Σε νέα τσέπη τα διόδια της Εγνατίας Οδού εντός του 2025 ενώ υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις

Τούνελ χωρίς πιστοποίηση για διευρωπαϊκό δίκτυο - Χωρίς Σ.Ε.Α.
Egnatia
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

10/9/2025

Η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αναμένεται μέσα στο 2025, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα να διαβεβαιώνει ότι θα προχωρήσουν οι απαραίτητες βελτιώσεις για τους οδηγούς

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ., Ιλχάν Αχμέτ, ο Χρίστος Δήμας υπογράμμισε στη Βουλή τον κομβικό ρόλο που παίζει η Εγνατία Οδός για την ανάπτυξη και τις μετακινήσεις στη Βόρεια Ελλάδα. Όπως ανέφερε, η παραχώρηση θα ολοκληρωθεί εντός του έτους ώστε να δρομολογηθούν έργα αναβάθμισης σε σήραγγες, γέφυρες και υποδομές, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών.

"Η Εγνατία Οδός αποτελεί έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου, με δείκτες οδικής ασφάλειας ανάλογους των υπόλοιπων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων", σημείωσε ο Υπουργός, ενώ πρόσθεσε ότι ήδη απαιτούνται νέες συντηρήσεις, υπολείπεται όμως και η κατασκευή Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) μέσα στις καθορισμένες προθεσμίες.

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θράκη και τη Μακεδονία, όπως η αποκατάσταση του τμήματος Κομοτηνή – Τελωνείο Κήπων, η παράκαμψη Καβάλας και οι εργασίες μεταξύ κόμβου Λαγκαδά και Νυμφόπετρας.

Ο κ. Δήμας υπενθύμισε επίσης ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει αυστηρότερες ποινές για παραβάσεις που συνδέονται με σοβαρά τροχαία, τονίζοντας ότι η θεσμική αυτή αλλαγή αποτελεί ασπίδα για την οδική ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή.

Εκείνο που κανείς βουλευτής δεν ρώτησε και αυτό που αποφεύγουν από την πλευρά της Πολιτείας να σχολιάσουν είναι το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων στους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας.

Από απευθείας δήλωση στο MOTO εργαζομένων στους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας, ξεκαθάρισαν πως οι πομποδέκτες των υπόλοιπων εταιρειών δεν συνεργάζονται σωστά με τις διόδους αυτόματης χρέωσης που έχει η Εγνατία με αποτέλεσμα πολλοί να εγκλωβίζονται και να πρέπει να κάνουν όπισθεν. Ταυτόχρονα με το γεγονός πως τουλάχιστον στο ανατολικό τμήμα της Εγνατίας αρκετοί σταθμοί είναι τοποθετημένοι σε σημείο χωρίς ορατότητα που κάποιος ξένος που δεν γνωρίζει τον δρόμο και δεν έχει δει και την πινακίδα ή την είδε και δεν την κατάλαβε, με αποτέλεσμα να καταλήξει να φρενάρει την τελευταία στιγμή. Και όταν πετύχει κάποιον που προσπαθεί να κάνει και όπισθεν τότε έχουμε το σκηνικό για σίγουρο ατύχημα.

Η Εγνατία μετρά ήδη πολλά ατυχήματα στους σταθμούς των διοδίων. Θα έπρεπε να είναι από τους πρώτους δρόμους της χώρας που καταργούνται οι μετωπικοί σταθμοί και εφαρμόζεται σύστημα αντίστοιχο της Σερβίας, της Ιταλίας και τόσων άλλων χωρών που έχουν αποφασίσει να λειτουργήσουν με το σύστημα των Παραχωρήσεων, όπως επέλεξε και η Ελλάδα.

Εκείνο που τόνισε ο Υπουργός είναι οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης που ειδικά για τις μοτοσυκλέτες είναι κομβικής σημασίας καθώς δεν μπορείς να ανεφοδιαστείς από την Θεσσαλονίκη μέχρι και την Αλεξανδρούπολη, αν δεν βγεις από τα πλευρικά διόδια και μία μοτοσυκλέτα θα χρειαστεί να το κάνει αυτό πολλές φορές εξαιτίας της απόστασης. Υπάρχει η πρόβλεψη αυτή την στιγμή να μην πληρώσεις τα επόμενα διόδια εξηγώντας πως βγήκες για να γεμίσεις, αλλά είναι μία ολόκληρη διαδικασία, χώρια που ο ταξιδιώτης δεν την γνωρίζει.

Τουλάχιστον σε αυτό το πρόβλημα αναφέρθηκαν, αλλά πρόκειται ήδη για μία καθυστέρηση πολλών ετών για την οποία δεν δόθηκε και καταληκτική ημερομηνία, μόνο ότι το έχουν καταγράψει ως πρόβλημα και θα κάνουν κάτι για αυτό. Στο μεταξύ η ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ που θα αναλάβει την Εγνατία Οδό και θα πρέπει να υλοποίησει τα παραπάνω, θα καταβάλει μικρότερη αποζημείωση με την δικαιολογία ότι απομένουν εργασίες που πρέπει να γίνουν. Για άλλη μία φορά στην Ελλάδα ουσιαστικά καλύπτουμε το κόστος των εργασιών και έπειτα πληρώνουμε έναν τρίτο για να τα χρησιμοποιήσουμε σε κόστος που καλύπτει εκ νέου την κατασκευή τους αντί μόνο της διαχείρισης!

KYMCO: Μείωση τιμών σε δημοφιλή μοντέλα - Έως και 500 ευρώ χαμηλότερα

Το X-Town 300 Ε5+ κάτω από 4.000 ευρώ - Και ανακοίνωση νέου τιμοκατάλογου 2026
KYMCO μείωση τιμών 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

28/4/2026

Η Mototrend, ελληνική αντιπροσωπεία της KYMCO ανακοίνωσε τον νέο της τιμοκατάλογο στον οποίο περιλαμβάνονται μειώσεις τιμών σε πέντε διαφορετικά της σκούτερ.

Ο νέος τιμοκατάλογος της Mototrend SA για τα μοντέλα της KYMCO βρίσκεται πλέον σε ισχύ, καταργεί όλους τους προηγούμενους και μέσα σε αυτόν βλέπουμε και μειώσεις σε μοντέλα της από τα 125 έως και τα 350 κ.εκ. 

Συγκεκριμένα οι νέες μειωμένες τιμές αφορούν στα εξής:

Agility S 125 Ε5+: Από 2.495 σε 2.350 ευρώ
People S 200 E5+: Από 3.095 σε 2.995 ευρώ
X-Town ST 250 Ε5+: Από 4.595 σε 4.395 ευρώ
X-Town 300 Ε5+: Από 4.495 σε 3.995 ευρώ
Downtown GT 350 Ε5+: Από 5.595 σε 5.395 ευρώ

Δείτε παρακάτω ολόκληρο τον τιμοκατάλογο των μοντέλων της KYMCO για το 2026 στον οποίο περιλαμβάνονται και τα ATVs της εταιρείας.

Μοντέλο

Τιμή (ευρώ)

50cc

 

FILLY 50i

1.795,00

AGILITY 16+ 50i

2.195,00

125cc

 

MICARE 125i

1.945,00

AGILITY S 125i

2.350

SKYTOWN 125i T/C

2.595

LIKE 125i

2.845

PEOPLE S 125i

2.995

DINK X 125i L/C ABS

2.895

DINK R 125i

3.295

150-200cc

 

AGILITY S 200i ABS

2.895

PEOPLE S 200i ABS

2.995

300-350cc

 

X-TOWN ST ABS

4.395

X-TOWN 300i ABS

3.995

AGILITY 350i ABS/TCS

5.390

DTX 360 ABS/TCS

5.495

DOWNTOWN GT 350i ABS/TCS

5.395

>400cc

 

XCITING VS 400i ABS/TCS

6.995

ΑΚ 550i AIBS/TCS Noodoe

10.995

AK 575i AIBS/TCS

11.995

CV3 ABS Noodoe

13.995

ATV

 

MXU 465i 4WD

7.995

MXU 550i 4WD

9.510

MXU 700i EPS 4WD

11.620