Τι αγόρασαν οι Έλληνες μέχρι σήμερα: Ταξινομήσεις 2022 - Κατάταξη Εταιρειών

Με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΜΕ
Ταξινομήσεις 2022, οι επιδόσεις των εταιρειών
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/1/2023

Τον Δεκέμβριο του 2022, στην ελληνική αγορά δικύκλου και ATV καταγράφηκαν 2.442 ταξινομήσεις, που σε σχέση με τις 2.154 ταξινομήσεις του αντίστοιχου μήνα του 2021 μεταφράζονται σε άνοδο 13,37%.

Αντίστοιχα, το 2022 έκλεισε με 55.691 ταξινομήσεις, που σε σχέση με τις 44.605 ταξινομήσεις του 2021 μεταφράζονται σε άνοδο 24,85%, καταρρίπτοντας και το ψυχολογικό φράγμα των 50.000 ταξινομήσεων, και πλησιάζοντας τις 60.000!

Διαβάστε παρακάτω τις επιδόσεις των πρώτων εταιρειών της ελληνικής αγοράς δικύκλου & ATV για τον Δεκέμβριο αλλά και για ολόκληρο το έτος.

Όπου βλέπετε *OTHERS αφορά σε εταιρείες με ποσοστό αγοράς κάτω του 0,1%

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022

ΘΕΣΗΕΤΑΙΡΕΙΑΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣΠΟΣΟΣΤΟ
1SYM55722,81%
2HONDA42117,24%
3DAYTONA29011,88%
4PIAGGIO26510,85%
5YAMAHA1867,62%
6KYMCO441,80%
 BMW441,80%
7VESPA421,72%
8ZONGSHEN351,43%
9VOGE271,11%
10CFMOTO261,06%
11TRIUMPH240,98%
12KEEWAY230,94%
13APRILIA220,90%
14SILENCE210,86%
15BENELLI190,78%
 JIAYUAN190,78%
16THRUST160,66%
 DUCATI160,66%
17KTM150,61%
18MALAGUTI140,57%
 SUPER SOCO140,57%
19ZHONGNENG130,53%
20ROYAL ENFIELD120,49%
21EFUN/ZAP100,41%
22SUZUKI90,37%
 BRIXTON90,37%
 MOTO GUZZI90,37%
23BAJAJ70,29%
24HUSQVARNA40,16%
 POLARIS40,16%
 BETA40,16%
25NIU30,12%
26JIANGSU XINRI20,08%
 MOTRON20,08%
27SEGWAY10,04%
 OTHERS*2138,72%
 ΣΥΝΟΛΟ2.442 
 20212.154 
 ΔΙΑΦΟΡΑ13,37% 

Τον Δεκέμβριο του 2022, πρώτη εταιρεία δικύκλου & ATV στην ελληνική αγορά αναδείχθηκε η SYM με 557 ταξινομήσεις, που μεταφράζονται σε ποσοστό αγοράς 22,81%. Δεύτερη βρέθηκε η Honda με 421 ταξινομήσεις και 17,24%, και τρίτη η Daytona με 290 ταξινομήσεις και 11,88%. Στην τέταρτη θέση ακολούθησε η Piaggio με 265 ταξινομήσεις και 10,85%, και την πρώτη πεντάδα έκλεισε η Yamaha με 186 ταξινομήσεις και 7,62%. Σημειώστε πως ο ΣΕΜΕ για την ώρα δεν διαχωρίζει τη SILENCE από τη SEAT, καθώς τα e-scooter κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της πρώτης -αν και διανέμονται από δυο διαφορετικά δίκτυα στην Ελλάδα, την ΤΕΧΝΟΚΑΡ και την KOSMOCAR αντίστοιχα.

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ 2022

ΘΕΣΗΕΤΑΙΡΕΙΑΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣΠΟΣΟΣΤΟ
1SYM1390424,97%
2HONDA1084619,48%
3PIAGGIO718412,90%
4DAYTONA617411,09%
5YAMAHA50579,08%
6KYMCO20273,64%
7CFMOTO18213,27%
8VESPA12122,18%
9BMW8891,60%
10APRILIA6281,13%
11VOGE4680,84%
12SUZUKI3840,69%
13KEEWAY3680,66%
14BENELLI3620,65%
15KTM3280,59%
16MALAGUTI3190,57%
17TRIUMPH3110,56%
18THRUST3030,54%
19BRIXTON1790,32%
20ROYAL ENFIELD1720,31%
21DUCATI1670,30%
22JIAYUAN1290,23%
23SEGWAY1270,23%
24HUSQVARNA1260,23%
25EFUN/ZAP1190,21%
26POLARIS1160,21%
27SILENCE1130,20%
28BETA1030,18%
29NIU970,17%
30SUPER SOCO960,17%
31JIANGSU XINRI950,17%
32BAJAJ920,17%
33ZHONGNENG920,17%
34MOTRON840,15%
35ZONGSHEN690,12%
36MOTO GUZZI680,12%
 OTHERS*10621,91%
 ΣΥΝΟΛΟ55.691100%
 202144.605 
 ΔΙΑΦΟΡΑ24,85% 

Όσον αφορά στις ταξινομήσεις των εταιρειών δικύκλου & ATV για το 2022, η SYM βρέθηκε στην πρώτη θέση, με 13.904 ταξινομήσεις και ποσοστό αγοράς 24,97%. Δεύτερη ήταν η Honda με 10.846 ταξινομήσεις και 19,48% και τρίτη η Piaggio με 7.184 ταξινομήσεις και 12,90%. Στην τέταρτη θέση είχαμε την Daytona με 6.174 ταξινομήσεις και 11,09%, και η πρώτη πεντάδα έκλεισε με την Yamaha, με 5.057 ταξινομήσεις και 9.08%.

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ 2022, ΣΤΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ

ΘΕΣΗΕΤΑΙΡΕΙΑΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣΠΟΣΟΣΤΟ
1HONDA191621,30%
2YAMAHA170618,96%
3DAYTONA7988,87%
4BMW7077,86%
5CFMOTO4755,28%
6VOGE4525,02%
7SUZUKI3794,21%
8BENELLI3624,02%
9KTM3283,65%
10TRIUMPH3113,46%
11BRIXTON1791,99%
12ROYAL ENFIELD1721,91%
13DUCATI1671,86%
14SYM1641,82%
15HUSQVARNA1261,40%
16APRILIA1141,27%
17BETA1031,14%
18BAJAJ921,02%
19MOTO GUZZI680,76%
20KAWASAKI480,53%
21ZONGSHEN390,43%
22KEEWAY300,33%
23MOTO MORINI290,32%
24SUPER SOCO280,31%
25GASGAS200,22%
 SKYTEAM200,22%
26INDIAN MOTORCYCLE190,21%
27SHERCO150,17%
28HARLEY DAVIDSON120,13%
 ZERO MOTORCYCLES120,13%
29MV AGUSTA100,11%
30FANTIC MOTOR90,10%
31S&T MOTORS80,09%
 SWM80,09%
32HYOSUNG70,08%
 SENKE70,08%
 TROMOX70,08%
33MOTRON60,07%
 TINBOT60,07%
34DAYI MOTOR50,06%
35HESHAN50,06%
 YINXIANG50,06%
36LEXMOTO40,04%
37JAWA30,03%
 WONJAN30,03%
38DONGMA20,02%
 HORWIN20,02%
39E-BROH10,01%
 GEMINI10,01%
 LUQI10,01%
 MALAGUTI10,01%
 MOTO-ROMA10,01%
 RIEJU10,01%
 THRUST10,01%
 TM RACING10,01%
 ΣΥΝΟΛΟ8996100,00%

Στις μοτοσυκλέτες, πρώτη εταιρεία για το 2022 αναδείχθηκε η Honda, με 1.916 ταξινομήσεις, που μεταφράζεται σε ποσοστό αγοράς 21,30%. Δεύτερη ήταν η Yamaha με 1.706 ταξινομήσεις και 18.96%, και τρίτη η Daytona με 798 ταξινομήσεις και 8,87%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η BMW με 707 ταξινομήσεις και 7,86% και η πρώτη πεντάδα κλείνει με την CFMOTO με 475 ταξινομήσεις και 5,28%.

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ 2022, ΣΤΑ SCOOTER

ΘΕΣΗΕΤΑΙΡΕΙΑΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣΠΟΣΟΣΤΟ
1SYM1123530,48%
2HONDA845322,94%
3PIAGGIO718419,49%
4YAMAHA27367,42%
5KYMCO19675,34%
6DAYTONA16314,43%
7VESPA12123,29%
8APRILIA5141,39%
9KEEWAY3360,91%
10THRUST3020,82%
11BMW1820,49%
12EFUN/ZAP1190,32%
13SILENCE1130,31%
14NIU970,26%
15JIANGSU XINRI950,26%
16ZHONGNENG920,25%
17MOTRON780,21%
18SUPER SOCO680,18%
19GOLDEN LION490,13%
20JINCHENG330,09%
21ECOOTER270,07%
22LAMBRETTA250,07%
23ROYAL ALLOY240,07%
 VOLTA240,07%
 ZONGSHEN240,07%
24ARENA, ELYX, MIFUN180,05%
 LVNENG180,05%
25HORWIN160,04%
 VOGE160,04%
26LINHAI140,04%
27 KEEWAY120,03%
28YADEA110,03%
29PEUGEOT100,03%
30DMEMOTO, ELYX SMART90,02%
 RAY ELECTRIC MOTORS90,02%
 ZUNDAPP90,02%
31HYOSUNG80,02%
32OPAI70,02%
33GEMINI60,02%
 ITALJET60,02%
 TORROT60,02%
 YASAN MOTOR60,02%
34JCADI50,01%
 LIFAN INDUSTRY50,01%
 SUZUKI50,01%
 TIANYING50,01%
35QINGQI40,01%
 RIYA40,01%
36ASUS30,01%
 JNEN, JUNENG30,01%
37MALAGUTI20,01%
 MILG20,01%
 QIANJIANG20,01%
 QJIANG20,01%
 XUFENG20,01%
38ASKOLL10,00%
 EFUN, ZAP10,00%
 E-MAX10,00%
 ERIDER10,00%
 FENGCHENG10,00%
 GILERA10,00%
 MODEN10,00%
 QUADRO10,00%
 SHENYUN10,00%
 SUKIDA10,00%
 YIBEN,MEIDUO,VONROAD10,00%
 ΣΥΝΟΛΟ36856100,00%

Πρώτη εταιρεία στα scooter για το 2022 ήταν η SYM, με 11.235 ταξινομήσεις και ποσοστό αγοράς 30,48%. Δεύτερη βρέθηκε η Honda με 8.453 ταξινομήσεις και 22,94% και τρίτη η Piaggio με 7.184 ταξινομήσεις και 9,49%. Στην τέταρτη θέση είχαμε την Yamaha με 2.736 ταξινομήσεις και 7,42%, και η KYMCO κλείνει την πρώτη πεντάδα με 1.967 ταξινομήσεις και 5,34%.

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ 2022, ΣΤΑ ΠΑΠΙΑ

ΘΕΣΗΕΤΑΙΡΕΙΑΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣΠΟΣΟΣΤΟ
1DAYTONA373848,33%
2SYM250532,39%
3YAMAHA6157,95%
4HONDA4776,17%
5MALAGUTI3164,09%
6GPX400,52%
7GEMINI290,37%
8ZONGSHEN60,08%
9CHONGQING YINXIANG50,06%
10KEEWAY20,03%
11JIANSHE10,01%
 LONCIN10,01%
 ΣΥΝΟΛΟ7735100,00%

Στα παπιά το 2022, πρώτη ήταν η Daytona με 3.738 ταξινομήσεις και ποσοστό αγοράς 48,33% (σχεδόν το ½ της αγοράς!), ενώ δεύτερη ήταν η SYM με 2.505 ταξινομήσεις και 32,39%, με το γκρουπ ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ να κατέχει συνολικά το… 80,72% της κατηγορίας! Στην τρίτη θέση είχαμε τη Yamaha με 615 ταξινομήσεις και 7,95%, τέταρτη βρέθηκε η Honda με 477 ταξινομήσεις και 6,17% και η πρώτη πεντάδα έκλεισε με την Malaguti, με 316 ταξινομήσεις και 4,09%.

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ 2022, ΣΤΑ ATV / SSV

ΘΕΣΗΕΤΑΙΡΕΙΑΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣΠΟΣΟΣΤΟ
1CFMOTO134663,97%
2JIAYUAN1296,13%
3SEGWAY1276,04%
4POLARIS1165,51%
5KYMCO602,85%
6RENLI542,57%
7NINGBO CENTURY422,00%
 ZHIDOU422,00%
8JIANGSU LINZHISHANYANG291,38%
9FANGPOWER241,14%
 LINGZHIDA241,14%
10TGB200,95%
11SHENGWO 190,90%
12BASHAN180,86%
13B.R.P100,48%
14DAYTONA70,33%
15MELEX50,24%
16HYOSUNG40,19%
 KAI YUN40,19%
 POCCO40,19%
 XEV40,19%
17CECTEK20,10%
 ESTRIMA20,10%
 LINHAI20,10%
18AIDEA10,05%
 CHANGJIANG10,05%
 DEZHOU10,05%
 E-MOKE10,05%
 GOUPIL10,05%
 PILOTCAR10,05%
 QUADRO10,05%
 REGIS10,05%
 TIKING10,05%
 WUZHENG10,05%
 ΣΥΝΟΛΟ2104100,00%

Στα ATV / SSV, το 2022 η CFMOTO βρέθηκε πρώτη με τεράστια διαφορά από τους υπόλοιπους κατασκευαστές, με 1.346 ταξινομήσεις και 63,97% της κατηγορίας. Δεύτερη ήταν η Jiayuan με 129 ταξινομήσεις και 6,13%, και τρίτη η Segway (του ομίλου Σαρακάκη) με 127 ταξινομήσεις και 6,04%. Τέταρτη ήταν η Polaris με 116 ταξινομήσεις και 5,51%, ενώ μαζί με τη CFMOTO χάρισαν στην αντιπροσωπεία MUVUS το… 69,48% της κατηγορίας! Η πρώτη πεντάδα έκλεισε με την KYMCO, που σημείωσε 60 ταξινομήσεις, με μερίδιο αγοράς 2,85%.

Ετικέτες

Honda XL750 Transalp: Ανακοινώθηκε η τιμή σε Αυστρία! – Πόσο θα κάνει στην Ελλάδα

Αναμένουμε από έως 11.600 έως 11.700!
Honda Transalp 2023 price
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/1/2023

Λίγες ημέρες πριν από μία τοπική έκθεση μοτοσυκλέτας στην Αυστρία, λίγο έξω από την Βιέννη όπου η εκεί αντιπροσωπεία θα δώσει την ευκαιρία στους επισκέπτες να δουν από κοντά την νέα Transalp, οι Αυστριακοί παίρνουν τα μέτρα τους ώστε να μην χρειάζεται να απαντούν συνέχεια στην ερώτηση της «Τιμούλας», που αν και λιγότερο συμβαίνει και εκεί.

Στην Αυστρία θα κοστίζει €11.590 που αμέσως την κατατάσσει την φθηνότερη ανάμεσα στις Ιαπωνικές αλλά και την φθηνότερη της κατηγορίας στην εκεί αγορά, καθώς το Yamaha Ténéré 700 ξεκινά από €12,099, το νέο Suzuki V-Strom 800DE από €12,790 και το BMW F 850 ​​GS από €14,570. Το νέο V-Strom είναι επίσης μία μοτοσυκλέτα που περιμένουμε να ανακοινωθεί η τιμή της, ενώ στις διαφορές τους πρέπει να τονιστεί πως ο βασικός εξοπλισμός δεν είναι ίδιος. Το Suzuki για παράδειγμα δίνεται στην Αυστρία με quickshifter, ποδιά και χούφτες, βέβαια από την άλλη το νέο Transalp είναι με διαφορά το πιο δυνατό στην ονομαστική ιπποδύναμη που να θυμίσουμε πως είχαμε ανακοινώσει πρώτοι στον κόσμο έχοντας σίγουρο πως η Honda δεν θα αλλάξει την απόδοση με το Hornet, όπως και τελικά έπραξε. Παράλληλα στον τομέα των ηλεκτρονικών το νέο Transalp επίσης έρχεται με πλήρες πακέτο και έτσι στην Αυστρία ανακοινώνεται ως μία από τις καλύτερες προτάσεις με σχέση τιμής – κόστους, αν και προφανώς αυτό παραμένει τώρα στα χαρτιά, μέχρι την πρώτη την οδηγική του παρουσίαση που υπολογίζεται στα μέσα Μαρτίου.

Η Αυστρία, συγκεκριμένα, είναι μία αγορά που παρουσιάζει ομοιότητες με την δική μας λόγω υψηλότατης φορολογίας. Συχνά ο κόσμος παραβλέπει πως εμείς οι μοτοσυκλετιστές στην Ελλάδα πληρώνουμε δυσβάσταχτα ψηλότερα από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους κάθε μοντέλο τόσο για το υψηλότερο ΦΠΑ με βάση το εισόδημα, όσο και με τις υπόλοιπες χρεώσεις με τις οποίες η Πολιτεία βαρύνει τις εισαγωγές.

Οι τιμές της Ιταλίας και της Γερμανίας για παράδειγμα, επιβαρύνονται λιγότερο και συχνά οι εκεί αντιπροσωπείες έχουν μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους με χαμηλότερη λιανική τιμή. Οι τιμές της Αυστρίας λοιπόν συχνά πλησιάζουν εκείνες της Ελλάδα, αν και το καλό για εκείνους είναι πως τα εισοδηματικά κριτήρια είναι καλύτερα που σημαίνει πως και η επιβάρυνση της Πολιτείας είναι πιο λογική εκεί. Από την στιγμή λοιπόν που εκεί θα κοστίζει €11.590, περιμένουμε κι εδώ μία λιανική έως €11.700 πράγμα που θα το φέρει στην ίδια τιμή με την βασική έκδοση του Tenere από το οποίο θα το χωρίζει όμως ο πλουσιότερος εξοπλισμός και αρκετά άλογα.

Είναι επίσης πραγματικότητα πως η τιμή του νέου Transalp αποτελεί για τους υπόλοιπους του ανταγωνισμού στην κατηγορία το μεγάλο ερωτηματικό, καθώς ελπίζουν να μην καταφέρει στην Ελλάδα να σπάσει το όριο των 12.000, ένα στοίχημα που δείχνει να χάνεται. Λογικά η επίσημη ανακοίνωση του νέου τιμοκαταλόγου δεν θα αργήσει να έρθει ώστε να δούμε αν είναι ακριβές το παράδειγμα.

Περισσότερα για τις τιμές της κατηγορίας σε προηγούμενο άρθρο εδώ.

Ετικέτες