθεια να μειωθεί το ΦΠΑ στα κράνη από το 13% που είναι τώρα, στο 0% κάτι που η χώρα μας ΔΕΝ μπορεί να υλοποιήσει μόνη της και χρειάζεται την σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. και έπειτα να υπάρχουν μέτρα ώστε η διαφορά αυτή να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή.

Ωστόσο κάτι παρόμοιο εξετάζει η κυβέρνηση και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εφόσον κάποιος οδηγός πιαστεί να έχει περάσει το όριο κατανάλωσης αλκοόλ, θα τοποθετείται ένα σύστημα στο οποίο την επόμενη φορά ο οδηγός θα πρέπει να φυσήξει για να κάνει ο ίδιος αλκοτέστ στον εαυτό του και σε περίπτωση που είναι πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο δεν θα εκκινεί. Αυτό είναι κάτι που υπάρχει ήδη σε υλοποίηση σε άλλες χώρες.

Ένα μέτρο που εξετάζεται από την κυβέρνηση και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, το βλέπουμε δηλαδή ως μία παράβλεψη αυτή την στιγμή, είναι οι ανανεώσεις διπλωμάτων των ηλικιωμένων που τώρα αρκεί μια απλή γνωμάτευση γιατρού για να γίνει η ανανέωση. Η σκέψη είναι η διαδικασία να ψηφιοποιηθεί ώστε να φαίνεται ποιος γιατρός έδωσε άδεια για ανανέωση διπλώματος. Η πλατφόρμα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ που έχει το πλήρες ιατρικό ιστορικό των πολιτών. Η πίεση προς όσους γιατρούς που δίνουν “εύκολα” τις γνωματεύσεις θα αυξάνεται, καθώς εάν ένας ηλικιωμένος προκαλέσει ατύχημα θα ελέγχεται ο φάκελος υγείας του και κατά πόσο ήταν σε θέση να οδηγήσει, συγκρίνοντας την πραγματικότητα με βάση την εικόνα που υπέγραψε ο εκάστοτε γιατρός, καθιστώντας τον υπόλογο του ατυχήματος επειδή του ανανέωσε το δίπλωμα!