Triumph: Μετακομίζει την παραγωγή στην Ταϊλάνδη

Μεγαλώνει στο βρετανικό R&D, συρρικνώνεται η παραγωγή
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/2/2020

Τα τελευταία χρόνια, η Triumph έχει μεταφέρει σταδιακά το 90% της παραγωγής της στα τρία ολοκαίνουρια εργοστάσια της Ταϊλάνδης. Έτσι αυτή τη στιγμή, από τις 65.000 μοτοσυκλέτες που κατασκευάζει κάθε χρόνο, μόλις οι 6.500 από αυτές φτιάχνονται στο εργοστάσιο του Hinckey και συγκεκριμένα είναι το Speed Triple και το γιγαντιαίο Tiger 1200. Σύμφωνα όμως με τα λόγια του εμπορικού διευθυντή της βρετανικής εταιρείας Paul Stroud, όλη (σχεδόν) η παραγωγής θα μετακομίσει στην Ταϊλάνδη έως το τέλος του 2020. Η λέξη “σχεδόν” μπήκε σε αυτή την πρόταση διότι στο βρετανικό εργοστάσιο θα μείνει μια μικρή γραμμή παραγωγής για τα μοντέλα της σειράς TFC (Triumph Factory Custom) καθώς και για κάποια άλλα εξειδικευμένα μοντέλα που θα παρουσιαστούν στο μέλλον. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως η μορφή που θα έχουν οι βρετανικές εγκαταστάσεις θα αλλάξει δραματικά, καθώς οι θέσεις των εργατών και των εργαλειομηχανών θα αντικατασταθούν από επιστημονικό προσωπικό και εργαστήρια του R&D. Το νέο σχέδιο παγκόσμιας ανάπτυξης της Triumph (μετά και την συμφωνία που υπέγραψε με την ινδική Bajaj, που είναι και μεγαλομέτοχος της KTM…) στοχεύει στην μείωση του κόστους παραγωγής και ταυτόχρονα στην ταχύτερη εξέλιξη νέων μοντέλων. Με την παραγωγή να πηγαίνει στα φτηνά εργατικά χέρια της Ταϊλάνδης, αυτομάτως η Triumph βρίσκεται γεωγραφικά σε στρατηγικό σημείο για την ανάπτυξής της στις γιγαντιαίες αγορές της Ασίας, ενώ την ίδια στιγμή μειώνει το κόστος. Από την άλλη μεριά, αυξάνοντας το ανθρώπινο δυναμικό και τις δυνατότητες του R&D στην Βρετανία, θα μπορεί να σχεδιάζει και να ετοιμάζει ταχύτερα νέα μοντέλα που θα την βοηθήσουν να μπει με αξιώσεις σε αυτές τις αγορές, αλλά και να επεκταθεί σε νέες. Την ίδια στιγμή, η Triumph διαθέτει εγκαταστάσεις-συναρμολογητήρια στη Βραζιλία και την Ινδία, ξεπερνώντας την βαριά φορολογία που έχουν οι εισαγωγές μοτοσυκλετών σε αυτές τις γιγαντιαίες αγορές. Όλα αυτά είναι φυσική εξέλιξη και η Triumph (όπως και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι κατασκευαστές) κάνουν μετά από 50 χρόνια ό,τι ήδη έχουν κάνει τα Ιαπωνικά εργοστάσια από τα μέσα των 60ies, που διέθεταν εργοστάσια σε όλη την Ασία και την Λατινική Αμερική! Ουσιαστικά δηλαδή το μόνο που αλλάζει με αυτή την απόφαση αφορά την κουβέντα περί “βρετανικής αυθεντικότητας”. Διότι σε θέματα ποιότητας, τα Bonneville είναι χωρίς καμία αμφιβολία σημείο αναφορά για την κορυφαία ποιότητα υλικών, βαφής και φινιρίσματός τους. Τέλος, ο κύριος Paul Stroud μίλησε και για το Project TE-1, δηλαδή την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που ετοιμάζει η Triumph. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, προς το παρόν η Triumph θα επενδύσει μόνο στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας, σε συνεργασία με την ομάδα της F1 Williams για ελαφριές, υψηλής απόδοσης μπαταρίες και με τα πανεπιστήμια τεχνολογίας της Βρετανίας για τα λογισμικά διαχείρισης. Για την μορφή και το είδος της μοτοσυκλέτας που θα βγάλουν στην παραγωγή θα αποφασίσουν πολύ αργότερα, όταν αρχίσουν να διαμορφώνονται τα γούστα των μοτοσυκλετιστών για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

Marquez και Bagnaia: Οδηγούν την Ducati Desmo 450MX στα χιόνια [Video]

Πήγαν για την παρουσίαση και τους έβαλαν να δουλέψουν
Marquez και Bagnaia: Οδηγούν την Ducati Desmo 450MX στα χιόνια [Video]Marquez και Bagnaia: Οδηγούν την Ducati Desmo 450MX στα χιόνια [Video]
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/1/2026

Η Ducati Corse ολοκλήρωσε την παρουσίαση της ομάδας MotoGP 2026 στην Madonna di Campiglio και οι δύο της εργοστασιακοί αναβάτες δεν έχασαν την ευκαιρία και οδήγησαν την Desmo 450MX στο χιόνι. Ή τουλάχιστον αυτό ήθελε το τμήμα marketing να βγει προς τα έξω. 

Στην πράξη τους έβαλαν να προωθήσουν το νέο μεγάλο στοίχημα της Ducati με μία φωτογράφηση που ελάχιστα θα τραβήξει τους Motocrossάδες και καθόλου τους θεατές των MotoGP, δεν παύει στο τέλος όμως να είναι μία ενδιαφέρουσα εικόνα:

Η Madonna di Campiglio είναι ένα χωριό γνωστό για το χιονοδρομικό του κέντρο στη βορειοανατολική Ιταλία. Το μέρος βρίσκεται σε υψόμετρο 1.522 μ και αριθμεί περί τους χίλιους κατοίκους.

Συχνά αγώνες αλπικού σκι και snowboard γίνονται στην Madonna di Campiglio, ενώ οι ιταλικές ομάδες της F1 Ferrari και Ducati MotoGP διοργανώνουν συνήθως τις παρουσιάσεις τους εκεί.

 

 

 

Στα πλαίσια της παρουσίασης αυτής, οι εργοστασιακό αναβάτες Marc Marquez και Francesco Bagnaia οδήγησαν την Ducati Desmo 450MX στο χιόνι. Βέβαια, δεν είναι οι μόνοι που την οδήγησαν, καθώς το MOTO πραγματοποιεί μία ακόμη off-road δοκιμή με τον γνωστό σε όλους μας Δημήτρη Κεραμιδά, την οποία θα μπορέσετε να διαβάσετε στο επόμενο τεύχος MOTO (#675).