Τα best seller του 2020 έως σήμερα

Αναλυτικά οι πωλήσεις του τετραμήνου 2020
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/5/2020

Πριν λίγες ημέρες είχαμε στα χέρια μας τη γενική εικόνα της αγοράς των δικύκλων έως το τέλος Απριλίου, όπου το βασικό μήνυμα ήταν άκρως ενθαρρυντικό παρά την λογική και αναμενόμενη πτώση λόγω lockdown. Τώρα, ο Σ.Ε.Α.Α.  μας έστειλε και τα αναλυτικά στοιχεία με τις εταιρείες και τα μοντέλα που αγόρασαν οι Έλληνες το πρώτο τετράμηνο του 2020. Συνολικά πουλήθηκαν 7.007 δίκυκλα, εκ των οποίων scooter ήταν τα 3.884, παπιά ήταν τα 1.702, μοτοσυκλέτες ήταν τα 1.290 και ATV ήταν τα 98 εξ αυτών.

Ενδιαφέρον έχουν και οι πωλήσεις ανά κατηγορία κυβισμού, όπου 2.551 δίκυκλα είχαν κινητήρες μεταξύ 50-125cc και τα περισσότερα από αυτά είναι παπιά. Στην επόμενη κατηγορία των 250-500cc  είχαμε 1.543 ταξινομήσεις, ενώ στην κατηγορία των 250-500 κυβικών όπου είναι τα περισσότερα δημοφιλή μοντέλα των scooter, οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 2.059. Στα πάνω από 750 κυβικά όπου είναι κυρίως οι μοτοσυκλέτες και κάποια ελάχιστα ATV, είχαμε 454 ταξινομήσεις. Στο σύνολο των 7.007 ταξινομήσεων υπάρχουν και 25 τρίτροχα και τετράτροχα οχήματα με ηλεκτρικούς κινητήρες ή μικρά αυτοκινητάκια που ταξινομούνται ως δίκυκλα από το Υπουργείο.

Σε επίπεδο εταιρειών, η SYM κρατά την πρώτη θέση με 1.649 ταξινομήσεις και την ακολουθεί η Honda με 1.117 και στην τρίτη θέση η Piaggio με 1.063. Δημοφιλέστερο δίκυκλο της ελληνικής αγοράς είναι το scooter SYM Symphony ST 200 με 467 πωλήσεις. Δεύτερο είναι το παπί Daytona DY 125 RS με 367 πωλήσεις και τρίτο το Yamaha Crypton S με 309 πωλήσεις. Στις μοτοσυκλέτες, οι δύο εκδόσεις του Yamaha Tracer 900 πούλησαν αθροιστικά 95 αντίτυπα. Ακολουθεί από κοντά το Honda CB500X με 90 πωλήσεις και τρίτο είναι το Zontes (Daytona) T310 με 79 πωλήσεις.

   

1.000 παραβιάσεις για κινητό σε 4 μέρες από μία μόνο κάμερα ΑΙ: 500 με κόκκινο σε κεντρική διασταύρωση

Οι πρώτες κάμερες ΑΙ ξεκίνησαν πιλοτικά και ήδη καταγράφουν μαζικές παραβιάσεις του ΚΟΚ
1.000 παραβιάσεις για κινητό σε 4 μέρες από μία μόνο κάμερα ΑΙ: 500 με κόκκινο σε κεντρική διασταύρωση
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/12/2025

Παρότι βρίσκονται ακόμη σε φάση “εκπαίδευσης”, οι νέες κάμερες με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Αττική κατέγραψαν χιλιάδες παραβάσεις σε ελάχιστες ημέρες, αποτυπώνοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την πραγματικότητα της επόμενης ημέρας.

Kάμερες Τεχνητής Νοημοσύνης τοποθετήθηκαν πιλοτικά σε κομβικά σημεία της Αττικής, το σύστημα βρίσκεται ακόμη στο αρχικό στάδιο λειτουργίας, καθώς απαιτείται χρόνος για την πλήρη “εκπαίδευσή” του, με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν καταιγισμό παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Οι πρώτες οκτώ κάμερες ΑΙ εγκαταστάθηκαν σε σημεία που υπέδειξε η Ελληνική Αστυνομία όντας χαρακτηρισμένα ως υψηλής επικινδυνότητας, για τροχαία ατυχήματα. Το επόμενο διάστημα θα διασυνδεθούν πλήρως με το υφιστάμενο σύστημα της Τροχαίας, ενώ παράλληλα ξεκίνησε και η εγκατάσταση των καμερών της Περιφέρειας Αττικής: 388 συνολικά συσκευές υψηλής τεχνολογίας (όχι ΑΙ οι συγκεκριμένες), οι οποίες θα ενταχθούν στο ίδιο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα.

AI Cameras

Συνολικά, το σχέδιο προβλέπει τη λειτουργία 2.500 καμερών σε οδικούς άξονες και μέσα μαζικής μεταφοράς, εκ των οποίων οι 500 θα τοποθετηθούν σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ, με βασικό στόχο, τουλάχιστον αρχικά, την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία από τη λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος της Αγίας Φωτεινής (Νέα Σμύρνη - Καλλιθέα), όπου η κάμερα ΑΙ τέθηκε σε λειτουργία την περασμένη Τρίτη. Από το πρωί της πρώτης ημέρας έως το μεσημέρι της Παρασκευής, καταγράφηκαν περίπου 2.000 παραβάσεις.

Περισσότεροι από 1.000 οδηγοί εντοπίστηκαν είτε να μην φορούν ζώνη ασφαλείας είτε να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση, ενώ πάνω από 800 οδηγοί ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας των 90 χλμ./ώρα στο συγκεκριμένο σημείο.

AI Cameras

Αντίστοιχα ανησυχητικά είναι τα στοιχεία και από άλλους κόμβους. Στη διασταύρωση Μεσογείων – Χαλανδρίου, μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες, η κάμερα ΑΙ κατέγραψε 480 διελεύσεις με κόκκινο φανάρι, ενώ στη λεωφόρο Βουλιαγμένης – Τήνου καταγράφηκαν άλλες 285 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη.

Οι ΑΙ κάμερες είναι “εκπαιδευμένες” όχι μόνο να καταγράφουν τον αριθμό κυκλοφορίας, αλλά και να αναγνωρίζουν μάρκα, μοντέλο και χρώμα οχήματος. Ζουμάρουν αυτόματα στον οδηγό και, με τη βοήθεια λογισμικού Τεχνητής Νοημοσύνης, μπορούν να διαπιστώσουν αν χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο, αν φορά ζώνη ασφαλείας ή κράνος, καθώς και αν παραβιάζει τον ερυθρό σηματοδότη ή το όριο ταχύτητας.

AI Cameras

Οι παραβάσεις κατηγοριοποιούνται και καταχωρούνται στο κεντρικό σύστημα, ενώ τα δεδομένα (εικόνες, βίντεο, χρονικά και γεωγραφικά δεδομένα) διαβιβάζονται κρυπτογραφημένα στο Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (ΕΗΣ).

Παρόν στην εγκατάσταση των πρώτων καμερών ήταν και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο οποίος έχει τονίσει από την πρώτη στιγμή ότι οι κάμερες δεν έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα.

AI Cameras

"Οι κάμερες είναι εμφανείς και λειτουργούν με στόχο να αποτρέψουν την παράβαση. Δεν υιοθετούμε μια λογική τιμωρίας", έχει δηλώσει, επισημαίνοντας ότι το εγχείρημα θα θεωρηθεί επιτυχημένο όχι αν κόβονται πολλές κλήσεις, αλλά αν μηδενιστούν τα ατυχήματα στα συγκεκριμένα σημεία.

Όπως υπογραμμίζει, πρόκειται για μια συνειδητή πολιτική επιλογή με ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο, στοχεύοντας στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη σωτηρία ανθρώπινων ζωών. Οι κάμερες αποτελούν το πρώτο βήμα μιας ευρύτερης μεταρρύθμισης που περιλαμβάνει την πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας ελέγχου, βεβαίωσης και επίδοσης των παραβάσεων μέσω του gov.gr, με ταχύτητα και κυρίως διαφάνεια.

Οι κάμερες του πιλοτικού συστήματος λειτουργούν ήδη σε οκτώ σημεία υψηλής επικινδυνότητας

  1. Δήμος Αθηναίων – Πανεπιστήμιο και Λ. Βασ. Σοφίας
  2. Δήμος Αγίας Παρασκευής – Λ. Μεσογείων και Λ. Χαλανδρίου
  3. Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου – Λ. Μαραθώνος και Φλέμινγκ
  4. Δήμος Καλλιθέας – Λ. Συγγρού και Αγίας Φωτεινής
  5. Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης – Λ. Ποσειδώνος και Ερμού
  6. Δήμος Αλίμου – Λ. Ποσειδώνος και Λ. Αλίμου
  7. Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης – Λ. Βουλιαγμένης και Τήνου
  8. Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού – Λ. Κηφισίας και Εθν. ΑντιστάσεωςAI Cameras

     

Η πλήρης ανάπτυξη και διασύνδεση του συστήματος σε όλη τη χώρα να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2026 με τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία των καμερών ΑΙ να λειτουργούν ήδη ως ηχηρό καμπανάκι για την οδηγική κουλτούρα στους δρόμους της Αττικής.