Συνεργασία Honda – Yamaha!

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/10/2016

Δεν πρόκειται για πρωταπριλιάτικο αστείο, αλλά για πραγματικό γεγονός το οποίο μάλιστα ανακοινώθηκε επίσημα από την Honda. Η είδηση είναι ότι η Honda και η Yamaha ξεκίνησαν τις συζητήσεις για μια πιθανή συνεργασία στο χώρο των μικρών scooter (έως 50cc) και στις μικρές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες για την ιαπωνική αγορά. Η συνεργασία δηλαδή αφορά την "Class-1", όπως ονομάζεται στην Ιαπωνία η κατηγορία που περιλαμβάνει, σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας, "οχήματα που διαθέτουν δύο ή περισσότερους τροχούς και κινητήρα με χωρητικότητα ως 50cc ή λιγότερα, ή έναν ηλεκτρικό κινητήρα με απόδοση 0,60kW (0,8 ίππους) ή λιγότερα".
Ο πλουραλισμός που επικρατεί στις επιλογές για τις εντός πόλης μετακινήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν από ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση μέχρι μικρά scooters, έχει ως αποτέλεσμα να συρρικνωθεί το μερίδιο αγοράς τους τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, τα εργοστάσια έχουν να αντιμετωπίσουν πολλές και διαφορετικές προκλήσεις σχετικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας και τους περιορισμούς των ρύπων οι οποίοι γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί. Κατ' επέκταση, η εξέλιξη και παραγωγή μικρών scooter, όπως καταλαβαίνετε, αρχίζει και γίνεται ασύμφορη.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες η Honda και η Yamaha κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι συνεργασίες είναι η μοναδική λύση για να βρεθεί μια συμφέρουσα διέξοδος σ' αυτό το ζήτημα, οπότε και ξεκίνησαν οι συζητήσεις για να βρεθεί η φόρμουλα μιας συνεργασίας.
Πιο συγκεκριμένα, τα πεδία συνεργασίας καθορίζονται σε τρεις τομείς. Αρχικά, έχει τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα ως τα τέλη του 2018, όπου η Honda θα προμηθεύει με scooter 50 κυβικών την Yamaha ως ΟΕΜ (Original Equipment Manufacturer, δηλαδή ως εργοστασιακός προμηθευτής) τα οποία θα είναι εξελιγμένα με βάση τα Honda Tact και Giorno 50, τα οποία ήδη πωλούνται από την Honda στην Ιαπωνία. Η Yamaha θα πουλάει αυτά τα μοντέλα ως αντικαταστάτες των Jog και Vino. Λέτε να δούμε και το EV-Cub με λογότυπα Yamaha;

Honda Giorno 50

Επιπλέον, η Honda και η Yamaha αυτή την στιγμή εξελίσσουν, κατασκευάζουν και πουλάνε πενηντάρια scooter για επαγγελματικές χρήσεις, όπως το Honda Benly και το Yamaha Gear. Οι δύο εταιρείες λοιπόν να αναζητήσουν λύσεις για να εξελίξουν μαζί την επόμενη γενιά αυτών των μοντέλων, την οποία θα προμηθεύει επίσης ως ΟΕΜ η Honda την Yamaha.
Τέλος, η συνεργασία τους θα επεκταθεί και στον τομέα των μικρών ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, με στόχο να διεισδύσουν ακόμη περισσότερο τα ηλεκτρικά στην Class-1. Τα δύο εργοστάσια θα αναζητήσουν μαζί λύσεις για τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν τα ηλεκτρικά οχήματα όπως η αυτονομία, ο χρόνος φόρτισης, οι επιδόσεις και το κόστος. Γι' αυτό το σκοπό θα σχηματίσουν ένα κοινό μέτωπο επιδιώκοντας συνεργασίες με άλλα εργοστάσια και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα.
Η τελευταία όμως πρόταση της ανακοίνωσης είναι ίσως η πιο ουσιαστική κι αυτή που ανοίγει μεγάλα θέματα για το μέλλον, καθώς αναφέρει πως "οι δύο εταιρείες θα δουλέψουν από κοινού για την περαιτέρω αναζωογόνηση της αγοράς της μοτοσυκλέτας στην Ιαπωνία."
Ο Shinji Aoyama, o Πρόεδρος της Honda Motor δήλωσε πως μέσα από αυτή τη συνεργασία οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να προσφέρουν οχήματα για την μικρή κατηγορία που θα ξεπεράσουν τις προσδοκίες των πελατών τους, δίνοντας έμφαση στην αύξηση της επιρροής της ηλεκτροκίνησης. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ομόλογος του στη Yamaha, Katsuaki Watanabe είπε πως η συνεργασία που θα ξεκινήσει με την μορφή OEM θα προσχωρήσει και πέρα από το πλαίσιο της απλής προμήθειας προϊόντων και θα χαράξει μια διαφορετική μοτοσυκλετιστική κουλτούρα στην Ιαπωνία.

Έξυπνες κάμερες – Νέος διαγωνισμός με μικρότερο προϋπολογισμό, σιγή ιχθύος για λάθος ενδείξεις στην πιλοτική φάση

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προκήρυξε νέο διαγωνισμό μετά την ακύρωση του πρώτου λόγω προσφυγών
camera
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Ο νέος διαγωνισμός γίνεται “για τη σύναψη μεικτής σύμβασης προμήθειας και παροχής υπηρεσιών για την Προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση δικτύου Καμερών Καταγραφής Παραβάσεων Κ.Ο.Κ.” και έχει συνολικό προϋπολογισμό 44.055.805 ευρώ, ενώ το κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.

Το αντικείμενό του τώρα αφορά μόνο τις 1.000 σταθερές κάμερες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε σταθερά σημεία ανά τη χώρα και όλα τα συμπαραμαρτυρούντα τους: βάσεις στήριξης, ηλεκτρολογική εγκατάσταση, δικτύωση, συντήρηση, εκπαίδευση αστυνομικών στη χρήση τους. Δεν περιλαμβάνει δηλαδή τις κινητές κάμερες που θα μπουν σε λεωφορεία, οι οποίες πιθανότατα θα ανατεθούν σε διαφορετικό διαγωνισμό.

Ο νέος διαγωνισμός θέτει ως καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών την 27η Ιουλίου 2026 και την ηλεκτρονική τους αποσφράγιση την 28η Ιουλίου, ωστόσο προβλέπει σχεδόν το μισό κόστος από πριν και η αιτία είναι η αφαίρεση του όρου προαίρεσης, δηλαδή της δυνατότητας επέκτασης της παραγγελίας σε μετέπειτα χρόνο. Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο λόγος που δεν ενσωματώθηκε ξανά η προαίρεση είναι πως δεν μπορούν να είναι γνωστές εκ των προτέρων οι τεχνικές προδιαγραφές που θα ισχύουν σε μερικά χρόνια, έτσι η κυβέρνηση δεν ήθελε να δεσμευτεί με ένα πακέτο συγκεκριμένων προδιαγραφών που ενδεχομένως να έχει ξεπεραστεί ή βελτιωθεί ως την επόμενη προμήθεια.

Θυμίζουμε πως ο πρώτος διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί ματαιώθηκε στα τέλη Μαΐου μετά από αρκετές προσφυγές εταιρειών που επικαλούνταν είτε ασαφείς τεχνικές προδιαγραφές ή υπονοούσαν φωτογραφικό διαγωνισμό που πρακτικά περιέγραφε τα προϊόντα ενός συγκεκριμένου κατασκευαστή.

Στο μεταξύ η επικαιρότητα έχει γεμίσει από δημοσιεύματα στον ημερήσιο Τύπο που μιλούν για τεράστιο ποσοστό λανθασμένων καταγραφών από τις “έξυπνες” κάμερες. Με εκτιμήσεις για αστοχία σε πάνω από 90% των βεβαιωμένων παραβάσεων, τα σχετικά δημοσιεύματα επικαλούνται αστυνομικές πηγές, γεγονός που κάνει ιδιαίτερα ανησυχητικό το όλο ζήτημα καθώς, από τη στιγμή που οι κάμερες θα έχουν δικτυωθεί ως προβλέπεται, θα λειτουργούν αυτόνομα. Αυτό σημαίνει πως όποιοι δεχτούν κλήση για παράβαση που κρίνουν πως ήταν λανθασμένη, θα πρέπει να πληρώσουν το πρόστιμο και να προσφύγουν κατά της καταγραφής, γεγονός που μπορεί να πλημμυρίσει τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Στην παρούσα φάση, οι λιγοστές κάμερες που έχουν εγκατασταθεί πιλοτικά δεν υποστηρίζονται από σέρβερς τεχνητής νοημοσύνης, αλλά τα ευρήματά τους περνούν από την κλασική μέθοδο, έλεγχο από αστυνομικό. Προφανέστατα όμως δεν υπάρχουν αρκετοί αστυνομικοί να τσεκάρουν τι κατέγραψε κάθε μια από τις κάμερες που διαφημίζονται πως θα πιάνουν χιλιάδες παραβάτες κάθε μέρα.