Τετρακύλινδρο Ninja ZX-250R: Τα δυομισάρια επιστρέφουν!

…όπως τα θέλει ο κόσμος!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/6/2019

Η Kawasaki ετοιμάζεται να βγάλει δυόμισι τετρακύλινδρο και πολύστροφο, όπως ακριβώς το θέλουν οι Έλληνες, και φυσικά θα το κάνει για την Ασιατική αγορά που αλλάζει μορφή και μπορεί πλέον να υποστηρίξει μοντέλα με μεγαλύτερο κόστος! Διαφορετικά δεν θα υπήρχε περίπτωση να δούμε κάτι τέτοιο στην Ευρώπη. Η Ινδονησία όμως, μία από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως έχει ήδη αρχίσει να ξεφεύγει από τα παπιά, μιας και έχει περάσει μία δεκαετία με υπερκυβισμένα και ακριβά παπιά, φτιαγμένα όχι για να επιτελούν το ρόλο του μεταφορικού μέσου, αλλά όλους τους υπόλοιπους που εκφράζει ο μοτοσυκλετισμός.

Πριν από τέσσερα χρόνια, πρώτο ανάμεσα στον κόσμο, το ΜΟΤΟ έβλεπε από κοντά στο Τόκυο τον δικύλινδρο «πύραυλο» της Honda, το CB250RR που πέρασε ενάμιση χρόνο ζωής ως πρωτότυπο, πριν καταχτήσει την Ασία ως μοντέλο παραγωγής. Θυμάστε τι λέγαμε τότε για το τούρμπο Suzuki και το μεσαίο υπετροφοδοτούμενο της Kawasaki που είχαν εκεί; Όταν μιλούσαμε με τα υψηλόβαθμα Ιαπωνικά στελέχη και έλεγαν πως ο ένας περιμένει να δει τι θα κάνει ο άλλος; Πάντα ήταν έτσι με τους Ιάπωνες. Ζουν στον Ιαπωνικό τους μικρόκοσμο και παρακολουθούν ο ένας τον άλλο, αγνοώντας τα εξωτερικά ερεθίσματα. Ολοένα και λιγότερο τα τελευταία χρόνια, χωρίς όμως να είναι μία τάση που έχει σβήσει. Η επιτυχία της Honda στην Ασία με το CBR, εξασφάλισε την προσοχή της Kawasaki που το σχέδιο το είχε έτοιμο, χρόνια τώρα. Η φήμη μόνο καινούρια δεν είναι. Όπως τόσες και τόσες άλλες. Πόσες φορές έχετε διαβάσει πως «έρχεται το νέο Hayabusa» όχι από εμάς, αλλά γενικότερα εκεί έξω. Όπως και το turbo της Suzuki… όπως και τόσα και τόσα άλλα. Παρεμπιπτόντως το Hayabusa θα έρθει αυτή την φορά, αλλά τώρα είμαστε στο δυόμισι, τετρακύλινδρο Kawasaki που επίσης το ακούμε για σχεδόν μία πενταετία. Αυτή την φορά όμως, η φήμη διασταυρώνεται από περισσότερες από μία ή δύο πλευρές και αναμένεται να εμφανιστεί το Tokyo Motor Show, στα τέλη Οκτωβρίου φέτος. Εκεί που τέσσερα χρόνια πριν, είδαμε το δικύλινδρο Honda… Το MOTO θα είναι και φέτος στο Τόκιο αναμένοντας να το δει από κοντά με την υπόσχεση μάλιστα πως θα είναι «Made in Japan» ο κινητήρας και το πλαίσιο και θα συναρμολογείται στην Ινδονησία. Ώστε να καταφέρει να περάσει από την νομοθεσία της χώρας, την μόνη αιτία για την προσέλκυση ορισμένων από τα μεγαλύτερα εργοστάσια του κόσμου…

Με τα παραπάνω δεδομένα γίνεται πιο σαφές, πως το μικρό τετρακύλινδρο θα είναι προορισμένο στην σπορ οδήγηση και όχι στην εικόνα ή στην αίσθηση αυτή και μόνο. Πολύστροφη και φτιαγμένη με τα σημερινά δεδομένα, η μικρή supersport θα υπόσχεται αυξημένη και γραμμική απόδοση χωρίς υπερβολική κατανάλωση απέναντι στα οικονομικά μονοκύλινδρα και δικύλινδρα με τα οποία αναγκαστικά θα έρθει απέναντι, αν και θα τους χωρίζουν θέματα φιλοσοφίας και προσέγγισης.

Καλά και κακά νέα ταυτόχρονα, μιας και είναι δύσκολο να περιμένουμε κάτι τέτοιο στην Ευρώπη. Από πλευράς ρύπων και κατανάλωσης, ο σύγχρονος κινητήρας του δεν αναμένεται να έχει πρόβλημα προσαρμογής. Το πρόβλημα είναι πως δεν αναμένεται να έχει αγοραστικό ενδιαφέρον στην Ευρώπη, για να μπει το εργοστάσιο στην διαδικασία να το προσαρμόσει. Αυτό όμως είναι πολύ νωρίς να το προεξοφλήσει κανείς. Θέλουν και οι ίδιοι να μετρήσουν τις αντιδράσεις του κόσμου και σε περίπτωση που αυτές είναι πάνω από το αναμενόμενο να συζητήσουν μία τέτοια προοπτική. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι οι ασιατικές αγορές και πιο συγκεκριμένα η Ινδονησία, εκεί που το μοντέλο και η κουλτούρα του μοτοσυκλετισμού αλλάζει ραγδαία, κάνοντας άλματα.

Με τα σημερινά 250άρια και 300άρια ή 400άρια πλέον, έχουμε αποδείξει πως κινείσαι πολύ γρήγορα και στην πίστα διασκεδάζεις και μαθαίνεις χωρίς να καταναλώνεις τα ελαστικά σαν χαπάκια. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χαρίζει αυτό το στιλ της οδήγησης που θα είχες από μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, καθώς θα πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τα όρια κρατώντας το γκάζι περισσότερο ανοικτό για να έχεις καλύτερη έξοδο από τις στροφές. Μαζί με τον ρυθμό, θα σε συντροφεύει και ένας γνήσιο αγωνιστικός ήχος, πράγμα εξίσου σημαντικό.

Μένει να δούμε με πιο «κόλπο» ακριβώς, θα καταφέρουμε να το έχουμε και στην ιδιαίτερη περίπτωση της Ελλάδας… Όπως επίσης και να επαληθευτεί η φήμη στο επόμενο Tokyo Motor Show…

 

Ετικέτες

Dainese: Μοναδική φόρμα ρέπλικα του Barry Sheene στο Goodwood - Θα δημοπρατηθεί στο Silverstone MotoGP

Θα φορεθεί από τον Freddie Sheene στο Goodwood Festival of Speed
Barry Sheene
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

23/6/2026

Μία μοναδική αγωνιστική δερμάτινη φόρμα εμπνευσμένη από τον θρυλικό Barry Sheene δημιουργήθηκε από τη Dainese και θα δημοπρατηθεί κατά τη διάρκεια του Βρετανικού Grand Prix στο Silverstone (7-9/8), με όλα τα έσοδα να διατίθενται για φιλανθρωπικό σκοπό.

Η ξεχωριστή αυτή φόρμα αποτελεί μέρος των εορτασμών για τα 50 χρόνια από την κατάκτηση του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος 500cc από τον Barry Sheene το 1976. Στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων του Goodwood Festival of Speed 2026 (9-12/7), ο γιος του, Freddie Sheene, θα οδηγήσει αρκετές από τις ιστορικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του πατέρα του, φορώντας τη συγκεκριμένη φόρμα.

Barry Sheene

Η φόρμα κατασκευάστηκε μέσω του προγράμματος Custom Works της Dainese, το οποίο προσφέρει πλήρως εξατομικευμένες λύσεις για αναβάτες. Η παραγωγή της πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Colceresa της Ιταλίας, εκεί όπου κατασκευάζονται και οι αγωνιστικές φόρμες κορυφαίων αναβατών των MotoGP και του WorldSBK.

Barry Sheene

Αν και σχεδιαστικά παραπέμπει άμεσα στις εμβληματικές φόρμες που φορούσε ο Barry Sheene στα χρόνια της δόξας του, η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι σύγχρονη. Περιλαμβάνει τα πιο πρόσφατα συστήματα προστασίας της Dainese, καθώς και την τελευταία γενιά του συστήματος αερόσακου, D-Air.

Ο Freddie Sheene ταξίδεψε στα κεντρικά της Dainese στην Ιταλία, όπου έγιναν οι απαραίτητες μετρήσεις για την κατασκευή της φόρμας και παρακολούθησε από κοντά τη διαδικασία δημιουργίας της.

Barry Sheene

Μετά την ολοκλήρωση των εμφανίσεών του, στο Goodwood Festival of Speed, όπου θα χρησιμοποιήσει τέσσερις ημέρες την συγκεκριμένη φόρμα, ο Freddie Sheene και η Dainese θα τη δωρίσουν στον φιλανθρωπικό οργανισμό Two Wheels for Life. Η δημοπρασία έχει προγραμματιστεί για το Σάββατο 8 Αυγούστου, στο πλαίσιο του Βρετανικού Grand Prix στο Silverstone, με τον Freddie Sheene να αναμένεται να δώσει το παρών στην εκδήλωση.

Barry Sheene

Η εκτιμώμενη αξία της ξεπερνά τις 5.500€, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι το τελικό ποσό θα είναι σημαντικά υψηλότερο, καθώς πρόκειται για μια μοναδική και συλλεκτική φόρμα, με μία έστω φευγαλέα σύνδεση με έναν σημαντικό Βρετανό αναβάτη.

Barry Sheene

Τα έσοδα της δημοπρασίας θα διατεθούν στο έργο του φιλανθρωπικού οργανισμού Two Wheels for Life. Μέσω της δράσης του, χρηματοδοτείται η χρήση μοτοσυκλετών και άλλων οχημάτων για τη μεταφορά ιατρικού προσωπικού, φαρμάκων και υπηρεσιών υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές της Αφρικής, όπου η πρόσβαση παραμένει εξαιρετικά δύσκολη.